Dit is de nieuwe Opel Insignia Grand Sport

Auteur: , 82 Reacties

Wow, Opel heeft hier best een leuk ogend apparaat neergezet!

Een nieuwe Opel is doorgaans niet meteen een gebeurtenis waarbij we juichend over straat gaan, ons verbazend over zoveel schoonheid, technisch vernuft, gecombineerd met enorme prestaties, terwijl hij ook nog eens zuinig is. Ok, misschien deden we dat bij DEZE, maar de laatste jaren niet echt meer. Maar da’s nu anders, in elk geval wat betreft de looks. Want Opel heeft een wagen neergezet die zich, op de foto’s althans, kan meten met een Volvo S90, die op zijn malle achterlichten na ontzettend goed is gelukt. (Overigens is deze alinea volledige subjectief; ik vind hem mooi, maar dat is geen bindend oordeel, jullie mogen ervan vinden wat je wil. Maar dat dit interieur er goed uitziet, is een feit, toch?)

Insignia van achter

Opel zelf is ook opgetogen. In het persbericht schrijft de Duitse fabrikant:

De nieuwe generatie van Opels vlaggenschip is gebaseerd op een compleet nieuwe architectuur. Door de toepassing van lichtgewicht materialen is de nieuwe architectuur tot 175 kilogram lichter dan voorheen, zodat hightech eigenschappen als de ultramoderne vierwielaandrijving met torque vectoring en de nieuwe achttrapsautomaat optimaal tot hun recht komen. Uiteraard is de nieuwe Insignia Grand Sport voorzien van de nieuwste toptechnologie, zoals de nieuwste generatie IntelliLux LED®-matrixverlichting, Lane Keep Assist, een head-updisplay en unieke AGR-gecertificeerde premium stoelen.

De Insignia Grand Sport biedt uitstekende infotainment en connectiviteit dankzij de nieuwste generatie IntelliLink-systemen en Opel OnStar. Zelfs de veiligheid van mensen buiten de auto is naar een hoger plan getild. Zo heeft de Insignia als eerste Opel een actieve aluminium motorkap, wat de voetgangersveiligheid ten goede komt in geval van een aanrijding.

inisgnia van binnen

Om heel eerlijk te zijn kunnen we nog niet zo heel veel zeggen over deze auto. We weten waar hij is getest… We weten dat hij volgend jaar op de markt komt, nadat hij op de Autosalon van Genève (maart 2017) officieel aan pers en publiek is voorgesteld. In navolging van vele andere merken monteert Opel nu ook een 8-traps automaat, zitten er (helaas) downsize turboblokjes in en kan er tot wel 1450 liter aan bagger mee aan boord. Over prijzen is nog niks bekend, wel weten we dat er na deze variant ook nog een Insignia Sports Tourer en een Insignia Country Tourer aan de line-up worden toegevoegd. De laatste zal wel wat hoger op zijn pootjes staan, de eerste heeft wellicht een dikke V8 aan boord? Hoe kun je anders dat ‘sport’ rechtvaardigen? Of zal dat de stationcar zijn.. Maar goed, voor nu kunnen we het doen met de foto’s.

UPDATE: een vergelijking tussen de oude en nieuwe Insignia zie je HIER!