• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo verliepen de vrije trainingen voor GP van Mexico

Auteur: Loek, gepost 29 oktober 2022 om 09:27 – 5 Reacties

Voor sommige coureurs, zoals Charles Leclerc, kon het beter. Dit zijn de vrije trainingen voor de GP van Mexico in 2022!

Net zoals vorige week zitten de tijdzones ons West-Europeanen een beetje dwars als het gaat om de vrije trainingen bekijken voor de GP van Mexico. Die vonden namelijk plaats in de avond en zelfs de nachturen van afgelopen nacht. Geen zorgen, wij hebben alsnog dit overzicht voor je met de resultaten van VT1 en VT2. Lachen, huilen, balen, de draad oppakken en alles ertussenin.

GP van Mexico blijft

Om even mee te beginnen: de GP van Mexico begon met goed nieuws voor de Mexicanen. De Autodromo Hermanos Rodriguez in Mexico-Stad, waar de GP verreden wordt, blijft tot zeker 2025 op de kalender. Net als voor Zandvoort is het natuurlijk top voor de Mexicanen om een thuisrace te hebben om hun thuisrijder Sergio Perez een goed staaltje nationaal trots te bezorgen.

Wederom nieuwe namen

Door naar de eerste van de twee vrije trainingen voor de GP van Mexico. Wederom gebruiken verschillende teams de eerste vrije training om hun rijders in opleiding de baan op te sturen, zoals dat moet van de FIA. Dit keer waren de minder bekende namen Liam Lawson (AlphaTauri), Logan Sargeant (Williams), Jack Doohan (Alpine), Pietro Fittipaldi (Haas) en de voor ons wel vrij bekende Nyck de Vries (Mercedes) op de baan te spotten. Respectievelijk Tsunoda, Albon, Ocon, Magnussen en Russell mochten dus even iets anders doen tijdens VT1.

Eerste vrije training

Alle rookies hielden het rustig en vulden wederom enkel de laatste vijf plekken in op het scorebord. De bovenste vijf tijden werden neergezet door Sainz, Leclerc, Perez, Verstappen en Hamilton. Een identieke tijd voor de Red Bull-jongens, toeval bestaat niet. Er gebeurde verder niet zo veel in VT1, met als enige opmerkelijke zaak dat Verstappen even de auto kwijt was in bocht 11. Even uitspinnen en weer verder, gelukkig was er geen schade. De top 10 zag er zo uit:

  • 1. Sainz (Ferrari) – 1:20,707
  • 2. Leclerc (Ferrari) – 1:20,753
  • 3. Perez (Red Bull) – 1:20,827
  • 4. VERSTAPPEN (Red Bull) – 1:20,827
  • 5. Hamilton (Mercedes) – 1:20,849
  • 6. Alonso (Alpine) – 1:20,899
  • 7. Bottas (Alfa Romeo) – 1:21,083
  • 8. Norris (McLaren) – 1:21,120
  • 9. Gasly (AlphaTauri) – 1:21,310
  • 10. Vettel (Aston Martin) – 1:21,525

Tweede vrije training

In de tweede van de vrije trainingen voor de GP van Mexico neemt iedereen weer in zijn eigen auto plaats. Ook hier geen grote verrassingen, totdat Charles Leclerc ineens zijn auto achteruit in de muur parkeert. Ook hier omdat hij de macht over het stuur verloor en dat zorgt toch voor een nare crash. Gelukkig is Leclerc ongedeerd en lijkt ook de Ferrari geen schade te hebben aan de belangrijkste componenten. Die wordt dus makkelijk opgelapt voor de volgende run. De tijden zijn wel helemaal anders voor de tweede vrije training, met name George Russell en zijn Mercedes wisten goed te rijden voor VT2. Leclerc kon ondanks zijn schuiver nog wel een top 10-tijd neerzetten en ook de Red Bulls zaten ietsje verder naar onder dan bij VT1. De tijden zijn:

  • 1. Russell (Mercedes) – 1:19,970
  • 2. Tsunoda (AlphaTauri) – 1:20,798
  • 3. Ocon (Alpine) – 1:21,177
  • 4. Hamilton (Mercedes) – 1:21,509
  • 5. Perez (Red Bull) – 1:21,579
  • 6. VERSTAPPEN (Red Bull) – 1:21,588
  • 7. Leclerc (Ferrari) – 1:21,618
  • 8. Sainz (Ferrari) – 1:21,693
  • 9. Bottas (Alfa Romeo) – 1:21,993
  • 10. Gasly (AlphaTauri) – 1:22,104

Ten slotte nog even de administratie voor de startopstelling: na de vrije trainingen voor de GP van Mexico werd duidelijk dat Kevin Magnussen vijf startplekken zakt omdat hij zijn zesde(!) motor krijgt. Dit nadat de rookie-vervanger Pietro Fittipaldi in VT1 tot stilstand kwam met een kapotte MGU-K. Ook Lance Stroll kwalificeert drie plekken lager als straf voor de aanvaring met Fernando Alonso tijdens de GP van de Verenigde Staten.

Vanavond volgt nog één vrije training voor de GP van Mexico alvorens de kwalificatie van start gaat om 22:00. De race vindt plaats om 21:00 op zondag.

Ook interessant!

  • Vrije trainingen GP van de VS: tijden, penalties en meer
  • GP van Mexico VT2: Verstappen aan de leiding
  • vrije training GP Australië 2022
    Vrije trainingen GP Australië 2022: zo deed Verstappen het vandaag
  • Uitslag GP Japan 2022: eerste vrije training

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, mexico, Racing, vrije-training

Vorig bericht: « Roadtrip naar Frankrijk met de 325: Autoblog Garage
Volgend bericht: Emissievrij wagenpark in 2035, kan dat eigenlijk wel? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Richmond zegt

    29 oktober 2022 om 11:32

    Blijkbaar zit Logan ondanks zijn deelname aan FP1 nog niet aan de benodigde km / punten voor zijn superlicentie. En zal hij dus vaker moeten rijden voor Williams om het stoeltje te krijgen voor volgend seizoen.

    Login om te reageren
  2. brent zegt

    29 oktober 2022 om 11:45

    hij moet in de top 5 eindigen van het f2 kampioenschap waar hij nu 3de staat, daar krijgt hij de meeste punten van als het goed is

    Login om te reageren
    • ghini zegt

      29 oktober 2022 om 12:31

      Er zijn nog allemaal andere punten, heb het niet helemaal gelezen maar er zijn volgens mij zelfs scenarios dat hij 8e kan worden.

      Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    29 oktober 2022 om 11:46

    De Ferrari van Charles zag er niet best uit, zal mij niks verbazen als hij een versnellingsbak moet wisselen

    Login om te reageren
  4. flyerbunch zegt

    29 oktober 2022 om 12:13

    Misschien ff best erbij vermelden dat VT2 in het teken stond als testsessie voor de Pirelli 2023 banden. Daarom zijn de tijden zo raar en niet representatief. De reden dat Russel en Tsunoda bovenaan staan is omdat deze op de zachte band reden ipv op de testbanden. Degene die in VT1 hun stoeltje opgaven mochten daarom op de gewone band rijden. VT3 zal hopelijk iets meer verklappen over de kwalificaties vanavond, maar die kunnen nog wel tricky worden met slecht weer op komst. De grip is nu al laag en met regen erbij kan het nog wel eens een verrassing worden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North