• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fornasari gaat helemaal retro met de Gigi 311GT

Auteur: ricardo, gepost 7 maart 2013 om 07:56 – 17 Reacties

Fornasari gaat helemaal retro met de Gigi 311GT


We kennen de Italiaanse coachbuilder Fornasari voornamlijk van onooglijke SUV’s die zijn opgetrokken uit de restanten van automagazijnen. In Geneve gooien ze het over een andere boeg, en komen ze met de Gigi 311GT.

De 1.000 kg wegende Gigi 311GT zou een 6.2-liter V8 onder de kap moeten hebben, en potentieel in 3,5 seconden naar de 100 km/u kunnen accelereren, waarna een topsnelheid van 350 km/u mogelijk is. Neem het met een korreltje Italiaans zeezout, want in Geneve staat voorlopig alleen een mock up zonder binnenwerk.

Maar goed, het ging Fornasari vooral om het design, dat een greep is naar het verleden waarin de vader van Guiseppe Fornasari de Mille Miglia reed. Vandaar dat hij eruit ziet als een Aston Martin van way back met vintage spaakvelgen en een dubbele bobbel (hoi Zagato) in het dak.

Zeg het maar; moet Fornasari de 4,14 lange, 1,94 meter brede en 1,3 meter hoge Gigi 311GT in productie nemen?


Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?
  • Dacia Jogger zevenzitter is helemaal officieel!
  • Autoverkoper denkt niet na
    Video: autoverkoper denkt niet helemaal goed na

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Fornasari, geneve, geneve-2010, geneve-2013, wit

Vorig bericht: « Alfa Romeo Gloria Concept staat er toch!
Volgend bericht: Gumpert rolt spierballen, Apollo S nog steeds overheerlijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    7 maart 2013 om 08:07

    Hij mist wat bumpers geloof ik…

    Login om te reageren
    • toroloco zegt

      7 maart 2013 om 08:20

      @thomcarspotter: Das niet alles deurgreep en slot idem voor koffer, vreemde ramen. Zou dit echt zijn?

      Login om te reageren
    • toroloco zegt

      7 maart 2013 om 08:22

      @thomcarspotter: voor en achter lichten zijn nep

      Login om te reageren
  2. alfamail zegt

    7 maart 2013 om 08:27

    Leuk al die gejatte designelementjes…

    Login om te reageren
  3. baasbas zegt

    7 maart 2013 om 08:31

    Huet…

    Login om te reageren
  4. darkpluisje zegt

    7 maart 2013 om 08:32

    Leuke achterkant en prachtige wielen, de rest is wat dinky toy

    Login om te reageren
  5. osmo zegt

    7 maart 2013 om 09:21

    De voorkant ziet nogal Volvo P-1800 uit.

    Login om te reageren
  6. mout zegt

    7 maart 2013 om 09:26

    6.2 l en niet meer dan 1000 kg? Dat kunstje is nog nooit geflikt, voor zover ik weet.
    Slaat die 6.2 l misschien op de brandstoftank?

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      7 maart 2013 om 09:38

      @mout: oud AMG blokje?

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        7 maart 2013 om 17:19

        @lamborgfan:

        Reken eerder maar op een GM LS3.

        Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      7 maart 2013 om 11:10

      @mout: AC Cobra http://www.ac-automotive.com/en/mkvi-gtsr.html

      Login om te reageren
      • mout zegt

        7 maart 2013 om 13:42

        @bungabungastig: Heftig! De MKVI GTSR is inderdaad 955 kg. Toch lees ik ook daar 1050 of 1080 kg bij de specs bij de straatversies.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          7 maart 2013 om 13:43

          @mout: 995 kg. niet 955. typo.

          Login om te reageren
  7. lacker zegt

    7 maart 2013 om 10:23

    Ik zie ook Zagato-elementen terug, bijvoorbeeld het double-bubble-dakje. (Jullie ook trouwens,
    http://www.autoblog.nl/fornasari-gigi-311gt-een-beetje-vreemd).

    Het ontwerp bestaat al eventjes. In 2011 hadden ze hier al de cabrio-versie. Kijk maar naar de kerstkaart van dec 2011 http://www.fornasaricars.com/index.php?a=news

    Login om te reageren
  8. appeltje zegt

    7 maart 2013 om 12:11

    Nogal veel A6G Zagato/Flaminia Zagato/DB4 GT Zagato DNA inderdaad! Dat was het eerste dat me opviel.

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    7 maart 2013 om 12:24

    Hoeveel produceert Fornasari eigenlijk per jaar? Daar ben ik stiekem wel benieuwd naar…

    Login om te reageren
  10. jellet zegt

    7 maart 2013 om 14:46

    Het is inderdaad een bijeenraapsel van de auto’s waarmee Luigi Fornasari de Mille Miglia’s reed.

    1954; Alfa Romeo 1900TI,
    1955; Alfa Romeo 1900SS Zagato,
    1956; Maserati A6G Zagato.

    Met die laatste is hij overigens gecrashed in de Mille Miglia

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North