Motown spanks Munich! BMW M5 vs Cadillac CTS-V…

Auteur: , 214 Reacties

De nieuwe Cadillac CTS-V neemt het op tegen de BMW M5.

Performance testing (0-60, 400m met staande start, remmen):

Dragracing!

Roadcourse:

Dankzij Motortrend en met dank aan w0o0dy voor de tip!



214 reacties

Ik wil niet zien hoe de M5 afgemaakt wordt…
Citroen AX 1.1i First
Die Caddy is ook echt veel veel veeeeeel vetter dan die Beamer!! Echt een hele gave bak!
Maar… de CTS-V is net nieuw, terwijl de 5-serie al over een jaar vervangen wordt!
6 speed manual transmission in die m5
help mij eens even?
4,1 seconde van 0 naar 96 zeggen ze. Houdt dat dan in dat ‘ie 0,6 seconde doet over 96-100? (fabrieksopgave is 4,7 sec van 0-100…)

Dat lijkt mij nogal lang…
M5 met Handbak!!!
nog een minimaal verschil aangezien die caddillac een supercharged 6.2L blok erin heeft hangen terwijl de M5 een atmosferische 5L heeft.
@fre
Dat word alleen geleverd in de USA. Vraag me niet waarom. Ze zijn daar toch zo gek op automaat??
de kleuren zijn allebei lelijk
ik heb toch liever de oudere M5 !!
@MrNiceguy

ik denk dat dat daar is omdat zelf schakelen daar alleen is voor de “happy few”, dus een m5 met handbak is dan ook een erg goed initiatief!
Die Caddy is dik ! En de M5 natuurlijk ook :P
bye bye Cadillac BUT BMW is 30 000 USD above maybe bye bye bmw
Ga liever voor de BMW M5 !!
Ik zou graag eens zien wat het resultaat zou zijn van net dezelfde test, maar dan door een minder partijdige Amerikaan, in de roadcourse, vond ik toch een paar keer gezien te hebben dat hij er toch wat traagjes overdeed om te versmijten van vitesse in de BMW in vergelijking met de Cadillac..

nu, het kan mijn gedacht zijn, maar mijn persoonlijke voorkeur blijft toch voor de wagen uit Munich
Die Cadillac is gewoon lelijk, need to say more? Al was ie 2x zo snel als de M5…
@ Naamed
Ja maar in de cadillac heb je net zoveel plastic als hugh heffner aan condooms. De BMW is na een paar jaar nog best veel geld waard. De Caddy niet.
Zonde dat ze de 6-speed M5 hebben genomen. Die motor is speciaal ontwikkeld voor de SMG

e39 M5 bak werkt niet op die auto
Amerikanen kunnen gewoon niet schakelen.
waarom heeft ie bij de roadtest de esp aan?
bij de m5 dan
sebastianchubasco
@gert,
de auto’s zijn haast identiek qua lijn (eerste filmpje)
Waarom heb ik nu het idee dat dit een amerikaans promotie filmpje is voor een amerikaanse soepketel.
De bmw wordt minimaal afgemaakt. Want de caddy heeft bijna 50pk meer ten opzichte van de Biemer. Dus ik vind dat de M5 het behoorlijk goed doet met minder pk’s.
Zou de pk verhouding andersom zijn geweest(M5 50pk meer dan de caddy), dan had denk ik de M5 met grote voorsprong gewonnen.
Ik heb altijd het gevoel dat amerikaanse motoren hun pk’s niet optimaal benutten ten opzichte van de motorinhoud.
Blijf het grappige vinden dat 99% van de verkochte auto’s in de vs een automaat is, maar voor snelle sportsedan maken ze een uitzondering. Soms snap ik die amerikanen niet….

Over de auto’s, van mij mag het wel iets kleiner. Ik zou voor een m3 of c63 gaan. En anders een XFR. Misschien niet de snelste, maar wel de mooiste.
het einde van het laatste filmpjhe zegt genoeg, die bocht uit komend heeft de bmw nog meters over terwijl bij de cadillac de laatste centimeters gebruikt worden. wat een wanvertoning dit filmpje, vind het best een vette bak die cadi, maar je doet mij niet geloven dat die de bmw outhandled.
“…over ninety five thousand dollars…”

Kost bij ons al snel dik 130.000 pleuro’s…
@ sebastianchubasco: Oh ja? Geef mij even de overeenkomsten aan dan… Ik zie een totaal andere hoek vd A-stijl, smallere B-stijl en hofmeister knik bij de M5. Verder is de kofferbak van de Cadillac nogal een stuk korter dan de M5.
Enige overeenkomst tussen die 2 auto’s en profil is dat je 2 deuren en 2 wielen ziet, daar houdt het eigenlijk wel bij op.
Voor diegene die vrezen dat er sprake is van partijdige Amerikanen:

Nordschleife lap times:
M5 = 8:13
CTS-V = 7:59

En nou niet gaan janken dat ‘ie minder pktjes heeft, hij heeft ook minder kgtjes en het kost meer $tjes…
Met de SMG bak en launchcontrol had de M5 wel iets beter gedaan. Al die extra vermogen en koppel van de caddy buiten gelaten. Die 6bak is natuurlijk heerlijk in combinatie met die hoogtoerige V10. Dat kan alleen nog bij Lamborghini geloof ik.
Maar mooie test. Allebei super sedan. zo hoort het.
@ Burdy

ik zou ook voor een compactere sedan gaan, kan je leuker mee sturen dan met zo’n ‘grote’ :-)
oja, ik zou zelf voor de CTS-V kiezen want ik vind die wagen gewoon vet, ook al is de M5 misschien beter op sommige fronten.
Cadillac owns ‘em all!
De m5 afgemaakt door een amerikaanse auto die dn natuurlijk nog eens veel goedkoper is . Het geluid van de caddilac vind ik trouwens ook veel vetter.
Maar toch zou ik voor een m5 kiezen :D :D
ik vind het geen eerlijke vergelijking
De CTS-V hoort thuis in het rijtje met M3 en IS-F, niet bij de M5.
Daarnaast verbaasde ik me ook over de hand bak van de M5, en het desbetreffende M knopje word ook helemaal niet genoemd….. Erg vreemd

gelukkig weten wij Europeanen wel beter, al is de CTS-V nog zo’n goede auto (wat ie ook echt is) wij hebben altijd een betere (de Europeanen)
@ Wat een gezeik: Waarom hoort ie in dat rijtje thuis?

Gelukkig hebben wij Europeanen altijd nog een bord voor de kop en kunnen we blijven roepen dat we beter zijn ook al spreken de feiten dat tegen!
@Wat een gezeik, de CTS-V is ong. even groot als een M5.
Het is altijd zo jammer dat die amerikanen niet even wat meer moeite steken in het dashboard enzovoort. Als dat nu net even wat mooier is afgewerkt en van betere materialen gemaakt zou worden.

Maar wel een leuke wagen, toch zou ik voor de BMW gaan…. Die wagen heeft zijn naam al zó waargemaakt, daar hoef je niet over te twijfelen ;)
Wat mij het meeste opvalt: de prijzen!!

Omgerekend:

M5: 70.400,- Euro
CTS-V: 48.910,- Euro

Is veeeel minder dan de helft van de NL-prijzen!!
:o
conclusie: cadillac CTS-V = “poor man’s” BMW M5
Waarom hebben wij geen handbak+M5? :(
Het meest opmerkelijke van de vergelijking is dat de Cts-v beter instuurt met minder onderstuur dan de M5. En dat voor een Caddy. Verder doet de M5 het eigenlijk nog steeds goed voor zo’n oud ontwerp.
@Johan82, het dashboard van de CTS-V is met leer bekleed, door de mensen die dat ook voor Maybach doen.
De M5 is de benchmark. Daar jaagt dus elke fabrikant op. Geen wonder dat de BMW na enkele jaren wordt ingehaald.
tsja zon cts-v is sneller maarja het oog wil ook wat. Ik moet zeggen dat ik die cadillac gewoon om te kotsen vind.
zet er een Duitse auto van zijn eigen leeftijd naast een rs6 bv dan krijg je een heel andere uitslag. niet dat ik het erg vindt dat ie sneller is dan de m5 mag ook wel na 5 jaar.
maar een oud opaatje laat je toch niet tegen een jonge knaap hardlopen ;)
@M5, de CTS-V is ook sneller dan de RS6. Maar niet mooier. Ook al ben ik een USA fan, ik zal niet ontkennen dat voor veel mensen het ontwerp van de Caddy’s te hoekig is.
Caddies.
o,ja .. zijn ze nog steeds bezig met dat peekaa geneuzel !!
worden die lui nou nooit moe van zichzelf ??
Ik denk inderdaad ook dat hij sneller is dan een RS6. Maar niet beter!
Het was eerst niet de bedoeling om een handbak te leveren op de M5, in Amerika. BMW is het gaan leveren omdat er veel vraag naar was vanuit de amerikaanse kopers.

http://www.autoblog.nl/archive/2005/05/09/bmw_m5_m6_met_handbak

http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/07/bmw-m5-met-handbak
kun je goed zien wat voor meuk dat eigelijk is de Amerikaanse auto!!!

Hij komt nauwelijks voorbij aan die M5…haha en dat met een ongeblazen kleinere motor!!!

Amerikaanse auto betekent BAGGER!
Heb ook de indruk dat hij hier en daar iets agressiever rijdt in de Caddy..
Maarja neemt niet weg dat het wel een hele goede auto zal zijn
@ GAAP: Goede onderbouwing jochie!
Cultuurbreuk…. @BAAP. Dat is niet waar. Hij is minstens zo goed. Uiterlijk is subjectief.
Ik wist werkelijk waar niet dat die M5 zo’n gare bak is!
“… the purest test of them all: a drag race” WTF !
Auto Testing USA Style … Typisch

Geef mij die Bimmer maar, ipv zo’n plastieke Cadillac …
Grotere motor
Sneller
Beter in bochten
Mooier Design
Goedkoper
Mooier geluid

de keuze is snel gemaakt Cadillac CTS-V :D
BMW = Overpriced sorry fanboys maar het is zo 10.000 dollar duurder daar zou ik nog tegen kunnen maar 30.000 euro meer voor een auto met lelijker design en die trager is… No thank you
Wachten op de nieuwe M5 met 555 pk…
Welk merk komt het eerst boven de 600? Audi? Cadillac? Of toch MB? U ziet het over een paar jaar.
Filmpje is gewoon een mooie compliment voor de M5, terwijl ze zo goed hun best doen om de CTS-V er als beste te laten uitkomen, tonen ze weer eens aan dat de M5 nog steeds DE referentie is, en dat met 4 jaar oudere techniek. Alleen vergeten de Amerikanen dat laatste even voor het gemak ;-).

Ik gun ze zeker dit moment van glorie, binnen hier en een jaar of 2 is er weer een nieuwe M5 en zijn ze opnieuw op achtervolgen aangewezen :-).

Desalniettemin blijft die CTS-V ook een zeer mooi stukje techniek, zeker voor het geld dat ie maar kost. Ik zou mij helemaal niet schamen om er in gezien te worden :-).
Wat we dus eigenlijk kunnen concluderen is dat Cadillac zoals altijd achter de feiten aan loopt. Met de CTS-V hebben ze eindelijk een auto die gelijke tred houdt en misschien net de M5 heeft ingehaald. Terwijl binnen nu en 1,5 jaar de M5 wordt vervangen met, wat je mag aannemen, een auto die de huidige M5 zal doen verbleken.

En daarbij dan ook gelijk de CTS-V zal doen vergeten.

Heeft GM dan niks geleerd? Wil je toonaangevend zijn dan moet je de lat velen malen hoger leggen en niet een centimeter hoger…
De CTS-V is gewoon een goede auto. een prachtige mix van Europese handling en Amerikaanse power/styling.
De magnetische schokbrekers doen hun werk uitermate goed.
steeds meer merken gebruiken het en ik denk dat BMW dat ook nog wel gaat gebruiken.

@ [email protected]

ik hou wel van hoekige designs ;)
oja ik moet toch zeggen dat ik de M5 zou nemen. vooral vanwege het geluid dat daar van af komt.
@ Rick Dos: Voor auto’s van 60.000 dollar heeft GM die lat heel hoog gelegd hoor! Kan je hopen op de nieuwe M5, maar ga er niet automatisch van uit dat die over de caddy lat heen gaat komen!

14 seconden sneller dan een directe concurrent over de Ring is overigens niet “net ingehaald”
@ Rick dos

goed punt, daar heb je wel gelijk in.
misschien dat wij het ook ooit eens leren om wat goedkopere auto’s te maken
Nou, koopje, die CTS-V!
56 paardjes meer, 30.000 dollar minder.
En je kan er ook nog eens fijn mee glijden.
Leuke vergelijking, moet autoblog ook een doen ;) .

P.S. “That is what I call a photo-finish.” WTF!? Dat was toch wel overduidelijk…
@Six-trey:

Een auto is meer dan topspeed alleen! De R&D die in die BMW M5 gekropen is, is waarschijnlijk het dubbele van de CTS-V. Op langere termijn zie je net die dingen de kop opsteken. Binnen 5 jaar heeft die CTS-V roestplekken, nog 70% van zijn origineel vermogen, interieurelementen die loshangen etc…

Die Cadillac haalt de 200.000 km NOOIT! Makkie voor de M5.

Niets zo eenvoudig als een auto te ontwikkelen met een pk-monster onder de motorkap. Net daar zijn de Amerikanen zo goed in. In Top Gear werd ooit de vergelijking tussen USA en EUR supercars gemaakt. OK, puur in cijfers (pk, prijs, laptimes etc) doen de USA cars beter. Maar sleep je er andere elementen als afwerking, verbruik, duurzaamheid, engineering e.d. bij, dan is het een heel ander verhaal!
CTS-V klinkt overigens ook een stuk beter!
De M5 lijkt een beetje een opname van een CTS-V uit slechte speakers zonder bass :D .

^ Hiervoor wil ik dus die edit-knop!
Ik heb veer respect voor de CTS-V, mooi maar ook snel.

Er moet wel gezegd worden dat als een merk met een nieuwe sportauto uitkomt deze gelijk naast een auto wordt gezet van de BMW M-divisie, ook al is het om te laten zien hoeveel wel niet deze sneller is in een rechte lijn. Wat dat betreft mijn complimenten voor BMW…elk merk streeft ernaar het niveau van BMW te halen blijkbaar.
iedereen zit hier te zeggen dat de Cadillac nieuwer is maar ik ben er toch van overtuigd dat de Cadillac minder hoog technologische snufjes en motor heeft liggen.
@ [email protected]

Dat is wel mooi, maar toch is het plastic enzovoort wel degelijk minder… Ze geven het zelf ook een beetje aan in de film he?

Geeft niet, blijft een snelle en leuke wagen ;)
Dat is een nette prestatie van de CTS-V! Maar de nieuwe M5 komt er aan zoals hier al gezegd is en zal de CTS-V verpletteren. Zo gaat het nu eenmaal met de autofabriekanten: ze gaan altijd een stapje hoger dan hun concurrentie… Waar zal het over 5 jaar eindigen?
JoVanWittenberg
Die Amerikanen en hun “big engines” en goedkope plastic. Geef mij maar de Duitse paarden, kwaliteit en innovativiteit. Vooral omdat zoals Timmie zegt, de nieuwe M5 niet alleen 555 pk krijgt, maar dit vooral uit een kleinere motor (4.4 V8 Twinturbo) perst. Ik wil wel eens weten wat die 6.2 supercharged caddy daar tegen gaat doen? Oja, hier in europa wordt de M5 geleverd met de 7 traps g-tronic automaat met launch control en die zou 4.7 sec nodig hebben tot aan de 100km/u. Zou de manuele 6 bak dan niet trager moeten zijn???
Raar filmpje hoor.
zegtie nou 95k dollar? dat is 70k. bij ons kostie 150 lol :S
ik vind die BMW ook best wel rap ..
euhm… Zo’n grote BMW fan ben ik niet, maar best wel een Caddy fan, dus die maar de Cadiac voor mij.
Beautyer, better, faster, stronger Caddy!
hahahaha wat kan ik toch lachen om alle comments van de bmw fan-boys hier wahahaha mijn dag is weer goed, jongens bedankt.
@JoVanWittenberg
Wedden dat bij BMW hun bumpers ook van plastic zijn? En dat hun Interieur van het zelfde plastic is gemaakt (maar dan met leder print)?
En hate it or love it de CTS-V is sneller het internet staat vol met filmpjes die dit bewijzen en kijk ook eens naar de record cijfers van de Nring (facts… gotta love them).

En een grotere motor betekend voor mij enkel beter geluid dus mij kan het niet geven welke motor caddy gebruikt denk je echt dat cadillac daar niet beter uit kan halen maar dan word de aankoop prijs duurder
@ trevor

are you fucking crazy? cadillacs van slechte kwaliteit? halen de 200.000 km niet?????? man kijk eens in cuba rond daar rijden cadillacs met meer dan 500.000 km
@C6_R

Ze zijn het aan hun stand verplicht om een versie te maken die de huidige M5 zal doen laten vergeten. Daar hoef je niet eens op te hopen dat ie beter zal zijn, dat is bijna een gegeven. Je hoeft daarvoor alleen maar de geschiedenis van de M auto’s te kijken. Het is ook niet voor niets dat GM de M5 alsbenchmark heeft gebruikt. De 14 seconde op de Ring zullen peanuts zijn voor de M5. Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken

@GOD
Dat kunnen we ook. Dat is ook geen kunst. Zou alleen betekenen dat we de kwaliteit van de auto’s terug moeten schroeven. Zie comment op 6.20 3e filmpje…
Cadillac gebruikt altijd imitatie-plastic ..
terwijl BMW uitsluitend echt plastic in haar producten verwerkt ..

ik ben om ..
Heeft het caddy zo lang gekost om sneller te zijn dan de M5? sowieso een tikje opvallend dat alle merken pas 2 jaar of meer na de m5 hun rs/amg/cts-v modellen introduceren…

kwestie van de kat uit de boom kijken? Volgend jaar zien we wel weer, dan is er een nieuwe m5.
@ Baap

kijk eens bij de nurburgring tijden vriend. amerikaanse en japanse auto’s boven aan. geen 1 duitser. En toch zijn alle moffenbakken uit de zelfde segmenten duurder. dan kan ik ook een conclusie trekken: moffse auto’s zijn voor mensen om mee te patsen bij hun vrienden van het arische ras.
@six-trey
Tuurlijk is de caddy sneller, daar zeg ik niets van. En inderdaad de bumpers bij BMW zijn uiteraard ook uit plastic. Maar het lijkt dat Cadillac niet genoeg research doet naar zuinigere motoren, en in deze tijden vind ik dat nogal een belangrijke factor. Less is more, en bij BMW hebben ze dat goed begrepen.
raar hoor ..
dus als BMW een super-sedan op de markt zet is het “hope and glory” ..
doet een andere fabrikant hetzelfde is het “hell en verdoemenis” ..

typisch .. heel typisch ..
Hoe dun is het blik van de cadillac?

En hij ziet er niet echt uit..

Sensatie is naar mijn mening het motief voor de amerikaanse auto,
en Kwaliteit voor de duitse ;)
@Jo .. tuurlijk .. de M5 is het toonbeeld van zuinig met brandstof omgaan ..
om die “belangerijke factor” is ie ontwikkeld ..
@ six-trey schrijft:
18 May 2009 om 20:40

En daarom betaal je meer voor een BMW. Je bent er sowieso zeker van dat BMW meer ontwikkelingskosten heeft gehad aan de M5 dan Caddy aan de CTS-V. Een Caddy heeft waarschijnlijk ook niet van die leuke snufjes die de BMW wel heeft. En de BMW M5 hoeft zich niet meer te bewijzen, vandaar de hoge prijs. De Caddy moet juist de marktaandeel veroveren van de M5. Daarom moeten ze de consumenten overtuigen om juist hun product te kopen.

Hun prijs/prestatie verhouding is uitstekend. Bij BMW is het meer prijs/kwaliteit verhouding. Nu is het aan de consument wat hij/zij belangrijker vindt.
@tibor

Het arisch ras had ook de conclusie getrokken dat ze superieur waren. Ook zo’n achterlijke conclusie…
@ Tibor

Jij gaat wel heel erg ver! Overdrijven is ook een vak apart…
Ik vind het geweldig hoe de Euro-filisten hier werkelijk alles uit de kast halen om de Caddy de grond in te stampen. “HET IS NIET WAAAAR! plastic. kitsch. design. finesse. mijn moeder zei zo.”

Sorry boys, sport sedan, zelfde performance en comfort voor 30k minder. Stop die M5 ergens. Koop dan een een Maybach.

En trouwens, wie weet of GM straks überhaupt nog bestaat? Winden jullie je op tot een hartaanval voor niks.
wat een kneuzen zeg , valt me wel weer op dat als de yanken weer scoren , ze het met alle macht , onder uit proberen te schoppen , neem het zoals het is verzin geen smoezen , die bmw is ook een top auto , net zo goed als die caddie , lik je wonden en ga verder zeg .
en over het interieur , hou daar eens over op das echt achterhaald.
@Tibor ..
het meervoud van Arie is Arieses ..
en de meeste hebben idd een BMW ..
en een jogingbroek ..
@robgym

“en over het interieur , hou daar eens over op das echt achterhaald.”

Moet je niet tegen ons zeggen, moet je tegen die AMERIKAAN in het filmpje zeggen. Zie 3e filmpje rond 6.20…
Wat je wel hieruit kan opmaken is dat die amerikanen zwaar overdrijven met hun acceleratiecijfers. Ze geven namelijk op van 0-100 in 4.2 sec terwijl BWM voor hun M5 4.7 seconden opgeven. In praktijk scheelt het dus maar 0.1 seconde, terwijl dat volgens de amerikanen 0.5 sec zou moeten schelen
@ rick dos geweldig weerwoord , sta er perplex van man , wat een niveau.
wacht maar tot de nieuwe M5 komt.
volgens insiders kan ie zowel vooruit als achteruit rijden!!!
Een interieur is een onmisbaar iets in een auto. Dus waarom mag er niet meer over het interieur gepraat worden?
weet je wat rick , een leuke disscusie over wat er aan beide fronten zou kunnen veranderen zou veel leuker en intressanter zijn , of niet ?
inplaats van al die fanboy aanvallen .
Hmm, ga zelf toch voor de BMW. Ik vind hem niet alleen mooier, maar ik hou gewoon van een BMW interieur :)
@ wieandersdasauto, nogmaals als je goed oplet bij amerikanen liefhebbers, dan merk je dat die zich geen reet intresseren over het interieur , het is het gevoel en de kracht en de brute uitstraling , en bij iemand die van een bmw houd is het weer een ander gevoel, en dat moet je respecteren en niet de grond in trappen , bij niemand , bmw caddy of van mij part een trabant .
@robgym

Het was mijn doel niet om je perplext te laten staan. Maar goed, het is meegenomen…

Als je het een leuke discussie vind wat er veranderd kan worden, heb ik wel een leuk voorzetje..
Het interieur van de Caddy…
tuurlijk is het interieur van een BMW veel degelijker ..

een BMW heeft zelden een eigenaar ..
en de ge/misbruikers van zo,n leasebak zijn over het algemeen lomp en niet respectvol tegen over spullen die zij in bruikleen hebben ..

een soort van evolutie/overlevingsdrang zeg maar ..
@ robgym

Ik heb het interieur ook niet afgekraakt. Iedere auto heeft zo zijn punten waar de mensen gek op zijn! Love it or hate it maar iemand die beide auto’s kan betalen prefereert 8 van de 10 keer de BMW boven de Caddy. Zulke mensen willen gewoon normaal van A naar B te komen zonder allerlei voetgangers aan te rijden als je even het gas te diep intrapt… ;)
En wie zegt dat de BMW geen kracht heeft?

En btw, ik zou voor de Caddy kiezen (als ik hem kon betalen) als ik niet al te veel kilometers hoef te rijden en wel een op de circuit kom. Want dan blinkt de Caddy uit!
Ja, ik vind het ook raar dat ze met de oo zo oude M5 testen, de nieuwe M5 zal American hotdog van die Cadillac maken. M5 ziet er trouwens veel dikker uit :D
@Six trey ..
da,s niet eerlijk .. jouw BMW dashboard foto komt uit de jaren 80 ..
ik googlede 2009 bmw m5 interior en die foto kreeg ik :P zet er dan een nieuwe naast ik denk echt niet dat het zo veel verschil zat in zitten hoor
Bespeuren we hier een zeker vooroordeel t.o.v leaserijders? Dan zou ik dat met genoegen willen ontkrachten, leasebakken worden namelijk door de garage na afloop van de leasetermijn grondig gecontroleerd, en reken maar dat je dan mag betalen. Ik denk eigenlijk dat leaserijders JUIST voorzichtiger omgaan met “hun” auto. Een particulier zet zn oude auto gewoon te koop, terwijl een leaser gewoon alle schaden mag vergoeden die hij/zij heeft aangericht tijdens de leasetermijn.
Kijk, een Amerikaan over het interieur. Rond 6.20….

http://www.youtube.com/watch?v=vQp5ih_QOE0&feature=player_embedded
@Jeroen .. daarom kiezen leasebakkers “hun” auto op hufterproofheid ..
Waarom zeikt iedereen zo op het interieur? Het interieur van de CTS-V is super!
Exterieur van de M5 wint wel, rond en toch strak, Amerikaanse autos blijven nog bij die muscle-car vormen, lekker hoekig :)
Is hier iemand die een M5 heeft? want wat ik gehoord heb (van mensen die er eentje hebben) is de hoogtoerige motor erg onderhoudsintensief…
owh yeah, duw een 4.4l turbo blokje van bmw in het vooronder en we spreken van een eerlijke strijd.

ach, laat ze ze even met hun vlag zwaaien totdat de nieuwe 5 komt…
als ik dan toch goedkoop pk’s wil, ga ik wel een GTR bij nissan halen!
@USA ..
zo zijn BMW fanboys nou eenmaal ..
het blijven toch een soort interieur-nichten ..

straks is het interieur van de Caddy 10 keer beter ..
en dan gaan ze zeuren over het kleuren-gamma of de wijzerplaten ofzo ..
@ Lincoln: ik vind de stiksels van de leren pookknop van de BMW veel mooier dan die van de Cadillac…

:D
Het is btw Bimmer i.p.v. Beemer ;)
@Trevor : man man man, je kon er niet verder naast zitten ! Laat Amerikanen nu nét bekend staan om de onverwoestbaarheid van hun motoren.
Het is juist omdat die cadillac een grotere motor + compressor heeft dat die ook minder toeren draait, dus langer meegaat als die atmosferische 8600 (zoiets?) toeren draaiende V10 van BMW…

Als er 1 motor is die binnen 5 jaar op 70% van zijn vermogen draait, zal het eerder die van BMW zijn, dan die van Cadillac.

Geen slecht woord trouwens over die heerlijke V10, en in dit geval nog eens gekoppeld aan een handbak.Heerlijk !
haha, cadillac is een monster! :D

maar… M5 komt nog érg goed mee, en belangrijker nog, volgens mij weten die amerikanen niet hoe ze ‘em moeten rijden. Ze begrijpen die hoogtoerige motor niet ofzo :? De hele tijd zitten ze in bochten te laag, waar de motor té weinig koppel heeft én waardoor ‘ie uiteraard gaan ondersturen. Ga je er in rijden alsof je aan de F1 mee doet dan komt de M5 er beter uit. Ook geloof ik inderdaad bij deze auto wel in het nut van de SMG.
@six-trey: Lincoln was maar een grapje aan het maken hoor.

@Sutan: In het filmpje spreekt men over 0-60 MPH, dus 0-96 km per uur, vandaar het verschil + in deze bmw zit een handbak ipv de “whiplash SMG bak”.
@ DasAuto; Inderdaad. http://www.bmwccbc.org/misc/tech-and-trivia/bimmer.html

(damn, ik wilde net gaan zeggen dat je ongelijk had. Kijk ik de bron even na, blijk ík ongelijk te hebben. Waarom doen die bmw-gastjes zo verrekte moeilijk?!)
Er bestaan pk’s topsnelheden acceleratie maar er bestaat ook nog zoiets als klasse en stijl. Ik ben zelf geen fan van bmw maar ik moet zeggen dat die caddie eruit ziet alsof alleen bouwvakkers er in mogen rijden. Echt een afschuwelijk gedrocht. Dan nog liever in een bmw
@m-lover&andere m-fans: maakt Bmw zich er met de Twinturbo v8 voor de m-versies van de x5/6 en waarschijnlijk de nieuwe M5 niet te gemakkelijk vanaf? Waar zijn de vergaand aangepaste of zelfs voor de M-versies unieke blokken gebleven? De v8 is gewoon het normale blok met hogere turbo druk, beetje goedkope oplossing toch, en niet speciaal genoeg lijkt mij, maar ik hoor ook niet tot de doelgroep.
@M-Lover, wat een onzin. De CTS-V is per pk veel goedkoper dan een GT-R.
Allebei de auto’s zijn sjonnie. Maarja, de enige beschaafde mid-size-premium-sedan is een S80 of een E-klasse. Maar dat is een taxi.
@w0o0dy: heb zo de indruk dat BMW van hun “pure” rijderswagen imago aan het afstappen is, als ze nu al beginnen met M SUV’s mét 4-wielaandrijving én een turboblokken !
@MGMIDGETMKIII
is er ix mis met bouwvakkers ofzo? 80% van alle BMW 5 series zien er uit als een M5, ik kan echt het verschil niet zien tussen een 5 serie en M5 (buiten de motor dan) de CTS-V ziet er ruig/stoer uit hij straalt puure kracht uit en is een supercar voor de normale mens ja. Maar dat vind ik eerder iets positief dan iets negatief
Valt me nog mee dat die BMW al die power kan leveren met die lage octaan-peut in de USA.
@[email protected]:
dat is net mijn punt, dan nog zou ik dan voor een GTR gaan :p
Die CTS-V blijft een vette wagen! Maar schakel in amerika? niet eerder gezien.
Mja die M5 is leuk maar zou m nooit kopen niet mijn ding.
lol @ lincoln btw… BMW = voor mensen in lederhosen met een gladgekamd hoofd ;)

Om verder niet te willen generaliseren ofzo…

Overigens moet er denk ik gewoon gesetteld worden op een E39 M5, blijft toch de benchmark voor alle andere BMW’s, en daarmee voor álle andere auto’s.
1) schandalig dat ze een 6.2 liter nodig hebben die dan ook nog eens supercharged is voor slechts 56 paardjes meer, dat is geen kunst!

2) fout dat ze in de M5 de manuele versie hebben gekozen boven de SMG versie aangezien die laatste speciaal ontworpen is voor de V10 en met zijn 7 versnellingen vanaf 150km/u opmerkelijk beter presteert.

3) fout dat ze het op een road course houden ipv een écht circuit, ze weten dat een supercharged versie meer torque heeft vanonder en sneller oppakt en daarom nemen ze een circuit met veel scherpe bochten waardoor je snelheid helemaal terugvalt.

4) schitterend dat die Cadillac maar 66000$ kost.

Ergens twijfel ik wel aan de duurzaamheid van die V10 (hogere toeren, meer warmte, snellere slijtage) maar daar heb ‘k helaas te weinig kennis over. Iemand die daar iets meer over kan zeggen?
Die Caddilac is zeker in Europa veel exclusiever, die moet het dus worden. In 5 series rijden bankiers en we weten allemaal wat die de wereld hebben aangedaan.
Is iemand toevallig vergeten dat de motor uit de Cadillac dezelfde is als die uit de Corvette ZR-1? Daar levert ie 627 pk als ik het goed zeg. Ze hebben het gewoon gedowntuned voor die Cadillac. Dus het is dikke onzin dat Amerikanen geen vermogen uit grote blokken kunnen halen.
Ik vind de BMW mooier :P Wat geef ik erom dat ie een milli seconde trager is.
Hehe american-car-fan-boys vs bmw-fan-boys terwijl 99% hier waarschijnlijk enkel op het autosalon in een M5 of CTS-V plaats genomen heeft. Hoe kunnen jullie dan beweren dat de ene beter is dan de andere? Vond je de CTS-V z’n zetels wat zachter zitten of zo? :)
Breek nu de M5 (of CTS-V) maar lekker af, wedden dat je binnen dit en een jaar weer staat te geilen op een of ander autosalen bij diezelfde auto? Get a life, de M5 en CTS-V zijn beiden topwagens en het feit dat de ene 14sec sneller over de ring gaat zal echt geen verschil maken op je ervaring met die wagen in het dagelijkse verkeer. En daar zijn deze wagens toch in de eerste plaats gemaakt, als je wil patsen op een circuit haal je dan een GT3 RS of iets dergelijks in huis. Volgens mij is het enkel je smaak die je voor de M5 of CTS-V doet kiezen en aangezien smaak niet te betwisten valt is dit een vrij zinloze (zoveelste) fan-boy-war niet?

Maar kom op er kunnen nog wel wat fan-boy reacties bij, dus Six-trey, C6_R, [email protected], M-lover, … laat jullie gaan!
@bartje

Het ligt aan de motorbouwers. Bij BMW is het al jaren zo dat ze de een naar de andere prijzen binnen slepen voor de “perfecte motor”. Bij GM kun je niet van zo’n klasse spreken. Dat zal zich ook uitwijzen van het verschil van 30.000 $ Het verschil zit hem in de prijs/kwaliteit. Wil je een BMW, dan betaal je er ook voor. Natuurlijk heb je ook geluk nodig als je hem flink af beult waar hij voor bestemt is, maar hou goed in de gaten, hard rijden (op een ciruit bedoel ik) kost bakken met geld. Als je een duurtest zou maken tussen die twee dan ging ik dus kijken voor een BMW, al is het alleen maar voor de veiligheid :)
Project America
@ JamesBond007 & de rest van de “onwetenden”

Heb je weleens in een “gewone” CTS(new generation) gereden/gezeten? dan zie je toch wel ECHT dat het plasticgehalte ERG laag is en dat de kwaliteit van het interieur echt wel goed is… en al zijn er plastic onderdelen… wat verwacht je met zo’n prijsverschil?

OT: Met die 96 000 kan je in USA een Caddy CTS-V EN een Ford Mustang GT halen terwijl je voor het zelfde geld 1(!) BMW hebt…. ik weet het iig wel I’m going for the muscles.


En nog geen reactie van Ruben Baeten op al het commentaar hier? dat kan toch haast niet ;)
@mashell

Wat hebben de bankiers nu nou weer gedaan :) ga lekker in de zandbak spelen jongen…
@Patrick: ok ok, maar met een compressor kun je zelfs 2000 pk uit dit blok halen als je wilt, daar is geen kunst aan.

Dus dat downtunen is eigenlijk gewoon de compressor ietsje minder hard laten blazen dan bij de ZR1.

Het woord “downtunen” zou ik alleen maar gebruiken bij atmosferische blokken, zoals de 6.2 liter V8 van AMG, die in de S63 bv 525 pk levert, en in de C63 457 pk. ( en eigenlijk is downtunen hier een verkeerd woord, want de gehele motorkarakteristiek is in dit geval veranderd…)
@Patrick en SimonMc: in de Corvette ligt in principe dezelfde motor maar met flink wat meer vermogen. Niet 627, maar 638pk en maar liefst 819Nm koppel!

Weliswaar gebruikt de ZR1 ook een compressor, maar de motor levert dan meer vermogen per liter dan de M5 terwijl ook bij de ZR1 de nadruk op een mooie koppelkromme lag….. Op dat vlak blijft de M5 trouwens nergens…. 104nm/liter t.o.v 132nm/liter voor de ZR1. De CTS-V scoort op dat vlak trouwens ook veel hoger (Logisch ivm de compressor. Dat verklaart wel waarom de auto zo snel is.

Voor de mensen die de toekomstige twin-turbo M5 aanhalen…. de CTS-V heeft duidelijk meer koppel dan die nieuwe twin-turbo en niet veel minder vermogen….. De M5 zal dan meer vermogen moeten krijgen en/of het op de wegligging zien te redden want zo als de zaken er nu voor staan zal de nieuwe M5 niet veel sneller zijn (nauwelijks hoger vermogen, minder koppel en misschien een kleine gewichtsvoordeel tenzij de nieuwe M5 een stuk lichter wordt….

Overigens over de waarde van sneller zijn in de boekjes en op het circuit weet ik een leuke video.
GT-R tegen een Focus RS (ja appels met peren maar let op wat er gebeurt op de openbare weg….
http://www.youtube.com/watch?v=ZZL8uPemi3k
@ woody – he he jij begrijpt het en in geen van die twee auto’s is de fun factor van enige betekenis, fun heb je alleen met een licht strak sturend karretje op een bochtige weg en niet in een met rijkelijk leer uitgerust stuk executive gereedschap !
@ de sjonnies

Ga jij maar eens een rondje in een M5 rijden
(Ik garandeerd je dat je fun hebt ;-))
Zo, dat was weer vermakelijk om alle reacties te lezen! Keep it up guys! :lol:

@ Rick Dos: Ik twijfel er niet aan dat de nieuwe M5 beter zal zijn dan de huidige, maar of ie ook weer 14 seconden van de tijd van de Caddy kan gaan halen betwijfel ik dan weer wel. En of die dat voor een concurrerende prijs gaat doen? Zoals gezegd: de lat ligt hoog! ;)

@JoVanWittenberg:
Niet genoeg “research naar zuinigere motoren”? Waar concludeer je dat uit? Uit het feit dat de CTS-V (met meer motorinhoud, vermogen én een supercharger) gemiddeld 14,7l per 100km verbruikt en de M5 voor diezelfde afstand 14,8 liter nodig heeft? Volgens mij kan je dan niet echt zeggen dat de een significant zuiniger is dan de andere, of wel?

@Quivis: Hoe dun het blik is? Oh ja, bij gebrek aan goede argumenten kom je met zo’n bullshit opmerking! :lol: Goed zo!

@Bartje: over fout nummer 3: Gelukkig is er als “echt circuit” altijd de nürburgring nog!

@Allen die zitten te zeuren over de nieuwe M5: Zullen we het dan voorlopig houden op het vergelijken van auto’s die NU bestaan? Anders wil ik graag de CTS-V uit 2078 inzetten, die weegt maar 900 kg en heeft 888 pk… :roll:

@ Allen die nog steeds in de veronderstelling leven dat BMW kwaliteit levert en Cadillac niet, please explain this:

http://www.jdpower.com/corporate/news/releases/charts/2009043a.gif
Neppe auto die caddy, check de video hoe lomp hij remt, hoeveel hij slipt tijdens het accelereren. En hij is LELIJK. en waarom hebben ze niet het topmodel genomen van BMW met launchcontrol.

Vind het gewoon een lompe smijtbak en vind het een SHAME dat hij met een volbloed M5 wordt vergeleken.
GEWELDIG!!!!

Ik zie AL die trouwe BMW fans op de bovenstaande comments aaallerlei smoesjes verzinnen waarom BMW TOCH beter is hahaha, (doen jullie ook op M5board.com) maar je kan niet negeren dat Cadillac goed bezig is de afgelopen jaren door deze CTS-V te maken!! Ook kan je gewoon niet negeren dat de Cadillac op Nordschleife sneller is.. Deze Caddie vernederd veel sportsedans! Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf een fanatieke AMG fan, maar zou zelf een M5 kopen als ik het geld had, ookal vind ik dat ie wat saai oogt en hou ik niet van dat hoogtoerige jankgeluid. BMW zal hard hun best moeten doen met de nieuwe M5. AMG was al sneller in een drag, maar BMW was altijd beter in de bochten en daardoor dus sneller op een track, maar nu heeft BMW zelfs daar concurrentie. Sorry BMW fans, op naar de Cadillac dealer.
@eddy rocket
De RS4 is gewoon sneller dan de CTS-V op de ring hoor.
En zoals bekend is M3 vaak sneller dan de RS4. Dus als Ringtool blijft een M3 een betere keuze zonder zo nerveus te zijn als de Caddy.
“bij de ZR1 de nadruk op een mooie koppelkromme lag….. Op dat vlak blijft de M5 trouwens nergens”

Triest om zoiets te zeggen over een motor die door echte kenners meerde malen tot werelds beste motor is uitkozen.

Met een supercharger op een 5liter M5 weten we ook allemaal wat die aan koppel en vermogen kan leveren. Laat staan als BMW //Motorsport aan 6.2 mocht werken.
Grappige is dat er over nm/liters wordt gepraat terwijl de 6.2 zonder Superchargerkit maar 92nm/l levert!!! Dus in dat geval doet een standaard 1serie het nog beter.

En oohja koppelkromme. Daar is BMW juist altijd zeer sterk in geweest door hun geweldige Variabele kleppen bediening. Niet alleen extra sterk in hun M-modellen maar eigenlijke alle BMW’s. Je hoort ook die gast zeggen hoe Torquey de motor is als die bijvoorbeeld uit de bocht komt :)


http://www.evosport.com/images/product/engine/evosport/evosport_e60m5_pulley_dyno02.jpg
Goed, dan laten we de ring er buiten. Kunnen jullie alsnog M spiegels kopen voor jullie 318i van het geld dat jullie besparen als je een Caddie koopt. Handig toch?
@ CSL: Bewijs? De enige tijd die ik kan vinden is 8:09 voor de RS4 op wikipedia. Nette tijd, maar nog altijd geen 7:59…
wacht maar tot de nieuwe m5 komt waarschijnlijk met de v8 555pk uit de x5/6 m
Dat lijstje van C6_R, hahaha. Er staan wel erg veel Amerikaanse merken bovenaan he? Komop man, Buick bovenaan… er is een reden waarom het in Detroit zo slecht gaat…
Verder is die CTS-V wel een leuke bak voor het geld, maar een beetje ”fijnproever” zal toch wel voor de M5 en andere Europese equivalenten kiezen. Zeker als je naar dingen als motorloop, afwerking, materiaalgebruik, inruil, betrouwbaarheid, boordcomputer, onderstel gaat kijken is de M5 mijns inziens wel de meerprijs waard (niet dat ik het geld überhaupt heb, net zoals iedereen hier).
Dit vond ik wel even toepasselijk:

>>> al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding <<<


Nice try Cadillac, just keep on trying…….
Het is geen vergelijking, net als een SSC vergelijken met een Veyron

Klopt gewoon niet,
@C6_R
Ik dacht dat die een hele nette tijd van 7:58 had neergezet.
http://www.supercars.net/PitLane?fID=0&gID=3&tID=10073&viewThread=y

en hier is ook een of ander te vinden:
http://www.fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=46f388b437911&car2=4585874a284a1
@ RtB: Knap dat jij het beter weet dan JD Powers. Niet de minste naam op het gebied van automotive onderzoek… Buick staat inderdaad bovenaan, waarom niet? Heb je wel eens een recente Buick gereden dan? Ik begrijp dat de feiten in conflict zijn met je vooroordelen, maar dan kan je toch denk ik beter je vooroordelen aan gaan passen in plaats van de feiten te gaan proberen ontkennen!
Betrouwbaarheid valt niet van een lijstje af te lezen. Als jij meerdere ”betrouwbaarheidslijstjes” erbij zou pakken zou je zien waarom. ALLEMAAL verschillend. Bij TÜV vinden ze zelfs een Porsche 996 de betrouwbaarste uit 2002-2003 :’) Zullen we eens een Porsche 300.000 km laten rijden en een Volvo S70 die pas op de 40ste plaats komt. Kijken of de Porsche het überhaupt red en welke astronomische kosten eraan verbonden zijn…
Van mij mag je stellig dat lijstje geloven hoor, maar haal het aub niet meer als argument aan aangezien ik en vele andere wél weten dat dat soort lijstjes totaal niet representatief zijn.
@ alle mensen die wat te zeggen hadden tegen me!! :)

OK, ok ik had het misschien iets genuanceerder kunnen brengen!!! Maar ik heb gewoon niets of niet zoveel met Amerikaanse auto’s!! En ja indd ze zijn over het algemeen sneller dan de Duitse en Europese auto’s op de Ring!!!
Maar het je moet wel zien HOE de Amerikaanse auto’s aan hun vermogen komen!! Het zijn allemaal dikke uit de kluiten gewassen cilinders met daarop een meehuilende supercharger!! is zeker niets mis mee hoor…alleen de Japanse en Europese automobielen zijn gewoon net wat meer perfectionistisch en brengen hun vermogen gelijkmatiger en beter op de weg!!! Laat staan de kwaliteit die meespeelt…durf toch echt wel te beweren dat als je een M5 een week lang misbruikt en met de Caddy hetzelfde doet, de Caddy toch wel uit elkaar gaat vallen op een gegeven moment!!!!

Peace!
Ik geloof dat lijstje uiteraard niet letterlijk, maar het zegt wel wat… Ik bracht het slechts in omdat er hier door sommigen wordt beweerd dat de BMW fantastische kwaliteit heeft (Duitsers zijn immers degelijk, want dat allitereert zo lekker!) en dat de Caddy crap zou zijn. Die stelling is anno 2009 gewoon bullshit!

En ik zal het zeker als argument aan blijven halen, zolang er mensen zaken blijven roepen die niet correct zijn omdat ze dat nou eenmaal denken te weten.
In dat licht wil ik graag nog even verwijzen naar een user hier die beweerde dat de Caddy niet zuinig is… :lol:
@C6_R

Laat anders ook eens wat duitsers zien die deze auto’s tegen elkaar testen
(Die hebben teminste verstand van zaken)

Een Amerikaan die auto’s test is bij voorbaat partijdig
Oh ja, en een Duitsers die auto’s test niet… :lol: Het is zeker alleen partijdig als de uitkomst je niet bevalt?

Ik vind het prima hoor, maar hoe, waar of door wie je ze ook test, feit blijft gewoon dat de Caddy een stuk sneller is voor een stuk minder geld.
Dat wil overigens niet zeggen dat de M5 dan drama is hoor, snap alleen niet dat mensen zoveel moeite hebben om zich bij de huidige pikorde neer te leggen. Als die nieuwe M5 komt en sneller blijkt te zijn dan de Caddy dan zou ik dat ook gewoon ruiterlijk toegeven ipv allemaal lame ass smoesjes op te hoesten!
@ C6_R

Het komt alleen over alsof die cadillac beter is omdat hij sneller naar de 100 trekt. en dat is natuurlijk onzin…

Volgens mij ben jij echt de grootste American Muscle fanatiekeling die er in Nederland rondloopt, maar vind je nou echt dat Amerikanen betere auto’s bouwen als Europeanen?
Die eretitel zal ik niet opeisen, maar ik heb zeker een zwak voor Amerikaanse bakken. Niet dat ik de Europeanen of Aziaten niet kan waarderen hoor! Maar in Europa, te midden van allerlei “euro snobs” ben ik soms extra fel om de yanks te verdedigen!

Op je vraag wat beter is: Beter is zo heerlijk subjectief, dus dat is zo in het algemeen niet te zeggen. Voor sportauto’s gelden andere criteria dan voor GT wagens en voor luxe limo’s weer andere dan voor performancesedans… Aangezien deze beide wagens wat mij betreft toch performancesedans zijn lijkt me performance geen onbelangrijk criterium… En op prestaties is de Caddy nou eenmaal stukken beter, niet alleen qua 0-100 tijd… En dat voor die prijs, dat vind ik een hele prestatie!

Als je kijkt naar het totaal aanbod van wagens dus inclusief de instap Saturns en Peugeots etc. dan zou het best zo kunnen zijn dat de Europeanen “beter” zijn. Maar de ZR1 en de CTS-V laten toch behoorlijk overtuigend zien dat niet ALLE amerikanen per definitie slechter zijn dan ALLE Europeanen!
Hahaha dat filmpje van C6_R somt het wel zo’n beetje op geloof ik.
Als ik dat soort geld had werd het een lastige keuze tussen de c63, de cts-v en de XFR. Het is een kwestie van smaak. Sommige mensen houden van het steriele bmw, en sommigen juist van het brute geweld.
Al die BMW-fanboy’s die zitten te janken is echt fantastisch!

”Over 1,5 jaar komt er een nieuwe M5 en die eet de CTS-V op”

Misschien, maar daarna komt de nieuwe CTS-V en dan… idd ja.
Janken omdat BMW is een keer niet wint blijft stiekem toch een beetje gay.
Wat is er zo moeilijk om te onderkennen dat de cts een goede auto is. De M5 is de norm en legendarisch maar niet onaantastbaar. Value for money zo te zien.
Wel vreemd overigens dat de M5 zo traag is op de ring. Een getunde opel astra is al net zo snel (steinmetz).
@ C6_R

Tsja, hier kan ik echt totaal niks tegen inbrengen. Goed punt.
(jammer van je :P)

Kijk ik kan het erg waarderen dat een Amerikaan een auto kan bouwen die voor de helft van het geld zijn concurrent enigzins kan evenaren, enkel de instelling van: moet ie sneller, dauw er een grotere motor in… vind ik iets te kort door de bocht, naar mijn mening.

Kijk naar de nieuwe ford mustang (zelf gereden) sorry, maar ik vond het een schande

Alsof je 10 jaar terug in de tijd stapt (qua rij gedrag NIET performance)
Leuke auto’s, maar een beetje een nutteloze vergelijking. Neem dan een gloednieuwe Mercedes-Benz E65 AMG ofzo…..
Das nog moeilijker vergelijken,

e65 amg bestaat niet, sorry man
Project America
@ Dan

Volgens mij moet jij nog ff goed je lesjes gaan leren ;) er bestaat namelijk geen E65 AMG maar wel een E63 AMG, het kan natuurlijk ook een typpfout zijn…
@ Dinges en Project America
Dus het was toch een E63……..
Het is toch in een woord geweldig dat Cadillac de handschoen oppakt en nog eens een snellere wagen neer zet voor minder geld, koppelkrommes, superchargers, rode lak en michelin banden daargelaten.
8 cilinders tegen weet ik veel wat, wat een geneuzel, hoeveel M5’s worden er hier in dit land verkocht 50 per jaar ? En daar wordt dan zo’n drama overgemaakt dat een Caddy, nota bene een van de allereerste merken die luxe in hun modellen wist te vertalen en daarna talloze malen geimiteerd is, op dat merk gaan we allemaal zitten afgeven?
Nou jeej, zijn ze ook eens sneller…
niet echt een erlijke race mijns inziens, de M5 draait al aardig wat jaartjes mee, die cts-v is net nieuw(en de Build Quality laten we dan maar even helemaal achterwege)
Echt lachen hier.

Mensen die denken dat de techniek na 5 jaar ver verouderd is!
Kijk eens een keer mee onder de brug van de garage.

Vertel me nou eens welke techniek in die nieuwe M5 zal zitten die de CTS-V moet doen verbleken? En kom niet met nieuwe afkortingen die BMW je geeft in de folder maar met echt nieuwe techniek.

Heb niet veel met amerikaanse wagens, maar al helemaal niks met duitse.
Petje af voor GM hoor.
Corvette was al de beste bang for bucks. De CTS-V nu ook.
@Rick Los

En denk nu eens in een cyclus…

Over anderhalf jaar heeft je concurrent alweer een auto die jouw product op achterstand zet. En dan moet jouw product nog 5 a 6 jaar mee…dus zoals ik al eerder stelde; GM loopt achter de feiten aan, aangezien ze niet een product hebben afgeleverd dat de M5 weggeblazen heeft, maar marginaal op achterstand heeft gezet.

Niet verder nadenken is niet alleen gay, maar ook gewoon dom…
@ Rick Dos

MAar het leuke is wel dat nog steeds in die 5/6 jaar die CTS-V sneller is dan 95 procent van alle auto’s in zijn klasse. Althans, ZEKER sneller dan de meeste lease-a4’s en golfjes waarin de meeste autoblog bezoekers rijden. Zo kan he het dan ook weer zien. En bovendien is dit een nieuwe generatie Cadillac V. Ze begonnen er ongeveer 5 jaar geleden al mee.
@ Dinges: wat hier (en zeker bij de ZR1) gebeurd is niet “enigszins evenaren” dat is gewoon flink te kijk zetten. Tuurlijk hadden ze de LS9 ook net als in de ZR1 647pk kunnen laten uitsbraken en dan de M5 “wegblazen” maar why spoil all the fun? Ze kunnen ‘m altijd nog wat meer vermogen meegeven mocht dat nodig zijn. En anders kan je altijd nog even op bezoek bij een van de vele tuningboeren. Nog zo’n voordeel van zo’n grote “ouderwetse” motor!

Wat betreft kort door de bocht dat is hier (en wederom bij z’n Corvette broer) duidelijk niet gebeurd, anders had ie never zulke tijden neer kunnen zetten op de Ring…
Wat je zegt over de Mustang klopt, maar dat is dan ook wel een totaal ander verhaal dan het onderstel van deze Caddy, ik neem aan dat je daar van op de hoogte bent?
@csl: ja je bent een eenkennige fanboy dat weet inmiddels iedereen wel. Mijn opmerking ging over het koppel dat aanwezig is, niet hoe dat gerealiseerd wordt. En qua koppel schiet de v10 tekort want er moet 1850kg in beweging gebracht worden en de luchtweerstand van zo’n auto is ook niet laag.
Ipv te proberen mij af te doen als iemand die het niet snapt kun je beter nadenken over het waarom achter de omschakeling naar een Twinturbo motor voor de M-versies. Overigens komt die motor ook aan minder koppel dan de 6.2 met compressor dus of de nieuwe M5 sneller zal zijn dan de CTS-V moeten we afwachten, dat is nog niet zeker.
@Tibor

Wat jij zegt getuigt niet alleen van grote domheid. Je hebt er ook nog eens weinig verstand van.. Niet erg hoor, maar ga dan niet onzin onnodig en ongenuanceerde opmerkingen posten.
De kwaliteit van bijvoorbeeld Japanners is bij de meeste auto’s niet beter (slechter zelfs) dan bij de Duitsers. Ik denk bijvoorbeeld niet dat een CTS ook maar de 3 ton km’s haalt waar de E of 5-serie daar dik maar dan ook dit overheen kunnen gaan.

Dat de Yanks de laatste tijd in de goede richting komen is denk ik wel een feit. Kijk naar de ZR1, CTS, Challenger… niet de Camaro want dat is een mislukking in mijn ogen…

En als ik al die reacties over en weer allemaal lees…………:
Come on! ja natuurlijk, de CTS-V is gewoon sneller en sprint sneller naar de 100. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat de M5 slechter is ofzo.. Als je bedenkt dat er meer elektronische hulpmiddelen + andere zeer goede opties op een M5 zitten (en het interieur en exterieur is imo althans stukken beter) dan is de M5 op dat gebied gewoon stukken beter. Duitse degelijkheid betekent dat!
Hij staat niet voor niets samen met de Benz E63 AMG en de Audi RS6 met lamborghini-V10 aan de top. Het zijn ook auto’s met klasse, een goede en frisse uitstraling. Ik denk zelfs een stukje Status!

Maargoed, ook de CTS-V is allerminst een slechte auto.. Als je de tijden op de ring bekijkt heeft de caddi het onmogelijke misschien wel mogelijk gemaakt! Ook het weggedrag is gewoon beter dan hierbovengenoemde M5.
Ik loop echter totaal weer niet warm voor dat hoekige design met die vreemde lijnen en vouwen. Ook het interieur is niet mijn ding. Hij is gewoon lelijk!

Oeiii, hoe zullen de usafanboys reageren… ;)

Maargoed, Het lijkt mij daarom ook zo leuk. (heb ik al eerder verteld overigens) om een Big Test te houden tussen de E AMG, RS6, CTS-V en M5 met een slalom test, een stukje sprinten.. gewoon om te kijken hoe ze het er van afbrengen tegenover elkaar! En alle 4 vier die auto’s hebben ook weer hun mindere kanten…

Nogal logisch hé?! ;)

Gegroet,
Benz..
We moeten ons sowieso niet zo druk maken aangezien dit echt geen drol uitmaakt op de verkoopcijfers van de CTS-V en M5. Deze test is leuk voor 14-jarige pubertjes om op internet helemaal los te gaan hoe snel de Caddy of hoe goed de M5 is, maar de mensen die ECHT zo’n ding kopen boeit dit echt niet, die kopen zo’n auto op basis van persoonlijke smaak… (en ik veel gevallen ook op basis van goede ervaringen met het merk/dealer, onder het motto “never change a winning team”)
@ Benz.. Jij denkt dat de CTS-V dat niet gaat halen? En waarom dan wel niet? Ik denk namelijk dat dat wel degelijk kan. Is het relevant voor deze auto’s? Mwah, niet echt, zullen er niet veel als taxi dienst gaan doen. Nou ja, de E-klasse dan misschien. En daarmee heb ik een schitterend bruggetje gemaakt naar klasse en status. Twee begrippen die zo mogelijk nog subjectiever zijn dan mooi of lelijk. Ik vind de no nonsense hoekige look van de Caddy erg gaaf, jij niet. Even goede vrienden. Ook het interieur zoals in de plaatjes van six-trey, wat is daar mis mee? Denk er voor de gein maar eens een ster bij in ipv het Cadillac logo! ;)
Maar klasse en status dus, dat is maar net wat je wilt zien, jij wil alleen maar de mooie dingen van de duitsche merken zien, maar ik zie op mijn beurt zat voorbeelden van een gebrek aan klasse en status bij de gevestigde Duitsche merken…

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/x6_poepbruin.jpg

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/McLaren_SLR_999_1.jpg

Kortom: subjectief!
@C6R

Ik zeg ten eerste niet dat de CTS-V het niet zal halen…
Ik bedoel er mee te zeggen dat de M5, net als de MB en Audi een absolute verkooptopper was en dat de CTS-V het mede daarom zeer moeilijk zal gaan krijgen. Ik heb ook prescies beargumenteert hoe, wat en waarom…
(iets wat ik in de meeste reacties mis)

En over tuning gesproken.. kijk maar naar de Geiger Corvette: Net zo’n gedrocht!! ;)

De echte standaard modellen van die er ook echt toe doen van Mercedes (S-klasse , CL, SL en CLS)!!

Dat vind ik nou auto’s met grote klasse, kwalitatief zeer goed in elkaar en gewoon dijken van auto’s!! :D
En er zijn ook wel degelijk Amerikaanse auto’s die kwalitatief uitermate teleurstellend zijn.. zeker wel!

En uiteraard is smaak subjectief, gelukkig wel..
Mijn voorliefde gaat uit naar Mercedes-Benz! Of het nou AMG, Brabus of gewoon Mercedes is maakt mij totaal niet uit!

:)
Heb teveel louche horeca figuren en drugsdealers in de CL en CLS gezien om die van klasse te beschuldigen!
Teveel geblondeerde zonnebankbruine maddamen in de SL gezien om die van klasse te beschuldigen!
En verder zie ik teveel 17 jarige medelanders met petjes en buideltasjes in CLKtjes, Ctjes, oude E tjes, teveel Vito’s teveel bouwvakkers met MLetjes of Cwagons etc om heel Mercedes uberhaupt te betichten van klasse!

Waarmee ik overigens niet wil doen alsof Caddy geen fout imago heeft hoor, maar het woord klasse kan ik echt niet rijmen met Mercedes. Bij klasse denk ik aan Jaguar, Bentley, Maserati. Vroeger reden er alleen staatshoofden en grootindustrielen in Mercedessen, nu jan en alleman. Totaal niet exclusief meer, geen prestige.

Verwacht niet dat je het daar 100% mee eens bent, maar zeg me eerlijk: heb ik niet een heeeel klein beetje gelijk?
C6_R

Dat je tunnelvisie hebt? Ja, daar ben ik het wel mee eens, ja.

Als je dan toch tunnelvisie hebt, dan moet je eens naar AL die wittebordencriminelen kijken die in een Jaguar, Maserati of Bentley rijden…of zijn volgens jouw definitie wittebordencriminelen personen met klasse?

Nogal dom zulke redenaties. Maar goed, je bent hier op AB niet de enige die zulke redenaties er op nahouden. Dus niet getreurd…
Tut, tut, nou niet gaan doordraven hé! Ik reageer slecht op Benz en enkele van de modellen die hij noemt en hoe die bij mij overkomen. Natuurlijk bepalen de mensen die de bewuste merken rijden niet ALLEEN het imago, maar ik benoem die groepen slechts ter illustratie van het gevoel wat die bakken bij mij oproepen. Geen klasse dus. En dan heb ik het met name over de vieze CL en jakkie bah CLS!

Maar even terugkoppen: Vind jij de genoemde modellen wél getuigen van stijl en klasse?
Vind het persoonlijk nogal vulgaire patserbakken, maar dat zal ongetwijfeld aan mijn tunnelvisie liggen.

Hoe komt het trouwens dat kamperauto door de meeste mensen automatisch met het merk Mercedes wordt geassocieerd? Allemaal tunnelvisie? Of zit er een kern van waarheid in? Weinig klasse/stijl/slecht imago dus met andere woorden?

Verder mag je die denigrerende toon wat mij betreft achterwege laten, is niet op zijn plaats in deze tot nut toe fatsoenlijke (en licht plagerige in het geval van mij en Benz) discussie…
@Rick Dos en anderen: Ja, fijn die nieuwe M5 alleen nu voor maar 200.000 euri! :)
En wat een sportsedan historie heeft de Caddi zeg…NOT oftewel ze bouwen eens een keer een sportsedan en rijden gelijk de hele M historie zoek!
Niet gek voor een eerste poging toch?
En wat betreft nog ff de new M5 daar zetten Caddi gewoon de new CTS-V tegen over met de reeds betaande en superieure ZR1 motor tegenover…
Doei new M5 tot de volgende 2020 versie! :)
Ik ben het met het laatste filmpje van @wOoOdy eens. Rijplezier staat voor mij voorop. Bovenstaande tientonners zijn te zwaar om echt rijplezier te kunnen leveren. Al het vermogen ten spijt.
@C6_R

Over Mercedes dit zeggen:

“Vind het persoonlijk nogal vulgaire patserbakken, maar dat zal ongetwijfeld aan mijn tunnelvisie liggen.”

Maar vervolgens wel van Corvette houden! :lol:

Ja, dan heb je best wel tunnelvisie… :lol:

@RobUSA

Prachtig hoor, jouw fantasiewereld. ;)
Kan er gutverredumme niks aan gedaan worden dat je reactie “goedgekeurd” moet worden omdat je teveel smileys gebruikt?
@Rick dos.

Dat kan. Inloggen heeft voor mij het probleem opgelost.
Reacties komen tot nu toe altijd door. ;)
:) ;) :lol: :lol: Tadaaaaa!
Krijg nou wat. Het werkt! ;)
@ Rick dos: Kan me best indenken dat je een Corvette als een ordinaire patserbak ziet, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld een CL of wat dan ook kan je met een ‘Vette ook nog eens een behoorlijk potje sturen… Niet alleen uiterlijk vertoon dus.
@C6_R

Zullen we daar even een nuance in gooien? ;)

De laatste incarnatie kun je misschien een “potje mee sturen” daarvoor natuurlijk niet…

Daarnaast is de CL niet voornamelijk gemaakt om een potje mee te sturen. Het is natuurlijk vooral een cruisemobiel en dan met name voor de Amerikaanse markt.
Prima hoor, hou wel van nuance! :lol:

Corvette: prestaties en patsen
CL: cruisen en patsen…

Na toekomstige M5jes gaan we nu ook voorgaande edities in de vergelijking betrekken?

Maar even een stapje terug: vind jij de door Benz genoemde modellen wél klasse uitstralen?
@C6_R

Van mij mag je voorgaande edities M5’s erbij betrekken. Moet het wel een punt hebben natuurlijk. ;)

De CL, CLS etc. vind ik zeker wel klasse uitstralen. zeker ook als je dat vergelijkt met Amerikaanse tegenhangers (die je volgens mij niet hebt maar dat is een ander punt).
Ik baseer klasse echter niet op het soort volk dat in de auto’s rijdt. Dat soort klasse is wat je er zelf van maakt natuurlijk. Daarnaast geeft het blijkt dat je vatbaar bent voor andermans meningen in relatie tot je smaak.

Ik baseer klasse ndermeer op uitstraling en het gevoel van luxe dat een auto je geeft. En dus past een Mercedes CL of CLS in mijn referentiekader van “klasse”.
@wooody
“ja je bent een eenkennige fanboy dat weet inmiddels iedereen wel.
Het is eerder andersom. Iedereen weet dat jij een zware BMW hater bent!
En er alles aan doet om het merk af te breken zonder succes. Dan zal je hier ook telkens weer hard aangepakt worden!!

“Mijn opmerking ging over het koppel dat aanwezig is, niet hoe dat gerealiseerd wordt.”

Dan moet je geen koppelkromme in je zinnen gebruiken als je niet weet wat dat betekend!!

“over het waarom achter de omschakeling naar een Twinturbo motor voor de M-versies. ”
Daar hoeft in deze tijden niemand over na te denken. Er is 1 antwoord en dat is CO2 Reductie. Goeie voorbeeld is de 760i die met zijn 2ton gewicht, 6liter twinturbo(550pk/750nm) evenveel uitstoot en verbruikt als een M3. En die is niet eens door de ///M afdeling onder handen genomen.

Als ik eerlijk ben, zit ik niet echt op de volgende, nog snellere en betere M5 met waarschijnlijk 600pk+ te wachten aangezien de huidige gewoon perfect is naar mijn smaak. En echt monsterlijk snel is en alles heeft wat je van BMW verwacht. Trouwens een onbegrensd top van 330+ zul je ook in die caddy moeten vergeten.
330+ in de BMW geloof ik ook geen zak van. Bewijs? GPS gemeten of waargenomen op de wijzers?
@C6_R

Tja, dat ligt er maar net aan… Ikzelf vind bijvoorbeeld de S-klasse het toonbeeld van klasse, uitstraling en status. Als je zo een klassebak bezit mag je daar terecht trots op zijn!

”Heb teveel louche horeca figuren en drugsdealers in de CL en CLS gezien om die van klasse te beschuldigen!”

”Teveel geblondeerde zonnebankbruine maddamen in de SL gezien om die van klasse te beschuldigen!”

Ik wil absoluut niet lullig doen hoor, maar dit vind ik echt domme redenaties.
Ye, so what als er louche horeca figuren en drugsdealers in Mercedessen rondrijden…
Heeft dat dan uberhaupt wat te maken met de klasse en uitstraling van de desbetreffende Benz?!
Nee, niet echt hé…
Kom dan met wat anders.. :lol:

(en de CL en CSL zijn wel degelijk goed, snel, mooi en aantrekkelijk!)

Wat Rick dos al zei:

”De CL, CLS etc. vind ik zeker wel klasse uitstralen. zeker ook als je dat vergelijkt met Amerikaanse tegenhangers (die je volgens mij niet hebt maar dat is een ander punt).
Ik baseer klasse echter niet op het soort volk dat in de auto’s rijdt. Dat soort klasse is wat je er zelf van maakt natuurlijk. Daarnaast geeft het blijkt dat je vatbaar bent voor andermans meningen in relatie tot je smaak.

Ik baseer klasse ndermeer op uitstraling en het gevoel van luxe dat een auto je geeft. En dus past een Mercedes CL of CLS in mijn referentiekader van “klasse”.”

Kijk, dat zijn argumenten, ook die er zeker toe doen.. De SL, CL, S en CLS zijn zeer luxe auto’s met zeer veel vermogen, met alle mogelijke opties, een prachtig design!

Corvette: Prestaties, patsen (wijs doen)
CL/S/CLS of anders de SL: Prestaties, cruisen patsen.

Tja, met een Benz kan dat ;)
@C6_R

Ik heb wel gehoord dat iemand in een BMW M5 de 330 km/h heeft aangetikt!
Het kan dus wel ;)
Over klasse zullen we niet uitkomen. CL en CLS met name zullen bij mij altijd het toonbeeld blijven van slechte smaak.

Over de BMW en 330+: ik heb wel eens gehoord dat iemand ondersteboven in een tunnel reed…

Van wiki:

Top speed: 250 km/h (155 mph) actual (or 163mph indicated) with electronic speed limiter; 330 km/h (205 mph) indicated, 193mph actual with limiter removed

193 mph = 310.6 kmh/h, vandaar mijn scepsis…
@C6_R

Tja, smaken verschillen (gelukkig). Bij mij zullen een CTS of Corvette altijd het toonbeeld van slecht smaak blijven. De CL bijvoorbeeld is een technologisch wonder met een prachtig design. Ik zou (als ik het geld had) gaan voor de CL600. Ruim 500 pk (517 pk precies) met een zeer hoog koppel en een acceleratie van 0-100 in 4,5 sec. Met een gewicht boven de 2000 kilo is dat gewoon een klasseprestatie, hoe je het ook wend of keert! :)

En over de BMW en 330km/h:
Ik heb het een keer ergens gelezen, ik weet niet of het echt waar is, maar onbegrensd zal zeker de 320 kunnen worden aangetikt. En een Cady CTS-V zal dat niet halen (denk ik)..
CTS-V doet 308, M5 mits de begrenzer er af is natuurlijk 310. (Tenzij je een betere bron hebt?)

2 km/h sneller! Munich spanks Motown! ;)
BMW Motorsport geeft zelfs 334+ op boardcomputer aan!!

Video van een M6 op GPS.
http://www.youtube.com/watch?v=O89UWHnFUl0

De Supercharged 5liter gpower doet zelfs 360-370km/h op GPS
@C6_R

Ohh… okay, als dat echt waar is dan ligt het vrij dicht bij elkaar!
Ikzelf heb de eer gehad om een keer op de bijrijderstoel mogen plaatsnemen in een M5 Sedan. Dat ding ging als een sneltrein, ongelofelijk wat een power die 5-liter V10 in zich heeft. We hebben (half jaartje terug) toen op de Autobahn een snelheid behaald van maarliefst 320 km/h. Dat was echt amazing! De auto’s en vrachtwagens die we inhaalden leken gewoon stil te staan.
Dat was een mooie en spannende ervaring! :)

@CSL

Ongelofelijk hé wat een power die V10 heeft. Maar is het niet zo dat de snelheid op de teller en de werkelijke snelheid af en toe van elkaar verschillen? Als ik het fout heb moet je het zeggen hoor ;)
@CSL, Benz en C6_R: BMW zegt zelf dat de M5 niet harder dan gaat dan 192mph en dat is 307 km/u. Hogere snelheden zijn wel mogelijk, alleen zal de auto dus niet standaard zijn.

@CSL: hard aangepakt? Haha door jou zeker…. zoals gezegd…. qua koppel komt de v10 gewoonweg flink tekort in verhouding tot de 6,2 compressor. BMW heeft ingezien dat ze niet aan de emissie-eisen kunnen blijven voldoen zonder compleet afgetroefd te worden op vermogen en koppel en daarom gebruiken ze nu een twin-turbo….

De cijfertjes van de v10…. maximaal 356 lbs (484Nm) en tussen 2300 en 8300 meer dan 250 lbs (338Nm) (wel een licht getunde M5 maar dat is niet zo erg) Dan de CTS-V: Altijd boven de 400lbs (542Nm) tussen 2500 en 6000 toeren….
http://www.dragtimes.com/2009-Cadillac-CTS-V-Dyno-Results-Graphs-17378.html
http://www.dragtimes.com/2006-BMW-M5-Dyno-Results-Graphs-14430.html
@w0o0dy

Ik ben ook geen BMW-expert dus al jij zegt dat hij niet harder dan 307 km/u gaat geloof ik je meteen hoor! :)
Ok prestatie’s wint caddy maar dan blijven nog looks over, en die caddy ziet er echt niet uit.
@ c6r, je hebt wel gelijk dat hij van de huidige m5 wint, maar die m5 is al weer 5 jaar oud terwijl die cts-v een jaar oud is. vraag me alleen af hoe erg bmw die cts-v gaat inmaken als er de dezelfde motor in komt als de huidige x5m die twinturbo v8 met 555 pk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).