• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen: “Het was een leerzaam seizoen”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 20 november 2017 om 12:17 – 18 Reacties


Is het al voorbij dan?

Met nog een race te gaan hebben we het seizoen nog niet helemaal afgesloten, maar tijdens een interview voor zijn website werd Max alweer gevraagd om terug te blikken op zijn jaar. Afgezien van het feit dat het bovenal behoorlijk wisselvallig was, heeft de Nederlander vooral veel opgestoken over zichzelf. Deze extra kennis en vaardigheden zullen bijzonder goed van pas komen wanneer hij eenmaal een écht competitieve bolide onder zijn billen krijgt.

Hoewel hij gedurende het jaar, en dan met name in de eerste helft, met aardig wat dieptepunten te maken kreeg, kijkt hij over het algemeen redelijk tevreden terug op het seizoen. Ondanks een groot aantal tegenslagen wist zijn team langzaam maar zeker het tij te keren, waarna ze zich in Azië eindelijk konden meten met de concurrentie. Zijn eerste overwinnning van het seizoen, op Sepang, is dan ook meteen zijn hoogtepunt.

De hieropvolgende races gingen eveneens stukken beter dan aan het begin. Hieruit kunnen we opmaken dat, hoe diep het ook verborgen zit, Red Bull nog wel degelijk beschikt over the juice. Max acht het dan ook noodzakelijk dat de boel volgend jaar beter geregeld is, zodat ze wellicht zelfs mee kunnen doen om de eindstrijd. Zeker wanneer je gaat kijken naar de progressie van de drie topteams over een heel seizoen.

Waar Ferrari en Mercedes vanaf dag 1 met een compleet pakket naar het circuit kwamen, had Red Bull nog heel wat tijd nodig om zich met de besten te meten. Dat ze zich zo vlot en relatief goed wisten te herpakken, bewijst alleen maar dat ze het zonder meer kunnen. Mede dankzij de input van Max hebben ze de auto op vernuftige wijze naar hun hand weten te zetten. Als het ze volgend jaar lukt om direct een goede wagen neer te zetten en gedurende het seizoen ook nog eens op dezelfde manier te blijven ontwikkelen, belooft 2018 een fraai seizoen te worden.

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk
  • Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje
  • Een voorproefje op het weekend, Max Verstappen in de simulator die de GP van Stiermarken voordoet!
    Video: Max Verstappen doet de GP van Stiermarken
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Devel komt met officiële info over de nieuwe Sixty 6×6
Volgend bericht: Wat is er zo speciaal aan deze lak van €10.000? »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    20 november 2017 om 12:28

    ” Maar dat is allemaal geneuzel”, zei Verstappen bij de afsluiting van het interview, “ik heb nu een contract voor 3 miljoen op zak, dus voor mij was het een prima jaar”!

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      20 november 2017 om 12:31

      @pomoek: ik weet wel zeker dat hij zo niet denkt.

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 november 2017 om 12:40

      @pomoek: misschien had ik erbij moeten zetten: als ik Verstappen was dan….

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      20 november 2017 om 12:42

      @pomoek: Kijk uit wat je zegt hier. Ik ben na een gelijkaardige reactie eens met pek en veren ingesmeerd door fanboys… Gelukkig hadden ze al gegeten.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        20 november 2017 om 12:56

        @cossiekiller: haha, nee joh, allemaal hele redelijke en lieve mensen die Autobloggers…

        Login om te reageren
  2. hamerhaai zegt

    20 november 2017 om 12:37

    Volgend jaar rijdt McLaren met Alonso ook met Renault. Zien we dan wel weer wie het betere pakket heeft..

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      20 november 2017 om 12:47

      @hamerhaai: Als Max en Alonso samen om de overwinning vechten vind ik het mooi!

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        20 november 2017 om 13:32

        @dutchdriftking: ik zie wel vaak in gevecht komen volgend jaar. Om P6 weliswaar ;)

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          20 november 2017 om 14:44

          @willeme: wie knokt er voor P5 dan?

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            20 november 2017 om 14:55

            @rhellema: Sainz met de Honda-motor :)

            Login om te reageren
            • Fork5 zegt

              20 november 2017 om 15:02

              @dawwg: Renault team met een Honda motor ? lijkt me sterk

              Login om te reageren
              • blackmilo zegt

                21 november 2017 om 01:59

                @Fork5: Verstappen wint volgend jaar een race, als Sainz wordt ontslagen bij Renault voor Lubica

    • gregorius zegt

      20 november 2017 om 13:32

      @hamerhaai: volgend jaar, aan het begin van het jaar zullen we wel weer zeggen :”Het kost even voordat je zo’n nieuwe motor volledig onder controle hebt”. Ik gok dat ze, samen met Renault zelf, gaan strijden om de 4e plaats bij de contstucteurs. FI zal een lastige kluif krijgen ben ik bang.

      Login om te reageren
  3. KEV9 zegt

    20 november 2017 om 13:16

    RB gaat die Renault motor zover opschroeven dat of ze kapot gaan of ze gaan zo snel tijdens de race dat verstappen zichzelf op een ronde achterstand zet.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      20 november 2017 om 13:42

      @Soulmaster: Daar hebben ze niets over te zeggen, Renault bepaald de afstelling van de motor. De monteurs van RB doen er ook niets aan, daar hebben ze monteurs van Renault voor.

      Login om te reageren
      • metalmike zegt

        20 november 2017 om 13:42

        @metalmike: bepaalt*

        Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        20 november 2017 om 14:39

        @metalmike: enige vorm van sarcasme is jou vreemd dunkt mij :)

        Login om te reageren
  4. autodrome zegt

    20 november 2017 om 19:21

    Ik denk niet dat ze het volgend seizoen redden. Marko is zich nu al aan het indekken. Het vermogensverschil tussen de Redbulls aan de ene kant en de Ferrar’ en Mercs aan de andere kant is te groot. Als je tijdens de laatste race het vermogens- en snelheidsverschil durfde te zien, dan weet je dat er nog veel te doen is. Gun het Verstappen van harte, maar hij werd echt compleet voorbij gereden door Hamilton op pure snelheid. Hoop dat het anders is, maar vermoed het ergste. Het gat is nu nog te groot, aan het chassis ligt het niet. Wel aan het pure vermogen, snelheid en tja, de betrouwbaarheid. Het schiet gewoon te kort motorisch en dat haal je niet zomaar in . Renault lijkt dit ook te bevestigen door aan te geven dat er progressie is, maar dat heeft vooral met de betrouwbaarheid en geen vermogenswinst te maken. Los van dat, de teams lijken maar van drie en geen vier motoren gebruik te mogen maken komend seizoen ondanks protest vanuit Red Bull.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North