• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Skoda Fabia, in vol ornaat

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 augustus 2014 om 08:19 – 32 Reacties

Afbeelding De nieuwe Skoda Fabia, in vol ornaatAfbeelding De nieuwe Skoda Fabia, in vol ornaatAfbeelding De nieuwe Skoda Fabia, in vol ornaatAfbeelding De nieuwe Skoda Fabia, in vol ornaatAfbeelding De nieuwe Skoda Fabia, in vol ornaatAfbeelding De nieuwe Skoda Fabia, in vol ornaatAfbeelding De nieuwe Skoda Fabia, in vol ornaatAfbeelding De nieuwe Skoda Fabia, in vol ornaat

Skoda Fabia 2015
*Unzips*.

Practical and full of emotion, zo prijst Skoda zijn nieuwe Fabia aan. De B-segmenter (hier op schets), die voortborduurt op het VisionC-concept, is volgens Skoda ‘ruimer, praktischer, zuiniger (tot 17%) en doordachter dan ooit’. Simply clever (en een beetje MQB), yada, yada, you know the drill.

Verder laten de Tsjechen verdacht weinig los over de auto, details zullen wel doorkomen in de aanloop naar de onthulling in Parijs, aanstaande oktober. Liefhebbers van legpuzzels hadden hem al bij elkaar kunnen sprokkelen, want Skoda teasede in de aanloopfase tot vervelens toe allemaal stukjes Fabia (hou een sop daarmee). De enige vraag die wij eigenlijk hebben is: komt ‘ie er ook als RS?

Ook interessant!

  • Nieuwe Skoda Fabia heeft veel spinazie gegeten
  • Skoda Fabia krijgt het interieur van een Octavia
  • DIT is de nieuwe Skoda Fabia, leverbaar vanaf november
  • Fabia Monte Carlo
    Extra scherpe Fabia Monte Carlo onderweg

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, blauw, fabia, parijs-2014, Skoda

Vorig bericht: « Deze Golf is de ideale auto voor de drive-in bioscoop
Volgend bericht: Veyron Grand Sport Vitesse “1 of 1” gaat naar Singapore »

Lees Interacties

Reacties

  1. lamborgfan zegt

    19 augustus 2014 om 08:28

    Als ze een foto van een tekenaar in een gallery neerzetten die bestaat uit 3 foto’s, weet je zeker dat je niet de enige bent die het een saai hok vind…

    Ziet er wel strak uit hoor, maar niet meer dan dat. Simply Clever dus..

    Login om te reageren
  2. jzaero zegt

    19 augustus 2014 om 08:32

    Auto’s ogen tegenwoordig allemaal zo hoog.. Als de auto’s stukje platter waren, ogen ze al meteen stuk sportiever. Mijn moeder’s Fiat 500 lijkt van voor ook op een reus naast mijn E46, puur omdat hij zo hoog is. Vroeger waren kleine auto’s nog echt klein, in ieder geval beter in verhouding met de omgeving

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      19 augustus 2014 om 08:43

      @jzaero: ik kan me ook nog herrinneren dat coupe’s coupe’s 2 deuren hadden, ik zal wel te oud zijn

      Login om te reageren
      • marikoelolo zegt

        19 augustus 2014 om 08:45

        @marikoelolo: – coupe’s

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        19 augustus 2014 om 08:59

        @marikoelolo:
        Yep, vergeet de shooting-brake niet, dat was in mijn beleving ook een coupe met een doorgetrokken dak.
        Als je daar echter hier over begint krijg je de halve wereld over je heen en wordt je al snel uit gemaakt voor fossiel, en dan druk ik me nog mild uit..

        OT: Eerlijk gezegd vind ik hem wel geinig, gewoon zoals een Skoda hoort te zijn, basic vervoer voor het plebs.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          19 augustus 2014 om 09:37

          @tupperware: Geinig is hij zeker, vind Skoda tegenwoordig gewoon erg goede auto’s ook.

          Login om te reageren
    • tupperware zegt

      19 augustus 2014 om 08:54

      @jzaero:
      Dat lijkt niet alleen zo, dat is ook zo, als je 30 jaar geleden een auto had die hoger dan 1.40m was dan kon je hem vanaf het begin van de parkeerplaats zien staan.
      De oer Mini was bv maar 133cm hoog, de huidige 141,5cm en dat is dan nog steeds een lage auto naar de huidige standaard.
      Ik zoek me regelmatig de pleuris in dat woud van familie hokken naar mijn 114cm hoge bolide..

      Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      19 augustus 2014 om 10:20

      @jzaero: De mens wordt ook steeds groter. Ik ben oud en 172cm, en dus een ukkie vergeleken met wat je tegenwoordig aan jeugd ziet langs komen. En in een kleine auto van vroeger hou je het niet lang uit … Die waren zo krap va binnen dat je er gebroken uit kwam.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        19 augustus 2014 om 10:41

        @oxymoron: Valt ook reuze mee, ik heb het over formaatje Polo Mk2, Starlet of Civic EK (qua formaat vergelijkbaar met huidige A-segment). Dat zijn auto’s met een veel lagere daklijn. Ik ben zelf 1.74 dus ook niet een reus en ik begrijp dat kleine auto’s door jouw reden ook moeten groeien, maar een gemiddelde A-segmenter is qua verhouding al hoger dan een middelgrote sedan of station bij wijze van spreke. Als ik in mijn moeder’s Fiat rijdt, voelt het ook echt een stuk hoger aan. In de Starlet die we tot voor kort hadden (1990) had je een heerlijk lage zitpositie. Vond ik in ieder geval wel fijn. Qua gemak en dergelijke zal een moderne A-segmenter uiteraard stuk hoger scoren. Veiligheid zal ook een grote rol spelen.

        Login om te reageren
    • bogey zegt

      19 augustus 2014 om 17:49

      @jzaero: Met een E36 coupé/cabrio al helemaal! En dan nog niet te spreken in vergelijking met een moderne gezinswagen of pickup.

      Login om te reageren
  3. jippie zegt

    19 augustus 2014 om 08:37

    Hadden ze dat nou niet iets leuker kunnen maken? Het is wel heel erg een ukkepuk Octavia. En het oogt net als de vorige Fabia, extreem truttig.

    Login om te reageren
  4. blogie zegt

    19 augustus 2014 om 08:37

    Koplampen lijken wat mij betreft wel heel erg op de polo!

    @jzaero, dat gevoel heb ik ook. Het zal wel de wens zijn van de grote menigte.

    Login om te reageren
  5. IssamR zegt

    19 augustus 2014 om 09:07

    Nope.

    Login om te reageren
  6. rammillius zegt

    19 augustus 2014 om 09:22

    Afgelopen zondag nog meerdere Fabia´s zien rijden op het circuit van Valkenswaard. De rallyversie van de Fabia mag er wel wezen. Waren nog wel het huidige model. Hopelijk wordt de nieuwe rallyversie net zo mooi.

    Login om te reageren
  7. series2 zegt

    19 augustus 2014 om 09:23

    So hé!

    Login om te reageren
  8. baasbas zegt

    19 augustus 2014 om 09:50

    Eh.. Nee, nog koude pis hier

    Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    19 augustus 2014 om 09:52

    Vast nog gaver in lease grijs met 3 cilinder koffiemolen!……

    Login om te reageren
  10. sydney zegt

    19 augustus 2014 om 10:10

    Natuurlijk staat er hier weer een wat dikkere versie in een goede kleur en dito wielen, maar ik vind ‘m er 10x beter uitzien dan z’n voorganger.Maar dat is ook niet zo moeilijk.
    En AB, dat gelul over een RS.Hou daar eens mee op.Niet iedereen wil een knalharde,veel te dure stadsauto.Het ook verkoopbaar blijven.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      19 augustus 2014 om 10:14

      @sydney:
      En toch ben ik van mening dat een merk als Skoda dat zich met de Fabia vrij nadrukkelijk profileert in de rallysport toch minstens een RS versie daarvan in het programma hoort te hebben.
      Anders blijft deelname een holle marketing frase….

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        19 augustus 2014 om 11:36

        @jrk68: Dat Skoda niet,dat doet VW.Het is ook een hole marketing frase.Net als Loeb in de C4, ik heb er samen met mijn collega’s er geen wiel meer meerder door verkocht.
        Tote to myself; Een iets de dure C4 was überhaupt niet te verkopen.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          19 augustus 2014 om 17:45

          @sydney:
          Skoda rijdt nog steeds in het ERC, VW doet het WRC.
          Wat Citroën betreft, daar heb je zeker een punt, daar deed de Nederlandse importeur geen ruk mee. In Frankrijk heeft het zeker bijgedragen aan het succes van de C4.
          Blijft zwak dat zij ook geen speciaaltje hadden, al rijdt er hier inde buurt al jaren een C4 die nauwelijks van een WRC te onderscheiden valt.

          Login om te reageren
    • jzaero zegt

      19 augustus 2014 om 10:52

      @sydney: Dat is dan grappig, want fabrikanten showen die auto’s wel altijd met grote wielen en dikke bumpers op de autoshows. Blijkbaar willen we dus wél zo’n sportieve versie zien. De bovenstaande foto is een mooi voorbeeld ervan. Mooie wielen onder zo’n Fabia, alleen zal hij in de meeste gevallen uiteindelijk met 14” besteld worden omdat mensen toch niet het geld willen uitgeven aan mooie wielen en dan is hij opeens ook een stuk minder interessant. En trouwens, AB geeft toch alleen aan dat dat hún vraag is? Als zij voorkeur hebben voor een vlotte hatchback dan is dat gewoon terecht 

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        19 augustus 2014 om 11:14

        @jzaero: De Insignia van mijn broer en die mijzelf rijdt ook op af fabriek 20″ De Astra van onze ouders op 19″ en de drie Insignia’s van onze vrienden ook op 20″ Het gaat me ook niet wat fabriekanten,importeurs of dealers showen,het gaat mij erom dat er meer is dan dikke auto’s met grote wielen.AB mag imo wat weer down to earth gaan.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          19 augustus 2014 om 17:03

          @sydney: Opel monteert inderdaad graag grote wielen. En met het huidige mooie Opel design ziet dat er ook geweldig uit. Inmiddels heeft Opel het infotainment up to date, als ze de versnellingsbakken weten te verbeteren en wat overgewicht weten kwijt te raken dan hoeven ze niet meer met Skoda en VW te concurreren maar kunnen ze tegen Audi op.

          Login om te reageren
  11. biohazardracer zegt

    19 augustus 2014 om 12:01

    Ik heb het idee dat ik naar de VW Polo in een nieuw jasje en een andere badge zit te kijken :|

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 augustus 2014 om 16:55

      @biohazardracer: ik denk dat je naar de voorloper van de volgende Polo kijkt. De huidige Polo is PQ25 en deze Fabia is MQB.

      Login om te reageren
  12. roppp zegt

    19 augustus 2014 om 12:12

    Met die vouw in de zijkant is het net die kleine Audi

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    19 augustus 2014 om 12:48

    Proper ding. En waarom wordt over die RS getwijfeld? Verkoopt de huidige RS niet goed misschien?

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    19 augustus 2014 om 12:50

    Ziet er degelijk uit, en precies hoe je van Skoda mag verwachten. Wat dat betreft dus chapeau. en verder, tjsa een RS versie zou leuk zijn

    Login om te reageren
  15. rune zegt

    19 augustus 2014 om 13:15

    Ben ik hier de enige die dit wel heel erg ‘polo’ vindt?

    Weet dat dit technisch gezien dezelfde auto’s zijn, maar ik vind de voorichten, achterlichten en vorm erg volkswagen polo…

    Login om te reageren
  16. jodocus zegt

    21 augustus 2014 om 00:12

    Skoda Fabia 3.0 en het lijkt wel of ie ergens in de jaren ’80 getekend en ontwikkeld is, nog voor Skoda met de eerste – en nog steeds mooie Fabia – uit z’n winterslaap ontwaakte.
    Zo’n hoekig hok, dit !
    Maar wél een hele verademing tegenover de huidig Fabia, want dat is pas één van de lelijkste wagens die er vandaag op onze wegen rondrijd !

    Login om te reageren
  17. mellie zegt

    22 augustus 2014 om 11:35

    Slogan Skoda: Keeps boring every time you see it

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North