• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo wist Lexus een Europees verkooprecord neer te zetten

Auteur: RubenPriest, gepost 15 januari 2016 om 23:03 – 34 Reacties

Afbeelding Zo wist Lexus een Europees verkooprecord neer te zettenAfbeelding Zo wist Lexus een Europees verkooprecord neer te zettenAfbeelding Zo wist Lexus een Europees verkooprecord neer te zettenAfbeelding Zo wist Lexus een Europees verkooprecord neer te zettenAfbeelding Zo wist Lexus een Europees verkooprecord neer te zettenAfbeelding Zo wist Lexus een Europees verkooprecord neer te zettenAfbeelding Zo wist Lexus een Europees verkooprecord neer te zettenAfbeelding Zo wist Lexus een Europees verkooprecord neer te zetten

Lexus NX
Het Japanse luxemerk toont voor het derde jaar op rij een stijging in het aantal verkopen. Dit jaar kreeg het merk wat hulp.

En deze hulp kwam van de NX. De SUV was namelijk goed voor maar liefst 44% van de totale verkopen. Daar waar alle andere modellen minderden, sprong de NX uit zijn vel. Van alle 64.000 Europese verkopen waren 28.000 een NX.

Net als bij Toyota, worden ook steeds meer Lexus-modellen als hybride verkocht. In West-Europa was 96% van het aantal verkochte modellen een hybride-variant. In totaal werden er 41.000 hybrides verkocht. Lexus doet af en toe wel een stapje naar de dark side. Zo lieten ze op de Detroit autoshow de LC500 zien. Een dikke V8, zonder elektro-hulp. En wie is die machtige LFA nu vergeten?

Deze modellen dienen echter als variatie, in het overwegende hybride-gamma van Lexus. De meeste modellen worden aangeboden met een verbrandingsmotor in combinatie met een elektromotor. De LC500 zal later dit jaar te bestellen zijn. En voor 2017 heeft Lexus onder andere een nieuwe CT op de planning staan.

Ook interessant!

  • Gelekt: de gloednieuwe Lexus NX
  • Nieuwe Lexus NX is hier, allereerste PHEV van Lexus
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Prijs van de nieuwe Lexus NX is niet heel verkeerd
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Hybride, Lexus, nx

Vorig bericht: « Audi A4 Allroad heeft geen krik nodig in Detroit
Volgend bericht: Dit is de Ferrari van de toekomst »

Lees Interacties

Reacties

  1. iijayvee zegt

    15 januari 2016 om 23:06

    Dat is niet NX

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      15 januari 2016 om 23:21

      @iijayvee: Maar wel logisch.

      Ze maken steengoede auto’s.
      En ook omdat ze al wat jaren in het premium segment actief zijn(sedert ’89) , zie je dat ze het kunstje van verfijning van bijvoorbeeld het interieur ook aardig onder de knie hebben.

      Login om te reageren
    • norge zegt

      15 januari 2016 om 23:23

      @iijayvee: wel…

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    15 januari 2016 om 23:23

    Doen ze goed. Ze maken mooie auto’s met goede motoren. Alleen door die ruk cvt automaat zou ik er nooit eentje kiezen….

    Login om te reageren
    • norge zegt

      15 januari 2016 om 23:26

      @dutchdriftking: Een cvt rukt juist niet..

      Login om te reageren
    • smoothoperator zegt

      15 januari 2016 om 23:47

      @dutchdriftking: ik vind die nieuwe generatie cvt juist een verademing in vergelijking met de dgs-tjes en bakkenet enkele koppeling. Is het wel ff wennen maar rijdt super zuinig, schakelt geruisloos tussen elektrisch en benzine en is lekker comfi!

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      16 januari 2016 om 00:23

      @dutchdriftking: 10 jaar geleden misschien. Laatste generaties E-CVT zijn briljant. Laatst een test met de Lexus IS in vergelijk met de nieuwe A4 en C: Lexus de beste automaat, Audi de slechtste…

      Login om te reageren
    • hammerman zegt

      16 januari 2016 om 10:18

      @dutchdriftking: Ik heb er dus wél bewust voor gekozen! Nog automaten met een schakelrobot en met dubbele koppeling geprobeerd maar CVT rijdt in mijn ogen gewoon het fijnste. Precies zoals norge schrijft: hij rukt niet! En dat lawaai? Geen last van, gewoon niet plankgas wegrijden en de isolatie van Lexus helpt ook mee.
      Laatst een buurman die in een Alfa Gulietta rijdt laten rijden. Toen hij daarna met zijn gezin op stap ging in zijn Alfa was het eerste dat hij zei: “Wat maakt onze auto een lawaai als ik hem met de Lexus vergelijk”…

      Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    15 januari 2016 om 23:28

    Dat is erg netjes van Lexus!

    Ja, leuk die verkopen van Audi/BMW/MB. Maar eigenlijk vind ik het veel interessanter hoe een onderwaardeerde merk als Lexus het in Europa doet.

    Ook omdat ik t Lexus meer gun.

    Login om te reageren
    • dieselaer zegt

      16 januari 2016 om 00:20

      @toyotafortuner: en ook omdat je een toyotafan bent ;)

      Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      16 januari 2016 om 06:41

      @toyotafortuner: ja leuk, zo’n om marketingredenen geïntroduceerd merk zonder enige geschiedenis. Doe mij maar een ‘echt’ merk als BMW of mercedes, die hebben een luxe filosofie in hun DNA zitten.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        16 januari 2016 om 07:57

        @breinstein: want de geschiedenis achter de naam is belangrijker dan het product zelf? Of probeer je subtiel te zeggen dat jij liever gaat voor de ‘status’ van een Duitser. Dat jij een auto rijdt zodat de buren kunnen zien hoe succesvol je bent.

        Je noemt nu Mercedes. Een naam die puur voor de marketing is bedacht. Mercedes bekte namelijk wat beter dan Daimler. Dat het de naam was van de dochter van een goede klant was ook niet vervelend. Maar het blijft marketing!

        Login om te reageren
        • Breinstein zegt

          16 januari 2016 om 09:48

          @lekbak: dat Amerikanen deze onzin slikken is wel duidelijk, voor mij blijven het veredelde Toyota’s. Dit in groot verschil met BMW en mercedes.

          Login om te reageren
          • hammerman zegt

            16 januari 2016 om 10:30

            @Breinstein: Als ik hier een blog voorbij zie komen in de rubriek ‘occasion – video en aankoopadvies’ waarin een BMW of Mercedes schittert, dan zie je vaak een behoorlijk lange lijst met aandachtspunten. Bij een Toyota/Lexus vrijwel niets. Wie is dan de betere auto?

            Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet anti BMW of Mercedes. Ik vind ze zelfs mooi en goed rijden, maar beter?

            Login om te reageren
            • Breinstein zegt

              16 januari 2016 om 13:47

              @hammerman: kwaliteit is te meten en als ik de lijstjes mag geloven doet lexus het standaard erg goed. Slechte auto’s zullen het dan ook niet zijn, echter leveren ze in mijn optiek geen enkele (merk)beleving.

              Login om te reageren
              • martinus zegt

                16 januari 2016 om 23:29

                @Breinstein: Merkbeleving?
                Wat is dat en kun je het op je boterham smeren?

                Je hebt wel gelijk trouwens, dat je voor de beleving van ronkende motoren, of gillende uitlaten niet bij Lexus moet zijn.

              • dragonforce zegt

                17 januari 2016 om 01:11

                @breinstein: ga een bmw dealer in en stap daarna een lexus dealer in. En kijk hoe je word geholpen. Ga in een bmw rijden en vervolgens in een lexus, je zult versteld staan.

                Dat deed ik tenminste.

            • Bart_V zegt

              27 januari 2016 om 20:38

              @hammerman: heb je wel eens een c180 kompressor uit 2005 gereden en een IS200 uit 2005
              Ik vind de c-classe maar een ruk auto interieur hardstikke krap en komt op je af zit positie is alleen fijn voor kampsjaaken standje onderuit
              De IS is wel iets trager maar door de I6 veel soepeler en minder trillingen interieur en klokken hebben wat weg van een horloge wat ook wel erg fraai is

              Login om te reageren
      • zero zegt

        16 januari 2016 om 10:42

        @breinstein: zoals de geschiedenis van BMW met vliegtuigmotoren bedoel je dan?
        Een ‘echt’ merk waar jij over praat is ook ooit ontstaan terwijl andere merken reeds bestonden. Ooit waren ook zij diegene zonder geschiedenis.

        Login om te reageren
        • Breinstein zegt

          16 januari 2016 om 13:46

          @zero: je mist m’n punt, een BMW is geen veredelde doorsnee merk, zoals lexus onderhuids een Toyota is en Audi een Volkswagen.

          Login om te reageren
          • martinus zegt

            16 januari 2016 om 23:25

            @Breinstein: sneue redenering.

            Login om te reageren
      • pikes83 zegt

        16 januari 2016 om 16:24

        @breinstein: Daar bij lexus werken vaklieden…Die alles volgens de weg van de Samurai doen.Dus een filosofie zit er wel degelijk in☺☺☺☺

        Login om te reageren
    • escort77 zegt

      16 januari 2016 om 07:53

      @toyotafortuner: “Interessant hoe ze dat doen.” Zeker, lees even die zin over hybride.

      Zonder fiscale steun zou het een heel ander verhaal zijn vrees ik…

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        16 januari 2016 om 08:20

        @escort77: In andere landen in Europa heb je dat niet, en groeien ze ook knetterhard… Hybride is meer dan zuinig, het is ook stil, sterk en comfortabel

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          16 januari 2016 om 10:39

          @Svenska_Aeroplan_AB: Jawel hoor, ik heb het over fiscale maatregelen en die heb je niet alleen in NL. Hier heb je BPM en bijtelling, in België BIV en zo heeft elk land wel wat.

          Natuurlijk hebben hybrides ook andere voordelen, maar die giga verkoop komt echt door overheidsmaatregelen. Als “de gemiddelde Nederlander” een hybride zou willen, zouden alle Priussen en Civic Hybrids niet massaal geëxporteerd worden na afloop van de lease-periode.

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            16 januari 2016 om 15:05

            @escort77: Ik heb de nieuwe RX vergeleken met Cayenne, X5, o.a., en het nadeel vind ik dat je bij de Duitsers met mijn km-ers bent aangewezen op diesel. En ik wil perse geen diesel. Wat Lexus neerzet met hun techniek, doet de rest ineens erg ouderwets lijken in mijn optiek. En de TCO is hetzelfde! Ik vind het razend knap…

            Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        16 januari 2016 om 11:40

        @escort77: Dat is precies hoe ik t bedoelde. Dank u. Nederlands is nog een beetje lastig voor mij, omdat ik thuis ook Indonesisch praat.

        Login om te reageren
  4. vroaaar zegt

    16 januari 2016 om 02:54

    In alinea 2 heb je het over 64.000 verkochte Lexussen in West-Europa. Als 96% daarvan hybride is, dan zijn dat er 61.440 en niet 41.000…

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      16 januari 2016 om 11:00

      @vroaaar: Waarschijnlijk bedoelt hij dit: Ze verkochten 64.000 over heel Europa. Waarvan 41.000 hybrides waren. Echter was in West Europa 96% van de verkochte Lexussen een hybride.

      Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    16 januari 2016 om 07:46

    Ik vind de grill echt afschuwelijk.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      16 januari 2016 om 11:50

      @rufctr01: Als je er een kentekenplaat op plakt breekt het wel een beetje.

      Login om te reageren
  6. Tonnie zegt

    16 januari 2016 om 09:40

    Suv’s van lexus vind ik altijd wel mooi. Die rx van pakweg 10 jaar geleden kan er mijn inziens nog steeds mee door.

    Login om te reageren
  7. hammerman zegt

    16 januari 2016 om 10:33

    Goed nieuws voor mij! Ruim aanbod over een paar jaar als ik een opvolger voor mijn CT200h zoek…

    Login om te reageren
  8. lexusfan zegt

    16 januari 2016 om 10:56

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North