• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zomerbanden kunnen er weer onder, hoeveel inch kies je?

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 maart 2015 om 12:56 – 142 Reacties

Bet big or go home


De winter lijkt weer over, en dus kan je stalen wintervelg plaats maken voor stijlvoller lichtmetaal.

Er zijn maar weinig mensen die opteren voor een dure speciale wintervelg, gewoon omdat die dingen nogal duur zijn. Er wordt dus en masse met wieldoppen en basic stalen velg door de kou gebikkeld, totdat de wissel achter de rug is en de lichtemalo’s er weer onder zitten.

Wanneer jij je jaarlijkse zomerbandenwissel doet of laat doen, hoeveel inch komt er dan onder je Aygo/Knight XV/John Deere (indien je naam Driekus V. is) te liggen? Vertel het ons via de poll!

Ook interessant!

  • Waar let je op met tweedehands winterbanden?
    Waar let je op met tweedehands winterbanden?
  • winterbanden
    In dit land zijn winterbanden straks ook verplicht!
  • Mensen massaal op zoek naar winterbanden op Marktplaats
  • Cayenne of Macan? Welke kies jij?

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, poll, velgen, winterbanden

Vorig bericht: « Schorsing Jeremy Clarkson kost BBC vier miljoen kijkers
Volgend bericht: Deze klassieke Mustang zit bomvol nieuwe technologie »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    16 maart 2015 om 12:58

    Winter- en zomerbanden op twee setjes velgen van beide 17 inch :)

    Login om te reageren
  2. v70t6r zegt

    16 maart 2015 om 12:59

    225-35-19″ michelen pilot supersports, heerlijke band.

    Login om te reageren
    • stefan1985 zegt

      16 maart 2015 om 13:25

      @v70t6r: Idem, ook in die maat.

      Login om te reageren
    • vinox zegt

      16 maart 2015 om 13:51

      @v70t6r: Vind ik jammer dat ze die niet in mijn maat hebben (17″) tenzij in 205, wat ik wat te smal vind. Ik heb gelukkig nog een setje PS2’s op de kop kunnen tikken, is echt mijn all time favorite band. Heel goeie compound, goeie grip en gaan veel langer mee dan bvb Kumho KU36’s.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        22 maart 2015 om 12:56

        @vinox: haha, wat een vergelijking ook, Kumkommers36??

        Login om te reageren
  3. ettie zegt

    16 maart 2015 om 12:59

    Wij hebben 20″ in de zomer en 18″ in de winter onder de 5 liggen

    Login om te reageren
    • tom307 zegt

      16 maart 2015 om 23:07

      @ettie: volvo?

      Login om te reageren
      • ettie zegt

        17 maart 2015 om 00:50

        @tom307: nee een bmw, onder de xc70 (vorige auto) hadden we in de zomer en winter 17″

        Login om te reageren
        • tom307 zegt

          17 maart 2015 om 11:23

          @ettie: Ik rij een XC60 D5, Winter 235/60/R18 Cratus, Zomer 255/45/R20

          Login om te reageren
          • ettie zegt

            17 maart 2015 om 11:37

            @tom307: nette bak hoor!

            Login om te reageren
  4. kets zegt

    16 maart 2015 om 12:59

    Lekker de 14 inch wieldoppen onder de Twingo maar eens poetsen! Mooi plastic is niet lelijk.

    Login om te reageren
    • edgaar zegt

      16 maart 2015 om 13:33

      @kets: maar lelijk plastic wel!

      Login om te reageren
    • 123bat zegt

      16 maart 2015 om 14:09

      @kets: Vergeet ze niet vast te zetten met tie-wraps!

      Login om te reageren
  5. sr20det zegt

    16 maart 2015 om 13:00

    17 inch met 215/50 bandjes

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    16 maart 2015 om 13:00

    Ik rij nu met 19 inch Talladega’s met winterbanden. Over 2 weken gaan de 18 inch Interlagos’ er weer onder.

    Login om te reageren
  7. wilbertg zegt

    16 maart 2015 om 13:00

    1 zwaluw maakt voor mij nog geen zomer. Ik wacht nog heel eventjes met omwisselen.

    Login om te reageren
  8. ricksmits zegt

    16 maart 2015 om 13:00

    Mooi de orginele 17 inch opc wielen er op.. vind persoonlijk 3 keer niks om met 19 inch op een oud model astra te rijden.. al hebben veel autos tegenwoordig standaard al die maat maar dan zal de rest van het onderstel er ook naar gemaakt zijn

    Login om te reageren
    • gasmonkey zegt

      16 maart 2015 om 14:01

      @ricksmits: hier hetzelfde, de originele 17 inch opc snowflakes onder de opc!

      Login om te reageren
      • ricksmits zegt

        16 maart 2015 om 17:56

        @gasmonkey: yep! Omringd door 215/40-17 hankook s1 evo banden.. supergoedkoop in de beste vertaling van het word.. namelijk 105 euro in deze maat en kwalitatief onwijs goed naar mijn mening.. zelf op een ondersturend apparaat als mijn opel.

        Login om te reageren
        • gasmonkey zegt

          16 maart 2015 om 18:02

          @ricksmits: Oké! Ik heb er zelf Goodyear Eagle f1’s onder zitten. Opzich ook een fijn bandje. Je hebt zelf ook opc?

          Login om te reageren
          • ricksmits zegt

            16 maart 2015 om 19:23

            @gasmonkey: een nepperd.. heb een coupe, wel volledig met ( orginele ) opc parts als interieur onderstel en bumper. Maak veel te veel km voor opc.. eigelijk zoieso al voor benzine

            Login om te reageren
  9. lexusfan zegt

    16 maart 2015 om 13:00

    G klasse op de foto?

    Login om te reageren
    • sudsprint zegt

      16 maart 2015 om 13:13

      @lexusfan: http://www.autoblog.nl/nieuws/hummer-is-back-nu-met-34-inch-forgiatos-72474

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      16 maart 2015 om 13:14

      @lexusfan: Vermoed eerder Hummer H2…

      Login om te reageren
  10. sydney zegt

    16 maart 2015 om 13:00

    19″ is voor mij een mooi maatje.Is nog te betalen, niet te overdreven en op de koop toe geen partsmanager die helemaal uit z’n stekker gaat omdat ik weer eens iets wil waar hij z’n doelstelling niet mee kan halen.

    Login om te reageren
  11. roberto zegt

    16 maart 2015 om 13:01

    17 inch voor mij, zat er nog aan te denken om er 18/19 inch onder te leggen, maar vind het eigenlijk wel goed zo.

    Offtopic AB: Misschien heb ik wat gemist, maar waarom staan er kroontjes op sommige profielfoto’s?

    Login om te reageren
    • v70t6r zegt

      16 maart 2015 om 13:04

      @roberto:
      betaald abbonee?

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        16 maart 2015 om 13:12

        @v70t6r: U gaat door naar de volgende ronde…

        Login om te reageren
      • roberto zegt

        16 maart 2015 om 13:45

        @v70t6r: Aha, dus de rest van AB moet weten wie er wel en wie niet betaald :S Beetje onzinnige toevoeging..

        Login om te reageren
  12. vinox zegt

    16 maart 2015 om 13:03

    Ze zitten er sinds vorige week onder, en ik ben er verdomd blij mee! http://imgur.com/bqb3R2S

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      16 maart 2015 om 13:08

      @vinox: Prachtige auto.

      Login om te reageren
    • thibault_treunen zegt

      16 maart 2015 om 13:10

      @vinox: ongelofelijk mooie wagen!

      Login om te reageren
    • shogun zegt

      16 maart 2015 om 13:14

      @vinox: gaaf! ergens meer foto’s te vinden?
      welke maat velg is dat?

      Login om te reageren
      • vinox zegt

        16 maart 2015 om 13:20

        @shogun: BBS RC 302, 8,5 x 17 ET15

        Login om te reageren
      • vinox zegt

        16 maart 2015 om 13:23

        @shogun: Oh en meer foto’s in deze setup nog niet echt, een paar maar: http://i.imgur.com/pEH4L43.jpg en http://i.imgur.com/YT8mrrj.jpg. In de vorige setup (16″ ACT’s) zijn er een paar shoots geweest en zo heeft ie een artikeltje gekregen op Petrolicious: http://www.petrolicious.com/this-belgian-bmw-is-a-wiz

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          16 maart 2015 om 14:36

          @vinox: Gaaf man.

          Login om te reageren
        • shogun zegt

          16 maart 2015 om 14:47

          @vinox: erg gaaf! ben er nog niet helemaal uit welk setje wielen ik mooier vind, maar gave auto! altijd fijn, zo’n 6 in lijn ;)

          Login om te reageren
          • vinox zegt

            16 maart 2015 om 15:38

            @shogun: Ik ben ook fan van allebei, de andere houd ik nu wss voor circuit zodat ze er toch nog af en toe onder kunnen :)

            Login om te reageren
            • shogun zegt

              17 maart 2015 om 10:47

              @vinox: als je ze ooit toch wilt verkopen… ;)

              Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      16 maart 2015 om 13:18

      @vinox: prachtauto!

      Login om te reageren
    • trident zegt

      16 maart 2015 om 13:45

      @vinox: dikke bak

      Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      16 maart 2015 om 14:05

      @vinox: Mooie bak!

      Login om te reageren
    • bouwvakkert zegt

      16 maart 2015 om 19:52

      @vinox: wat een prachtbak zeg.

      Login om te reageren
  13. jochempie zegt

    16 maart 2015 om 13:04

    14 inch met 185/60-r14. Binnenkort even bestellen..

    Login om te reageren
  14. aventadorsv zegt

    16 maart 2015 om 13:04

    Bye 22’s Hello 24’s!

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      16 maart 2015 om 13:18

      @aventadorsv: wat rijdt je?

      Login om te reageren
      • Michiel1 zegt

        16 maart 2015 om 13:26

        @scottishcarspotter2000: fiets

        Login om te reageren
      • aventadorsv zegt

        16 maart 2015 om 19:14

        @scottishcarspotter2000: daihatsu Cuore… Nee, rij een Escalade op grijs kenteken.

        Login om te reageren
        • scottishcarspotter2000 zegt

          17 maart 2015 om 18:34

          @aventadorsv: sodeju zeg wat een wagen! Vet!

          Login om te reageren
  15. rdamnn zegt

    16 maart 2015 om 13:05

    19″ Chrome Tenzo R velgen 4 seizoenen

    Login om te reageren
  16. trustmeiamanengineer zegt

    16 maart 2015 om 13:07

    17″ (225/45R17) onder mijn 147, groot zat en met deze maat zit je ruggengraat al bijna door je achterhoofd op de Belgische snelweg.
    In de winter lekker goedkoop en zuinig op 15″.

    Login om te reageren
  17. bozothenutter zegt

    16 maart 2015 om 13:10

    gewoon 16″ net als standaard, wel veeeeel lichtere velg (6.3Kg)

    Login om te reageren
  18. marv46 zegt

    16 maart 2015 om 13:12

    16 inch, lijkt niet veel, maar als je ziet dat de auto standaard 14 inch heeft, is het een aardige verbetering: winter is 175/65 R14, zomer is 195/45 R16.

    Login om te reageren
  19. bisazza zegt

    16 maart 2015 om 13:13

    De breedset met 255/40/19 achter… Eindelijk maar weer

    Login om te reageren
  20. thibault_treunen zegt

    16 maart 2015 om 13:14

    315/35R20 achter, 275/35R20 voor op de X5.

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      16 maart 2015 om 19:35

      @thibault_treunen: 315mm 8-) Wel vreemd dat je voor ook /35 hebt net als achter… Zou /45 verwachten ofzo voor omdat zo de omtrek voor en achter verschilt…

      Login om te reageren
  21. kevinc3 zegt

    16 maart 2015 om 13:14

    12″ onder mn mini. Ik heb niks te compenseren ;)

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      16 maart 2015 om 13:20

      @kevinc3:
      Heb je wel, mijne had slechts 10″ !
      http://s600.photobucket.com/user/love_mini/media/Paul%20Smith%20pics/Innocenti_Cooper.jpg.html

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        16 maart 2015 om 13:24

        @desjonnies: @kevinc3: jullie brengen me op een idee voor de Isetta (standaard 10″)…

        Login om te reageren
      • kevinc3 zegt

        16 maart 2015 om 13:56

        @desjonnies: supermooi! Zulke velgen en bandjes zou ik er ook nog wel onder willen.

        Login om te reageren
  22. parker zegt

    16 maart 2015 om 13:16

    Is dat niet heel onveilig dan, nu al zomerbanden??

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      16 maart 2015 om 13:22

      @parker: onwijs en onveilig…

      Login om te reageren
  23. desjonnies zegt

    16 maart 2015 om 13:17

    Winter ?

    Drie dagen vorst en twee dagen sneeuw ?

    Login om te reageren
  24. Design_Driven zegt

    16 maart 2015 om 13:19

    18″ dat kan nog net met fatsoenlijke banden voor het off road. 255-60R18

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      16 maart 2015 om 13:29

      @sketcher: Overigens heb ik wel gewoon een extra setje velgen met winterbanden dus ik zet ze er zelf onder.

      Zomers rij ik op General Grabber All Terain banden en misschien laat ik ze er volgende winter wel gewoon onder. Ze zijn M+S dus volgens mij mogen ze gewoon als winterband gebruikt worden in Duitsland en Oostenrijk. Dat is ook gelijk de enigste reden dat ik ooit winterbanden heb gekocht want net als in NL zijn ze hier in het VK niet echt nodig. Dan volstaan mijn AT zomerbanden ook prima.

      Enkel Italie doet raar als het om M+S banden gaat. Die mogen in de zomer niet schijnt het.

      Hier een plaatje van mijn zomer sloffen/rubber
      http://static.autojunk.nl/pictures/2014/0317/091851/daarom-rij-ik-mijn-discovery_01.jpg

      Login om te reageren
  25. borro4 zegt

    16 maart 2015 om 13:20

    Winter 19 zomer 21

    Login om te reageren
  26. e1000bmw zegt

    16 maart 2015 om 13:21

    Dezelfde velgen die er ook gedurende de winter om zaten: 16″. Inclusief dezelfde banden: regenbanden met nu nog maar 4 mm profiel.
    De volgende wagen krijgt maximaal 18″ (zal in de praktijk dus 17″ zijn…).

    Login om te reageren
  27. maseratizzzzzzzz zegt

    16 maart 2015 om 13:25

    Ik denk dat 16 inch precies goed is voor een mx5 die ik waarschijnlijk over een maandje ga aanschaffen, iemand ervaring met een mx5?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      16 maart 2015 om 13:59

      @maseratizzzzzzzz: gaan voor de lichtste velgen die je kunt vinden. De Dunlop SP Sport Fast response die ik eronder heb liggen is relatief goedkoop maar zonder meer prettig.

      Login om te reageren
      • maseratizzzzzzzz zegt

        16 maart 2015 om 17:26

        @w0o0dy: thnx voor de tip! Hoe doet de mx5 het motorisch?

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          16 maart 2015 om 18:54

          @maseratizzzzzzzz: een goede mx5 is een van de meest probleemloze auto’s die je zult vinden. Rustig opwarmen maar verder… Foutloos. Mijn duurste reparatie is wat nieuwe trekstangetjes voor de stabilisatoren en de remblokken vervangen. In bijna 10 jaar (oké ook naar 20.000km in al die tijd… Het is strickly fun voor mij. De 1.8 is wat sterker maar kan iets sneller oververhitten dus een grotere radiator is wel fijn als je door steden hobbelt met warm weer. En de ruimte voor de achterwielen verdient extra aandacht bij de NA. Slecht afwatering dus daar roesten ze soms wel wat. Ben je op tijd en is het openmaken, roestwerende middelen erop en weer dichtlassen (met betere afwatering!) ben je “te laat” dan de balken goed checken. Verder gewoon zoeken naar een goede. Die is het geld meer dan waard. Een matige kost uiteindelijk meer en levert je werk en irritatie op. Succes.

          Login om te reageren
    • jochempie zegt

      16 maart 2015 om 16:46

      @maseratizzzzzzzz: nou, da’s toevallig dat je ’t zegt, ik had 16 inch velgen op mijn mx-5, en hoewel de grip daarmee uitstekend was, reageert de auto veel agieler nu ik teruggegaan ben naar de standaard 14 inch velgen. Resultaat van lager onafgeveerd gewicht. Daarnaast had ik met 195/45 r16 banden veel, erg veel last van spoorvorming. Kon amper m’n stuur loslaten op de snelweg!

      Login om te reageren
      • maseratizzzzzzzz zegt

        16 maart 2015 om 17:25

        @jochempie: bedankt voor je reactie, heb je verder veel problemen gehad met De mx5 ?

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          16 maart 2015 om 19:07

          @maseratizzzzzzzz: en @jochempie: ik heb een instelbaar onderstel op 3/4 hard met 14inch 185 rubber, maar wel een wat zachtere band met meer grip. Die combo is goed, veel mechanische grip en heel erg veel response en feedback. Grip van veel rubber maakt het vaak saaier omdat de limiet verder weg ligt… De mijne gaat niet spijkerhard door bochten maar is erg goed voor lekker stoeien en wat gooi en smijtwerk.
          Iets meer grip voor ipv achter zou ook leuk zijn maar dan is de auto in de regen iets minder relaxr en moet je goed op je tellen passen..

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            16 maart 2015 om 19:19

            @w0o0dy: Ik rijd zelf op stock vervangende Koni dempers en H&R verlangingsveren. Blijft goed comfortabel voor MX-5 begrippen, en dat vind ik wel fijn want ik maak vaak lange ritjes. Met een volle tank en een passagier kan hij soms licht schrapen over een verkeersdrempel maar goed..

            Ach, ze zaten eronder toen ik ‘m kocht, en mocht ik ooit eens een flink budgetje over hebben voor de MX-5, dan zou ik graag een Performance5 (nu: SportDrive) onderstel willen aanschaffen: http://www.pistonheads.com/regulars/ph-fleet/ph-fleet-update-mazda-eunos-roadster/23962

            Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            16 maart 2015 om 19:22

            @w0o0dy: Ik heb het recept voor snap-oversteer overigens al eens ondervonden… Kofferbak vol met kampeerspullen, koffer op het rekje met de kleding, merkloze, 10 jaar oude zomerbanden en een bocht in een volledig verregende Belgische snelweg.. Met slechts 70 begon ‘ie al uit te brengen.

            Whatever you do, investeer in goede, nieuwe banden. Kosten bij een discounter slechts 5 tientjes per stuk!

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              16 maart 2015 om 19:22

              @Jochempie: Uit te breken*

              Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            16 maart 2015 om 19:40

            @w0o0dy: Ah, en nog iets, volgens mij is het bij het verlagen van de MX-5 aan te raden om het camber aan te passen. De auto heeft extreem korte draagarmen, dus het lengteverschil tussen de bovenste en onderste draagarm wordt nogal uitvergroot. Heb het idee dat ik achter echt met bijna -3 graden rijd, ofzo..

            Camber kun je zonder camber plates of camber kit instellen bij een MX-5, als onderdeel van de uitlijning. Een camber kit voor een MX-5 is dus onzin! Extremere camber hoeken, los van de verlaging, doe je bij een MX-5 door de bovenste draagarmen te upgraden.

            Login om te reageren
          • maseratizzzzzzzz zegt

            16 maart 2015 om 22:35

            @w0o0dy: @jochempie bedankt voor zover, morgenavond ga ik kijken naar een mx5 , hopen dat het wat is!

            Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          16 maart 2015 om 19:13

          @maseratizzzzzzzz:

          – Dorpel begint een klein beetje te roesten… Hoort erbij maar dat wist je misschien al.

          – Benodigde rempedaaldruk lijkt nogal fors, ook met nieuwe remvloeistof, nieuwe schijven en nieuwe blokken. Gelukkig is alles te upgraden en vooral erg goedkoop.

          – Kapot gloeilampje in het dashboard. Voor twintig euro vier felle gloeilampjes uit Japan laten overvliegen en met een paar schroefjes eruit en erin draaien werkt het als een tiet.

          – Kleppendekselpakking niet op tijd vervangen, eigen schuld. Resultaat, olie over het blok en de bak, moeilijk bij te komen om schoon te houden. Dus wees daar op tijd bij. ’t Is een simpel klusje om te vervangen.

          – Hydraulische klepstoters vullen zich met vuil, en kunnen in de loop van jaren gaan tikken. Dat begint zodra het blok goed warm is, en zolang het bij een koude motor binnen 5 seconden verdwijnt is er geen urgentie bij, maar voor goede werking is het fijn om ze er eens uit te vissen, uit elkaar te halen en goed schoon te maken. Verse olie erin en ze moeten het weer jaren uitzingen. Als je denkt dat de kleppen tikken, zijn het dus vaak de klepstoters maar.

          Verder heeft ie nog nooit iets gehad, start iedere ochtend (ik reed ruim 50.000 km per jaar in het ding bij m’n vorige baan), ben er mee op wintersport geweest naar de Franse Alpen, heb er 4500 km in 8 dagen mee afgelegd in de zomervakantie, en hij geeft geen krimp. Ik heb zelf het vouwdakje vervangen, waardoor dat geintje me slechts 185 euro en een paar popnagels heeft gekost. En twee vrije dagen, maar dat moet in 1 lange dag te doen zijn.

          Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      16 maart 2015 om 20:16

      @maseratizzzzzzzz: Als je toch echt grotere velgen wilt hebben, zou ik voor 15 inch gaan, en dan bijvoorbeeld Enkei RPF-1. Die zijn redelijk betaalbaar en erg licht en sterk.

      Login om te reageren
  28. Joel_D zegt

    16 maart 2015 om 13:26

    Merc gaat van 18″ naar 18″ (zelfde soort velg), Saab volgens mij beide 17″. De rest zitten geen winterbanden onder.

    Login om te reageren
  29. maxidyne zegt

    16 maart 2015 om 13:29

    Originele BMW M68 17” velgen onder de E46 330Ci, in de winter 16” Styling 43 velgen. De RS2 overwintert in de garage, rust op de originele 17” Porsche cup 1 velgen.

    Login om te reageren
  30. sacha zegt

    16 maart 2015 om 13:31

    Ik heb dit jaar -wederom- de winterbanden overgeslagen. Met de weer-app in de hand en de winterbanden onder handbereik in de schuur is dat makkelijk kiezen elk jaar.

    Side note: fun auto kan ook weer eens uit de schorsing…

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      16 maart 2015 om 18:08

      @sacha: Klinkt leuk maar eigenlijk is het zonde. Je hebt winterbanden maar gebruikt die bijna niet. Na 5 gaat vooral het rubber van winterbanden fors achteruit en zou je ze eigenlijk weg moeten doen, terwijl ze dan waarschijnlijk nog voldoende profiel hebben. De weekmakers die er voor zorgen dat het rubber goed gript bij lagere temperaturen verdwijnen langzaam.

      Zelf kies ik er voor om nu mijn dure zomer banden in de winter wat te sparen en als mijn winterbanden straks op zijn (nog 1 a 2 winters) ga ik ze denk ik niet meer vervangen voor nieuwe.

      Login om te reageren
  31. larsyboy1997 zegt

    16 maart 2015 om 13:32

    De velgen van de M550d kunnen er weer onder!

    Login om te reageren
  32. motoragent zegt

    16 maart 2015 om 13:33

    Ik ben niet de sloot in gegleden deze winter, dus mijn zomerbanden hebben gedaan wat ze moesten doen.

    Login om te reageren
  33. n54coupe zegt

    16 maart 2015 om 13:34

    18″ BBS eronder uit, 18″ gesmede velgen met Michelin PSS er weer onder, 235x18x40 voor en 265x18x35 achter.

    Login om te reageren
  34. Vreddy_B zegt

    16 maart 2015 om 13:40

    Ik heb ze er net weer ondergezet.
    BMW Styling 37, 235/40/18 en 265/35/18.

    Login om te reageren
  35. thedammer zegt

    16 maart 2015 om 13:50

    18 Inch zomervelgen en 17 inch wintervelgen onder de fiat bravo en 14 inch zomerbanden het hele jaar door onder de fiat seicento

    Login om te reageren
  36. veloce zegt

    16 maart 2015 om 13:58

    Ik heb ze toevallig dit weekend gewisseld. In de winter de originele 17″ GTA-teledials, in de zomer de optionele en originele 18″ spaakwielen:

    [URL=http://s54.photobucket.com/user/gtveloce/media/20141119_161400_1.jpg.html][IMG]http://i54.photobucket.com/albums/g106/gtveloce/20141119_161400_1.jpg[/IMG][/URL]

    Login om te reageren
    • veloce zegt

      16 maart 2015 om 15:40

      @veloce: Crap, deze foto dus:
      http://i54.photobucket.com/albums/g106/gtveloce/20141119_161400_1.jpg

      Login om te reageren
  37. mrrallycross zegt

    16 maart 2015 om 13:58

    36 inch jonge!

    Login om te reageren
  38. jesse3120 zegt

    16 maart 2015 om 13:58

    De 15 inch BBSjes zitten weer onder de golf!

    Login om te reageren
  39. RobUSA zegt

    16 maart 2015 om 14:04

    Falken 315-20-35 achter en 275-20-35 voor.
    Jaarrond hier in Florida was het hier niet zo erg koud nl :-)

    Login om te reageren
  40. Dutchdriftking zegt

    16 maart 2015 om 14:04

    15 Inch bbs winter en 17 inch in de zomer

    Login om te reageren
  41. El-Loco zegt

    16 maart 2015 om 14:06

    Winterbanden zijn voor watjes.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      16 maart 2015 om 16:48

      @el-loco: of voor mensen die lekker zorgeloos door de sneeuw willen driften zonder vast te komen zitten..

      Login om te reageren
  42. RobUSA zegt

    16 maart 2015 om 14:07

    Sorry op de ZL1 !

    Login om te reageren
  43. carmasterr zegt

    16 maart 2015 om 14:09

    15″ is meer dan genoeg voor mijn antieke Passat (’83).
    Groter en het wordt een kermisauto.
    En er zitten nog gewoon winterbanden om, want die waren gratis.
    Lekker laten slijten dus.

    Login om te reageren
  44. louisvdd76 zegt

    16 maart 2015 om 14:10

    215/40/17 gaat straks weer onder de roadster…

    Login om te reageren
  45. veloce zegt

    16 maart 2015 om 14:11

    Toevallig heb ik ze dit weekend omgelegd!
    In de winter rijd ik met de originele 17″ GTA-teledials, ’s zomer op de optionele 18″ fabriekswielen: http://i54.photobucket.com/albums/g106/gtveloce/20141119_161400_1.jpg

    Login om te reageren
  46. Sunbeer zegt

    16 maart 2015 om 14:14

    In de zomer rij ik 17″ in de winter 18″.

    Heb de wagen gekocht met zomerbanden op 17″ velgen voor de CO2 uitstoot. Dan betaalde ik minder belasting op inverkeersstelling.
    Ons Belgisch systeem zit raar in elkaar…

    Login om te reageren
  47. pietertje92 zegt

    16 maart 2015 om 14:35

    19 inch varrstoen es2 white 9,5j voor 10,5j achter, voor mijn 350z.

    Login om te reageren
  48. gop1 zegt

    16 maart 2015 om 14:36

    Met een kleinere wielmaat trek je sneller op.

    Login om te reageren
  49. blaze3027 zegt

    16 maart 2015 om 14:39

    17 rh breedset

    Login om te reageren
  50. kennone zegt

    16 maart 2015 om 14:43

    26 inch! Schwalbe op de fiets

    Login om te reageren
    • carsandmore zegt

      17 maart 2015 om 00:21

      @kennone: hier ook 26″ schwalbe :) Achterband want voor is mijn WhiteWall nog levend :D en van mijn andere custom Chopper uhm achter een Motorband in iedergeval xD

      Login om te reageren
  51. redbeams zegt

    16 maart 2015 om 14:45

    315/30/18 onder de chaser.

    Login om te reageren
  52. vali1992nl zegt

    16 maart 2015 om 14:55

    15″ 205 50 r888
    15″ 195 50 r888
    15″ 195 50 toyo r1r (voor als t regent)
    16″ 195 40 toyo t1r.

    Meer zomer setjes heb ik momenteel niet :P

    Login om te reageren
  53. postman91 zegt

    16 maart 2015 om 15:10

    195 40 17 om de gepolijste audi parabolen

    Login om te reageren
  54. purepet9000 zegt

    16 maart 2015 om 15:21

    Waarom niet de banden verwisselen in plaats van de velg en de band?

    Login om te reageren
  55. nasty zegt

    16 maart 2015 om 15:30

    235/40/18 en 255/34/18 :)

    Login om te reageren
  56. mrdjm zegt

    16 maart 2015 om 15:38

    Aangezien de mijne het hele jaar op 16 inch staat, blijft het onveranderd!

    Login om te reageren
  57. Hupke zegt

    16 maart 2015 om 15:44

    Ben ik de enige die voor winter en zomer dezelfde velgen heeft en waarbij gewoon het rubber gewisseld word?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 maart 2015 om 18:55

      @Hupke: ben je niet. Heb ik ook. Zal wel de goedkoopste oplossing zijn.

      Login om te reageren
  58. wing zegt

    16 maart 2015 om 16:11

    10inch

    Login om te reageren
  59. bimmerfanatic97 zegt

    16 maart 2015 om 16:18

    De foto in de header jaagt me nog steeds angst aan. Die vreselijke hummer die jullie afgelopen jaar gepost hebben

    Login om te reageren
  60. wesley1997 zegt

    16 maart 2015 om 16:19

    290/30/19 bmw e90 m3 velgen

    Login om te reageren
  61. Onehp zegt

    16 maart 2015 om 16:29

    Van 16″ naar 16″. Origneel zat er 17″ onder maar 16″ rijdt beter (comfort, wegcontact, levendigheid) en is goedkoper ook.

    Login om te reageren
  62. mercedesclk350 zegt

    16 maart 2015 om 17:40

    Ik heb nu geen auto :P Maar als ie komt is ie standaard met 18 inch.

    Login om te reageren
  63. opel2009 zegt

    16 maart 2015 om 17:44

    Ik heb een Tyfoon band één van de beste 225x45x17.

    Login om te reageren
    • kaasdevies zegt

      16 maart 2015 om 18:14

      @opel2009: piaggio typhoon leuk man

      Login om te reageren
  64. 1audi1 zegt

    16 maart 2015 om 17:52

    ik weet bijna zeker dat ik win met mijn 12 inch rolschaatswielen

    Login om te reageren
  65. diesel78 zegt

    16 maart 2015 om 18:15

    Van 205/55/16 inch winterset op staal naar 225/45/17 zomerset op lichtmetaal.

    Login om te reageren
  66. markeybmw zegt

    16 maart 2015 om 18:38

    Jaa, vorige week nieuwe schoenen voor mijn 1 serie.
    19 inch breedset, past er net onder en ziet er super uit

    Login om te reageren
  67. bennyyy zegt

    16 maart 2015 om 19:12

    GY eagle F1 asym2 235/50R18 op de GTC

    Login om te reageren
  68. seanxtype zegt

    16 maart 2015 om 19:15

    18 inch met 245-35-18 bandjes

    Login om te reageren
  69. Nico94 zegt

    16 maart 2015 om 19:25

    Heb gewoon de hele winter doorgereden op m’n 14 inch zomerbandjes

    Login om te reageren
  70. healey zegt

    16 maart 2015 om 19:38

    Ik heb tot nu toe de winter/Zomer banden steeds laten wisselen met 1 set 18 inch velgen (Giulietta). Heb nu toch maar een auto met 17 inch besteld (C220).

    Login om te reageren
  71. fremetzijnbmw zegt

    16 maart 2015 om 19:43

    @vinox waarom is die 1e koplamp zwart? Gezichtsbedrog?

    Login om te reageren
  72. fremetzijnbmw zegt

    16 maart 2015 om 19:47

    winterbanden? Wat is dat? Ik rij een gans jaar met dezelfde, en als de band 17″ op is laat ik er nieuwe omleggen. Simpel toch

    Login om te reageren
  73. gtwillem zegt

    16 maart 2015 om 20:08

    De Impreza staat gaat in April weer op de zomerbanden (winter 17″ Continentals, zomer 18″ Dunlops Sportmaxx, fijnere band dan de standaard Bridgestone Potenza). De BMW rijdt in de winter ook op 16″ Contis, en in de zomer op 17″, Michelin Pilot Sport). Op 16″ rijdt de 325 een stuk fijner trouwens dan de 17″ wielen. Toen ik de E92 overnam, zaten er 18″ velgen op met runflats, maar dat rijdt behoorlijk oncomfortabel.

    Login om te reageren
  74. carlo96 zegt

    16 maart 2015 om 20:13

    http://imgur.com/y48P7gC
    Heb ivm mn verhuizing geen tijd gehad om ze te herstellen. Ben er echter blij mee.

    Login om te reageren
  75. redneckdarian zegt

    16 maart 2015 om 20:48

    vooraan 21, achter 18!

    (het is een motor)

    Login om te reageren
  76. Thomas20vt zegt

    16 maart 2015 om 22:44

    Origineel wintersetje 205/55 R16, zijn Dunlop SP wintersport 4D. Deze liggen er nu nog onder. Volgende week gaan deze er onderuit en komt er weer 235/40 R18 onder. Zijn Dunlop SP Sport Maxx RT bandjes. Kunnen we weer wat beter het vermogen op de weg kwijt :)

    Login om te reageren
  77. matk20 zegt

    16 maart 2015 om 22:51

    13″ op mijn scooter hahah

    Login om te reageren
  78. norge zegt

    17 maart 2015 om 06:52

    Nu al? Ben je gek? Ik wacht tot eind mei met wisselen…

    Login om te reageren
  79. minimarcos zegt

    17 maart 2015 om 10:52

    supervette 10 inch onder de marcos,
    ik doe niet aan supersizen…

    Login om te reageren
  80. Bart_V zegt

    17 maart 2015 om 18:44

    Van 15′ staal naar 15′ OZ
    En van 15′ Toyota LM (zeldzame G6R wielen) naar Rota 16′

    Login om te reageren
  81. tjorque zegt

    17 maart 2015 om 21:22

    Heel de winter op zomerecoshit gereden…
    16″ is genoeg voor deze jonge

    Login om te reageren
  82. Homer55 zegt

    17 maart 2015 om 21:24

    16 inch om de monoblocks. Hoger past niet onder mijn auto, althans niet zonder kleine aanpassingen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North