Zoveel betaal je voor beresterke Peugeots

Auteur: , 21 Reacties

Want 225 pk of 300 pk is immers niet mis.

Peugeot 508 SW Hybrid '19

Dankzij de immense populariteit van de Mitsubishi Outlander PHEV in Nederland zou je het bijna vergeten, maar ook Peugeot had rond die periode ook een hybride in de aanbieding: de Peugeot 508 HYbrid4.

Omdat die auto slechts een ‘gewone’ hybride was en geen plug-in, was de Outlander op papier schoner en op asfalt populairder.

Peugeot 508 Hybrid4 '12

Ditmaal is de 508 terug als Hybride en heeft men gekozen voor de naam 508 HYBRID. Om de Caps Lock-toets te ontzien noemen wij ‘m 508 Hybrid. In dit artikel neemt collega @RubenPriest alle dingen met je door die je moet weten over grote, luxe en potentieel schone Peugeot. Wat er nog aan ontbrak zijn de prijzen: deze zijn nu bekend!

508 Hybrid
De Peugeot 508 Hybrid is een plug-in hybride met een systeemvermogen van 225 pk dankzij een benzinemotor met 180 pk, die ‘PureTech’ heet (moet een geweldige brainstormsessie zijn geweest) plus een elektromotor van 110 pk. Je kan die twee niet simpelweg bij elkaar optellen: de elektromotor en benzinemotor leveren hun maximale vermogen en koppel namelijk niet op hetzelfde moment. Voor de 508 Hybrid ben je 47.580 euro kwijt. De dikste variant is de 508 SW Hybrid Premiere Edition, deze is gebaseerd op de 508 GT en kost 56.680 euro.

Peugeot 508 Hybrid '19

3008 Hybrid en Hybrid4:
Naast de 508 plug-in hybride, zet Peugeot niet één maar twee 3008 PHEV’s op de prijslijsten. De 3008 Hybrid heeft dezelfde aandrijflijn als de 508 Hybrid en kost 44.760 euro. De 3008 Hybrid4 heeft, zoals de naam al suggereert, vierwielaandrijving. De Hybrid4 heeft een sterkere ‘PureTech’ benzinemotor (200 pk) en twee elektromotoren, eentje met 110 pk en eentje met 112 pk. Het systeemvermogen bedraagt 300 pk. Omdat het relatief schone pk’s zijn, valt de meerprijs mee. De 3008 GT Hybrid4 kost 54.210 euro. Natuurlijk, 10 mille is een hoop geld, maar daarvoor heb je dus 75 pk méér en vierwielaandrijving.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 '19



21 reacties

Wat is hij mooi he! Zal de nieuwe Taxi Peugeot ook hybride zijn?
Samen met de Volvo V60 een van de mooiste stations!
@rufctr01: erg mooi maar waarom zie ik ze dan nooit rijden?
Beresterk? Koala-bere sterk misschien.
En zo ‘sterk’ zolang je output hebt van je batterij. Als je met je groene stroom dat ding oplaadt en elektrisch probeert te rijden; is ie zo sterk niet meer en is hij ook nog zo leeg.

En die 2e foto (zo schuin van voren); dat is net jaren 90. Als we nu die foto’s van de jaren 90 auto’s zien, denken we: jezus wat waren die dingen lelijk.
@gregorius: in de praktijk kost het veel moeite om een PHEV leeg te rijden. Je bent niet constant POWERRR aan t geven en in de tussentijd laad de accu vrij snel bij. Bij Kia kan je ook max tot 15% leegrijden daaronder rijd je hybride.
@gregorius: jaren ‘90? Toen reden we nog de 406!
300Pk is genoeg voor de wegen in NL, je kunt toch niet sneller dan 110km/u.
Wat zelfs in Duitsland moet je al goed je best doen om 200km/u te rijden. Want als er geen baustelle is dan is er wel een stau…
@rufctr01: dat ligt helemaal aan het tijdstip en de auto die je onder je kont hebt.
@dirkiii: mijn Duitse klanten willen me echt niet zien midden in de nacht..
@gregorius: Sterk zat voor een middenklasser. 500 mag dan leuk zijn maar is nergens voor nodig. Dat men in Duitsland alleen hybrides van 300pk+ bouwt i.p.v. toegankelijker modellen heeft alles met de marge te maken, niks met een visie voor mobiliteit van de toekomst.

Dat van die groene stroom mag je trouwens even uitleggen. Je accu zou eerder leeg gaan wanneer je m met groene stroom oplaadt?
@karhengst: nou. Er zijn genoeg mensen in deze wereld die als doel hebben om ‘groen’ te rijden. Met panelen op je huis je auto opladen enzo.
Echter, Peugeot (net zoals andere merken) gooit een vrij kleine batterij in die auto (11.2 kWh volgens mij). Zo zit je dus je PiH vol te laden, maar kan je er als nog zeer beperkt elektrisch mee rijden. En ALS je Elektrisch rijdt, heb je ook nog eens vrij weinig kracht.
En dan kan met wel zeggen: het is een middenklasser: maar het is alsnog 57k. 57k voor een auto waar het allemaal net niet is.
@gregorius: die tweede foto schuin van voren is het vorige hybride model waar het in de tekst over gaat.
@gregorius: die tweede foto schuin van voren is niet van de huidige 508, maar van de vorige 508. Die werd geïntroduceerd in 2010 en dat is dus al van 9 jaar geleden. Vandaar dat hij er wellicht niet meer zo fris uit ziet als de huidige 508… De auto’s van de jaren ’90 zagen er echt wel serieus anders en ouder uit. Zoek maar eens een plaatje op van een 405 of 406. Dat gezegd hebbende, denk ik dat het ontwerp van een 406 tijdlozer is dan het ontwerp van de vorige 508. Zeker wanneer het om de Coupé gaat, die blijft prachtig!
Zijn de 3008/5008 inmiddels niet toe aan een opvolger?
@bsxc2: Ehm vind je? Die zijn net 3 jaar op de markt
@bsxc2: ik mag toch hopen van niet, #eruitmetdathok
@bsxc2: Denk het niet, mensen die ooit zo’n auto hebben gehad zullen nooit de opvolger kopen..
@techniekmeneer: haha, held 👍
508 Hybrid kost precies even veel caps lock toetsaanslagen als 508 HYBRID. Behalve natuurlijk wanneer je voor elke letter caps activeert en na elke letter weer deactiveert, maar dat zou gek zijn.
€ 57k voor een D segment Peus. Man man man, wat mis ik het guldentijdperk.
De 405T16 kostte € 37k. Ze zijn echt helemaal van de ‘toilette’ gerukt tegenwoordig
@jochen: Als je het afzet tegen inflatie dan blijkt die 37k ook rete duur
ik had de 300pk met 4 wiel aandrijving toch echt in de 508 verwacht en niet andersom.
Wat is die station toch een beauty!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).