Fornasari gaat helemaal retro met de Gigi 311GT

Auteur: , 17 Reacties

We kennen de Italiaanse coachbuilder Fornasari voornamlijk van onooglijke SUV's die zijn opgetrokken uit de restanten van automagazijnen. In Geneve gooien ze het over een andere boeg, en komen ze met de Gigi 311GT.

Fornasari gaat helemaal retro met de Gigi 311GT

De 1.000 kg wegende Gigi 311GT zou een 6.2-liter V8 onder de kap moeten hebben, en potentieel in 3,5 seconden naar de 100 km/u kunnen accelereren, waarna een topsnelheid van 350 km/u mogelijk is. Neem het met een korreltje Italiaans zeezout, want in Geneve staat voorlopig alleen een mock up zonder binnenwerk.

Maar goed, het ging Fornasari vooral om het design, dat een greep is naar het verleden waarin de vader van Guiseppe Fornasari de Mille Miglia reed. Vandaar dat hij eruit ziet als een Aston Martin van way back met vintage spaakvelgen en een dubbele bobbel (hoi Zagato) in het dak.

Zeg het maar; moet Fornasari de 4,14 lange, 1,94 meter brede en 1,3 meter hoge Gigi 311GT in productie nemen?




17 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Hij mist wat bumpers geloof ik…
@thomcarspotter: Das niet alles deurgreep en slot idem voor koffer, vreemde ramen. Zou dit echt zijn?
@thomcarspotter: voor en achter lichten zijn nep
Leuk al die gejatte designelementjes…
Huet…
Leuke achterkant en prachtige wielen, de rest is wat dinky toy
De voorkant ziet nogal Volvo P-1800 uit.
6.2 l en niet meer dan 1000 kg? Dat kunstje is nog nooit geflikt, voor zover ik weet.
Slaat die 6.2 l misschien op de brandstoftank?
@mout: oud AMG blokje?
@lamborgfan:

Reken eerder maar op een GM LS3.
@mout: AC Cobra http://www.ac-automotive.com/en/mkvi-gtsr.html
@bungabungastig: Heftig! De MKVI GTSR is inderdaad 955 kg. Toch lees ik ook daar 1050 of 1080 kg bij de specs bij de straatversies.
@mout: 995 kg. niet 955. typo.
Ik zie ook Zagato-elementen terug, bijvoorbeeld het double-bubble-dakje. (Jullie ook trouwens,
http://www.autoblog.nl/fornasari-gigi-311gt-een-beetje-vreemd).

Het ontwerp bestaat al eventjes. In 2011 hadden ze hier al de cabrio-versie. Kijk maar naar de kerstkaart van dec 2011 http://www.fornasaricars.com/index.php?a=news
Nogal veel A6G Zagato/Flaminia Zagato/DB4 GT Zagato DNA inderdaad! Dat was het eerste dat me opviel.
Hoeveel produceert Fornasari eigenlijk per jaar? Daar ben ik stiekem wel benieuwd naar…
Het is inderdaad een bijeenraapsel van de auto’s waarmee Luigi Fornasari de Mille Miglia’s reed.

1954; Alfa Romeo 1900TI,
1955; Alfa Romeo 1900SS Zagato,
1956; Maserati A6G Zagato.

Met die laatste is hij overigens gecrashed in de Mille Miglia

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).