• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

5 redenen waarom de Skoda Superb RS een goed idee is

Auteur: ricardo, gepost 25 mei 2015 om 13:01 – 35 Reacties

Afbeelding 5 redenen waarom de Skoda Superb RS een goed idee isAfbeelding 5 redenen waarom de Skoda Superb RS een goed idee is

5 redenen waarom de Skoda Superb RS een goed idee is
Kan iemand dit topic even in het Tsjechisch vertalen en doorsturen naar Skoda HQ? Dank.

Skoda lijkt vooralsnog geen plannen te hebben om van de 4,86 meter lange Superb een RS-versie te maken. Met een aangename vijf- of zescilinder, onderstel-upgrades, en een scherper gesneden buitenkant. We noemen maar wat. Toch jammers, want we kunnen genoeg redenen verzinnen waarom een Superb RS zinvol is.

1. Het blijft een wolf in schaapskleren
Veel performance-afdelingen gaan snel over de top met uiterlijke aanpassingen (we kijken aar jou, AMG Edition 1). De RS-uitspattingen van Skoda hebben daar geen last van, want alles is functioneel. Geen stickers, geen over the top spoilers, geen onnodige grote velgen. Kortgezegd: de leek ziet niet snel dat het een snelle uitvoering is. Calvinisme in autovorm.

2. Meer interne concurrentie binnen de Volkswagen Group
Een Skoda Superb RS is als een Audi S6, maar dan zonder premium gejengel en optielijsten die een tweede hypotheek vergen. Reken maar dat Ingolstadt peentjes zweet als deze auto er komt.

3. Omdat Skoda’s zo understated zijn dat ze nooit gejat worden voor ramkraken
Men moet nog wennen aan het fenomeen ‘snelle Skoda’s’. Een groot voordeel voor de early adopters van RS-en, die ver buiten schot blijven blijven bij autodieven en ramkrakers.

4. Omdat een Superb alleen met 300+ pk superb is.
Toegegeven, we zijn een beetje pk-veslaafd. Maar we zien gewoonweg ruimte voor een motorisering bóven de 2.0 TSI met 280 pk. Ze noemen het model immers Superb. Zonder RS-model hadden de naam Primab ook volstaan.

5. Omdat de Superb de looks heeft
Niet iedere Skoda-vorm kan zo’n RS-behandeling aan (We gaan niet met vingers wijzen, we geven u alleen dit linkje.) Automotive photoshopper Theophilus Chin laat met zijn mees recente creatie zien dat het uiterlijk van de Superb zich echter wel prima leent voor RS-upgrades. Een aangedikte bumperset, een diffuser volgens de hoekige designtaal van het merk, en een set aangename velgen doen al wonderen. Kijk maar.

Ook interessant!

  • Skoda Superb nu flink goedkoper dan Audi A3
  • gefacelifte Skoda Kodiaq
    Gefacelifte Skoda Kodiaq brengt RS-label terug!
  • Skoda Octavia Sportline
    Skoda Octavia Sportline is RS-Light met 190 pk
  • Kodiaq RS Ursus
    Kodiaq RS Ursus heeft 2.0 motor met 545 Nm

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

lijstjes, Skoda, superb

Vorig bericht: « Die is nieuw: ambulancebroeders dronken naar ongeluk
Volgend bericht: LaFerrari-designer transformeert de Arie in een ruimteschip »

Lees Interacties

Reacties

  1. keeper1 zegt

    25 mei 2015 om 13:09

    De superb combi RS zou gaaf zijn!

    Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    25 mei 2015 om 13:14

    Met de 5 pitter uit de RS3 zou het best een geweldige wagen kunnen worden.
    Ondanks mijn grote afkeer van alles wat VAG is zou ik hem als combi met dat blok best willen hebben.

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    25 mei 2015 om 13:16

    Leuk voor huurders/leasers die in de veronderstelling dat ze geen Audi mogen lenen van hun klanten ..

    Login om te reageren
  4. reistje zegt

    25 mei 2015 om 13:20

    Echt geslaagd als hij er zo uit komt te zien.

    Zeker in het buitenland lijkt mij dit geen gekke keuze, met de aanname dat hij hier alsnog vrij prijzig word.

    Login om te reageren
  5. crackdavid zegt

    25 mei 2015 om 13:21

    Ik vind dit toch redelijk over de top voor een Skoda…

    Login om te reageren
    • appelvis zegt

      25 mei 2015 om 13:35

      @crackdavid: achterbumper en diffuser zijn inderdaad te dik. Niet in proportie.

      Login om te reageren
  6. philipf zegt

    25 mei 2015 om 13:23

    Zeker een wolf in schaapskleren! Heerlijk!

    Login om te reageren
  7. jrk68 zegt

    25 mei 2015 om 13:23

    Laat ze eerst maar eens komen met de Citygo RS.
    http://static.autoblog.nl/images/wp2012/Skoda-Citigo-Rally.jpg
    Lijkt mij dat je hier veel meer lol mee hebt dan de zoveelste leaseslet die iets teveel uit de anabolenpot gesnoept heeft.

    Login om te reageren
  8. purepet9000 zegt

    25 mei 2015 om 13:27

    Wat is er dan mis met de Octavia?

    Login om te reageren
    • bietje zegt

      25 mei 2015 om 14:15

      @purepet9000:

      Ik rij een nog iets extra opgepepte Ocativa II RS (245pk/350NM) en kan je zeggen: daar is niets mis mee : ) Hooguit het buitensporige rubberverlies, maar daarbij moet ik ook hand in eigen boezem steken. Té veel lol bij het rijden : )

      Login om te reageren
  9. nononsense zegt

    25 mei 2015 om 13:38

    Het antwoord, waarom hij niet komt, staat al bij punt 2

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 mei 2015 om 15:41

      @nononsense: En toch zou ik deze liever hebben dan een S4 of S6. Een Skoda RS zou ik zeker niet spannend vinden, maar dat zijn de Audi’s ook niet. Bij de Skoda betaal je er dan ook niet teveel voor. Bij de Audi’s wel.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      25 mei 2015 om 16:19

      @nononsense:
      Yep viel me vorige week al op in Duitsland
      Skoda neemt in Duitsland Volkswagen over, iedere tweede auto is een Skoda, iedere vijfde een Dacia ….

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        25 mei 2015 om 19:32

        @desjonnies:
        Klopt! Ook in Duitsland zijn er steeds meer mensen die kiezen voor “niet-premium” en dat terwijl de prijsverschillen t.o.v. ons landje aanmerkelijk geringer zijn. Het valt mij ook telkens weer op. In April 2015 bijv. was het aantal nieuw verkochte Octavia’s in Duitsland zelfs iets groter dan het aantal A4’s. Niet dat ik nou verwacht dat Audirijders overstappen naar Skoda, maar het aantal is toch opmerkelijk.
        Maar ook in een land als het “rijke” Zwitserland is het aantal Skoda’s en Dacia’s aanmerkelijk gestegen. Over 2014 gerekend werden er 20.949 Audi’s verkocht en 19.517 Skoda’s. Dat betekende t.o.v. 2013 een min van 1.4% voor Audi en een plus van 8.8% voor Skoda. Vraag me af of dit een tendens gaat worden.

        Login om te reageren
  10. exotic zegt

    25 mei 2015 om 13:39

    Zo ik heb m’n best gedaan:
    Škoda v současné době se zdá, že nemá žádné plány činí 4,86 ​​metrů dlouhý verzi Super RS. S příjemnou pěti- nebo šestiválcovým motorem, upgrady šasi, a ostřejší řez mimo. Zmíníme ale některé z nich. Přesto rušičky, protože můžeme vymyslet spoustu důvodů, proč Super RS ​​smysluplné.

    1. zůstává vlka v rouše beránčím
    Mnoho výkonné oddělení rychle přes vrchol s externími úprav (díváme špice vám, AMG Edition 1). RS excesy Škoda netrpí něj, protože vše je funkční. Žádné nálepky, ne přes vrchol spoilery, žádné zbytečné velká kola. Stručně řečeno: laik nevidí rychle, že to je rychlé provedení. Kalvinismus v autě formě.

    2. Další vnitřní konkurence v rámci koncernu Volkswagen
    Škoda Superb RS je jako Audi S6, ale bez pojistného fňukat a opčních seznamy vyžadují druhou hypotéku. Vsadíte Ingolstadt mrkev pot, když přijde tohle auto.

    3. Vzhledem k tomu, Škoda je tak nenápadné, že se nikdy udeřil na ram nájezdy
    Člověk si musí zvyknout na fenomén rychlého Škoda. Velkou výhodou pro rychlé zavedení RS a kteří i nadále zůstat i mimo střela na zlodějů aut a RAM nájezdníků.

    4. Vzhledem k tomu, Superb je pouze s více než 300 hp vynikající.
    Je pravda, že jsme trochu koní veslaafd. Ale my jsme prostě vidět příležitost pro motorizace několik úrovní nad TSI 2.0 s 280 hp. Koneckonců, oni říkají modelu Superb. Bez modelu RS také měl dost jméno Primab.

    5. Vzhledem k tomu, Superb má vzhled
    Ne každý Škoda může tvořit takový RS-ošetření (Nechceme jít ukazovat prstem, jen my vám tento odkaz.) Nicméně Automotive photoshopper Theophilus Chin pozdě s jeho poslední výtvor tit ukazují, že vzhled Superb bude v pořádku vhodné pro upgrade RS. Hromadí bumperset, difuzor v závislosti na úhlové designérského jazyka značky, a sadu kol příjemné divy.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      25 mei 2015 om 13:44

      @exotic:
      Je hebt Google translate zijn best laten doen…?
      Ben bang dat onze Tjechische vrinden er dan geen pilzner van kunnen brouwen….

      Login om te reageren
      • exotic zegt

        25 mei 2015 om 15:45

        @jrk68: Shit je hebt me door.

        Agja, waarschijnlijk weten ze de rode draad wel te vinden.

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      25 mei 2015 om 13:56

      @exotic: haha, geweldig kerel ! En dan denkt Brussel dat wij zulke talen en culturen ff gaan samenvoegen, buwa.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        25 mei 2015 om 14:05

        @Megakix: mooi toch .. NL ambtenaren naar Griekenland sturen om daar de boeken te controleren ..

        Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      25 mei 2015 om 15:21

      @exotic:
      En? Hoe was hun reactie?

      Login om te reageren
    • kilum zegt

      25 mei 2015 om 16:34

      @Ricardo Ik kan het proberen. Ik woon zelf in Tsjechië (Praag) en bij mij in de buurt woon een topmanager van Skoda die ik een beetje ken (omdat het ook een Nederlanders is) echter, geef ik het niet veel kans dat het slaagt. Maar ik ben het met je eens dat het erg tof zou zijn.

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        25 mei 2015 om 16:35

        @kilum: Geen idee waarom dit nu hier komt te staan. Maar goed…

        Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    25 mei 2015 om 13:54

    Wordt net zo’n succes als de W8 motor bij Passat…

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      26 mei 2015 om 10:56

      @Megakix:

      Was toch ook een geweldig succes. Niet als je het gaat meten in winst. Maar het was een fantastische wagen die passat w8.

      Login om te reageren
  12. scottishcarspotter2000 zegt

    25 mei 2015 om 14:33

    Bouwen maar!

    Login om te reageren
  13. Bartholomeo zegt

    25 mei 2015 om 14:54

    Skoda heeft toch al de superb met de 3.6 V6 met 260pk ?

    Login om te reageren
  14. gop1 zegt

    25 mei 2015 om 15:17

    En punt 2 is dus de reden dat ie niet komt.

    Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    25 mei 2015 om 15:29

    Primab haha

    Login om te reageren
  16. 9000cse zegt

    25 mei 2015 om 15:34

    Laat die Superb maar voor wat hij is. Mensen die voor een Skoda Superb kiezen hebben niet veel met premium-gedoe. Die zijn veel te nuchter om zich de zakken leeg te laten halen voor PK’s die ze niet nodig hebben en een imago waarop ze geen prijs stellen.
    Anders is dat voor de Octavia. Mensen die een RS-uitvoering daarvan kiezen zullen waarschijnlijk ook naar een A4 hebben gekeken, maar geven de voorkeur aan een leuke, sportievere auto die volledig is uitgerust dan aan een kale imago-neet.

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      25 mei 2015 om 17:14

      @9000cse: Die hadden dan ook weer verder moeten kijken, omdat de Seat Leon ST Cupra een betere optie is, qua snelheid!

      OT: een Skoda Superb. met de motor van de RS3 is zeker niet mis, dat is altijd leuk speelgoed! Uiterlijk vertoon mag nog minder, alleen nog een ietsie pietsie verder verlaagd, mag wel!

      Login om te reageren
  17. michaelcorleone zegt

    25 mei 2015 om 16:37

    Zo op het eerste oog zeker niet saai en een lekker kleurtje hoort bij dit soort auto’s. Als deze niet te duur wordt gepositioneerd geef ik hem zeker wel een kans.

    Login om te reageren
    • bietje zegt

      25 mei 2015 om 23:01

      @michaelcorleone:

      Alleen jammer dat het ‘Racing Blue’ nu niet meer exclusief voor de RS is, maar in de laatste generatie op iedere ECO-bak kan worden besteld. Het was wel de charme van deze mooie kleur.

      Login om te reageren
  18. Hupke zegt

    25 mei 2015 om 17:08

    AWD mag ik dan hopen, want die vroegere RS van skoda had al te veel vermogen op de voorwielen.

    Login om te reageren
    • bietje zegt

      25 mei 2015 om 23:02

      @Hupke:

      Klopt, bij tuning opgelost door volle koppel pas in derde versnelling los te laten. In de eerste twee heb je er alleen maar hinder van.

      Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    25 mei 2015 om 23:10

    Deze kleur is beter dan dat vuilniszakken grijs

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North