• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit gaat de Mazda MX-5 RF in Nederland kosten

Auteur: RubenPriest, gepost 13 oktober 2016 om 11:51 – 44 Reacties

Afbeelding Dit gaat de Mazda MX-5 RF in Nederland kostenAfbeelding Dit gaat de Mazda MX-5 RF in Nederland kostenAfbeelding Dit gaat de Mazda MX-5 RF in Nederland kostenAfbeelding Dit gaat de Mazda MX-5 RF in Nederland kostenAfbeelding Dit gaat de Mazda MX-5 RF in Nederland kostenAfbeelding Dit gaat de Mazda MX-5 RF in Nederland kostenAfbeelding Dit gaat de Mazda MX-5 RF in Nederland kostenAfbeelding Dit gaat de Mazda MX-5 RF in Nederland kosten

MX-5
De Fastback heeft een prijs gekregen.

De MX-5 met een inklapbare hardtop krijgt bij ons een vanafprijs van 35.480 euro. Daarmee is de stoerdere MX-5 2.600 euro duurder in vergelijking met de reguliere Roadster. De productie van de Aziaat is vorige week van start gegaan. In het Japanse Hiroshima rolt de MX-5 met een klapdak van de band.

Het dakje kan bij snelheden tot 10 km/u worden geopend en gesloten. Mazda onthulde de MX-5 RF eerder dit jaar tijdens de autoshow van New York. De sportieve Jap staat vanaf april 2017 bij de dealer. Het model is te verkrijgen als 1.5 Skyactiv met 131 pk of als 2.0 Skyactiv met 160 pk. Een heter productiemodel zit vooralsnog niet in het verschiet bij Mazda. Gelukkig hebben we daar de tuners voor.

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Mazda MX-5
    "Elektrificatie Mazda MX-5 gaat gebeuren", aldus Europese Mazda CEO - INTERVIEW

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Mazda, mx-5, mx-5-rf

Vorig bericht: « Vergelijking: nieuwe LED-lampen op de A2 vs de oude
Volgend bericht: De Giulia Veloce, maar dan als shooting brake »

Lees Interacties

Reacties

  1. goodolddays zegt

    13 oktober 2016 om 11:59

    Iets agressievere frontspoiler en zieke velgjes en is dan best een geinig waggie…

    Login om te reageren
  2. vtechlover zegt

    13 oktober 2016 om 12:03

    Weet dat ik nou veel dislikes ga krijgen van iedereen, maar het wordt tijd voor mazda dat ze de mx5 +/- 200pk gaan geven..

    Wel een hele toffe bak!

    Login om te reageren
    • svdv zegt

      13 oktober 2016 om 12:06

      @vtechlover: zolang hij licht blijft en een atmosferische motor houd vind ik het goed

      Login om te reageren
    • vincentmiata zegt

      13 oktober 2016 om 12:09

      @vtechlover: 200pk op 1000kg heb je al een behoorlijk snelle auto. 5 á 6 sec naar de 100 moet dan haalbaar zijn. Is hardstikke leuk natuurlijk maar word ie ook een stuk duurder van. Komen er vervolgens klachten dat ze geen 45k – 50k voor een MX-5 willen neerleggen

      Login om te reageren
    • kritisch zegt

      13 oktober 2016 om 12:09

      @vtechlover: 200pk zal de prijs niet ten goede komen. Momenteel is een vanafprijs van 35000 al aardig aan de prijs

      Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      13 oktober 2016 om 12:19

      @vtechlover: Kan je toch ook zelf geven? Ik zie het probleem niet… De japanners weten dondersgoed dat dit soort auto’s meteen worden gesoept. Kijk maar naar de GT86 :)

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        13 oktober 2016 om 17:18

        @G-Ammo: ja die is speciaal voor de tuningsmarkt gemaakt

        Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      13 oktober 2016 om 12:25

      @vtechlover: Waarom zou je daar dislikes voor krijgen?! Ben het helemaal met je eens! Net zoals bij trio BRZ GT86 FRS

      Login om te reageren
    • kapitein zegt

      13 oktober 2016 om 13:38

      @vtechlover: Een s2000 blok zou het denk ik toch wel een ultiem scheurijzertje maken. Al kan je jezelf dan afvragen of je niet gewoon beter een complete s2000 aan kan schaffen voor de helft van de prijs..

      Login om te reageren
    • mrducky zegt

      13 oktober 2016 om 15:21

      @vtechlover: heb je überhaupt in de nieuwe gereden? Ik heb de 140pk versie mogen ervaren en je komt echt niks te kort. Rijd erg leuk!

      Login om te reageren
      • hight96 zegt

        13 oktober 2016 om 16:42

        @mrducky: 131 of 160? 140 is er niet haha

        Login om te reageren
        • mrducky zegt

          13 oktober 2016 om 17:13

          @hight96: typfoutje moest 130 zijn inderdaad :P

          Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    13 oktober 2016 om 12:03

    Ik vind het er erg mooi uit zien hoor. Zeker van voren. Mooie auto geworden met een reële prijs als je het mij vraagt. Lijkt me een leuk autootje om te bezitten.

    Login om te reageren
  4. vincentmiata zegt

    13 oktober 2016 om 12:04

    Hieronder reacties over wat voor ’n 2de hands auto ze wel niet kunnen kopen voor de zelfde prijs

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      13 oktober 2016 om 12:09

      @vincentmiata: voor hetzelfde geld heb je gewoon álle Renaults Vel Satis!

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 oktober 2016 om 12:23

      @vincentmiata: Voor 35k kun je ook een heleboel tweedehands MX-5en kopen!!

      Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      13 oktober 2016 om 13:53

      @vincentmiata: een héle nette E46 M3

      Login om te reageren
  5. Joost zegt

    13 oktober 2016 om 12:05

    Met dak open vind ik m leuk! Targa-modelletje. Met dak dicht vind ik m minder.
    En waarom zo’n relatief zware dakconstructie op een MX-5? Haalt toch hele concept van dat ding onderuit?

    Login om te reageren
    • thowmas97 zegt

      13 oktober 2016 om 12:14

      @iJoost: dat denk ik dus ook ja. Op een auto van 1000kg maakt dat best veel uit neem ik aan

      Login om te reageren
    • hight96 zegt

      13 oktober 2016 om 16:46

      @iJoost: Het idee was om naast de normale MX-5, degene met sportieve inborst, een soort GT te maken. Comfortabeler, meer isolatie, automaat etc. Dat is dus deze geworden. Dus: het concept van licht is nog steeds aanwezig, maar de grens is iets soepeler geworden tbv comfort.

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        13 oktober 2016 om 16:52

        @hight96: Snap dat marketingtechnisch heel goed. Maar noem m dan geen MX-5!
        Past gewoon niet bij de naam.

        Net zoals dat ik het nog steeds niet helemaal snap dat de Lotus Esprit, een merk dat toch bekend stond om het “add lightness” verhaal, jaaaaaren terug ineens met een V8 leverbaar was.

        Doe dan net als Honda lang geleden: die hadden een Civic en een CRX. Andere naam, andere doelgroep maar wel grotendeels zelfde basis.

        Login om te reageren
        • hight96 zegt

          13 oktober 2016 om 21:34

          @iJoost: Snap ik ook goed, maar dan moest er ook een compleet nieuw model ontwikkeld worden en dan zou hij zomaar nog iets duurder uit kunnen vallen.. Vraag is dan of mensen dat willen

          Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      14 oktober 2016 om 05:10

      @iJoost: dat is voor de Amerikaanse markt waar ze geen soft tops willen in de wat koudere staten.

      Login om te reageren
  6. svdv zegt

    13 oktober 2016 om 12:05

    Prachtig karretje

    Login om te reageren
  7. baasbenz zegt

    13 oktober 2016 om 12:07

    Ik ben fan! Is weer een keer iets anders dan die standaard mx-5jes

    Login om te reageren
  8. kle500 zegt

    13 oktober 2016 om 12:10

    Tot 10km rijdend te openen.. daar hebben we wat aan.. wel vet bakkie btw.

    Login om te reageren
  9. thowmas97 zegt

    13 oktober 2016 om 12:12

    Mooi idee. Inklapsysteem ziet er goed uit. Maar of het zal aanslaan? Ik weet het nog zo niet. Een MX5 is van oudsher een roadster met een stoffen kap en ik twijfel dan ook dat de liefhebbers van deze auto hier op zitten te wachten. Desondanks een strakke auto hoor.

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      13 oktober 2016 om 16:47

      @thowmas97: Als het je niet bevalt koop je de gewone MX-5 ;).

      Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    13 oktober 2016 om 12:16

    Liever een Abarth 124. Dan hoef ik tenminste niet de ganse dag te zwaaien.

    Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 oktober 2016 om 12:18

    Kan iemand ff het licht aanzetten?

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    13 oktober 2016 om 12:27

    Ik vind het een fraaie uitvoering. Zou hem graag willen met de 2.0. Lekker autootje voor in de weekenden. Dan nog een Mazda 6 GT-M ernaast voor dagelijks vervoer. Meer heb ik niet nodig.

    Login om te reageren
  13. bartsmit zegt

    13 oktober 2016 om 12:32

    Leuk wijvenbakkie maar als vent ben je toch mislukt als je je hier mee vertoont.

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    13 oktober 2016 om 12:39

    Ik vind hem echt zo vet :) En hij is een paar euro’s goedkoper dan wat ik nu rij, al zal het in de lease minder voordelig uitkomen denk ik. Als ik deze zou kunnen leasen huur ik voor de vakanties wel een grotere auto. Dat is een kleine prijs die je betaalt voor het hele jaar met een dikke grijns op je gezicht rond te rijden :)

    Login om te reageren
  15. clarkson zegt

    13 oktober 2016 om 12:44

    Hij ziet er een beetje te kort en hoog uit van de zijkant. Maar wie weet is dat in het echt wel anders.

    Hoe zit het eigenlijk met Fiat? komt die ook met een hardtop?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 oktober 2016 om 13:16

      @clarkson: Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat er inderdaad ook een coupe-versie komt van de 124. Kan de link zo gauw niet vinden.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        13 oktober 2016 om 17:23

        @berlinetta: Zal wel niet.. Volgens mij zou er ook een Fiat Tipo station en hatchback komen, Nota bene nog @wouter zijn favoriet.

        @RubenPriest wanneer komen die Tipo’s eigenlijk ? Heel europa heeft ze al behalve ons landje.

        Login om te reageren
  16. reistje zegt

    13 oktober 2016 om 13:14

    Phoeeeh geen coupe en geen targa maar een zwaar klapdak. De minst logische keuze wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      13 oktober 2016 om 14:29

      @reistje: met een goeie elektrische schroevendraaier heb je dat zo opgelost :) Moet je wel een paraplu meenemen trouwens

      Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    13 oktober 2016 om 13:30

    Oogt helemaal niet zo verkeerd!

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    13 oktober 2016 om 13:49

    Voorkant en op zij schitterend. Maar dat kontje klopt niet echt.

    Login om te reageren
  19. hans12670 zegt

    13 oktober 2016 om 14:30

    Ik heb jarenlang in een MX5 mk1 gereden, met extra hardtop voor de winter. Voor 2600 euro meer zit ‘ie standaard erop (kost een losse hardtop ook). Nobrainer voor mij. Prachtige auto en pure fun verpakt in topkwaliteit.

    Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    13 oktober 2016 om 14:34

    Ziet er leuk uit, heeft er al iemand met een deftige grote met deze wagen gereden? Is het beter qua ruimte dan in de na, nb en nc?

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      13 oktober 2016 om 16:49

      @Hupke: Ruimte is ongeveer vergelijkbaar met de NC. In de normale MX-5 ND moet ik met 1,87 m wel licht onderuitgezakt zitten, anders krijg ik platte haren haha. Met een pet op pas ik precies!

      Login om te reageren
      • bartsmit zegt

        14 oktober 2016 om 07:14

        @hight96: 1,87 is toch niet lang?

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North