• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren P1: prijs voor NL is bekend

Auteur: maru, gepost 3 oktober 2013 om 15:50 – 39 Reacties

McLaren P1


Voor meer dan één miljoen heb jij de opvolger van de F1 voor de deur staan.

De McLaren P1 is getest tot in het extreme. Kou en hitte wist hij te doorstaan, net als een snelle ronde op de Nürburgring, dus is hij klaar voor zijn volgende uitdaging: verkocht worden. Alleen wie even 1.111.617 euro neer kan tellen mag zijn of haar exemplaar in Utrecht komen afhalen. Mits je er op tijd bij bent geweest, want de P1 is met een oplage van 375 stuks al redelijk uitverkocht.

We zouden ‘m maar al te graag hier op de redactie willen hebben. Spelen met 916 pk uit een 3,8-liter twin-turbo V8 bijgestaan door een elektromotor gebeurt ons ook niet dagelijks. De sprint naar de 100 km/u gaat sneller dan 3 seconden en nog geen 4 seconden later wordt de 200 km/u al aangetikt. Allemaal dankzij een druk op de stuurknop, waarna IPAS (Instant Power Assist System) met de elektromotor dat extra zetje in de rug geeft. Mjam!

Ook interessant!

  • Koop de allereerste McLaren P1
  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig
  • Nederlandse prijs McLaren Artura
    Nederlandse prijs McLaren Artura is verrassend laag
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

McLaren, P1, Supercars

Vorig bericht: « Cijfers: meer boetes bij trajectcontroles
Volgend bericht: Opel Corsa (D) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. 406_v6 zegt

    3 oktober 2013 om 15:54

    En toch blijf ik de F1 véél mooier en begeerlijker vinden….

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      3 oktober 2013 om 15:55

      @406_v6: Je hebt helemaal gelijk. Maar helaas, met alle regelneverij uit Brussel gaat zo’n auto nooit meer gebouwd mogen/kunnen worden.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        3 oktober 2013 om 15:58

        @Vincegail: Ik ben ook héél tevreden met een occassie hoor ;-)

        Login om te reageren
        • Vincegail zegt

          3 oktober 2013 om 16:03

          @406_v6: De laatste paar maanden zijn er 4 van eigenaar veranderd, en de laagste prijs was 6 miljoen pond. Weet je hoeveel je moet sparen :)

          Login om te reageren
    • pand zegt

      3 oktober 2013 om 16:26

      @406_v6: ik geef je helemaal gelijk. Bovendien ‘slechts’ een ruime ton aan belasting vind ik erg weinig. Had ondanks zijn relatief zuinige gebruik op z’n minst het dubbele gedacht. Leuke auto voor de verzamelaar van moderne exclusieve auto’s.

      Login om te reageren
  2. StijnB zegt

    3 oktober 2013 om 15:55

    Group buy organiseren? :)

    Login om te reageren
  3. kraakensmaak zegt

    3 oktober 2013 om 15:56

    Volgens mij is de P1 nog niet helemaal uitverkocht, deze kleur doet hem niet goed trouwens.

    Login om te reageren
  4. clioracing zegt

    3 oktober 2013 om 15:56

    Dus er komt maar 11% belasting bij??!! Dan zullen er een hoop via ons land verkocht worden. Dit kabinet is zo slecht nog niet, maar alleen op dit vlak dan.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      3 oktober 2013 om 16:09

      @clioracing: dat zou komen door de relatief lage C02-uitstoot, de uitstoot van de P1 blijft onder de 200 gram per kilometer.

      Login om te reageren
  5. roberto zegt

    3 oktober 2013 om 15:57

    Geen LaFerrari, geen 918 Spyder etc. Geef mij de P1 maar, wat een heerlijke auto!

    Login om te reageren
  6. yerrie zegt

    3 oktober 2013 om 16:04

    Ik mot geen Mclaren bovendien kom ik 1.111.000 te kort

    Login om te reageren
  7. trolle zegt

    3 oktober 2013 om 16:07

    Geef mij deze maar ipv de lolferrari

    Login om te reageren
  8. kampioentje zegt

    3 oktober 2013 om 16:11

    ik kan echt niet kiezen tussen de ferrari, de mclaren en de porsche hoor! stuk voor stuk schitterende auto’s en duizelingwekkende prestaties!!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 oktober 2013 om 20:29

      @kampioentje: dan koop je ze toch gewoon alle 3?

      Login om te reageren
  9. pjp911 zegt

    3 oktober 2013 om 16:16

    De mp4-12c gaat reeds in 3sec naar de 100. De P1 doet het een paar tienden beter. What’s the point?

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      3 oktober 2013 om 16:18

      @pjp911:
      Dat merk je als je boven de 100, 200 en vooral 300 komt :)

      Login om te reageren
      • pjp911 zegt

        3 oktober 2013 om 16:30

        @StijnB: Vooral in je portefeuille ja. ;)

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          3 oktober 2013 om 17:11

          @pjp911: Denk je dat een P1 eigenaar zich ook maar iets aantrekt van zoiets onbenulligs als brandstofverbruik? Als je je een P1 kunt veroorloven, heb je meestal al een behoorlijk wagenpark, waarschijnlijk een groot jacht, een kast van een huis en wellicht een privevliegtuig of helicopter…. dan is brandstofverbruik van een auto wel het minste waar je je druk over maakt lijkt me.

          Login om te reageren
          • pjp911 zegt

            3 oktober 2013 om 17:13

            @406_v6: Wie zei er hier nu iets over brandstofverbruik???

            Login om te reageren
            • lambo4all zegt

              3 oktober 2013 om 18:14

              @pjp911: nogal stomme vraag al zeg ik het zelf. Eentje waar je met een heel klein beetje nadenken zelf ook wel achter kan komen..

              Login om te reageren
              • pjp911 zegt

                3 oktober 2013 om 18:19

                @lambo4all: Jij denkt na over het brandstofverbruik ipv de meerprijs van de P1 tov de MP4-10C? Mooi.

              • lambo4all zegt

                3 oktober 2013 om 19:23

                @pjp911: nee ik denk na over jouw eerste comment. Die nergens op slaat.

    • notsobig zegt

      3 oktober 2013 om 16:30

      @pjp911: De wereld draait niet alleen om de 0-100 tijd he…

      Login om te reageren
      • pjp911 zegt

        3 oktober 2013 om 16:38

        @notsobig: Nee, enkel om de zon…

        OT: De MP4-10c is al verrekt snel. Waarom zou je dan 800 ton meer betalen? Omdat ie er net iets gelikter uitziet? Omdat ie iets sneller gaat (349 ipv 333)? Nou nee dankje hoor.

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          3 oktober 2013 om 16:59

          @pjp911: jij bent er één van het type, 0-100 en topsnelheid. Gelukkig hebben we heel veel bochten in onze wegen en daar zal deze auto de (ronduit lelijke) mp4 doen verbleken.

          Tevens zal je 8 ton bedoelen..

          Login om te reageren
          • pjp911 zegt

            3 oktober 2013 om 17:02

            @jeffreym3: Ja want er zullen er veel naar hier komen… En de P1 is echt wel prachtig…

            Login om te reageren
            • jeffreym3 zegt

              3 oktober 2013 om 17:22

              @pjp911: je hebt gelijk.. In de rest van de wereld gaan de wegen enkel rechtdoor…

              Login om te reageren
          • mashell zegt

            3 oktober 2013 om 20:28

            @jeffreym3: misschien eens bij Hans Anders langs? De MP4/12 is veel mooier dan deze P1 walvis. Is ook logisch want de MP4/12 moet ook echt verkocht worden, de P1 moet vooral exclusief zijn en kan op de naam van zijn legendarische voorganger teren en zo verkopen.

            Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          3 oktober 2013 om 17:09

          @pjp911: 800 ton????? Roepies? Pesatas? Lires? Drachmen?

          Login om te reageren
          • pjp911 zegt

            3 oktober 2013 om 17:11

            @406_v6: Jaja dankje spellingsnazi. En nou lekker terug sesamstraat gaan kijken hoor.

            Login om te reageren
  10. ds3thp zegt

    3 oktober 2013 om 16:46

    Ja, heel erg gaaf en tsja, erg onbereikbaar…
    Persoonlijk verkies ik dit toch wel boven de Ferrari en Porsche!

    Login om te reageren
  11. raoulkroes zegt

    3 oktober 2013 om 16:51

    Bij louwman vertelde iemand van McLaren dat er nog maar een beperkt aantal beschikbaar is. Voornamelijk in Europa.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 oktober 2013 om 20:25

      @raoulkroes: schaarste creëren of simuleren is een oeroude verkoop truuk.

      Login om te reageren
  12. gash zegt

    3 oktober 2013 om 17:47

    ”Mjam” associeer ik niet met een elektromotortje.

    Login om te reageren
  13. Ram-G-maN zegt

    3 oktober 2013 om 20:26

    Ik zou tóch afdingen naar een bedrag van €1.111.111,11 voor de P1.

    Login om te reageren
  14. jaguarjunk zegt

    3 oktober 2013 om 21:40

    Jongen uit mn klas loopt stage bij Louwman, komen ook allemaal F1 auto’s aan de muur enzo (oa de auto van Senna uit ’72…)

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 oktober 2013 om 23:20

      @jaguarjunk:
      Dat zou ik echt knap vinden, de Lotus van Senna uit 72. Zeker als je weet dat Ayrton toen pas 12 jaar was….

      Login om te reageren
  15. Justawheelchairguy zegt

    3 oktober 2013 om 22:09

    Ik moest vandaag in Utrecht zijn en dacht: nu ik toch in de buurt ben, ga ik eens bij Louwman Exclusive langs. En dan tref ik dit aan! Mocht gewoon bij de perspresentatie aanwezig zijn. Best wel raar hoor, zit je daar in je dagelijkse kloffie tussen allerlei autojournalisten in pak. Ook nog even met Wouter gepraat, gaaf hoor! Topdag!

    Login om te reageren
  16. lambowambo zegt

    7 oktober 2013 om 17:08

    hoeveel bijtelling heeft deze?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North