• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 september 2014 om 16:58 – 19 Reacties

Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]Afbeelding Skoda Fabia Combi is mooier dan de hatch [updated]

Skoda Fabia Combia
Leaserijdende huisvaders met een voorkeur voor VAG waren tot nu toe aangewezen op de Seat Ibiza ST, maar Skoda voegt deze week een Fabia Combi aan het rijtje praktische B-segmenters toe.

De Fabia-stationwagen stond eigenlijk voor morgenavond (VAG-event) danwel overmorgen (beursvloer Parijs) in de planning, maar niet alles loopt altijd als gepland, zeker niet in de automotive.

Details ontbreken, maar deze laten zich invullen: bereid je voor op een arsenaal aan zuinige torretjes onder de motorkap, en natuurlijk 14% bijtellers. Praktisch en bang for buck is hier de naam van het spel.

Als je dan toch in het B-segment leaset en (door kleine kinderen, danwel een snowboard-, surf- of Ikea-fetish) behoefte hebt aan ruimte, dan lijkt deze Skoda ons zeker geen auto om je voor te schamen. Bovendien oogt ie een stuk dynamischer dan de vijfdeurs hatchback, die nogal ‘meh’ is.

Update: *plop!* Kort na publicatie viel het persbericht op de mat. Skoda heeft ook van de Fabia Combi een automotive Aurora Snow gemaakt: je kunt er ongelooflijk veel en grote dingen in stoppen. De bagageruimte bedraagt 530 liter (1.395 liter met neergeklapte achterbank), wat kennelijk een hoop is. De breedte binnenin nam met 21 mm toe, van buiten werd hij 10 mm langer, 90 mm breder en 31 mm lager.

In de loop van 2015 komt er een ŠKODA Fabia Combi Greenline met een gemiddeld verbruik van 3,1 l/100 km en een gemiddelde CO2-uitstoot van 82 g/km. 14% bijtelling, we zeiden het…

Ook interessant!

  • Populaire Skoda
    Populaire Skoda wordt gewoon gecanceld!
  • Nieuwe Skoda Fabia heeft veel spinazie gegeten
  • Fabia Monte Carlo
    Extra scherpe Fabia Monte Carlo onderweg
  • Skoda Fabia krijgt het interieur van een Octavia

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, combi, fabia, parijs-2014, Skoda, wit

Vorig bericht: « Spyker is volledig blut, haalt onderdelen bij bouwmarkt
Volgend bericht: Citroën blaast een C3 op: dit is de C3-XR »

Lees Interacties

Reacties

  1. camber24 zegt

    30 september 2014 om 17:23

    Lijkt wel érg veel op de Octavia vind ik. Iets teveel VAG trucje; copy CTRL ingedrukt en scrollen met muiswieltje paste

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      30 september 2014 om 17:24

      @camber24: oh leuk, het ‘plus-teken’ wordt niet getoond. Denk die er maar bij dan.

      Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    30 september 2014 om 17:25

    Jammer dat er geen RS versie meer van komt (die toch niemand zou kopen).

    Verder een nette auto, maar dynamisch? Mwah. Dit zijn pragmatische, praktische autootjes met vrij weinig karakter. Bij de Clio Estate heb je nog het idee dat ze er iets van geprobeerd hebben te maken, qua uiterlijk, tenminste.

    Login om te reageren
    • lijpelijpe zegt

      30 september 2014 om 17:57

      @gtwillem: maar tweede hands zijn de RS versies wel lekker goedkoop. Uit ervaring.

      Login om te reageren
  3. kevin82 zegt

    30 september 2014 om 17:29

    Zie ik daar nou een gekrompen Octavia?? O wacht dat is trend van tegenwoordig ;-) (golf variant – vorig model passat, 3 en 5 serie enz) hij is wel erg goed gelukt in mijn ogen als je hem vergelijkt met het huidige model. In de 14% kan het wel eens een knaller worden voor de kleinere lease budgetten onder ons…

    Login om te reageren
  4. knipperlichtje zegt

    30 september 2014 om 17:31

    Strak ding, echt een enorme vooruitgang t.o.v. het vorige model. Hij is alleen van achteren erg moeilijk van een Octavia te onderscheiden.

    Login om te reageren
  5. Nino zegt

    30 september 2014 om 17:37

    Normaal ben ik niet zo van het zeggen dat auto’s binnen hetzelfde merk op elkaar lijken, omdat ik duidelijk de verschillen kan zien. Maar dit gebakje lijkt wel heel erg op zijn grote broer.

    Login om te reageren
  6. VantageR zegt

    30 september 2014 om 17:39

    Huh? Wat is nu het verschil met de Rapid Spaceback?

    Login om te reageren
    • series2 zegt

      30 september 2014 om 17:50

      @VantageR: dat weet niemand behalve mensen die marketing lullen! Beetje hetzelfde geval als de golf variant en bora variant destijds…..

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    30 september 2014 om 17:49

    Geen foto recht van voren of recht van achteren? De huidige is namelijk zo’n hoog en smal wiebelding en ziet er ook zo uit. Ik hoop dat nu niet meer het geval is, dan is het werkelijk een topper.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 september 2014 om 21:30

      @mashell:
      Volgens de tekst wordt hij 90mm breder en 31mm lager, ik denk dat jouw angst voor hoog en smal dus ongegrond is.

      OT: Wat mij betreft het sympathiekste merk uit de VAG stal, die nieuwe designtaal doet ze goed. Jammer dat er niet meer onderscheidt tussen de modellen mag zijn maar ze maken Seat knap overbodig zo….

      Login om te reageren
  8. frietjemet zegt

    30 september 2014 om 17:52

    Een stuk beter in balans dan de vorige, en die was ook al niet lelijk te noemen. Die hoekige designtaal staat skoda goed.

    Login om te reageren
  9. vvti zegt

    30 september 2014 om 18:24

    Als onderdaan van een jong gezin zijn dit de auto’s voor mij, alleen beenruimte op de achterbank afwachten (zodat de beentjes niet constant tegen mijn leuning aantrappen )

    Login om te reageren
  10. awesome zegt

    30 september 2014 om 19:54

    Alles dat ik las:

    Blablablablabla… Aurora Snow Blablablablabla

    Login om te reageren
  11. heka zegt

    30 september 2014 om 19:58

    Hij lijkt inderdaad behoorlijk op de Octavia, maar hij is tov de oude Fabia ook behoorlijk opgeknapt. Mooie auto.

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    30 september 2014 om 23:52

    Wat een verbetering tov het uitgaande model!

    Login om te reageren
  13. Maarten123 zegt

    1 oktober 2014 om 12:36

    Ziet er goed uit, maar de mooie wielen en bodykit doen veel. Ben benieuwd wat er overblijft van de Greenline die je op straat tegenkomt.

    Login om te reageren
  14. baasbas zegt

    1 oktober 2014 om 13:35

    530 liter is een serieus getal..

    Login om te reageren
  15. cuprani zegt

    1 oktober 2014 om 22:36

    Echt 10 keer mooier dan het vorige model.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North