• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo tilde Ken Block z’n Mustang ruim over de 1000 pk

Auteur: RubenPriest, gepost 13 oktober 2016 om 13:56 – 47 Reacties

Afbeelding Zo tilde Ken Block z’n Mustang ruim over de 1000 pkAfbeelding Zo tilde Ken Block z’n Mustang ruim over de 1000 pkAfbeelding Zo tilde Ken Block z’n Mustang ruim over de 1000 pkAfbeelding Zo tilde Ken Block z’n Mustang ruim over de 1000 pkAfbeelding Zo tilde Ken Block z’n Mustang ruim over de 1000 pkAfbeelding Zo tilde Ken Block z’n Mustang ruim over de 1000 pkAfbeelding Zo tilde Ken Block z’n Mustang ruim over de 1000 pkAfbeelding Zo tilde Ken Block z’n Mustang ruim over de 1000 pk

Hoonigan
De stuntrijder heeft zijn Mustang opnieuw aangepakt. Dik 800 pk was natuurlijk wat magertjes.

De uit 1965 afkomstige Mustang beschikt over twee nieuwe turbochargers die het huidige vermogen een extra opdonder geven. De ‘Stang ging van 840 Amerikaanse paardenkrachten naar 1400 pk. Volgens Block is zijn auto de meest beangstigende vierwieler die hij ooit heeft gereden.

De Hoonicorn V2, zoals de machine heet, heeft tevens een nieuwe livery gekregen. De Amerikaanse vlag prijkt op de motorkap, vergezelt door de joekels van de turbochargers. Block wilde een nieuwe video schieten met zijn klassieke Mustang, alleen was zijn auto naar eigen zeggen niet snel genoeg. “I needed more power for what I needed it to do”, aldus de 48-jarige coureur.

De Mustang beschikt over een aangepaste aandrijflijn waardoor het vermogen over alle vier de wielen wordt verdeeld. Foto’s van het bizarre apparaat check je in de gallery.

Ook interessant!

  • Audi strikt Ken Block om leuke elektrische auto's te maken
    Audi strikt Ken Block om leuke elektrische auto's te maken
  • Ken Block terug bij Subaru
    Ken Block terug bij Subaru (en Porsche!)
  • Übergeil: Audi bouwt moderne Sport Quattro voor Ken Block
  • Roush Stage 3 Mustang GT
    Roush Mustang biedt 785 pk voor €50k

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, gymkhana, ken-block, Klassiekers, mustang, tuning

Vorig bericht: « De Giulia Veloce, maar dan als shooting brake
Volgend bericht: Dit is de duurste Bentley van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. chrismaz zegt

    13 oktober 2016 om 14:02

    Ik ben hopelijk niet de enige die dit jammer vindt?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      13 oktober 2016 om 14:08

      @chrismaz: Wat is er jammer aan dan? Er zijn genoeg Mustangs op deze wereld. Tevens vind ik dit wel een gaaf ding, gewoon puur gebouwd omdat het kan.

      Login om te reageren
    • klotskuukske zegt

      13 oktober 2016 om 18:10

      @chrismaz: Jammer dat er een Mustang voor opgeofferd is? Denk je dat er nog een origineel onderdeel opzit? :)

      Login om te reageren
    • balliere zegt

      13 oktober 2016 om 18:31

      @chrismaz: inderdaad, 2 dt fouten

      Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    13 oktober 2016 om 14:13

    Het lijkt mij dat het geen reet meer uit maakt voor de drifts of je nou 800 of 1400pk hebt, want moeite om te driften had ie niet.

    Als je daadwerkelijk die pk-tjes nodig hebt gaat het dus over snelheid opbouwen? Gaan we meer en grotere jumps zien in de komende filmpjes?

    Login om te reageren
  3. derx zegt

    13 oktober 2016 om 14:13

    Is die inlaatlucht rechtstreeks van de compresor niet te warm om dat meteen het blok in te duwen? Intercoolers zijn toch niet voor niks uitgevonden. Ik had dan op z’n minst koelribben op de luchtinlaat buis gedaan…

    Login om te reageren
    • wpgt zegt

      13 oktober 2016 om 14:19

      @derx: Gezien zijn auto meestal toch zijwaarts of achterwaarts staat zal de luchtstroom/koeling altijd belabberd zijn. Neem aan dat hij na een handje vol bochten een cooling down doet om de banden en motor te sparen.

      Login om te reageren
      • Wat_een_gezeik zegt

        13 oktober 2016 om 16:42

        @wpgt: charge cooler, dan heb je niet al te veel “gang” nodig…..

        Login om te reageren
    • pvanderw zegt

      13 oktober 2016 om 14:22

      @derx: Intercoolers er tussen zorgen voor meer inlaatvolume wat op druk moet worden gebracht, dus voordat dat op druk is, duurt dat langer. MAW meer turbogat als het ware.

      Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        13 oktober 2016 om 14:27

        @pvanderw: plus dat de turbos zowat buiten de auto zitten en dus sowieso wel voldoende frisse lucht krijgen.

        Login om te reageren
        • bassx zegt

          13 oktober 2016 om 15:15

          @goodolddays: Een intercooler zit tussen de turbo en de inlaat. Dit omdat door comprimeren van lucht de temperatuur toeneemt. Zoals de naam zegt (inter) moet de lucht tussendoor gekoeld worden, lucht koelen voordat het de turbo in gaat heeft nagenoeg geen zin, helemaal bij veel boost.

          Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      13 oktober 2016 om 18:33

      @derx: koelribben , meen je dat serieus??

      Login om te reageren
  4. peug206 zegt

    13 oktober 2016 om 14:15

    ‘Murica

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      13 oktober 2016 om 20:29

      @peug206: Had je nog iets interessants te melden?

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        13 oktober 2016 om 22:09

        @bmwtouring: vandaag niet. Morgen misschien weer.

        Login om te reageren
  5. guusboum zegt

    13 oktober 2016 om 14:18

    Op zich wel jammer dat het geen ziekelijke 800 atmosferische pk’s meer zijn, qua geluid en koppelkromme. Maar ja 1400 pk doet het natuurlijk ook wel heel goed op het interweb…

    Login om te reageren
  6. svdv zegt

    13 oktober 2016 om 14:23

    Ik had eerder op z’n Amerikaans een supercharger verwacht

    Login om te reageren
  7. flevocarspotter zegt

    13 oktober 2016 om 14:25

    Ik wist niet dat ken al 48 was

    Ot gruwelijke machine

    Login om te reageren
  8. dubcars zegt

    13 oktober 2016 om 14:25

    Yaaay!

    Login om te reageren
  9. stefanos zegt

    13 oktober 2016 om 14:27

    ik schrik af en toe al van mijn 1.6 skyactive met 120pk

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      13 oktober 2016 om 14:28

      @stefanos: als het invoegen niet lukt?

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    13 oktober 2016 om 14:27

    Het moment waarop 840pk op een wagen gewicht van 1200(?)kg te weinig is…….

    Login om te reageren
  11. fordnut zegt

    13 oktober 2016 om 14:28

    2 turbo’s die het straatvuil zo je blok inpompen, zal wel niet lang goed gaan.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      13 oktober 2016 om 18:34

      @fordnut: is dit een straatauto dan?

      Login om te reageren
      • fordnut zegt

        13 oktober 2016 om 19:15

        @johanhummer9: Oh, een circuit is brandschoon.

        Login om te reageren
  12. henk123456 zegt

    13 oktober 2016 om 14:32

    Wat is dat toch steeds met ‘stang en ‘ring etc? Ben je cool als je zo schrijft :) ?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      13 oktober 2016 om 14:46

      @henk123456: ‘a

      Login om te reageren
  13. ahs1979 zegt

    13 oktober 2016 om 14:33

    Uitlaattraject ten opzichte van versie 1.0 is ook aardig wat korter geworden!

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    13 oktober 2016 om 14:37

    Wat voor block zit daar eigenlijk in?

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      13 oktober 2016 om 15:59

      @gulli: Ken Block

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        13 oktober 2016 om 17:15

        @kliko: joh, je verwacht het niet he

        Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    13 oktober 2016 om 14:38

    Mag hij wel oppassen dat er geen rubber in de turbo komt

    Login om te reageren
  16. coenijn zegt

    13 oktober 2016 om 14:40

    Schokkender dan het vermogen vind ik zijn leeftijd, is hij echt al 48?

    Login om te reageren
  17. thearchitect zegt

    13 oktober 2016 om 14:46

    Wow ! Wat ontzettend knap zeg, heeeeel veel PK’s uit je blokkie halen ! Droeftoeter.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 oktober 2016 om 14:57

      @thearchitect: Wat je van zijn auto vindt moet je uiteraard zelf weten, maar het is wel knap hoe deze man ermee kan rijden.

      Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        13 oktober 2016 om 18:36

        @berlinetta: omdat het 4wd , zo knap vind ik dat niet , wil hem wel eens hetzelfde zien met een RWD auto.

        Login om te reageren
        • gjvp zegt

          13 oktober 2016 om 21:25

          @johanhummer9: hij kan echt wel een potje sturen. Maar als je hem naast de wrc rijders zet is ie toch echt niet van topniveau..

          Login om te reageren
      • thearchitect zegt

        13 oktober 2016 om 19:33

        @berlinetta: Ook dat is aan aan smaak onderhevig denk ik. Toegegeven, hij brengt zijn kunsten spectaculair en theatraal in beeld, maar ik vind dat zijn prestaties schromelijk overschat worden.

        Login om te reageren
        • tragepater zegt

          15 oktober 2016 om 06:28

          @thearchitect: ja dik overschat!! Check hoeveel strepen er al op het asfalt staan! Hij heeft genoeg geoefend voor ze gingen opnemen… en met wrc rijden zullen er ongetwijfeld een paar AB lezers sneller zijn dan hem! Wat een trage pater

          Login om te reageren
  18. mrmiyagi1982 zegt

    13 oktober 2016 om 15:54

    Vet!

    Login om te reageren
  19. justy zegt

    13 oktober 2016 om 15:58

    ‘Klassieke Mustang’ Het logo in de gril is zo ongeveer het enige dat uit 65′ afkomstig is.

    Login om te reageren
  20. tjorque zegt

    13 oktober 2016 om 19:18

    Volgende keer gewoon een free turbine (turboprop zonder propeller) er in… Scheelt wat kilo’s en zal nog meer power geven… :P

    Login om te reageren
  21. hassani zegt

    13 oktober 2016 om 20:01

    Mooi interieur ook!

    Login om te reageren
  22. ahs1979 zegt

    13 oktober 2016 om 23:37

    Wat dan wel weer een beetje jammer is: de blauwe turbo lijkt iets hoger geplaatst te zijn ten opzichte van de motorkap dan de rode.

    Login om te reageren
  23. mrwheely zegt

    14 oktober 2016 om 07:10

    1 dingetje van een mustang zit erop die auto en das het logo

    Login om te reageren
  24. ybcosworth zegt

    14 oktober 2016 om 11:56

    Nu ben ik geen specialist…maar weet van deze auto zijn het frontje, deuren en gedeeltelijk het achterkantje origineel, rest is gefabriceerd evenals het buizenchassis waar alles op gebouwd is. Voor wat betreft intercooling ik zie ook geen chargecooler ertussen. Dus ik gok (en baseer dit op zijn intro filmpje waar gezegd dat hij op meth(anol) loopt) dat er waterinjectie op zit. Deze injecteerd een mengsel van water en methanol op het inlaat gedeelte. Nu weet ik dat methanol octaanverhogend is in combi met de 100+ RON brandstof waar die op draait = hoop Power @ relatief lage boost.
    Evengoed dit is raden (doe maar een gooi) want als die motor dit niet heeft vraag ik mij af hoe je de cilindertemp’s acceptabel houd. Waterinjectie werkt altijd ook zonder rijwind.

    Login om te reageren
  25. G-Ammo zegt

    14 oktober 2016 om 12:11

    Al heeft-ie 2000PK… Rijden kan-ie toch niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North