De nieuwe Audi A8 speelt een thuiswedstrijd

Auteur: , 23 Reacties

Audi heeft de nieuwe 'D5' ook nog even meegenomen naar Frankfurt. Wij legden 'm vast op de gevoelige plaat.

Audi is in Frankfurt aanwezig met een hele zwik elektrische modellen. Dat past bij de nieuwe strategie van VAG. Ondanks dat de nieuwe A8 niet op de markt komt als EV, is er echter ook nog ruimte voor het traditionele topmodel en al zijn nieuwe badges. Dat laatste is knap, want de nieuwe typeaanduidingen zijn nogal een mondvol.

Gaaf aan de A8 vind ik persoonlijk de achterkant met de nieuwe achterlichtunits. @wouter zei verder dat ook het interieur van de toplimo op punt staat, dus dat zal ik dan maar van onze honcho aannemen. Maar of de A8 nu echt hebberig maakt? Mwah. Als je ‘m zo ziet in de kleur die vrijwel iedere klant gaat kiezen, is het stiekem toch wel weer een wat saaie verschijning. Toegegeven, dat ‘hoort’ ook zo in dit segment.

Een beetje ongelukkig is dat Audi flink ingezet heeft op autonome techniek om de A8 af te zetten van de concurrentie, maar het die mooie technische goodies dankzij regelgeving nog niet mag toepassen. Lekker dan. Enfin, gelukkig heb je die nieuwe badges nog. Meer over de nieuwe A8 lees je HIER.



23 reacties

Voorkant heeft de Audi-smoel die we gewend zijn. En het achterwerk is een revolutie volgens audi-normen! Dat ze het hébben gedurfd daar! En ja het is even wennen maar zeker geslaagd.
@tofas: Ik vind ‘m qua stijl en uitstraling juist veel gelijkenissen hebben met de nieuwe Lexus LS.
@tofas: Kan dit dus echt niet geslaagd noemen. Doe mij maar 7 serie (S klasse kan ook).
Pinokkio, wat een lange neus …
@roquez: opzich wel een verademing tegenover hatchbacks van tegenwoordig waarbij de koplampen tot de a-stijl door lopen.
Ik vin de nieuwe a8, ondanks zijn veel te grote grille, best goed gelukt.
Donkerblauw exterieur, cognac interieur, zo’n lekker V6 TDI erin en een setje nette velgen. Poepchique.
Jezus christus, hoe lang is dit ding wel niet…lijkt geen eind aan te komen. Liever een S of een 7.
@cpp1: Je weet dat die verlengde wielbasis een optie is?
De overtreffende trap van saai = A8 Goed past wederom goed bij Merkel en haar “onderdanen”
Qua uiterlijk wellicht de saaiste in z’n klasse, maar daarom niet minder mooi. Ik vind hem wel goed gelukt.
Ik vind het jammer dat men tegenwoordig vindt dat auto’s agressief moeten lijken. Hierdoor missen auto’s (zeker in dit segment) een bepaalde elegantie.

Deze a8 is hoe saai en degelijk ook, duidelijk overgedesigned (is dat een woord?). De achterkant is gaaf, en profil is het een slagschip van jewelste, maar eenmaal bij de neus aangekomen ben ik teleurgesteld. Ik vond de eerdere grilles van Audi stukken beter.

Booskijkers vonden we vroeger voor petjes, maar tegenwoordig heel normaal. Gek.
@autodrop: jij verwoord het perfect. Van de zeikant en vooral van achter vind ik het een prachtige auto maar de grill is veel te groot. Agressieve neus vind ik ook niet echt nodig in dit sigment. Kunnen n optie kriigen voor een echte ouderwetse audi grill zoals de d2 en de d3 van voor de facelift die hadden?
Dat is 55 TFSI is echt kansloos.
Bij de achterkant moet ik enorm denken aan de Lincoln Continental. En dan vind ik die net iets meer geslaagd…
Heel mooi, kan niet anders zeggen.
Een donker rode met de dikste diesel zonder die domme badges lijkt mij wel aardig
Eerlijk gezegd zie ik niet waarom je de Duitse 3, maar zeker de nieuwe A8 en 7 serie zou verkiezen boven een XJ. Maar goed, ik heb een sterke voorkeur….
Dit maakt wel erg hebberig, alleen jammer dat de voorbumper overal een dag eerder aankomt dan de rest van de auto.
Echt een fraaie bak geworden, eerlijk is eerlijk. Veel minder anoniem dan de vorige zonder te opvallend te worden. Knappe kar!
Zo te zien hebben ze goed naar de achterlichten van de saab 9-5 gekeken.
Vind de nieuwe LS dan toch veel beter gelukt.
Het front ontsiert de gehele auto. Veel te groot en scherp en geforceerd agressief ten opzichte van de rest van de auto. Een dergelijke auto maakt al indruk genoeg, daar hoeft het niet boos voor te kijken.

Daarnaast zouden ze deze best wel mogen introduceren met een kleur rood zoals op die speciale versie van de BMW.
De uitstraling moet me denken aan de nieuwe lexus series. Het interieur is vrij simpel vergeleken met andere premium cars, voor een 4.0 TFSI betaal je al snel €130,000 wat gewoon te duur is voor deze auto. Voor €130,000 kun je een veel mooiere premium en/of sport auto halen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).