• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zucht: nog een elektrische hypercar

Auteur: willeme, gepost 14 februari 2020 om 09:57 – 15 Reacties

Apex AP-0 '20

Doen deze mensen geen marktonderzoek naar de behoefte voor elektrische hypercars, ofzo?

Marketingboeken zijn over het algemeen niet zo duur. De laatste herziene druk van ‘Principles of Marketing’ van Philip Kottler en Gary Armtstrong, kost slechts 71 euro. Daarin staat echt alles wat je moet kennen, weten en toepassen voordat je een eigen toko gaat beginnen.

Principles of Marketing

Het is vrij duidelijk geschreven, de modellen zijn goed te gebruiken in dagelijkse situaties en met behulp van het boek kun je enorm veel vooronderzoek doen. In heel zeldzame gevallen ben je een visionair of heb je een product dat een gat in de markt is. Maar in 99% van de gevallen is dat níet het geval. Dus moet je daadwerkelijk je best gaan doen. Je moet je klanten bestuderen, hun behoeften kennen. en afwegingen kunnen. dromen. Nu is ‘Principles of Marketing’ in het Engels, dus je zou zeggen dat het Britse bedrijf ‘Apex’ het boek ook heeft doorgelezen.

Apex AP-0

Waarschijnlijk niet helemaal, want ook dit bedrijf kondigt een elektrische hypercar aan voor de Salon van Genève, Jazeker: er staat gewoon nóg een elektrische hypercar te shinen naast al het andere geweld qua elektrische hypercars. Vorig jaar lanceerde Apex de AP-1, het nieuwe project heet de Apex AP-0.

Gewicht

Apex doet één dingetje wel anders dan veel andere hypercar fabrikanten en dat is gewicht. Een van de grootste nadelen van elektrische auto’s is het hoge gewicht. Dat komt overigens niet door de elektromotor, maar de nodeloos zware accu’s. De AP-1 woog slechts 620 kilogram. De Apex AP-0 zal zo’n 1.200 kilogram wegen.

Circuitspeeltje

Hoe we de Apex AP-0 moeten inschatten is een beetje onduidelijk. Van 0-100 km/u sprinten duurt 3 seconden en de topsnelheid is 300 km/u. Niet verkeerd, maar een beetje Tesla Model S sprint net zo snel. Volgens Apex moet de auto zeer agiel zijn. Naar het schijnt wordt het een op en top circuitspeeltje met nul luxe. Ook de actieradius zal niet al te indrukwekkend zijn. Nu benieuwd hoe ze deze auto in de markt gaan zetten, want de ‘EV-Hypercar‘ brigade lijkt met de dag groter te worden.

Ook interessant!

  • Zo wil België alleen nog maar elektrische bedrijfswagens
  • Enkel elektrische primeurs voor dit premium luxemerk
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Genève 2020, Hypercar

Vorig bericht: « Met deze Ford verneder je Ferrari’s
Volgend bericht: Opel designicoon Erhard Schnell overleden »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    14 februari 2020 om 10:01

    Is Apex ook geen firma die rondjes aanbied op de Ring?

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      14 februari 2020 om 11:33

      @ericc: Klopt, maar betwijfel of het dezelfde is, zelfs nu Micha weg is

      Login om te reageren
      • stenvhelvoort zegt

        14 februari 2020 om 11:52

        @rike: Hij is niet weg, hij is ook bij Rimac idd, maar blijft nog altijd mede eigenaar bij Apex

        Login om te reageren
        • RiKe zegt

          14 februari 2020 om 12:16

          @stenvhelvoort: Daar heb je gelijk in, ik bedoelde het meer in de richting van “niet meer zo vaak aanwezig”. Vind het nogal wat dat hij regelmatig heen en weer gaat tuffen in z’n Golf 4 diesel

          Login om te reageren
  2. marc_rutten2 zegt

    14 februari 2020 om 10:16

    Het realiseren van een EV hypercar is vrij gemakkelijk, omdat je qua homologatie geen emissies hoeft te testen. Verkoop in diverse landen is daardoor een stuk gemakkelijker en mensen starten daardoor sneller een jongensdroom wat betreft het realiseren van hun droomauto.

    Helaas snapt al dat volk niet dat we nu al aan bijna 3000 – 4000 EV hypercars zitten als je alle productie-aantallen bij elkaar optelt en qua market zijn er max misschien een paar honderd mensen geïnteresseerd in die dingen. Aanbod en vraag is volslagen in onbalans.

    Kijk dan eens naar de supercarmarkt die momenteel zware tijden beleeft. Te veel productie, te veel aanbod en merken als Aston Martin en McLaren die in zeer zwaar weer zitten. Daarnaast raken merken als Lotus, Rimac en Pininfarina hun EV’s aan de straatstenen niet kwijt.

    Ik snap dat je graag je jongensdroom wilt bouwen, maar hou hem dan voor jezelf en verkoop er alleen eentje als iemand ook echt ernaar vraagt. Dat is de enige manier om die EV’s te verkopen in die wereld.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    14 februari 2020 om 10:36

    Tja, van de tientallen nieuwe bedrijven met elektrische hypercars (en gewone elektrische auto’s) zullen uiteindelijk maar een paar het redden. De rest gaan samenwerken of failliet…

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      14 februari 2020 om 11:11

      @dutchdriftking: het lijkt wel een normale jonge markt zeg!

      Login om te reageren
  4. bernoulli zegt

    14 februari 2020 om 11:15

    Inderdaad. Een Apex hypercar op benzine daar verkopen ze zo een miljoen units per jaar van.

    Login om te reageren
  5. stationcar zegt

    14 februari 2020 om 11:16

    Deze mag gewoon aansluiten in de file naar fabeltjesland. Voor hem staan tientallen andere hypercars te zoemen, ronken en grommen. Direct voor hem staan wat dingetjes van de laatste twee jaar, vooral electrisch, iets meer naar voren staan de echte beesten uit de tijd dat je miljard miljoen pk moest hebben om de Veyron te verslaan.
    Triest verhaal. Het wordt nog erger want binnenkort sluiten achteraan de vliegende hypercars aan, jeweetwel.

    Login om te reageren
  6. baklava zegt

    14 februari 2020 om 11:39

    Elektrische supercars zijn toch dodelijk saai? Je koopt zo’n auto voor de beleving. Daar hoort geluid ook bij.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 februari 2020 om 08:27

      @baklava: al het geluid is energie die niet in de aandrijflijn is terecht gekomen. De ultieme beleving heb je dus juist in een elektrische auto. Als je geluid wil zet je gewoon de 9e symphonie van Beethoven op.

      Login om te reageren
  7. towi1989 zegt

    14 februari 2020 om 12:32

    Zware accu’s lijken me niet echt nodeloos voor een elektrische auto

    Login om te reageren
  8. woudloper zegt

    14 februari 2020 om 13:09

    Ik kijk uit naar de eerste EV van 1000-1200kg met 500pk

    Login om te reageren
  9. viezefreddyw zegt

    14 februari 2020 om 14:08

    @woudloper: En dat zal nog steeds minder beleving en sensatie opleveren dan wat jij onder je bips hebt.

    Login om te reageren
  10. sabrerator zegt

    14 februari 2020 om 18:51

    De geschiedenis herhaalt zich.
    Toen de auto nog jong was, zeg tussen 1900 en 1914, was het ook een groot feest van nieuwe merkjes. Elke handige harry met een werkplaats (vaak een fietsenmaker) bracht ook een auto uit. De een nog geweldiger als de ander.
    En daar redde ook maar een enkeling het langer als 3 exemplaren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North