Devel komt met officiële info over de nieuwe Sixty 6×6

Auteur: , 21 Reacties
Sixty

Bestellen maar!

De nieuwe Sixty van Devel Motors stond afgelopen week te shinen op de Dubai Motor Show. Alle details over het de 6×6 zijn door het merk bekendgemaakt op de website van het merk. Net als de Sixteen is de Sixty wel een zeer bijzondere creatie.

De 6×6 heeft een 6.7-liter dieselmotor. Het enorme gevaarte snelt in 5,7 tellen naar de 96 km/u. De topsnelheid bedraagt 150 km/u. De asobak komt onder meer met camera’s die rondom zicht geven, night vision en, jawel, een audiosysteem met Bluetooth-functie. Baanbrekend. Spelen in het zand is geen probleem dankzij een onafhankelijke wielophanging. Met een druk op de knop kan de bandenspanning worden verlaagd. Een foefje dat onder andere de Mercedes G63 6×6 ook heeft.

De Sixty rolt in de Verenigde Staten van de band. Wie nu een order plaatst moet een jaar op de levering wachten. De machine kost 450.000 dollar.

Sixty



21 reacties

Als je de site leest zie je dat het een 6.7liter turbo diesel v8 betreft. 0.60mph is 5.8 tellen. En het vermogen staat er ook gewoon bij 700pk. Zo klote vind ik de site niet stond direct op de eerste pagina allemaal.
@480turbo: Hm, diverse browsers geprobeerd, ook mobiel. Blijkbaar laden de animaties niet goed bij mij. Heb het artikel van update voorzien, thanks.
@480turbo: Wel bijzonder dat je met 700 diesel PK en zoveel gewicht, hoegenaamd in 5,8 naar de 60 mph zou kunnen en dan toch een top van 150? Bizar indien echt waar…
@ronnys: zal wel iets met de bakverhoudingen en luchtweerstand te maken hebben.. een lege vrachtwagen komt ook aardig van zn plek, maar de topsnelheid is te verwaarlozen
@uselessguy: Snel van de plek komen en snel door trekken tot de 100 is wat anders. Meestal wordt een vracht auto vanaf de 60 al een stuk minder snel.
@ronnys: 6,7l V8 klinkt als de Powerstroke van Ford. Die zit stock al op ruim 1100Nm. En dat is met 400pk, denk dat die motor nu dichter op 2000Nm zit. Dat is serieus kopppel en krijgt dat gewicht wel van de plek. Een stock Dually Powerstroke F350 doet 0-100 al onder de 6 tegenwoordig. En die wegen ruim 3200kg.
@e34m5touring: Dit oogt een stuk zwaarder als 3500kg. Vandaar mijn verbazing. Maar inderdaad 2000 Nm is heel erg veel!
@ronnys: Echt bizar hoor die V8 diesels. Een stock Chevy Duramax is tegenwoordig al 420pk en 1300Nm. Die dingen trekken ook echt gewoon hard op, moet je een flinke auto hebben om dat bij te benen. En als je er echt mee aan de slag gaat (DieselBrothers hebben er een bedrijf/tv show op gebouwd) leveren die dingen gigantische pk en koppel waarden.
Luchtkasteel 2.0
@janmetdelangeachternaam: ik kan me wel voorstellen dat veel mensen zo iets zouden willen kopen. En heb het idee dat het makkelijker is om zo’n tank als klein bedrijf te ontwikkelen en produceren dan bijvoorbeeld een echte sportauto (en dat baseer ik totaal op gevoel verder hoor)
@nvn1993: Het ziet er eerlijk gezegd uit als een typisch megalomaan project dat als een twijgje elk moment in tweeën kan knakken …
Opzich wel een businessmodel, matchbox-auto’s in 1:1 in elkaar schroeven en er een paar sjeiks een paar ton/miljoen voor laten aftikken, er is altijd wel iemand zo maf om er in te trappen.
@C6_R: als het originele Matchbox ideeën zijn, is dit dan niet 64:1?
@720s: True, toch nog niet zo’n simpel plan dus, terug naar de tekentafel…
Zo komen we wel van die laatste liters dinosaurussap af…
@pomoek: mooi he
Het lijkt misschien krankzinnig, maar hier is dus blijkbaar toch echt gewoon markt voor. Er zijn vandaag de dag mensen die uit wanhoop niet meer weten wat ze met al hun geld moeten doen en daarom maar dit soort dingen gaan kopen in een vreugdeloze poging om indruk te maken op hun net zo rijke vrienden.
@jules713: ach wees nou eerlijk. Lijkt het je niet grappig om zo’n ding in de garage te hebben als je al 15 hypercars hebt. De g63 6×6 is ook een gewild ding heb ik het idee dus waarom dit dan ook niet haha
@jules713: Koop dan een Da Vinci voor ultieme bragging rights :)
Kijk, net optijd voor een rol in de nieuwe Fast film!
“de Asobak…”?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).