• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De laagste prijs voor een Tesla: Model 3 Standard

Auteur: Redactie Autoblog, gepost 28 november 2025 om 13:35 – 14 Reacties

Zo laag wordt de prijs van de Tesla Model 3 Standard!

Twee weken lang was de Tesla Model Y goedkoper dan de Tesla Model 3. Twee weken geleden verhoogde Tesla opeens de prijs van de Model 3 met tweeduizend euri zodat de Model Y zomaar de goedkoopste van de twee werd. Maar dat is vanaf nu verleden tijd.

Ons vermoeden over de reden van de prijsverhoging blijkt gewoon waar te zijn. Want naast de Tesla Model Y Standard, is daar nu ook de Tesla Model 3 Standard. Wij hadden al het idee dat de prijsverhoging extra ruimte moest maken voor de goedkopere Model 3 Standard in de aanbod. En dat klopt.

Zo weinig kost de Tesla Model 3 Standard

We houden jullie niet langer in spanning, de Tesla Model 3 Standard gaat in Nederland 36.990 euro kosten. Precies 5.000 euro minder dan wat de Model 3 momenteel minimaal kost. Twee weken geleden was het verschil maar 3.000 euro, dus Tesla doet een Black Fridaytje. Eerst prijs verhogen om dan later te zeggen: kijk eens hoe lekker goedkoop we de Standard hebben gemaakt!

De nieuwe Model 3 Standard staat nog niet in de configurator, maar dat kondigt het merk meestal ook niet aan. Opeens op een ochtend kun je de auto aanschaffen. En dan weten we ook pas echt wat je precies gaat krijgen voor je geld, volgens Autoweek klopt deze prijs echter wel.

Uitrusting Tesla Model 3 Standard

Want dat prijsverschil moet ergens vandaan gaan komen. In Amerika krijg je bij de nieuwe instapper gewoon een glazen panoramadak en zijn dezelfde lichtunits gemonteerd als de andere uitvoeringen. Wel krijgt de Tesla Model 3 Standard in de VS eenvoudigere schokdempers, het kleinste batterijpakket en een minder krachtige elektromotor.

Hoe basisch de Tesla Model 3 in ons land gaat worden is nog even afwachten. Dat weten we op het moment dat de auto echt te bestellen is. We kunnen niet wachten!

Ook interessant!

  • Tesla Model Y goedkoper dan Model 3
  • Tesla Model Y uitvoeringen
    Nieuwe Tesla Model Y nu al goedkoper
  • Komen de Tesla Model 3 en Model Y Standard naar Europa?
  • Tesla verhoogt prijs van slecht verkopend model

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

model 3, prijs, Tesla

Vorig bericht: « Pomphouders woest: kiezersbedrog!
Volgend bericht: Ook deze stad denkt Amsterdam te zijn… »

Lees Interacties

Reacties

  1. pivavar zegt

    28 november 2025 om 14:37

    Dezelfde lichtunits voor en achter. Interessant. Hadden de Daf-jes destijds moeten hebben. Voor bij het achteruit-rijden.

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    28 november 2025 om 14:55

    Klinkt niet slecht. De B en C segment EV’s met de grotere accupakketten en een paar opties gaan ook al snel over de 30k heen. Weinig verschil dan met de D segment model 3.

    Login om te reageren
  3. TheMaster zegt

    28 november 2025 om 15:19

    Wat een slecht artikel zeg. Dit is gewoon 1 op 1 een artikel van Autoweek overnemen

    Dan wel met dezelfde onbetrouwbare informatie. Er wordt helemaal geen kleinere elektromotor gemonteerd. Het is gewoon dezelfde elektromotor, die alleen met software iets meer begrenst is.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      29 november 2025 om 09:41

      Dat is dan wel “begrensd” 😉
      De elektromotor is wat meer geknepen, maar zal nog steeds vlot genoeg zijn.

      Login om te reageren
  4. cdlop01 zegt

    28 november 2025 om 16:03

    Voordeel van gigacasting, een Tesla is veel goedkoper te produceren…..al zouden ze de 3 voor 30k aanbieden, verdienen ze er nog dik aan.

    Login om te reageren
    • coupedriver zegt

      28 november 2025 om 17:19

      Euhm, niet dus, ze maken al een paar kwartalen verlies op de auto’s, enkel dankzij vooral CO2 emissie verkoop maken ze momenteel nog (veel lagere ) winst.

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        28 november 2025 om 17:49

        Maken ze echt verlies op de auto’s? Ik dacht namelijk van niet. Dat het verlies kwam van hey we zetten een nieuwe fabriek van 10 miljard neer die we over 5 jaar betalen dus 2 miljard per jaar afschrijven.

        Zoiets.

        Login om te reageren
        • Joris24 zegt

          28 november 2025 om 19:10

          Geen enkele onafhankelijke accountant gaat een jaarrekening goedkeuren waarin een fabriek in 5 jaar wordt afgeschreven. Daar zijn regeltjes voor.

          Login om te reageren
          • Johanneke zegt

            28 november 2025 om 21:41

            Nee klopt, ik lul ook maar wat. Maar dacht dat door dat soort rekeningen ze op verlies uitkwamen, en dat ze wel verdienden aan de auto’s, maar kan het mis hebben.

            Login om te reageren
      • Flutterbear zegt

        28 november 2025 om 22:05

        Ze verdienen gewoon geld aan de auto’s hoor, enkel als bedrijf is de winst beperkt tot CO2 handel. Als je de cashflow bekijkt zie je de ontwikkeling met name naar nieuwe modellen ging, eigen batterij productie en de laatste tijd vooral autonomie.

        Winst wordt alleen maar belast, Amazon heeft ook decennia haar winst beperkt in ruil voor groei. Haar cashcow is AWS.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 november 2025 om 08:23

      Het is niet zo zeer de gigacasting, daar bespaar je hoogstens een paar robots mee uit. Het is het beperkte aantal onderdelen en dat de oudere onderdelen steeds goedkoper worden. Het is natuurlijk al een wat oudere simpele auto. Je krijgt wel veel waar voor je geld, als je met de beperkingen en het imago kunt leven scherp aanbod!

      Login om te reageren
  5. mc96 zegt

    28 november 2025 om 20:23

    Super concurrerende prijs. Maar de Model 3 is niet een auto die veel goedkoper te produceren is dan de cocurrentie. Scherpe prijs komt dus door beperte keuzemogelijkheden en besparen op het ontwikkelen van nieuwe modellen. Ik vraag me wel af hoe lang ze dat gaan volhouden.

    Login om te reageren
    • minimoke1984 zegt

      29 november 2025 om 13:12

      https://www.home.saxo/nl-nl/content/articles/equities/tesla-q3-winstcijfers-23102025#:~:text=Belangrijkste%20cijfers,de%20verwachte%20USD%200%2C54.

      Tesla maakt nog steed dik 5k dollars winst per auto. Idd veel lager dan voorheen maar nog steeds winst. Echter door hun “thuisbatterijen” kunnen ze die dalende winsten op autos een beetje compenseren. De andere, met name EU-auto bouwers, kunnen dit niet want die hebben dit soort neven producten niet en leefden al van veel lagere winstmarges.. Of Tesla het tov de Chinezen gaat volhouden is de vraag.. maar dat geldt dus nog harder voor de EU producenten…

      Login om te reageren
  6. cdlop01 zegt

    30 november 2025 om 08:03

    Gigacasting is de reden dat Tesla zo concurrerend kan produceren. Slechts twee of drie geperste delen vormen belangrijk deel carrosserie ipv honderden losse onderdelen die gelast moeten worden…. . De Chinezen weten dit al lang en ook Lexus zal overgaan op gigacasting voor de nieuwe Chinese EV van ze.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North