Zuffenhausen heeft een nieuwe trend bedacht. Het heet Sport Design en is nu ook beschikbaar op de nieuwe 911 Turbo S!
Kun je al wennen aan het design van de Porsche 911 (992)? Het merk is niet precies overstag gegaan qua design vergeleken met zijn voorganger, maar voornamelijk aan de achterzijde hebben ze het design veranderd. Het is menselijk dat je daar even aan moet wennen, of de auto even in het echt moet zien, of gewoon het design even onder de loep moet nemen. Vandaar de openingsvraag: is de 911 Carrera (992) al mooi?
Als het aan ondergetekende ligt is de reguliere 992 Carrera (4)(S) niet perse geweldig, maar het ‘Sport Design’-pakket helpt al een heel stuk. Het verandert de voor- en achterbumper. En bij de kersverse 911 Turbo S is het design gewoon lekker dik. En nou wil het zo zijn dat je ook die nu kunt krijgen met een Sport Design-pakket.
Porsche heeft het pakket tentoongesteld op de Cabriolet-versie van de 911 Turbo S. Het gaat om een aerodynamisch pakket, dus de veranderingen zitten op ‘logische’ plekken. De voorsplitter bijvoorbeeld. Maar ook de grotere achterspoiler maakt deel uit van het Sport Design pakket op de 911 Turbo S. Om het af te maken zitten er geen vier uitlaten in de achterbumper, maar twee grote stortkokers.
De initiële release lijkt gericht te zijn op de Amerikaanse markt, en zal aldaar naar verwachting even veel kosten als de Sport Design-pakketten van de Carrera. Het zal dus ergens tussen de 5.000 en 7.000 dollar kosten. Wanneer het pakket naar Nederland en/of Europa verhuist, dat zien we zo snel mogelijk.
moveyourmind zegt
Heerlijk uitgevoerd zo. Erg mooie kleur ook.
HZW zegt
Schijnt “Lava Oranje” te zijn.
tonino zegt
En daar zijn de minuscule fotootjes weer… ??
mp014 zegt
@tonino: ja dat is balen en ik begrijp ook niet goed waarom dat probleem nog steeds duurt.
@autoblog; misschien een een update delen van waar jullie staan met dit probleem op te lossen?
crepito zegt
@tonino: Misschien kan AB ook in lockdown om al die problemen te fixen?
mp014 zegt
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom jullie bij Autoblog nogal negatief zijn over het design van de de 993, persoonlijk vind ik hem prachtig en er serieus veel beter uitzien dan z’n voorganger! Ik vind die dikke achterkant erg sexy.
Zat vanmiddag toevallig wat te spelen met de configurator (ja ik werk ook van thuis?) en vind het net een snoepwinkel met erg dure snoepjes! Ik kwam al snel op 150k uit en dat is zelfs voor Belgische normen een dure auto.
Maar wat was hij mooi poe poe….. ben ook erg benieuwd naar de nieuwe targa, persoonlijk vind ik dat telkens de mooiste uitvoering van de 911. Ik hoop er ooit 1 uit 1974 te bezitten. Zilver met cognac lederen interieur uiteraard. Heerlijk ??
porsche911991 zegt
@mp014: De 993 is inderdaad een mooie 911, de 992 daarentegen…
mp014 zegt
@porsche911991: ik zat er maar 1 vakje naast met m’n dikke duim, wereld van verschil ?
dirkv zegt
@mp014: Haha met je duimen typen?, baas!
minicoopers zegt
@porsche911991:
Ik vind de 992 ook een erg mooie auto, het geluid is alleen een stuk minder maar dat is al begonnen vanaf de 991.2
Ik blijf erg happy met mijn 991.1 want de sound maakt zoveel goed tov de betere performance van latere modellen.
hotze zegt
Nou de voorganger echt stukken fraaier qua achterzijde (waar het grootste verschil zit).
Zou eerder de vorige generatie nemen dan deze.
minicoopers zegt
@mp014: ze zijn bij autoblog gek op de 996 ?
Omdat ze die zelf rijden…..
Ik vind de 993 ook een mooie 911
mp014 zegt
@minicoopers: ? 992 anders gaat 911 991 er iets van zeggen….. ?
wjeurs zegt
Ik vind wel dat de uitlaten net iets te dicht bij elkaar zitten. Verder uit elkaar was mooier geweest. Erg dikke auto verder!
poes zegt
Ik zie nu pas dat de Turbo – gelukkig – niet is uitgerust met zo’n vertikaal 3e remlicht, zoals bij de reguliere 911. Dat scheelt al een hoop.
Dutchdriftking zegt
Het is de geijkte keuze, maar met een goede reden. Het blijft een heel fijn apparaat!
Volvo_440_turbo zegt
Voor mij zijn de meeste turbo’s een verkrachting van de mooie lijn van de 911, deze ook zo… die spoilers, is geen zicht…
barry355gtb zegt
De 964 versie vd 911 is de laatste versie, die recht doet aan het oorspronkelijke design. Deze door Harm Lagaaij ontworpen versie heeft de 911 gered van de ondergang. Porsche was destijds op sterven na dood. Rond 1990 veerde de verkoop van de 911 weer omhoog en dat is echt de redding van Porsche geweest. Ikzelf heb ook een prachtig exemplaar in Baltic Blue en dat rijdt en klinkt geweldig. Bij Porsche en Ferrari klonken de motoren prachtig en niet zo geforceerd met turbo’s. Mijn 355 klinkt echt zo mooi, dat het tranen van geluk laat produceren :-)