Zo werd de Aston Martin Vulcan straatlegaal gemaakt

Auteur: , 30 Reacties

Alleen geschikt voor de échte gekken.

Zo werd de Aston Martin Vulcan straatlegaal gemaakt

Vorig jaar rapporteerde ex-collega @mauritsh dat een gespecialiseerd bedrijf uit Engeland de stevige taak op zich zou nemen van het ombouwen van de Aston Martin Vulcan. Van de in totaal 24 geproduceerde exemplaren zal de equipe een handvol auto’s voorzien van hun road pack, waarmee de totaal gestoorde hypercar, die aanvankelijk exclusief voor het circuit was bedoeld, de weg op mag.

Een kleine week geleden mocht gerenommeerd autojournalist Richard ‘Dickie’ Meaden er al een rondje mee doen, waarna hij opbiechte de ganse dag geen enkele keer plank gas te hebben gegeven. Laat er dus geen twijfel over bestaan dat de bolide van een buitenaards niveau is. Desondanks zijn er enkele gekken die hun Vulcan straatlegaal wilden hebben, dus werd eerder besloten dat RML Group die taak op zich mocht nemen.

Inmiddels weten we wat het bedrijf aan de Vulcan heeft geknutseld (video) om hem klaar te maken voor het openbare asfalt. De meest opvallende aanpassingen komen in de vorm van een set koplampen en van de DB11 gestolen zijspiegels, maar de meest interessante aanpassingen zitten op plekken waar we ze amper kunnen zien. Zo werd de natuurlijk ademende V12 (yay!) ge-remapped zodat hij aan de uitstooteisen voldoet en veranderden de ingenieurs de koppeling en de verhoudingen van de versnellingsbak om ervoor te zorgen dat de Vulcan ‘makkelijker’ te besturen is.

De ophanging is eveneens aangepakt. Niet alleen zijn de schokdempers zachter om het rijden zelf een stuk comfortabeler te maken, maar installeerde RML Group ook een lift-systeem, zodat de eigenaar de onderzijde van zijn Vulcan niet na één dag vaarwel hoeft te zeggen. Tenslotte verhoogde RML de stoelen voor beter zicht en komt het met zogenaamde ‘wingdicators’: knipperlichten verwerkt in die gigantische achtervleugel.

Beeld: RML Group via Twitter



30 reacties

Heel erg vet
De koplampen maken hem zo wel minder mooi en minder agressief. Maar wat moet het angstaanjagend zijn om hiermee de weg op te gaan. Wat een machine.
Beter als de nieuwe Vantage
@michelyman: Jij komt uit 030? Beter als 020?
@viezefreddyw: neeeeee beter he
Doe mij maar een tesla. Veel handiger en sneller van stoplicht naar stoplicht.
@jaso013: en de range is waarschijnlijk ook nog meer…
@jaso013: doe mij maar een biefstuk. Lekker relevant jongen.
@breakingpoint: haphaphaphap
@breakingpoint: als dat zo makkelijk gaat, doe mij ook maar een biefstukje dan.
Maar één woord voor.

Jammer…
Echt mijn favoriete hypercar van dit moment! Wat een stijlvolle machine.
Machtig apparaat
Maar dan nu er ook echt mee gaan rijden! Over 5 jaar op marktplaats met minstens 50k op de teller!
Om vervolgens met 20km/u door Londen te rijden
Het is net een TVR, bruut hoor
Zonde. Ding is gemaakt voor het circuit niet voor Londen Centrum..
Het lijkt mij dat er ook een behoorlijke uitlaatdemper opgezet is. Het origineel maakt zoveel lawaai dat deze ook op diverse circuits niet wordt toegelaten.
Hebben!!! Of is straatlegaal in Engeland wat makkelijker dan hier?
@dutchdriftking: in Engeland doen ze niet zo moeilijk, zolang het maar door de apk (mot) komt…
Wat houden gesloten zijspiegels in?
@volvo480gtt: ik denk een typ fout
Ik snap het nut niet goed. Je betaalt super veel voor een auto die heel goed is op het circuit. En dan bouw je hem om zodat hij een stuk minder goed is en rijdt zoals een gewone vanquish. Puur voor de show?
@ty5500: Willy Waving inderdaad :)
Toch verbaas ik me dat ie straatlegaal is met deze achterspoiler, dit ding is zo groot en steekt zo ver uit…..verder heerlijk om dit op de weg tegen te kunnen komen ondanks dat ik deze al heel veel heb mogen zien ;-)
@cabrioot: in de UK kun je alles straatlegaal maken.
@porsche928: ik ken deze auto vrij goed aangezien ik m mee heb helpen bouwen in 2015 en ken de SVA keuring (en het gezeik in de regeltjes)in de UK ook goed uit mijn periode in Zeewolde en dan nog verbaast t me ;-)
Alleen echte gekke met dikke portemonees bedoe je denk ik? Ken genoeg mensen die dit zouden rijden (ik ben er 1 van) maar helaas niet kunnen betalen…
Die spiegels hadden ze wel iets anders op mogen verzinnen… jezus

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).