De drie schetsen van het Small Sports EV Concept hebben nu wat meer invulling gekregen. Tegelijkertijd gooit Honda er meteen een nieuwe naam tegenaan voor het open CR-Z/Civic-achtige concept, de EV-ster. Get it? Hij is elektrisch en een roadster. Hoe komen ze er op…
Hoewel we eindelijk een scherp beeld hebben van het leuke open conceptbakkie, zo zonder pennestreken op een schets, is de auto onderhuids nog enigszins in nevelen gehuld. Zo weten we geen vermogen, maar geeft Honda wel aan dat de 0-60 km/u in een nette 5 seconden gepiept is. Hierna kan je dooraccelereren naar de 160 (topsnelheid), wat tevens het theoretische bereik van de EV-ster is. Moet je alleen niet te vaak (lees: ‘helemaal niet’) van dat soort sprintjes doen.
De buitenmaten zijn lekker compact, hij meet slechts 3,57 x 1,50 x 1,10 meter. Gewicht is de grote vijand van je bereik, en dus is Honda scheutig met koolstofvezel. Binnenin zien we een tweetal knuppels in plaats van een stuur. Het is per slot van rekening wel een concept.
Omdat de auto zo ver van een productiemodel af staat hoeven we binennkort geen elektrische CR-Z Roadster te verwachten, maar moeten we vooral kijken naar de designlijnen van de auto. Men fluistert (NSX!) dat dit wagentje (NSX!) een voorbode is (NSX!) van wat leuke sportieve modellen (NSX! Subliminal message much?) die er aan zitten te komen. Want als Toyota eindelijk uit het muesli-zwembad durft te komen, waarom Honda dan niet? (via groen7)
Hieronder nog even de specs van de batterij:
Battery
10kWh lithium-ion battery
Maximum battery output
58kW
Charging time
200V: under 3 hours
100V: under 6 hours
trisx zegt
Mooi hoor
euro95 zegt
@trisx: Prachtig verwoord ;) Je zou iets langer kunnen uittrekken dan 2 woorden..
ferrari94tr zegt
leik, hoop nog steeds op een nieuwe NSX. ben namelijk fan van massa fabrikanten die ons ook een supercar schonken. zoals bijvoorbeeld ford met de gt. lexus met de LFA en natuurlijk de 8c. o ja en dan vergeet ik de SLR nog. deze auto”s vind ik leuker dan zoveelste lambo of ferrari
sdk16420 zegt
@ferrari94tr: en misschien wel het beste voorbeeld: de Nissan GT-R
griffendahl zegt
@sdk16420: En de Audi R8, Toyota Supra, BMW M1, Mazda RX-7, Dodge Viper, etc…
agera zegt
@griffendahl: De Nissan GT-R is denk ik de beste voorbeeld, de beste auto in verhouding qua prijs/kwaliteit. Goedkoper dan de meeste 911’en en ongeveer even duur als een Corvette. Dus echt een schot in de roos door Nissan!
Kuifje zegt
hij ziet er idd nog steeds leuk uit, en gelukkig niet meer zoals die schets van het zijaanzicht. Die was egt falend en dikmakend :P
Dat stuur is ook wel heel cool!
BJ zegt
Gaaf ding om te zien. Nu alleen nog even de specs op orde krijgen want ik wil wel altijd een stoplicht sprintje kunnen doen als ik daar zin in heb…
Hupke zegt
Wat een afschuwelijk lelijk en dik ding.
Het lijkt op die vreselijke civic, ik hoop echt dat als er een NSX aankomt hij hier niet op lijkt.
Die orginele was misschien niet supermooi maar het was toch wel een sportwagen en geen plastic blok op wielen.
griffendahl zegt
Leuke moderne (en elektrische) interpretatie van een Honda CRX del Sol ;)
Relief zegt
Ach, Honda is heel goed in concepten maken. Maar zodra ze iets op de markt moeten brengen, dan zijn het allemaal stuk voor stuk saaie bakken. Blijkbaar hebben ze daar geen ballen.
ione zegt
Mobius one Fox 2, Fox 2!! haha beetje jetfighter ideeën hier! Verder wel heel gaaf concept.. Wanneer gaan we nu echt eens een auto met knuppels zien ipv een rond stuur?
Hupke zegt
@ione:
Zo’n knuppels zijn niet functioneel tenzij je een heel directe besturing hebt. Anders moet je stuur nogal ronddraaien en dan moet je met zo’n knuppels rare dingen doen.
euro95 zegt
Vet bakkie! :) Jammer dat het weer zo een ontbijt autotje wordt..
euro95 zegt
Idd, mevrouw krijgt er een stijve piem0l van :)
masterstig zegt
Dat blauw mogen ze wel weglaten, verder ziet het er goed uit. Jammer dat deze auto vast niet zo in de dealers komt te staan, hij zal er dan een stuk tammer uitzien (schatting).
norge zegt
Japanse Wind met elmotor.