Toyota Prius krijgt extra swag aangemeten

Auteur: , 22 Reacties

Je koopt deze auto natuurlijk om cool te zijn.

Toyota Prius LBW

De Toyota Prius is en blijft een cultauto. De eerste generatie van de hybride hatchback gaf een indruk van wat Toyota kon op het gebied van scho(o)n(er) rijden, maar bij de tweede generatie in 2004 werden ze bloedserieus. En terecht, want het was daadwerkelijk een zuinige en schone auto voor die tijd. Ondertussen zitten we op de vierde generatie en is het recept nog steeds vrijwel gelijk. Toch daalt de auto in populariteit ten faveure van de volledig elektrische auto’s, waar de Prius niks van moet hebben.

Wat dat betreft zit de Prius nu een beetje in een Multipla- of Aztek-status. Mensen die er geen verstand van hebben vinden het maar lelijk, maar mensen die zich erover inlezen weten wel beter. Vooral de eerste en tweede generatie zullen de boeken in gaan als klassiekers. Let maar op.

Goed, cultauto’s en Japan. In het Oost-Aziatische land zijn ze niet gek van een beetje, eh, gek. Neem Liberty Walk. De tuner heeft verschillende setjes voor auto’s waarvan je denkt ‘dat is toch al te gek?’ Verscheidende Ferrari’s, of de Honda NSX bijvoorbeeld. Toch vergrijpt de tuner zich ook aan genoeg grappige, opvallende, minder exclusieve auto’s. Zoals de Daihatsu Copen met een Nissan GT-R set. U raadt het al: wat is niet exclusief, ietwat grappig en zelfs Japans? De Prius.

LBW Prius

Zoals het Liberty Walk betaamt krijg je een volledige bodykit, inclusief verlagingsset en negatieve camber. Ook zit er een dikke velgenset bij, maar die is optioneel. De set heet ‘Purius’, is alleen beschikbaar voor de Prius IV en kost ongeveer 2.500 voor de basis. Wil je er ook nog een dikke vleugel bij, dan kost het je 3.000 dollar. Meerprijs van de velgen is ongeveer 2.000 dollar. Voor het komisch effect is de 15 inch wieldoppen laten zitten wel leuk. Bestellen doe je op de site van LBW.



22 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Hoe kun je als je al zoveel swag hebt, nog meer swag toevoegen. Lijkt mij behoorlijk lastig.

Misschien actiemodel: Toyota Prius ‘Aztek edition’.
@intiemgeschoren: hahaha, jouw nickname. 😂
@fendercd60: tja, altijd al minder fan geweest van vachtjes. Vandaar. Jij zal gitaargek zijn, of druk met fenders van je boot. Vragen vragen.
@intiemgeschoren: was je niet eerst intiemrasiert?
@gulli: nee! Spreekt dat in mijn voordeel, of juist niet?
@intiemgeschoren: daar ben ik nog niet over uit, maar het betekent wel dat er twee van jouw soort ronddwalen hier ;)
Die op de foto staat ook op een Air ride neem ik aan?
Nu nog een smeuïge 6-in-lijn erin en het kan wel eens wat worden
Eigenlijk gewoon hele slechte fotoshop.
@dutchdriftking: idd die wielen lijken voor geen meter de kloppen
Heb liever een als racemonster ogende CH-R Hybrid. Die oogt tenminste nog als een beetje als een Lamborghini Urus. Wel een armelui’s Urus, maar toch.
@moveyourmind: mij raakte je kwijt na ..racemonster ogende chr..
@intiemgeschoren: Is serieus leuk spul voor te krijgen om die CH-R een lekker dik uiterlijk te geven. Zeker in Japan zelf, daar hebben ze wat tuning aangaat ook een mooie cultuur.
Ik dacht eerst dat het niet lelijker kon dan een nieuwe Prius. Ik zat er naast.
@sirprize: Je zat naast je vrouw?
@fanboy: haha …scherp!
@fanboy: je moeder 😉
#kutprius
Kijk. Nu is het nét een Ferrari SF90 Stradale.

Ook hybride.
Nou, niet alleen het camber is negatief zullen we maar denken
De Prius verkopen zijn niet ingezakt ten faveure van EV’s, maar omdat Toyota in eigen huis een heleboel hybrides aanbied (Corolla, CG R, Camry, RAV4) die er appetijtelijker uitzien dan de Prius 4. Zoveel EV’s worden er nog niet verkocht.
Mag ik een tijltje? De gewone prius is al een wanstaltig ding, puur voor de uitgekauwde boekhouders onder ons, maar dit spant de kroon. Uitzicht vervuiling! Zouden ze extra belasting op moeten heffen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).