• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zou jij 1 miljoen betalen voor deze Galpin GTR1?

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 augustus 2013 om 20:25 – 27 Reacties

Afbeelding Zou jij 1 miljoen betalen voor deze Galpin GTR1?Afbeelding Zou jij 1 miljoen betalen voor deze Galpin GTR1?Afbeelding Zou jij 1 miljoen betalen voor deze Galpin GTR1?Afbeelding Zou jij 1 miljoen betalen voor deze Galpin GTR1?Afbeelding Zou jij 1 miljoen betalen voor deze Galpin GTR1?Afbeelding Zou jij 1 miljoen betalen voor deze Galpin GTR1?Afbeelding Zou jij 1 miljoen betalen voor deze Galpin GTR1?Afbeelding Zou jij 1 miljoen betalen voor deze Galpin GTR1?

Galpin Auto Sports GTR1
Na een niet al te lang voortraject van slechts 2 jaar heeft Galpin Auto Sports (GAS) zojuist het doek van zijn GTR1 getrokken, een auto die moet tonen hoe een evolutie van de Ford GT er uit had gezien, als Ford zich er aan gewaagd had.

De donor-GT behield zijn 5.4L V8, doch GAS schroefde de supercharger er af, en plaatste twee 61 mm-turbo’s. Hierdoor ramt de GTR er 1.024 hp (zo’n 1.035 pk) en 1.002 Nm uit, goed voor een topsnelheid van meer dan 362 km/u (het blijft een AMerikaans product, vandaar de rechtdoorfascinatie).

De aluminium koets is met de hand gemaakt (prijzig!), en 12,5 cm breder dan die van de Ford GT. De wielen meten 20 inch, met hierin keramische remschijven. Om de 20-inchers kleven Pirelli P-Zero’s. Koolstofvezelaccenten sieren het uiterlijk, en in het interieur vinden we vooral veel leerbekleding, maar ook een aluminium instrumentenpaneel.

De GTR1 begon als een privéproject van iemand die dol was op de Shelby GR-1. Hij gaf Metalcrafters, een specialistische plaatwerkfirma, de opdracht de GR-1 verder voor hem uit te werken. Op hun beurt benaderden zij GAS weer, en hier is het resultaat.

Er zit volgens de makers nog wel wat rek in de motor, hij zou vrij makkelijk 1.250 pk aan moeten kunnen. Waarschijnlijk wordt dat hun volgende project. Het interieur ziet eruit alsof het na een avond zwaar stappen door een kudde smurfen is ondergekotst, maar waarschijnlijk is het ook wel in een ander kleurtje te krijgen.

Dan de prijs: $ 1.024.000, oftewel tien Benjamins (1.000 dollar) per pk. Da’s heftig.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, Ford, ford-gt, galpin-auto-sports, pebble-beach-2013

Vorig bericht: « Dit is de Bugatti Veyron “Jean-Pierre Wimille”
Volgend bericht: Ford compenseert kopers C-Max Hybrid na ‘slecht verbruik’ [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    16 augustus 2013 om 20:30

    Niet geheel onaardig. Maar dan liever de Ford GT van Hennessey. O.t. hij lijkt trouwens erg op de Shelby GR1 concept.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      16 augustus 2013 om 20:41

      Goed punt, die zal ik er nog even tussenin werken. De GR-1 was dan ook het uitgangspunt.

      Login om te reageren
  2. baap zegt

    16 augustus 2013 om 20:31

    Nee, doe maar niet!!

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    16 augustus 2013 om 20:31

    Als ik hem voor die prijs hier op kenteken krijg wel ja, laat anders maar zitten.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      16 augustus 2013 om 20:40

      @norge: aangezien je hier in Nederland een Ford Mustang voor het vierdubbele pas kan krijgen denk ik niet dat dat zal werken.ik weet niet hoe het in Noorwegen gaat.

      Login om te reageren
  4. spidermann zegt

    16 augustus 2013 om 20:33

    Het interieur is typisch Amerikaans, zoals smoezelig tapijt in elk Amerikaans vliegveld bah

    Login om te reageren
  5. rotarypowah zegt

    16 augustus 2013 om 20:37

    Een kruising tussen een Ford GT en de Shelby GR-1.

    Login om te reageren
  6. themsdosnerd zegt

    16 augustus 2013 om 20:40

    1024pk vind ik niet zoveel, die gasten hadden 10 jaar geleden al een 800pk diesel gebouwd. http://www.youtube.com/watch?v=erd38YHWf9M
    en 362km/h is ook nog eens weinig voor 1024pk.

    Login om te reageren
    • mikehks zegt

      17 augustus 2013 om 20:34

      @themsdosnerd: stelt inderdaad niks voor joh …..

      Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    16 augustus 2013 om 20:43

    Alleen van voor en schuin van voor vind ik hem mooi. Verder niet echt.

    De top ligt wel wat laag voor dat aantal pk’s.

    Login om te reageren
  8. massi zegt

    16 augustus 2013 om 20:47

    Nee! Koop daar liever wat anders voor.. Meerdere zelfs..

    Login om te reageren
  9. monk zegt

    16 augustus 2013 om 21:03

    1 miljoen, voor deze auto? van mn leven niet. Leuk idee, lelijke uitwerking.
    De lijnen slaan werkelijk nergens op, lijkt wel of ze onderdelen van allerlei autos op 1 chassis gepropt hebben. t blauwe interieur.. laten we t erop houden dat ik daar gewoon niet zo gecharmeerd van ben.
    T lijkt haast wel of ze een auto uit GTA gebouwd hebben

    Login om te reageren
  10. SpeedGeneration zegt

    16 augustus 2013 om 21:03

    Nee. Het idee klinkt goed, maar de uitwerking vind ik hier stukken minder.

    Login om te reageren
  11. matje140 zegt

    16 augustus 2013 om 21:08

    Dat zijn net de koplampen van de Jaguar XK

    Login om te reageren
  12. sandniggah zegt

    16 augustus 2013 om 21:13

    Er is geen blogger te vinden hier met een miljoen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      16 augustus 2013 om 21:28

      @sandniggah:

      man .. je moet eens weten hoeveel triljarden hier al in auto,s omgezet zijn ..

      Login om te reageren
  13. Entwicklung88 zegt

    16 augustus 2013 om 21:52

    Ben ik de enige die de achterkant niet vind kloppen? Zowel recht van achteren en de zijkant?
    Hij lijkt ’te hoog’ ten opzichte van de voorkant. Al met al leuk idee maar no spank you.

    Login om te reageren
    • r34gtr zegt

      16 augustus 2013 om 22:30

      @Entwicklung88: nee jij bent niet de enige, vond de achterkant ook al raar, zo lomp ofzo…
      en hij is idd veel te hoog (en groot op de een of andere manier) de rest van de auto vind ik wel mooi.
      wat ik me wel afvraag is hoe ze die motor goed gekoeld gaan houden, 1000 pk heeft goede koeling nodig, en er zitten bijna geen luchthappers op de zijkant.. als je naar de bugatti kijkt bijvoorbeeld die heeft heel veel luchthappers om de motor koel te houden (en 10 radiatoren)

      Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    16 augustus 2013 om 22:01

    “maar waarschijnlijk is het ook wel in een ander kleurtje te krijgen.”

    Waarschijnlijk? Als ik een miljoen dollar overmaak dan is er geen waarschijnlijk meer aan. Als ik een Chesterfield bank erin wil hebben dan zorgen ze er maar voor!
    Als ik een miljoen dollar zou hebben natuurlijk…

    Login om te reageren
  15. sir_smokalot zegt

    16 augustus 2013 om 22:16

    Wel een klokjesfestijn in de cockpit. Voor je neus water, toeren, en olie. Dan een vijftal switches (wtf?), daaronder nog 2 klokjes, en helemaal rechts je snelheidsmeter.
    ’s logisch:

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      16 augustus 2013 om 23:26

      @sir_smokalot: bijna dezelfde layout als bij een GT. Alleen zitten dan die knoppen onderin.

      Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      16 augustus 2013 om 23:56

      @sir_smokalot: p.s. dit spul is van dezelfde GASten: http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/05/us-airforce-toont-2-unieke-custom-muscle-cars, maar die heeft andere tags voor dat bedrijf.

      Login om te reageren
  16. monk zegt

    16 augustus 2013 om 22:25

    trouwens, 12,5 cm breder dan de ford gt, die ook al niet bepaald smal was? lijkt me nou niet een auto voor europa

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      16 augustus 2013 om 23:02

      @monk: Jawel joh. Wel enkel straten met éénrichtingsverkeer nemen.

      Login om te reageren
  17. phaeton zegt

    16 augustus 2013 om 22:54

    Beetje GT90…

    Login om te reageren
  18. str8six zegt

    17 augustus 2013 om 06:17

    Laat die beunhazen maar de laatste afleveringen van pimp my ride doen. Dit is een totale blamage, ik vind het er echt niet uitzien, die achterkant is wel ok, maar de rest… Bleeehhhhh!!!

    Login om te reageren
  19. reggie-boy_rood zegt

    17 augustus 2013 om 11:04

    Dit krijg je als een ford gt40 frontaal tegen een Jaguar xkr rijd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North