• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gekocht met oliedollars: Mercedes G63 AMG 6X6 pickup

Auteur: ricardo, gepost 16 februari 2013 om 11:11 – 35 Reacties

Afbeelding Gekocht met oliedollars: Mercedes G63 AMG 6X6 pickupAfbeelding Gekocht met oliedollars: Mercedes G63 AMG 6X6 pickupAfbeelding Gekocht met oliedollars: Mercedes G63 AMG 6X6 pickupAfbeelding Gekocht met oliedollars: Mercedes G63 AMG 6X6 pickupAfbeelding Gekocht met oliedollars: Mercedes G63 AMG 6X6 pickupAfbeelding Gekocht met oliedollars: Mercedes G63 AMG 6X6 pickupAfbeelding Gekocht met oliedollars: Mercedes G63 AMG 6X6 pickup

Hoe zeg je 'fuck yeah' op z'n Arabisch?
Meer assen! Meer wielen! Meer laadruimte! Alles meer!

Opnieuw staan we oog in oog met toch wel een van de meest vreemde AMG-producten van de laatste jaren: de G63 AMG met zes wielen en een open huifje. In december werd er al een gespot in Windhoek, Namibië, en destijds vlogen de geruchten over een speciale editie voor het Midden-Oosten in het rond. Nu komt Autobild met een paar foto’s van twee G63 AMG’s 6X6 op transport naar, inderdaad, een oliestaat danwel Emiraatje. We verwachten dan ook snel zijn publieksdebuut voor de ingang van de Dubai Mall.

Onder de kap ligt Mercedes’ bekende 5.5-liter V8 met dubbele turbo’s, goed voor 544 pk en 760 Nm aan koppel. De topsnelheid van 210 km/u zal deze opgehoogde multi-asser met Öhlins dempers niet halen, maar voor een potje woestijnracen is het ongetwijfeld een fijne keuze.

Als een van de twee gefotografeerde zeswielers naar Sjeik Hamad Bin Hamdan Bin Mohamed Al Nahyan gaat verbaast ons dan niet, die liet ooit al eens een Nissan Patrol met een extra as uitrusten, dus dit sluit mooi aan op zijn wielenfetisj.

Overigens is een Geländewagen met zes wielen niets nieuws. Voor legerdoeleinden maakt Mercedes bijvoorbeeld onderstaande camo-auto, waarvan het Australische leger er laatst een heel zooitje van heeft besteld.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Beginnend bestuurster in G63 rijdt 210 km/u: 'moest plassen'

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, Asobakken, g-klasse, g63, hamad-bin-hamdan-al-nahyan, mat, Mercedes, wit

Vorig bericht: « Chevrolet SS: willen we dit in Nederland? [420 pk + RWD]
Volgend bericht: Hoe de Harlem Shake heel even opleefde in de autowereld »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    16 februari 2013 om 11:14

    Nu nog een halftrack uitvoering, deed het vroeger heel goed in de zandbak….

    Login om te reageren
  2. osmo zegt

    16 februari 2013 om 11:17

    Het heeft wel iets bruuts.

    Login om te reageren
    • toroloco zegt

      16 februari 2013 om 11:30

      @osmo: verander 6×6 naar 666

      Login om te reageren
  3. jack_abarth zegt

    16 februari 2013 om 11:18

    Jammer dat er geen bandenspanningsregelaar op zit…

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    16 februari 2013 om 11:18

    Wel even het achterbandje oppompen voor gebruik en oppassen met achterinstappen zo met die uitlaten onder die deur.
    Wel een gaaf ding trouwens.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      16 februari 2013 om 11:27

      @jrk68:
      In de woestijn op slappe banden : ideale combinatie!

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        16 februari 2013 om 11:32

        @Hubert:
        Yep, dan moet je ze wel alle 6 doen, dit gaat hem zo niet worden….

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          16 februari 2013 om 11:33

          @jrk68:
          De harde banden zakken in het zand totdat de zachte contact maken.
          Ideale combinatie voor verharde weg en woestijn.

          Login om te reageren
  5. norge zegt

    16 februari 2013 om 11:24

    Gaaf ding, doe er mij maar 1, kan niet duur zijn met die oude techniek.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      16 februari 2013 om 11:29

      @norge:
      Daar val je in elkgeval meer mee op dan met je Caddy. Dan kent heel Noorwegen gelijk Norge’s plumbing service….

      Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      16 februari 2013 om 12:15

      @norge: hmm.. ik schat rond de 4 ton?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        16 februari 2013 om 12:18

        @r32turbo:
        Ach, zo’n G gaat makkelijk 30 jaar mee, dan valt het per jaar best mee….

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          16 februari 2013 om 16:32

          @jrk68: mijn missie is geslaagd.. Jou positieve reacties doen mij deugt..

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            17 februari 2013 om 16:26

            @solmatje:
            Kansloos, op mij zal een sneue vagfanboy nooit vat krijgen, hoe hard je ook jankt….

            Login om te reageren
      • jackass266 zegt

        16 februari 2013 om 13:46

        @r32turbo: kilo’s of euro’s?

        Login om te reageren
  6. eindbaasje zegt

    16 februari 2013 om 11:25

    en nu wachten op de eerste ”saudi drift” video met die apparaat

    Login om te reageren
    • eindbaasje zegt

      16 februari 2013 om 11:31

      @eindbaasje: voordat de taalnazi’s reageren, zal ik ze voor wezen. die=dit, een edit knop zou handig zijn

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        16 februari 2013 om 11:35

        @eindbaasje:
        Je zegt gewoon dat je uit suidafrika kom, dan klopt het weer.

        Login om te reageren
      • luuktb zegt

        16 februari 2013 om 14:31

        @eindbaasje: wezen = zijn

        Login om te reageren
        • eindbaasje zegt

          16 februari 2013 om 17:27

          @luuktb: kak,… ik kom uit zuidafrika ;)

          Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    16 februari 2013 om 11:37

    Gewoon omdat het kan en omdat je de oliedollars ervoor hebt!

    Login om te reageren
  8. ErikkNL zegt

    16 februari 2013 om 11:41

    Wel jammer dat ze niet is uitgerust met de v12

    Login om te reageren
  9. bmw-e30-7bh zegt

    16 februari 2013 om 11:46

    Wow die is wel nice!
    Doe mij maar 1 in het zwart.

    Login om te reageren
  10. ropbp zegt

    16 februari 2013 om 12:01

    Wowwww, dit doet het wel leuk op de Parkeerplaats bij de AH. Altijd plek, want je parkeert ‘m gewoon bovenop die pauper-auto’s van het pleps.

    Login om te reageren
  11. primer zegt

    16 februari 2013 om 12:01

    Die grijze is dezelfde als die dat vroeger hier gezet werd.
    Kijk naar de nummerplaten.

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      16 februari 2013 om 13:33

      @primer: Kentekenplaten zijn in Duitsland niet voertuiggebonden. Kan dus prima zijn dat die vorige afgemeld is en een nieuwe dezelfde combo gekregen heeft.
      Maar kan ook dezelfde zijn natuurlijk.

      Login om te reageren
  12. escort77 zegt

    16 februari 2013 om 13:18

    Ik denk dat het G-label voor de minst zuinige auto’s naar deze bak is vernoemd.

    Login om te reageren
  13. alfamail zegt

    16 februari 2013 om 13:59

    JA logisch, oliemoney heb je voor zoiets ook absoluut nodig, zeg maar…

    Login om te reageren
  14. vale46 zegt

    16 februari 2013 om 14:14

    Dikke bak! Zou het volledig af-fabriek geleverd worden op deze manier (inclusief platte band)?
    Als je niet meer weet aan wat je je geld moet geven, dan kom je maar met zoiets naar huis, je vrienden zullen het vast leuk vinden voor 5 seconden, tot je weer met iets nieuw komt.

    De wereld blijft oneerlijk…

    Login om te reageren
  15. undifined1 zegt

    16 februari 2013 om 14:33

    Doe mij toch maar iets met daarop de groene ovaal met daarin 2 woorden. Ze zijn misschien iets minder degelijk, maar het oog en het gevoel wil geen mercedes

    Login om te reageren
  16. stevo1 zegt

    16 februari 2013 om 15:49

    1 woord beast

    Login om te reageren
  17. solmatje zegt

    16 februari 2013 om 16:32

    Ik wil hem wel, met andere velgen!

    Login om te reageren
  18. fortuna zegt

    16 februari 2013 om 16:43

    De ‘Rainbow Sheikh’ heeft ook een achmallah: http://www.drivearabia.com/myride/media/kunena/attachments/legacy/images/8×8.jpg

    Login om te reageren
  19. carsandmore zegt

    16 februari 2013 om 21:36

    De 2 extra wielen is lelijk

    Login om te reageren
  20. 135i zegt

    17 februari 2013 om 12:44

    Mooi zo’n platte band.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North