• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat je moet weten over de Peugeot 508 (SW) HYbrid

Auteur: RubenPriest, gepost 5 september 2019 om 07:45 – 16 Reacties

Afbeelding Wat je moet weten over de Peugeot 508 (SW) HYbridAfbeelding Wat je moet weten over de Peugeot 508 (SW) HYbridAfbeelding Wat je moet weten over de Peugeot 508 (SW) HYbridAfbeelding Wat je moet weten over de Peugeot 508 (SW) HYbridAfbeelding Wat je moet weten over de Peugeot 508 (SW) HYbridAfbeelding Wat je moet weten over de Peugeot 508 (SW) HYbridAfbeelding Wat je moet weten over de Peugeot 508 (SW) HYbridAfbeelding Wat je moet weten over de Peugeot 508 (SW) HYbrid

Wat je moet weten over de Peugeot 508 (SW) HYbrid
Na de 3008 komt de 508 er ook als plug-in hybride.

Zowel de reguliere 508 als de 508 SW HYbrid krijgen een stekkerbehandeling van Peugeot. De Fransen combineren een 180 pk PureTech-motor met een 110 pk elektromotor. Het gecombineerde vermogen komt uit op 225 pk. Of de 508, net als de 3008, een krachtigere variant krijgt met 300 pk is op dit moment nog niet bekend.

Peugeot stelt dat de hybride ongeveer gelijk zal zijn qua rijkosten in vergelijking met de BlueHDi 130 EAT8-aandrijflijn. Men gaat er dan van uit dat je 35 procent elektrisch gaat rijden en de overige tijd gebruik maakt van de benzinemotor. Die berekening is op basis van 30.000 jaarlijkse kilometers.

De plug-in hybride beschikt over een 11,8 kWh batterij en de actieradius bedraagt 54 kilometer voor de Berline. Met de SW kom je iets minder ver, namelijk 52 kilometer volgens de WLTP. Met een Wallbox (6,6 kW, 32A) is de batterij in minder dan 1 uur en 45 minuten opgeladen.

De bagageruimtes van de hybrides zijn gelijk aan die van de reguliere varianten, ondanks de aanwezigheid van een accupakket. Voor de Berline is dat 487 liter en de SW heeft 530 liter bagageruimte.

In Nederland mikt Peugeot met deze auto op de zakelijke rijder, want de 508 plug-in hybride komt met drie zakelijke uitrustingsniveaus. Namelijk Blue Lease Allure, Blue Lease GT Line en Blue Lease GT. Helaas zijn de prijzen en directe beschikbaarheid van de Peugeot 508 HYbrid en 508 SW HYbrid niet bekend.

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Peugeot 308 SW
    Dit kost de fraaiste C-segment station van dit moment

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

508, 508-sw, Hybride, Peugeot, plug-in, station

Vorig bericht: « Waarom de Ferrari F8 Tributo zo uit de lucht kwam vallen
Volgend bericht: Facelift voor elektrische Smart ForTwo en ForFour »

Lees Interacties

Reacties

  1. reactief zegt

    5 september 2019 om 07:56

    De Berline nu al best vaak gezien op de weg, wat een mooie auto!

    Hopelijk wordt hij nu gunstiger voor velen dat er nog veel meer de weg op komen!

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      5 september 2019 om 08:16

      @reactief: ik vond het net andersom…
      In het echt in lease / budget uitvoering heeft hij veel van z’n looks verloren…
      Jammer dit…

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    5 september 2019 om 08:15

    Wat is hij mooi he! Ik kan niet wachten op de nieuwe taxi film met deze in de hoofdrol!

    Login om te reageren
  3. lekbak zegt

    5 september 2019 om 08:15

    Het zal vast te zwaar zijn enzo, maar ik blijf het jammer vinden dat ze er niet wat meer elektrische range in stoppen. Als ze nou eens het dubbele pakken dan kan je gewoon een retourtje elektrisch doen.

    Login om te reageren
  4. Alfarobert zegt

    5 september 2019 om 09:07

    Mooie auto’s tegenwoordig de Peugeots. Electrisch is voor de gewone man onbetaalbaar. iedereen moet aan de lease want een leasemaatschappij heeft een directeur.Die wordt er rijk van en stemt VVD,toch? 15 jaar geleden kon iedereen nog zelf een auto betalen.

    Login om te reageren
    • flatsix010 zegt

      5 september 2019 om 10:20

      @Alfarobert: alfarobert for president!

      Login om te reageren
    • 2scan zegt

      5 september 2019 om 10:55

      @Alfarobert: 15 jaar geleden kon je inderdaad nog je hypotheek verhogen en een auto aanschaffen…beetje liberaal groen beleid is echt zo slecht niet voor Nederland

      Login om te reageren
  5. LaLancia zegt

    5 september 2019 om 11:16

    Ik rijd nu in een ex-lease 308 SW Bluehdi. Als de eerste 508 hybrides op de tweedehands markt komen komt deze zeker op de shortlist. Prachtige wagen!

    Login om te reageren
  6. sjonniedeluxe zegt

    5 september 2019 om 11:36

    Ik heb al verschillende berichten als dit gezien. Voor mij is het interessant om te weten wat hij gaat kosten, maar dat is nog niet bekend.

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      5 september 2019 om 12:03

      @sjonniedeluxe: Enige wat groots aangekondigd zal worden is een leaseprijs. Verkoop ligt toch op z’n gat.

      Login om te reageren
  7. stalensnuitje zegt

    5 september 2019 om 11:55

    Kijk, mooi voor over een jaar of 3 ?

    Login om te reageren
  8. RiKe zegt

    5 september 2019 om 12:03

    Je weet dat het echt slecht gaat met je autosector als zelfs een Peugeot te duur is. Reken hierbij maar op een prijs van 50k

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      5 september 2019 om 15:45

      @rike: 51.7k is redelijk volle Volvo v60 t6 twin engine. Peugeot moet dus goedkoper worden

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        6 september 2019 om 00:05

        @sjonniedeluxe: nee hoor, het probleem zit hem in de belastingen hier die de idiote hobby uitgaven van de VVD moeten coveren, waardoor het hele land naar de herrie gaat door de privatisering

        Login om te reageren
        • sjonniedeluxe zegt

          6 september 2019 om 08:26

          @rike: wat heeft dat te maken met de vergelijking met Volvo?

          Login om te reageren
  9. jpoers zegt

    5 september 2019 om 12:19

    Mooie wagen, binnenkant met positie van de tellers vind ik wat ongelukkig. Elektrisch bereik valt mij ook tegen nu zelf een Kia Optima SW PHEV en rijd daarmee praktijk 55km op de snelweg. Deze peugs halen die nog niet op de WLTP met nagenoeg dezelfde accucapaciteit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North