• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nu echt officieel: de Skoda Superb (20% bijtelling)

Auteur: Author, gepost 17 februari 2015 om 20:58 – 51 Reacties

Afbeelding Nu echt officieel: de Skoda Superb (20% bijtelling)Afbeelding Nu echt officieel: de Skoda Superb (20% bijtelling)Afbeelding Nu echt officieel: de Skoda Superb (20% bijtelling)Afbeelding Nu echt officieel: de Skoda Superb (20% bijtelling)Afbeelding Nu echt officieel: de Skoda Superb (20% bijtelling)Afbeelding Nu echt officieel: de Skoda Superb (20% bijtelling)

Skoda Superb showt z'n booty
De belangrijkste info (oftewel het uiterlijk) was eerder vandaag natuurlijk al bekend, maar we weten nu ook wat er zoal onder de kap van Skoda’s grootste komt te liggen.

De nieuwe Superb(eenruimte) is langer (+ 28 mm), breder (+ 47 mm), iets hoger (+ 6 mm), heeft een langere wielbasis en kortere overhang. Toch is-ie van binnen weer een beetje ruimer geworden. De Superb was binnen het segment toch al geen kleine jongen, maar ook de been- en hoofdruimte achterin meten plusjes.

Ondanks alles is het nieuwe model wel 75 kg lichter geworden en in sommige gevallen tot 30% zuiniger. Het motorenaanbod bestaat uit drie diesels die allemaal binnen de 20%-bijtellingscategorie vallen. De 1.6 Greenline poept gemiddeld 95 gram per kilometer uit bij een verbruik van 3,7 l/100 km. Verder kan de dieselaar kiezen uit twee 2.0 TDI’s, met 150 of 190 pk.

Het pallet aan benzinemotoren wordt gevormd door een 1.4 TSI (125 of 150 pk), een 1.8 TSI (180 pk) of een 2.0 TSI (220 of 280 pk.) Het interieur wordt verder aangekleed met zaken als Apple Carplay of Android Auto. De levering in Nederland start medio juni, tijdens de aankomende AutoRAI (17 t/m 26 april) worden de prijzen bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Skoda Superb nu flink goedkoper dan Audi A3
  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Gefacelifte Skoda Karoq
    Gefacelifte Skoda Karoq is alleen voor petrolheads
  • Skoda Enyaq rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2015, grijs, Skoda, superb

Vorig bericht: « Gewonde man rijdt zelf naar ziekenhuis, krijgt boete
Volgend bericht: Had Alfa Romeo de Kia SPORTSPACE moeten maken? »

Lees Interacties

Reacties

  1. boenket97 zegt

    17 februari 2015 om 21:02

    Kia Optima… is that you?!

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      17 februari 2015 om 21:10

      @boenket97: die moet je even uitleggen, ik zie het niet.

      Login om te reageren
      • boenket97 zegt

        17 februari 2015 om 21:12

        @knipperlichtje: dat was het eerste wat in me op kwam, vooral de achterkant dan

        Login om te reageren
        • knipperlichtje zegt

          17 februari 2015 om 21:19

          @boenket97: yes, ik zie wat je bedoelt. Achterlichtunits, reflectoren en achterklep zijn uit hetzelfde idee ontstaan. Logisch eigenlijk, zowel Kia’s als Skoda’s worden door ex-Audi designers getekend.

          Login om te reageren
    • drugsrunner zegt

      17 februari 2015 om 23:54

      @boenket97: Meer Leon van voren en Ghibli van achter.

      Bah! Incest binnen de VAG familie en een slippertje met een lid uit de FIAT familie.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      18 februari 2015 om 09:34

      @boenket97: Lijkt er inderdaad sprekend op!

      Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    17 februari 2015 om 21:03

    Ik vind het best een leuk design, zou zeker hoog op mijn lijstje staan als ik in deze klasse auto’s aan het shoppen was. De kont is wat uit proportie van 3/4 achter view ziet het er wel lekker uit. Toch zou ik denk toch voor de mondeo gaan.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      17 februari 2015 om 21:04

      @lambo4all: excuses voor alle spelling en zinsfouten.. Krijg je ervan als je op de fiets aan het ab’en bent..

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        18 februari 2015 om 05:02

        @lambo4all: goh, nog niet eens een haatreactie, alsof het wel algemeen geaccepteerd is dat fietsers met hun bek naar een schermpje kijken. Man ga toch op het verkeer letten.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          18 februari 2015 om 15:36

          @lekbak: slechte seks gehad? Ik bepaal zelf wel wanneer ik op ab zit. Al helemaal wanneer “dat verkeer” uit een verdwaalde koe en een beetje modder op een verlaten plattelandweggetje bestaat.

          Login om te reageren
  3. knipperlichtje zegt

    17 februari 2015 om 21:05

    Ook de dikke 190 pk TDI heeft 20% bijtelling. Dus dat is een groot pluspunt. Serieuze vermogens bij de benzineversies trouwens! Hopelijk wordt 4×4 ook leverbaar, 280 pk op de voorwielen is iets te veel van het goede. Mag ik ervan uitgaan dat de beenruimte inmiddels met een verlengde 7-Serie te vergelijken is? De vorige was al een balzaal.

    Login om te reageren
    • Smokey zegt

      17 februari 2015 om 23:35

      @knipperlichtje: dan maar de Mondeo Hybrid!

      Login om te reageren
    • poes zegt

      18 februari 2015 om 00:31

      @knipperlichtje:
      Rationeel gezien is dit écht een dikke topper. Oké, over smaal valt niet te twisten, maar de looks kunnen naar mijn idee zeker geen potentiële kopers doen afschrikken. Daarbij hebben serieuze versies ook nog 20% bijtelling. Allen als echt snob ga je dit pertinent niet rijden, verder valt er weinig tegen in te brengen.

      Eigenlijk vind ik het gewoon een gaaf ding!

      Login om te reageren
  4. toniominestrone zegt

    17 februari 2015 om 21:11

    13 in een dozijn.

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      18 februari 2015 om 10:12

      @toniominestrone: 12.

      Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    17 februari 2015 om 21:16

    Haters gonna hate… Maar wat hadden we dan verwacht, een reïncarnatie van de Alfa 156, Lexus IS300 of Opel Insignia?

    De Skoda Supurb is een grote, nette en complete value for money auto. En laten we even terug kijken: de eerste Superb was een Passat met een iets ander frontje. De tweede was als sedan/berline gewoon erg lelijk. Als Combi was ie wel aardig, overigens.

    Ik vind Skoda meer en meer de sfeer krijgen van de Volvo’s van weleer. Lekker on-pretentieus, fantastisch ruim en lekker comfortabel.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      18 februari 2015 om 00:17

      @gtwillem: inderdaad! Ik vind Skoda echt leuke auto’s maken, zelfs voor VAAG-begrippen. Value for money. Alleen een malloot betaalt 20.000 euro meer voor vier van die rondjes op de gril.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 februari 2015 om 08:03

        @roppp: beetje afhankelijk welke Audi. Ik vind een A1 en A3 altijd moeilijk te verdedigen, vanwege het feit dat ze standaard erg kaal en aamgekleed erg duur zijn. En vaak ook door de mensen die er in rijden. Audi had vroeger, toen ik er nog idolaat van was (de eerste TT, de eerste RS4, de eerste A8 W12) wel een wat beschaafdere doelgroep. Maar de S3 sedan en A3 Cabriolet vind ik dan wel aardig (maar die hebben dan ook geen Seat of Skoda variant.)

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      18 februari 2015 om 07:02

      @gtwillem:
      Yep, het is eigenlijk de auto die de rest van die groep overbodig maakt.
      Ik heb niets negatiefs te melden over deze Superb, dat zou toch genoeg moeten zeggen….

      Login om te reageren
    • paddoswam zegt

      18 februari 2015 om 13:49

      @gtwillem: voor jou misschien, maar de eerste Superb was vooral een 10 centimeter verlengde Passat, de tweede (huidige) was iets minder maar toch nog 5-8 centimeter verlengd.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 februari 2015 om 14:01

        @paddoswam: …. Dat geef ik toch ook aan? De eerste Superb was een Passat met een grotere wielbasis. De tweede is al een veel meer eigen model.

        Login om te reageren
  6. ej20g zegt

    17 februari 2015 om 21:20

    De vorige generatie vond ik best mooi, die was niet bijzonder maar wel anders dan de rest van het VAG spul. Deze is gewoon weer dertien in een dozijn qua ontwerp. Jammer.

    Login om te reageren
  7. deora zegt

    17 februari 2015 om 21:27

    Ik vind het een stijlvolle wagen! De zijkant heeft wel wat van de Flying Spur.

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      17 februari 2015 om 23:54

      @deora: VAG gek he.

      Login om te reageren
  8. awesome zegt

    17 februari 2015 om 21:40

    Maar de hamvraag: heeft het kofferdeksel dezelfde constructie?

    Login om te reageren
    • jopio zegt

      17 februari 2015 om 21:49

      @awesome: nope. Het is net als de Octavia een sedan.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        18 februari 2015 om 00:34

        @jopio:
        Euh, volgens mij is de huidige 2015 Octavia gewoon een 5-deurs hatchback. Net zoals iedere Octavia ooit geweest is.

        Login om te reageren
        • jopio zegt

          18 februari 2015 om 08:20

          @poes: aah lomp, bedoelde ik ook!

          Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      17 februari 2015 om 22:14

      @awesome: de eerste filmpjes op youtube laten een hatchback zien. Komt overeen met het eerdere verhaal dat de bijzondere achterklep zou komen te vervallen.

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        17 februari 2015 om 22:53

        @knipperlichtje: wat was er zo bijzonder aan dan?

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          17 februari 2015 om 23:00

          @mab: bij de vorige generatie kon de achterklep als één geheel open (inclusief achterraam, zoals een hatchback dus) of hij kon knikken waarbij de achterruit dicht bleef en alleen de klep open ging (zoals bij een sedan). De nieuwe heeft deze functie niet.

          Login om te reageren
          • poes zegt

            18 februari 2015 om 00:37

            @ej20g:
            Dit heb ik nooit geweten! (hier een filmpje wat ik net voor het eerst zag: https://www.youtube.com/watch?v=KJZ5IgzI6xo)

            Jeetje, zo gezien wel zonde dat dit deze functie niet in de nieuwe Superb zit, wat ik vind het serieus geniaal bedacht!

            Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    17 februari 2015 om 21:42

    Mooiste Audi sinds tijden!

    Jammer voor Audi dat Skoda die mag bouwen.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      17 februari 2015 om 22:41

      @moveyourmind: gofferdomme, da’s een goeie grap! Wil je een lollie?

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        18 februari 2015 om 02:53

        @awesome: Sorry, erg kinderachtig van me om in deze Superb een hele mooie Audi te zien.

        Login om te reageren
  10. autogedrocht zegt

    17 februari 2015 om 21:54

    Sorry, moet even de vergelijkingsmongool uithangen

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      17 februari 2015 om 21:54

      @autogedrocht: o, doelde op de achterlichten

      Login om te reageren
  11. CRX zegt

    17 februari 2015 om 22:10

    Dus je moet bij aanschaf van een nieuwe auto ook bepalen of je de komende jaren iOS of Android gebruikt?
    Dat gaat discussies opleveren in huize CRX…

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      17 februari 2015 om 22:54

      @crx: volgens mijn is dat gwn met een stekker en een progammatje zo opgelost

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        18 februari 2015 om 10:09

        @MAB: ja, en 395 Euro, ex btw.

        Login om te reageren
  12. ettie zegt

    17 februari 2015 om 22:11

    Om de a6 nog overbodiger te maken

    Login om te reageren
  13. vwally zegt

    17 februari 2015 om 23:30

    skoda meets audi, meets seat, meets.. Hij is er in ieder geval mooier op geworden

    Login om te reageren
  14. floorlot zegt

    18 februari 2015 om 00:45

    Prachtig ding. Ik wacht op de combi. Die 2.0tsi met 280 pk is wel geweldig zeg.. Dan nog in de combi, top!

    Login om te reageren
  15. burgerbak zegt

    18 februari 2015 om 02:56

    Skoda was/is toch altijd de “poor mans vw” ?

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      18 februari 2015 om 09:11

      @burgerbak: denk niet dat deze goedkoop gaat zijn. ..

      Login om te reageren
  16. skid zegt

    18 februari 2015 om 10:04

    Die gaan we weer een hoop zien met blauwe platen. En het zal het marktaandeel onder taxi’s goed doen.

    Bye bye E-klasse , bye bye!

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    18 februari 2015 om 12:37

    Komt er ook weer een v6?

    Login om te reageren
    • paddoswam zegt

      18 februari 2015 om 13:50

      @mrrallycross: ik denk dat de termen Skoda in combinatie met 2.0 TSI en een 280 pk versie dat uitsluiten, maar zeker weten doe ik het niet.

      Login om te reageren
  18. mercedesclk350 zegt

    18 februari 2015 om 13:12

    Best wel een mooie! Sowieso mooier dan de huidige.

    Login om te reageren
  19. tjorque zegt

    18 februari 2015 om 21:13

    ik ben benieuwd naar de combi!

    Login om te reageren
  20. joerka zegt

    21 februari 2015 om 23:49

    Mooie auto! Skoda is het enige volumemerk van de VAG groep dat mij kan bekorem! Ziet er gelukkig niet VW achtig uit, vernieuwend vooral ook ten opzichte van de (lelijke en slechte!! Audi’s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North