• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo willen Belgen geld zien van Volkswagen

Auteur: RubenPriest, gepost 20 september 2016 om 19:57 – 18 Reacties

Money


Een groep mannekes uit het Belgenland wil keiharde pegels van het Duitse autoconcern.

Nog steeds ontvangt Volkswagen rake klappen in de nasleep van dieselgate. Geen verrassing dus dat we ditmaal weer te maken hebben met een nieuwe rechtszaak. Rechtszaken moet ik eigenlijk zeggen. Dit keer van een groep Belgische beleggers en investeerders die hun aandeel zagen klappen, nadat het slechte nieuws bekend werd op die septemberdag in 2015.

Door middel van de Deminor Groep (PDF) hopen de Belgen via de rechter een financiële compensatie te fixen. Deminor assisteert beleggers bij het terugkrijgen van verloren vermogens door faillissementen of andere gevallen waarbij de belegger recht heeft op een vorm van compensatie.

De organisatie heeft in België twee zaken aangespannen. Bij de ene zaak vertegenwoordigt Deminor 200 investeringsfondsen en de andere is voor een groep particuliere beleggers. Advocatenbureau Kaye Scholer LLP gaat vanuit Frankfurt Deminor bijstaan, vertegenwoordigen en adviseren in beide zaken.

Ondertussen bespaart VAG verder waar het besparen kan. Zo zullen luxemerken Bentley en Lamborghini niet aanwezig zijn op de aanstaande autoshow in Parijs. Beide VAG-merken gaan zich focussen op kleinere events naar aanleiding van een nieuwe ‘strategische aanpak‘.

Ook interessant!

  • Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd
    Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd
  • Dit kost de Volkswagen ID.4 GTX
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, geld, rechtszaak, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « Het aantal verkeersboetes steeg explosief!
Volgend bericht: De goedkoopste CL63 AMG (C216) van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwalpina zegt

    20 september 2016 om 20:00

    Amai zeg hé, niet spotten met de zuiderburen.

    Login om te reageren
  2. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    20 september 2016 om 20:22

    Komen ze op tijd mee

    Login om te reageren
  3. martinus zegt

    20 september 2016 om 20:33

    Zeker als ze nog aandeelhouder zijn,
    Snap ik de logica niet zo.

    Een schadevergoeding lijkt mij direct ten koste te gaan van de winst voor de aandeelhouders.
    Dat maakt het zolang je het bedrijf, en niet de bestuurders persoonlijk aansprakelijk stelt, een beetje een vestzak-broekzak-verhaal.

    Maar ik zal er wel de ballen van snappen.

    Login om te reageren
  4. ralfast zegt

    20 september 2016 om 20:47

    Haha. Belgeggers!

    Login om te reageren
    • davidovic zegt

      20 september 2016 om 21:32

      @ralfast: Soms is stilte het beste antwoord

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    20 september 2016 om 21:06

    Achteraan aansluiten maar…..

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    20 september 2016 om 21:18

    Zomaar een dag uit het leven van Jean Paul…

    Overdags is Jean Paul enen keurigen kantoorklerk die braaf van ’s ochtends negen tot ‘avonds vijf zijnen job doet.

    Maar weldra huiswaarts gekeerd ontpopt den waren aard van Jean Paul zich…

    Jean Paul is namelijk enen belegger, en wel een rasechte Belgische belegger met een voorliefde voor het onkuise Duitse Volkswagen.

    Eenmaal als de avond gevallen sluipt Jean Paul uit zijnen kot en stapt in zijnen Golfske om naar een verlaten parking te rijden. Eenmaal daar aangekomen vat Jean Paul zijn broodtrommelke en haalt daar een paar onbelegde boterhammen uit. Dan vat Jean Paul een groot blik smeerworst uit het dashboardkastje en begint wellustig zijn boterhammekes te beleggen. Jean Pauls behoefte om heimelijk boterhammekes in zijnen Golfske te beleggen neemt bijna pathetische vormen aan.

    Pas als alle boterhammekes rijkelijk voorzien zijn van enen dikke laag smeerworst en het laatste restje uit het blikske geschraapt is is de goesting van Jean Paul voldaan en keert hij moe maar voldaan huiswaarts.

    Login om te reageren
    • raoufff zegt

      20 september 2016 om 21:37

      @moveyourmind: heeft iemand de link van deze aflevering van Jambers??

      Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      20 september 2016 om 21:43

      @moveyourmind: haha, briljant!

      Login om te reageren
    • techneu zegt

      20 september 2016 om 21:46

      @moveyourmind: hahaha prachtig dit!

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      20 september 2016 om 23:17

      @moveyourmind: hahahaha!!

      Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    20 september 2016 om 21:56

    Typisch Europeanen ..
    Huh milieu ?? Nee geld ..

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      21 september 2016 om 11:42

      @lincoln: Dat zeiden we laatst toch juist over de Amerikanen?

      Login om te reageren
  8. speedie zegt

    20 september 2016 om 22:52

    Volgens laaste studie : Volkswagen least polluting diesel car brand in Europe.
    Franse en Italiaanse automerken vervuilen tot 15x meer. Men wijst met de vinger naar de verkeerde al je het mij vraagt.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      20 september 2016 om 23:18

      @speedie: volgens de laatste studie blijkt dat mensen alles geloven als je er maar “volgens de laatste studie” voor zet

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      20 september 2016 om 23:54

      @speedie: Martinus? Ben jij het??

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      21 september 2016 om 11:53

      @speedie: Volgens mij klopt dit, als je het hebt over Euro 6 diesels hebt.

      Maar er rijden nog zo’n 11 miljoen Euro 5 diesels rond van VW waarbij wel fraude is gepleegd. Die moeten ze nog even fixen, en dat gaat niet heel soepeltjes.

      En met de Euro 6 diesel is de diesel motor pas schoner dan een Euro 3 (!) benzine wagen. Waarom dat meten met twee maten? Een Euro 6 diesel mag nog steeds meer uitstoten dan een Euro 6 benzine.

      Login om te reageren
  9. Dimglor zegt

    20 september 2016 om 22:57

    Ah, een beetje slimme belegger heeft ook mooi centjes kunnen verdienen aan dit hele verhaal…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North