• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoveelste Cayenne met smaakje: JE Design PROGRESSOR

Auteur: autoblogger, gepost 26 maart 2009 om 12:05 – 19 Reacties

Porsche Cayenne JE Design Progressor
Premium tuning?

JE-Design had al eens een Cayenne met “muscular, sporty styling kit” en 22-inch “SUV”-Select wheels, maar blijkbaar had deze kit een update nodig. Tevens hebben de Duitse tuners een leuke naam bedacht voor dit ding: de PROGRESSOR! Juist ja…

Hoogtepunten zijn een zeer agressieve styling en daardoor krijgt de Cayenne een dominant voorkomen, zo meldt de marketingpraat van JE-Design. Maar eerlijk is eerlijk, de “PROGRESSOR” valt wel op. Dit komt voornamelijk doordat de breedte van de SUV flink is gegroeid, vooraan met 60mm en achteraan met 80mm! Tevens is de Porsche is verlaagd (35mm – 70mm) en er hangt 22-inch lichtmetaal onder met graphite finish. Just so you know.

JE DESIGN constructs the most masculine Porsche world-wide

Cayenne turns into the PROGRESSOR

Progress can not be stopped, especially when it is dashing forward in such a broad and powerful way. The automobile refiner JE DESIGN converts the current Porsche Cayenne (Type 957) into the PROGRESSOR and shows which potential can be release from the serial Porsche.

The PROGRESSOR presents itself significantly broader and more dominant than the standard Cayenne. This impression is already confirmed by a first glance at the front skirt with its LED daylight running lights, the side skirt and the rear skirt extension. At the front, voracious air inlets and fierce headlamp masks confirm that the PROGRESSOR is not only up for games.

Also, the undercoating which protrudes into the front skirt is bicoloured and therefore emphasises the challenging character of the automobile.

The PROGRESSOR does not only pretend to be broader, it really grew. The track width at the front axle extended by enormous 60 millimetres, and even by 80 millimetres at the back axle. This goes hand in hand with extended wings, adapted side skirts with integrated LED door sill lamps and the robust wheels SUV-Select. These cast wheels in one piece measure 10×22 inches and are equipped with high performance tyres sized 295/30 R22 XL. JE DESIGN has engineered the wheels with its classic five-spike design especially for king-sized automobiles like the Cayenne. The wheels with the graphite gloss finish perfectly match the white racing colour varnish of the PROGRESSOR.

The sportive appearance is not only accentuated by the additional width, but also by the additional depth of the car. With its reduced sport springs, an electronic lowering kit or a version 3 coilover, the PROGRESSOR can be lowered between 35 and 70 millimetres. Therefore, the sportive appearance is also honoured by the driving dynamics.

The rear exterior is by no means docile at all. The perfectly adjusted rear skirt extension sets a dominant mark with its six integrated LED lights and its diffuser look. Anyway, most motorists only see the four-pipe exhaust system of the PROGRESSOR which protrudes through the rear skirt with its chromed oval pipes.

With the PROGRESSOR, JE DESIGN presents a masculine car which even makes the serial Cayenne look pale. The running gear and appearance of the refined automobile perfectly match the power provided by Porsche.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels
    Porsche Design nu ook terug te vinden in hotels
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, je-design, Porsche, tuning, wit

Vorig bericht: « Porsche krijgt 12,5 miljard krediet voor extra VW aandelen
Volgend bericht: Schetsen van de nieuwe Lorinser E-klasse »

Lees Interacties

Reacties

  1. Superflip zegt

    26 maart 2009 om 12:06

    Jakkes! Die voorkant :s

    Login om te reageren
  2. Windhoos zegt

    26 maart 2009 om 12:08

    Het sluit allemaal ook supergoed aan :roll:

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    26 maart 2009 om 12:09

    Zoals ik eerder al eens schreef ben ik bij de “Bezorg een lach dag” geweest. (Voor de niet ingewijden, dit is een rit met ernstig zieke kinderen in Porsches.)
    Daar stonden kinderen huilend naast een Cayenne waar ze mee mochten rijden. Toen er gevraagd werd waarom ze zo moest huilen antwoordden ze dat hun vriendjes wel in een echte Porsche mochten rijden en zij niet.

    Login om te reageren
  4. Superflip zegt

    26 maart 2009 om 12:18

    @JanJansen : rofl :’) kids met smaak!

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    26 maart 2009 om 12:23

    Verlaagde Cayennes hebben binnenkort geen bestaansrecht meer. Als je dan een lagere Porsche met meer deuren wilt hebben, dan neem je de Panamera. Hopelijk luidt die auto echt het einde in van die eindeloze stroom aangepaste Cayennes. Ik vrees van niet…

    Login om te reageren
  6. creative zegt

    26 maart 2009 om 12:28

    hij WAS premium… totdat deze heren er een pooiersloep van maakte…

    Login om te reageren
  7. 911gt2 zegt

    26 maart 2009 om 12:44

    Ik vind die velgen wel mooi eigenlijk…

    Login om te reageren
  8. ganjacobb zegt

    26 maart 2009 om 12:45

    rechtermuisknop=>verwijderen=>weet u het zeker=>ja!=>prullenbak=>weet u zeker dat u al deze foeilelijke items wilt verwijderen?=>jaaaaaa!!!

    Login om te reageren
  9. Headhunterz zegt

    26 maart 2009 om 12:55

    jekkie! de zoveelste lelijke Cayenne! :(
    lol @ ganjacobb :lol:

    Login om te reageren
  10. Texhnolith zegt

    26 maart 2009 om 13:17

    Tsja als je al begint met een lelijke auto als basis kan het moeilijk mooi worden.

    Login om te reageren
  11. M3rcury zegt

    26 maart 2009 om 13:51

    Het is imo wel de beste tot nu toe. Alleen dat betekend niet dat ik hem mooi vind.

    Login om te reageren
  12. Buyck zegt

    26 maart 2009 om 14:57

    Om van te kotsen… ! Veel te veel ditjes en datjes: één dik gezwel.

    Login om te reageren
  13. Jesper zegt

    26 maart 2009 om 14:58

    En de kit is ongeveer even mooi afgewerkt als het interieur van de gemiddelde Dacia Logan…, En dan die koplampcovers :shock:

    Login om te reageren
  14. Solstice zegt

    26 maart 2009 om 16:06

    Aaahh, the Progressor… een soort progressieve agressor? De most masculine Porsche bovendien, zie je daarom zoveel vrouwtjes in die Cayenne’s rijden? :?

    Login om te reageren
  15. BananaFlip zegt

    26 maart 2009 om 19:40

    Lelijke velgen.
    En die koplampen zijn wel heel erg sjonnie…

    Login om te reageren
  16. Raptor zegt

    26 maart 2009 om 19:46

    Oh ja, een off-roader verlagen. Heel slim.

    Login om te reageren
  17. Raptor zegt

    26 maart 2009 om 19:47

    Zo moet dat!

    Login om te reageren
  18. Raptor zegt

    26 maart 2009 om 19:48

    Waar is mijn afbeelding?

    Login om te reageren
  19. Raptor zegt

    26 maart 2009 om 19:50

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North