• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zweedse Baldos II verbruikt 1 op 172

Auteur: robbie, gepost 23 januari 2010 om 17:08 – 59 Reacties

Baldos II


Ok, je rijdt een beetje voor lul in deze auto die eruit ziet alsof hij te heet gewassen is. Maar deze Baldos II is wel extreem zuinig. Hij verbruikt namelijk slechts 1 liter ethanol per 172 kilometer. En het beste nieuws is nog wel dat de Baldos II gewoon toegelaten wordt op de openbare weg.

De Baldos II is ontworpen door Zweedse studenten van de Luleå University of Technology en biedt plaats aan 1 persoon. De studenten gebruiken de Baldos II onder andere om mee te doen aan de Shell Eco Marathon. Als je meerr wil weten over dit project dan moet je zeker eens een kijkje nemen op deze website. Op 6 en 7 mei vindt je Shell Eco Marathon 2010 plaats op de Eurospeedway Lausitz.

Baldos II

Baldos II

Baldos II

PS Het schijnt dat Pieter Post er al eentje heeft besteld.

Ook interessant!

  • Zelfs Lamborghini gaat met de trein
  • Achterwielophanging Red Bull
    Natuurorganisatie gelooft niks van vergunning Zandvoort
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, milieu

Vorig bericht: « Overname Volvo door Chinezen op losse schroeven?
Volgend bericht: Jammer de bammer, BMW 335is komt niet naar Europa »

Lees Interacties

Reacties

  1. anniearno zegt

    23 januari 2010 om 17:09

    Die ziet er inderdaad erg lelijk uit. Maar 1 op 172, dat is wel heel zuinig!

    Login om te reageren
  2. integralechubasco zegt

    23 januari 2010 om 17:10

    Betekent Baldos in het zweeds net zoveel als in het nederlands?

    Login om te reageren
  3. AMGJunk zegt

    23 januari 2010 om 17:12

    kunnen ze niet gwoon een fatsoenlijke auto ontwerpen en daar die motor in knallen. Dan 1 op 100 ofso, maar heb je wel een prima auto.

    Login om te reageren
  4. JW zegt

    23 januari 2010 om 17:12

    Soort rode heet gewassen versie van de Aero-X?
    Hij heeft zowaar hetzelfde canopy-principe :D

    Login om te reageren
    • anniearno zegt

      23 januari 2010 om 17:14

      @JW: Maar ziet er wel een stuk beter uit!

      Login om te reageren
  5. IrT zegt

    23 januari 2010 om 17:16

    Inderdaad wel heel zuinig, maar het verbruik van een auto is de voorbije jaren dan ook vooral gestegen/minder sterk gedaald door het toenemend comfort,neem alles weg en ja dan kan je wel wat maken natuurlijk.
    Hier wil ik de NCAP score ook wel eens van weten.

    Login om te reageren
  6. RickB zegt

    23 januari 2010 om 17:29

    Je zou maar klaustrodinges hebben! :O

    Login om te reageren
  7. Mao zegt

    23 januari 2010 om 17:29

    Zie je het voor je een hele snelweg vol met dit soort auto’s :) ga je helemaal stuk van et lachen. Geweldig, heb je constant het gevoel dat je in de film Cars zit.

    Login om te reageren
  8. Housewife_on_fire zegt

    23 januari 2010 om 17:33

    Het zal wel iets meisjes zijn maar ik vind hem enig!

    Login om te reageren
  9. daviddewijnnl zegt

    23 januari 2010 om 17:39

    Eén keer tanken per jaar, het kan! 1:72, holy!

    Login om te reageren
  10. daviddewijnnl zegt

    23 januari 2010 om 17:41

    excuses, 1:172! Dat wordt één keer per twee jaar tanken dan

    Login om te reageren
  11. despence zegt

    23 januari 2010 om 17:41

    nice

    Login om te reageren
  12. vin zegt

    23 januari 2010 om 17:44

    @ AMGJunk: Fatsoenlijke auto’s kunnen niet serieus voortbewegen met een motortje dat normaliter het gewicht van een krant verplaatst… En veel meer zal dit geval niet wegen. Hier nog even de achterkant:

    Login om te reageren
  13. fre zegt

    23 januari 2010 om 17:46

    wel vette velgen:D

    Login om te reageren
  14. EJS zegt

    23 januari 2010 om 17:57

    Humor! En verrekte zuinig..

    Login om te reageren
  15. OudeSAABSzijnmooi zegt

    23 januari 2010 om 17:59

    Wel geinig dit soort zuinigheidsexperimenten. Kun je als derde auto gewoon een dikke V8 nemen.

    Login om te reageren
  16. petervd3 zegt

    23 januari 2010 om 17:59

    Opzich best vet ontwerp! Maar wat is het nut? Ja goed je rijdt dan wel 1 op 172, maar daar tegen over kan je wel maar in je eentje erin zitten, dus zoveel plezier geeft het niet. En het model ziet er gewoon niet uit.

    Maar ik vind het wel een goed initiatief, want ergens moet een begin gemaakt worden hè!!!

    Login om te reageren
  17. Mavada zegt

    23 januari 2010 om 18:02

    Zo weggereden uit de film Cars, geinig wel!

    Login om te reageren
  18. Niki zegt

    23 januari 2010 om 18:06

    Houdt er wel rekening mee dat ze in deze klasse van de Ecomarathon, dacht ik, gemiddeld 40km/h rijden over het circuit! Daarnaast wordt er op de rechte stukken geaccelereerd, en uitgerold met uitgeschakelde motor in de bochten.

    En inderdaad, nul comfort. Geen demping wat dat neemt energie op. Dus, in de praktijk is het niet veel soeps. Anderzijds zijn dit soort teams wel de pioniers van toekomstige mobiliteit!

    Login om te reageren
  19. Christiaan zegt

    23 januari 2010 om 18:07

    Wow, hoe duur gaat ie kosten?

    Login om te reageren
  20. Yeelen zegt

    23 januari 2010 om 18:08

    Wat is dat, 0.3l per 100 km? Nice :D

    Login om te reageren
    • Jeroen_F1 zegt

      24 januari 2010 om 18:57

      @Yeelen

      0.3l/100km ?? Hoe kom je erbij??

      1 / 1.72 = 0.5814 Bijna het dubbele dus.

      1 liter / 172 km = 0.005814 l/km
      0.005814 * 100 km = 0.5814 l/100km

      Is niet zo heel moeilijk lijkt me.

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        24 januari 2010 om 21:18

        Mjah, 0.58 liter dan :roll:

        Login om te reageren
  21. OudeSAABSzijnmooi zegt

    23 januari 2010 om 18:10

    @nikki, als denmping energie op neemt dan zet ik de luftwaffe voortaan in sport! Zie je wel dat zuinigheid in iedereen zit.

    Login om te reageren
  22. Dennis zegt

    23 januari 2010 om 18:17

    @Yeelen

    1 ltr per 172 km.

    Dus de laatste 72 km verbruikt dat ding dan 0.7ltr?

    Yeah Right

    Login om te reageren
  23. cliff15 zegt

    23 januari 2010 om 18:40

    @ Yeelen

    haah je berekening klopt niet helemaal mattie:D

    Login om te reageren
  24. jorden zegt

    23 januari 2010 om 18:53

    stoerste 45km wagentje ooit! :P

    Login om te reageren
  25. NovaStar zegt

    23 januari 2010 om 19:10

    HAHAHAH!!!! ZIE DAT HAHAHAH!!! Komop! een betere auto met zelfde technieken en dan idd 1 op 100 is ook best ;)

    Login om te reageren
  26. HDM zegt

    23 januari 2010 om 19:13

    én de Saab canopy, én lambodeuren, én een targabalk zoals de Corvette…. Die wil stoer zijn xD

    Maar tis wel een lache wagentje ^^

    Login om te reageren
  27. dd zegt

    23 januari 2010 om 19:21

    dat is gewoon een f430 aan de voorkant

    Login om te reageren
  28. Fbaskopru zegt

    23 januari 2010 om 19:37

    lijkt meer een gekrimpte versie van een ferarri…

    Maar hoe groot zal de tank dan wel niet zijn als je kijkt naar dit speelgoed autotje….? 5 liter tank ? kom je best ver meer

    Login om te reageren
  29. Bill zegt

    23 januari 2010 om 19:45

    Wel geinig: maak je een auto die er qua vormgeving (met name de voorkant) op een Koeningseggeggeggeggegg lijkt, om hem dan vervolgens tot iets te maken wat totaal niet Koeningseggeggeggeggegg is, namelijk langzaam en zuinig.

    Login om te reageren
  30. IrT zegt

    23 januari 2010 om 19:50

    binnenkort te verkrijgen bij Ikea?

    Login om te reageren
  31. tonniej zegt

    23 januari 2010 om 20:39

    Op de TH Rijswijk hebben we een auto staan sharky genaamd, welke al over de 1 op 800 haalt, en de volgende stap wordt 1 op 1000. De laatste versie die 1 op 800 haalde mag ook op de openbare weg…
    Sorry jongens, geen nieuwigheid meer.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Eco-marathon

    Login om te reageren
  32. Lollypops zegt

    23 januari 2010 om 20:58

    0,3L/100km…? What the hell. Even er van uit gaan dat dat ding nog gewone cilinders gebruikt, en dan zeg 0,3L/100km bij 1500 toeren verbruikt. Ik noem maar wat. Dan zou dat dus betekenen dat ‘per toer’ de motor 0,0002L ethanol verbruikt. Dat is….best weinig.

    Login om te reageren
  33. Kristian zegt

    23 januari 2010 om 21:10

    Where did you dutch people learn about Baldos II?? We only sent out some information to Swedish media, but appearently there must have been other sources reporting about the car as well, but where?
    –edit: we also read swedish media–

    Login om te reageren
  34. JanJansen zegt

    23 januari 2010 om 21:21

    Afgezien of het ontwerp je wel/niet aanspreekt, je kunt met zijn 3-en naast elkaar op een 2-baans weg. Daarnaast, in de meeste auto’s zit toch maar een persoon.
    De deuren en openen van het dak zijn gewoon te leuk.
    Weegt natuurlijk zeer weinig, dus rijplezier gegarandeerd. Brandstoftankje van 15 liter en je kunt op wintersport en weer terug zonder te tanken, en dan nog een week naar je werk rijden.
    Is dit niet een beetje waar we met zijn allen op zitten te wachten? In deze tijd van crisis zou ik het als autofabrikant wel weten, Chris Bangle zijn ding laten doen en bouwen dat ding!
    Van mij mag hij in productie, ik ben de eerst die hem koopt, beloofd!

    Login om te reageren
  35. Trobken zegt

    23 januari 2010 om 21:58

    @JanJansen
    “Van mij mag hij in productie, ik ben de eerst die hem koopt, beloofd!”

    http://www.loremo.com

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      24 januari 2010 om 19:59

      @Trobken:
      Inderdaad leuk ding, wel een stuk groter en luxer.
      Zal wel een prijskaartje aan hangen in een ander segment.

      Login om te reageren
  36. IrT zegt

    23 januari 2010 om 22:16

    @JanJansen:
    Ga jij op wintersport waar er geen bergen zijn? Of ga je hem beneden aan de berg laten staan? ;-)

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    23 januari 2010 om 22:27

    In de praktijk is dit voor veel ritten gewoon voldoende auto. Mensen zullen dat echter niet in willen zien, of men durft hier gewoon niet in te rijden. In theorie is het allemaal prachtig, in de praktijk zal het niet erg welkom zijn op de markt denk ik.

    Login om te reageren
  38. Piet zegt

    23 januari 2010 om 22:32

    Is er al bekend wattie op de nordschleife doet?

    Login om te reageren
  39. Sebazzz zegt

    23 januari 2010 om 23:34

    Doet me een beetje denken aan zo’n site waar ze allemaal karikaturen van sportwagens maken door er een extreem verkorte versie van te shoppen.

    Login om te reageren
  40. Thijs zegt

    24 januari 2010 om 03:06

    Als ze zorgen dat er benzine in kan en de prijs in de buurt van de 3000 euro blijft dan wil ik wel graag een proefrit maken met de optie om te kopen. Ik vind hem geweldig. Ik rij nu motor, maar hierin zit ik droog. Perfect voor er bij. (Ja ik ben serieus)

    Login om te reageren
  41. NLBUURMAN zegt

    24 januari 2010 om 08:53

    dit kunnen de TU’s van ons land vast beter, anyone?

    Login om te reageren
  42. Raptor zegt

    24 januari 2010 om 10:31

    Ik vind ‘m mooier dan een Prius!

    Login om te reageren
  43. tt zegt

    24 januari 2010 om 11:33

    is er iets bekend van de topsnelheid? en hoe was ie bij de eland test ? :)

    ER zit in mijn ogen best wel potentieel in 1 persoonswagens. als firmawagens bv.. zit je toch bijna altijd alleen in…

    Login om te reageren
  44. LJ zegt

    24 januari 2010 om 11:49

    origineel ontwerp en echt een enorm laag verbruik..+1

    Login om te reageren
  45. Coubie74 zegt

    24 januari 2010 om 12:57

    Hoeveel sterren in de Euro NCAP ????
    Volgens mij wordt ie meteen dubbel gevouwen als ie een echte zweedse Volvo tegenkomt :-S

    Login om te reageren
  46. TheIceman2009 zegt

    24 januari 2010 om 13:13

    toch is het nutteloos om auto’s met een zo laag mogelijk verbruik te bouwen iedereen die een beetje heeft opgelet weet dat koeien de grootste producenten van C02 zijn, vegetariërs zijn dus eigenlijk slechter voor de natuur dan auto’s!

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    24 januari 2010 om 13:47

    Één persoon, geen plek voor bagage, zo klein dat je hem op de snelweg niet ziet… Lijkt mij alles behalve een zinvol karretje;) Als je een auto bouwt om zuinig te zijn ipv te rijden, dan heb je er in mijn ogen helemaal niks aan, helaas!

    Login om te reageren
  48. GOD zegt

    24 januari 2010 om 13:53

    @ Cantago
    Sommige die naar het werk moeten rijden zonder bagage en niet over de snelweg.
    Ideaal dan toch.
    Kost je geen drol en zo kun je een dikke bak als 2e auto gebruiken voor het echte werk en ben je nog steeds goedkoper uit.

    Login om te reageren
  49. china zegt

    24 januari 2010 om 14:02

    Kan niet wachten tot de cabrio uitkomt. 1 op172 is wel netjes maar waar haal ik nou weer ethanol vandaan? Of mogen we dat straks allemaal zelf thuis brouwen, geen belasting :)

    Login om te reageren
  50. Trobken zegt

    24 januari 2010 om 14:15

    Nog ter illustratie, de ‘brandstoftank’ van deze auto!
    ;-)

    Login om te reageren
  51. CJJ zegt

    24 januari 2010 om 14:57

    Lijkt meer op een katheter….

    Login om te reageren
  52. BananaFlip zegt

    24 januari 2010 om 16:26

    Mooi project, maar een fatsoenlijke body zou niet misstaan.

    Login om te reageren
  53. 1NteNSe zegt

    24 januari 2010 om 16:31

    Hmm, toepasselijke naam, hij lijkt wel een beetje op een combinatie tussen een Bal en een Doos.

    Login om te reageren
  54. MrHyde zegt

    24 januari 2010 om 16:47

    @TheIceman2009:
    Een koe produceert minder CO2 dan een auto. Punt, feit. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat ze veel Methaan produceren (je weet wel, in hun scheten en poep) wat een een 20x zo sterk broeikasgas is als CO2. Dat ze daarmee dus meer bijdragen aan het broeikaseffect dan auto’s klopt wel, maar dus niet door hun CO2 uitstoot.
    Ten tweede, als we allemaal juist WEL vegetariër zouden worden (ben ik niet voor overigens hoor) zou het OP TERMIJN beter zijn voor het tegengaan van het broeikaseffect, want dan zouden we helemaal geen koeien meer gaan fokken. En dus lopen er dan dus minder koeien rond.

    Login om te reageren
  55. zdev zegt

    25 januari 2010 om 13:43

    Maar in hoeveel seconden zit ie op 100?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North