• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe informatie over Bugatti Chiron opgedoken

Auteur: RubenPriest, gepost 29 december 2015 om 21:01 – 64 Reacties

Afbeelding Nieuwe informatie over Bugatti Chiron opgedokenAfbeelding Nieuwe informatie over Bugatti Chiron opgedokenAfbeelding Nieuwe informatie over Bugatti Chiron opgedokenAfbeelding Nieuwe informatie over Bugatti Chiron opgedoken

Bugatti Chiron
All aboard the hype train.

Als er één merk weinig aan PR hoeft te doen is het Bugatti met de nieuwe Chiron. De supercar is al een hype van zichzelf. Om toch nog te laten zien dat er wel degelijk een marketingafdeling bestaat bij Bugatti, werd er onlangs een kerstkaart de deur uit gedaan. Een hype hoeft overigens geen garantie te zijn voor goede verkopen. Dat hebben we wel gezien bij de Veyron.

Via het Tjechische ProDriver Magazine is er nieuwe informatie opgedoken. Bronnen, die betrokken waren bij een geheime presentatie van de Chiron, vertellen dat de Bug in 2.2 seconden naar de 100 km/u zou kunnen sprinten. De topsnelheid moet een verbluffende 467 km/u bedragen. Krijgen we opnieuw te maken met de snelste productieauto ooit?

Verder wordt er bevestigd dat de hypercar 1500 pk en 1500 Nm aan koppel zal gaan krijgen. De info komt overeen met eerdere specs die opdoken op het internet. De hypercar moet twee miljoen euro gaan kosten en Bugatti gaat volgens de bronnen 100 Chirons per jaar bouwen. Meer dan 130 klanten zouden inmiddels het koopcontract hebben getekend. Over drie maanden weten we het dan eindelijk, wanneer de auto zal worden onthuld op de Autosalon van Genève.

Ook interessant!

  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • Bugatti Chiron 4-005 mag nu met pensioen

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, chiron

Vorig bericht: « 23-jarige meid sloopt historische brug met haar truck
Volgend bericht: Mamba GT3 Street is de meest gestoorde M4 ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. csx3000 zegt

    29 december 2015 om 21:07

    Ik had 500 km/u verwacht, tegenvaller!

    Login om te reageren
    • alfaromeo939 zegt

      29 december 2015 om 21:13

      @csx3000: still trying

      Login om te reageren
    • mrniesoe zegt

      29 december 2015 om 21:19

      @csx3000: sarcasme mag ik hopen?

      Login om te reageren
    • germancarsftw zegt

      29 december 2015 om 21:57

      @csx3000: Er moet nog wat ruimte blijven voor de 1500 ‘special editions’ die er zullen komen.

      Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    29 december 2015 om 21:07

    Kijk, Bugatti snapt het. Geen kinderachtig gedoe met gelimiteerde oplages, maar gewoon zo schofterig veel vragen dat ze uit zichzelf maar met mate de showroom uit vliegen. Dat legt overigens ook weer wat meer geld in het laatje om 1.6 TDI’s meer te verschonen ;)

    Login om te reageren
    • norge zegt

      29 december 2015 om 21:10

      @knipperlichtje: “Kijk, Bugatti snapt het. Geen kinderachtig gedoe met gelimiteerde oplages”
      Is juist hun specialiteit…

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        29 december 2015 om 21:22

        @norge: moah, gelimiteerd. Dat was meer een onverkoopbare auto een gek kleurtje en een speciale naam geven. Verkocht opeens voor twee keer zoveel, die lui bij Bugatti hebben een goede accountant..

        Login om te reageren
        • papa zegt

          29 december 2015 om 22:30

          @knipperlichtje: nee, een goede marketing afdeling

          Login om te reageren
          • roppp zegt

            30 december 2015 om 00:51

            @papa: ja en daarom werd er op elke geproduceerde Bugatti ongeveer net zoveel toegelegd als er door de klant voor betaald werd.

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          30 december 2015 om 11:08

          @knipperlichtje: Bugatti heeft inderdaad een goede accountant. Maar die zit nu in een gesticht, het enige wat de goede man sinds hij van de Veyron plannen vernam nog kon uitbrengen was “Nein, nein, nein, mach es nicht”.

          Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      29 december 2015 om 21:12

      @knipperlichtje: Bugatti en niet gelimiteerd.

      Iets klopt hier niet.

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      29 december 2015 om 21:31

      @knipperlichtje: ik heb een aantal jaar geleden geprobeerd alle special editions in een reactie te zetten.. Volgens mij kwam ik al op 30+ edities.

      Login om te reageren
    • ukbob zegt

      29 december 2015 om 21:33

      @knipperlichtje: het zal wat minder extreem veel zijn dan bij de Veyron, maar ook op deze gaat Bugatti wss geld verliezen ipv verdienen..
      Zo’n dingetje ontwikkelen is nou eenmaal niet goedkoop.

      Login om te reageren
      • alexnaoumov zegt

        29 december 2015 om 23:24

        @ukbob: waarschijnlijk is het grootste deel van de ontwikkelingskosten al betaald voordat dieselgate ter sprake kwam. Nu kunnen ze mooi dat geld terugverdienen

        Login om te reageren
        • ukbob zegt

          30 december 2015 om 02:00

          @alexnaoumov: uh, m’n comment stond en staat volledig los van Dieselgate toestanden..
          Ging erom dat met de Veyron nooit een euro verdiend is en dit met de Chiron zeer hoogstwaarschijnlijk ook t geval zal zijn

          Login om te reageren
          • alexnaoumov zegt

            30 december 2015 om 10:32

            @ukbob: inderdaad, slecht gelezen

            Login om te reageren
      • mashell zegt

        30 december 2015 om 11:10

        @ukbob: ik ga er vanuit dat dit gewoon een Veyron facelift is en geen echt nieuwe auto. Dat scheelt al heel veel kosten.

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      29 december 2015 om 21:37

      @knipperlichtje: raar verhaal, een Bugatti produceren kost flink meer dan de vraagprijs!

      Login om te reageren
      • csx3000 zegt

        29 december 2015 om 21:45

        @rufctr01: Ja dat is wat ze zeggen, het klinkt goed in de kroeg.

        Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        29 december 2015 om 21:48

        @rufctr01: dat kan ik me niet voorstellen, de marginale kosten moesten haast wel omlaag gaan als de productieaantallen stijgen omdat de ontwikkelingskosten en andere constante kosten dan over een groter aantal auto’s worden verdeeld.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          29 december 2015 om 22:51

          @knipperlichtje:

          http://jalopnik.com/volkswagen-loses-a-staggering-6-25-million-on-each-bug-1426504241

          Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          29 december 2015 om 22:53

          @knipperlichtje:

          http://www.businessinsider.com/bugatti-may-lose-6-million-per-veyron-2013-10?IR=T

          Login om te reageren
          • knipperlichtje zegt

            29 december 2015 om 23:43

            @rufctr01: dat verhaal snap ik wel, maar jij zegt dat de kosten van het in elkaar schroeven van een Veyron hoger zijn dan de verkoopprijs, dat is in die letterlijke zin niet waar, dat wordt nog wel eens verward.

            Login om te reageren
            • gregorius zegt

              30 december 2015 om 08:12

              @knipperlichtje: dank voor het duidelijk maken.

              Elk Bugatti artikel komen ‘ze’ weer met dezelfde opmerkingen…

              Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 december 2015 om 22:15

      @knipperlichtje: Bugatti is al jaren een project wat meer kost dan dat het oplevert maar dat terzijde……

      Login om te reageren
      • csx3000 zegt

        29 december 2015 om 22:17

        @dutchdriftking: Je bent goedgelovig.

        Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        29 december 2015 om 22:17

        @dutchdriftking: ssst, dat was ik even vergeten ;)

        Login om te reageren
      • bassx zegt

        30 december 2015 om 12:11

        @dutchdriftking: beetje kort door de bocht. Bugatti neemt 1,6 miljard ontwikkelingskosten voor hun rekening en veel van deze verzamelde data wordt verdeeld over de gehele VAG. Wanneer je dit “eerlijk” zou verdelen maakt Bugatti gewoon winst, maar klinkt veel interessanter om te zeggen dat je auto van 2 miljoen koopt die 6 miljoen kost om te maken.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          30 december 2015 om 18:44

          @bassx: en wat heeft Seat aan die verzamelde data? Niets. Het enige is dat het technische kunnen afschijnt op het heel het concern. In die zin kun je de kosten als marketingkosten voor heel het concern zien.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            30 december 2015 om 19:57

            @mashell: dus jij denkt dat het ontwikkelen van een auto zoals de veyron of dit gedrocht geen techniek oplevert voor een gewone seat ibiza?

            Van materialen tot luchtstromen, een hele hoop technieken die ze gebruiken om sneller te gaan kan je ook toepassen om een auto zuiniger of betrouwbaarder (ok, VAG niet) te maken. Of lichter, of makkelijker te bouwen, of, of, of.

            Login om te reageren
  3. cpp1 zegt

    29 december 2015 om 21:09

    Ohh, ahhh…

    Maar effe serieus, wat een onwaarschijnlijk lelijke ding zeg. Nu zullen er wel andere achterlichten ingefrot worden, maar dan nog is het zum kotzen.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      29 december 2015 om 21:13

      @cpp1: ’t Is net als met mensen. Ware schoonheid, die zit van binnen.

      Login om te reageren
      • BmwMPower zegt

        29 december 2015 om 21:46

        @potver7: zoiets zeggen alleen lelijke mensen.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 december 2015 om 21:17

      @cpp1: Het doel is dan ook niet de mooiste auto ter wereld neer te zetten, maar de snelste.

      Login om te reageren
      • csx3000 zegt

        29 december 2015 om 21:22

        @Edge: Maar vooral 1 van de duurste zodat de hele wereld kan zien dat je rijk bent.

        Login om te reageren
        • csx3000 zegt

          29 december 2015 om 21:23

          @csx3000: Of doet alsof.

          Login om te reageren
      • c3po zegt

        29 december 2015 om 21:38

        @Edge: dan falen ze vrij hard want koeningsegg is ze al of gaat ze wel voorbij.

        Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      30 december 2015 om 01:02

      @cpp1: deze is nog een beetje gecamoufleerd, even afwachten tot we hem goed kunnen bekijken.

      Login om te reageren
  4. norge zegt

    29 december 2015 om 21:12

    Nou maar hopen voor de kopers dat ze niet een C moeten gaan halen op hun rijbewijs…

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      29 december 2015 om 21:27

      @norge: Een C?

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        29 december 2015 om 21:35

        @Donstil: gewicht

        Login om te reageren
        • Donstil zegt

          29 december 2015 om 21:55

          @rob5nismo: Ooh zo, hoe zit dat dan precies? Stel je hebt een auto (een g63 6×6 BV) van meer dan 3500KG en je hebt een vrachtwagen rijbewijs, mogen zulke “auto’s” dan ook maar 90Km/h? En morgen ze op de vrachtwagenbaan rijden?

          Login om te reageren
          • csx3000 zegt

            29 december 2015 om 21:59

            @Donstil: Morgen weet ik niet, maar vandaag wel.

            Login om te reageren
            • jag00 zegt

              29 december 2015 om 22:13

              @csx3000: ha, leuk!

              Login om te reageren
          • norge zegt

            29 december 2015 om 22:54

            @Donstil: In Nl weet ik het niet , maar hier in Noorwegen hebben wagens van meer dan 3500 kilo de een begrenzer….Leuk met je Bug 90 rijden …

            Login om te reageren
          • rob5nismo zegt

            29 december 2015 om 22:57

            @Donstil: jazeker met je b rijbewijs mag je tot 3.5ton rijden en nee als het een auto is dan mag je gewoon 130
            En je mag met een vrachtwagen rijden zonder aanhanger dan moet je wel 90 rijden.
            Maar ik denk dat je de grap die @Norge probeerde te maken miste

            Login om te reageren
          • lekbak zegt

            30 december 2015 om 20:01

            @Donstil: een vrachtwagen tot 7,5 ton heb je een speciaal rijbewijs voor sinds een aantal jaar. Als ik me niet vergis mag je daar zonder chauffeurs diploma mee rijden, maar moet je je wel aan de maximum snelheid van een gewone vrachtwagen houden. Begrenzen is voor lichte vrachtwagens volgens mij niet verplicht.

            Login om te reageren
  5. jesse_rutjes zegt

    29 december 2015 om 21:13

    Ben benieuwd hoeveel speciale edities er van deze worden uitgebracht…

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    29 december 2015 om 21:14

    Ik denk meteen al een stapje verder: Zou de SuperSports versie van de Chiron, die er ongetwijfeld gaat komen na een aantal jaar, de 500 aantikken?

    Login om te reageren
    • desalen zegt

      29 december 2015 om 21:51

      @Edge: de 100 kmh in 2,2 seconden aantikken, mag toch hopen dat de 500 kmh tzt binnen een paar jaar dan moet lukken

      ;)

      Login om te reageren
  7. robert110 zegt

    29 december 2015 om 21:25

    Ik wacht met geduld op de eerste ongelukken

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      29 december 2015 om 21:57

      @robert110: Heb je een schadeherstelbedrijf?

      Login om te reageren
  8. driver28 zegt

    29 december 2015 om 21:42

    Ik dacht altijd “all onboard the night train”

    Login om te reageren
  9. clarkson zegt

    29 december 2015 om 22:04

    Ik had niet anders verwacht dat dit de snelste gaat worden. Maar ik had stiekem op 475 gehoopt. Maar we zullen zien.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    29 december 2015 om 22:17

    Ik denk dat het echt een snoepje van den auto gaat worden. Retesnel maar super comfortabel. Gewoon een hele dure hele snelle golf…..

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      29 december 2015 om 22:46

      @dutchdriftking: kever, geen golf

      Login om te reageren
  11. trolle zegt

    29 december 2015 om 22:52

    Zal wel weer snel in rechte lijn zijn maar weer zo slaap verwekkend saai. Een avondje met slaappillen en laxeermiddel zal nog spannender zijn

    Login om te reageren
  12. tvr1974 zegt

    30 december 2015 om 00:32

    Zo zonde dat ontwerp.. Het ziet er gewoon niet uit. Doe mij maar een oud eb110ss. Snel genoeg en 100x mooier dan deze of de Veyron. Nb als ik t geld zou hebben dan zou ik toch echt een pagani of iets anders leuks kopen..

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      30 december 2015 om 09:28

      @tvr1974: Je weet toch nog niet hoe hij uit gaat zien ? Of ben jij op uitnodiging bij bugatti langs geweest om hem te bekijken/kopen?

      Login om te reageren
  13. Design_Driven zegt

    30 december 2015 om 01:05

    Wat een zure reacties hier. Mooi of lelijk, winst of verlies het blijft toch een machtig tof project met imposante specs. Kan er alleen maar respect voor hebben ongeacht de motivaties van VAG om dit project te financieren.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 december 2015 om 18:47

      @sketcher: als je respect moet hebben omdat iemand iets waanzinnigs doet gaat volgens mij de betekenis van het woord respect verloren (iets wat je ook ziet bij hangjeugd die respect claimt).

      Login om te reageren
  14. michaelcorleone zegt

    30 december 2015 om 13:34

    Bugatti een van de weinige merken waar ik een zwak voor heb, de Veyron is een legende.

    Wat een heerlijke specs ik kijk nu al uit naar de eerste rijtesten, zal weer een geweldig apparaat worden.

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      30 december 2015 om 22:12

      @michaelcorleone: de eb110 is een legende, de veyron een wannabe

      Login om te reageren
  15. sjeemsbond zegt

    30 december 2015 om 21:09

    Wat een marketing bs…130 mensen hebben een koop contract getekend, tuurlijk. Die lelijke Veyron werd met veel pijn en moeite verkocht. De EB110 is de laatste Bugatti geweest, de rest is allemaal een slap prestige project geweest, wat hard gefaald heeft maar nooit door VW bekend zal worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North