Hier, de goedkoopste Alfa Giulia van Marktplaats

Auteur: , 54 Reacties

We hebben uiteraard alleen gekeken naar de nieuwe Giulia. Niet naar de oude.

24 juni 2015 staat waarschijnlijk op de onderarmen van vele Alfisti getatoeëerd. Op die dag werd namelijk de Giulia Quadrifoglio onthuld; de auto die de boel bij Alfa Romeo weer recht moest trekken én die bovendien een rentree op de Amerikaanse markt moest inluiden voor het merk.

Of dat allemaal gelukt is laten we voor nu even in het midden, maar ruim twee jaar later durven we te stellen dat de Giulia inmiddels wel bij de gevestigde orde hoort. Hoog tijd om eens te onderzoeken wat de goedkoopste Giulia van Marktplaats kost en wat je krijgt voor je geld.

Ons oog viel op deze Giulia 2.2 JTD met een 150 pk sterke dieselmotor. De black beauty uit 2016 heeft 13.787 kilometer aan levenservaring en mag mee voor 34.850 euro. Nieuw zal de Giulia rond de 45k hebben gekost dus we laten de vraag of dit een goeie deal is graag aan jullie over.



54 reacties

Dit is dan weer een saai exemplaar als je het mij vraagt. Kleine en niet mooie velgen. Weinig opties zoals het niet hebben van groot navigatiescherm en dergelijke. Voor dit geld vind je Giulia’s met de 180PK sterke dieselmotor, mooiere velgen, kleur en opties met een gelijkwaardige kilometerstand.
@viezefreddyw: €35.000. Wil niet de snob uithangen maar voor dat geld heb je echt een dijk van een auto. Niet 19″ wannabee QV velgen en maar 1 uitlaat hebben oa. Nee ik zie het ook wel graag zo. Al zou ik zelf voor rood gaan plus de wannabee’s, alleen dan niet met dit blok.
@fmgarcia: Ik zeg ook niet dat het geen dijk van een auto is. Het rijdt heel erg goed. QV-velgen hoeft voor mij ook niet maar een mooi setje 18 inch van Alfa Romeo is wel mooi vind ik. En als je voor hetzelfde geld een exemplaar kan kopen die er in mijn ogen mooier uitziet plus het sterkere blok, dan is dat natuurlijk de mooiste optie.
@viezefreddyw: Mooi is subjectief. Vind zelf donkere kleuren niet zo passen, en zwart is niet zo slim voor een daily qua onderhoud – maar dat is ieder wat wils. Die velgen zijn trouwens dan weer wel erg onderhoudsvriendelijk.
Er is op het moment maar 1 dieselblok. 150 of 180pk is een software dingetje. Maar chippen gaat de handbak niet zo goed kunnen wegslikken. De Getrag 6MTT350 is …beperkt tot een bepaald koppel.
@heidekonijn: Naast de 150 en 180PK versies is er ook een 136PK sterke dieselvariant.
@viezefreddyw: Yup, en er is een 210pk Veloce versie ook. Allemaal dezelfde blok, ook allemaal dezelfde kop trouwens. Andere software. En geen manuele bak boven de 150pk. Het verschil in rijden tussen een 150 en 180 is trouwens amper te merken.
@viezefreddyw: Ja zeker, vind alleen dat als je geen QV hebt het ook niet moet ambiëren het te doen lijken. Het is zeker de mooiste bodykit maar ik hou zelf van iets ertussen. Toch op klein anti-halfords detail je eigen draai eraan geven.
Zo, dat zijn toch wel vrij lelijke velgen zeg. Ik pass overigens, vind het een vrij anoniem ontwerp zonder opsmuk en het zwart doet hem geen goed. Een rode Veloce is een ander verhaal
@2wheeler: Denk je niet dat als je de remklauwen een subtiel kleurtje geeft het al heel veel zal schelen?
Vermoed dat dit een company car geweest is van de importeur gezien de kentekenplaathouder.
@maartendn: klopt, volgens carfax heeft ie een jaar bij de importeur gestaan.
In het zwart vind ik mijn zwarte 159 mooier.
@sketcher: Er is ook geen betere auto op aard jongen. Ook geen mooiere. De ruimste sedan by far 159. Het Bochtenkanon bij uitstek! Je verlangt vaak naar eindelijk weer tanken na 1300km. Jammer dat Autoblog zo weinig aandacht besteed aan deze auto. Geld ook voor Max verstappen overigens, die werd gisteren 4e!
@fmgarcia: LOL. Ik moest lachen. Ja de 159 is the best kept secret hier op AB.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat de Giulia er in het zwart eigenlijk niet zo goed uitkomt, zeker niet met deze velgen. Te kort en te gedrongen. Pas beter bij de simpele lijnen van de 159.
@sketcher: Als basic Giulia is dit gewoon chic! 159 is in elke kleur gewoon prachtig. Sterker nog als de 159 nooit eerder gemaakt zou zijn. Als Alfa m nu zou uitbrengen zal het qua exterieur niet eens opvallen dat ze al 15 jaar klaar is.
Inderdaad geen passende kleur en velgen, maar wél xenon. Gek genoeg is dit iets wat veel Giulia eigenaren niet aankruisen, terwijl ik zonder echt geen gezicht vind. Veel te kaal/ouderwets…
@prototypezero: viel mij ook al op. Zeer vreemd
@prototypezero: Nu is xenon op een auto uit 2015 ook bepaald niet modern. De meeste fabrikanten passen LED toe. Maakt qua lichtopbengst niet veel uit. Maar omdat er geen koplampsproeiers nodig zijn kunnen de fabrikanten meer winst maken, want de meerprijs voor het betere licht blijft uiteraard gelijk. Aan de beschikbaarheid van xenon zie je dat Alfa heel erg lang over de ontwikkeling van de wagen gedaan heeft.
@mashell: Klopt, maar je zou toch denken dat mensen dat alsnog voor xenon gaan, ook al is het niet de nieuwste techniek. Maar misschien vinden velen het niet zo belangrijk en de normale verlichting mooier (zei iemand toevallig ook een keer op AB). Of zit het in een optiepakket dat velen niet aankruisen? Maar in deze klasse oogt ‘standaard’ verlichting een beetje vreemd.
@prototypezero: ik heb het volgens mij eens aangehaald dat xenon niet staat op oudere auto’s en dat die goedkope conversiekits verboden moesten worden. Iets met tijdperk en styling. Een oude franse auto hoort natuurlijk gewoon gele lampen te hebben. En ga zo maar door;)
@peug206: Daar ben ik het volledig mee eens, echter is dit natuurlijk gewoon een nieuwe auto. Ook over een aantal jaar zal het ouderwets blijven lijkt mij, er was immers de optie om beter (en in mijn ogen mooier) te kiezen. Vroegah was dat niet zo en moest je het er maar mee doen (los van mistlichten, wat geler licht enz.).
@mashell:
xenon verlichting is ook zonder sproeiers een stuk duurder, en gaat daarnaast veel sneller kapot als je veel uit/aan schakelt. In gebieden met veel tunnels zie je vaak autos met kapotte xenon-verlichting.
Veel saaier gaat het niet worden, 7 tinten zwart, met de lelijkste velgen van de afgelopen 25 jaar…
Ik zou hem zeker niet hoeven, dan nog even doorsparen of wachten op een mooi uitgevoerde versie!
Wat is er zo speciaal aan een midsize grijze muizen sedan van Fiat dat er melding over een aanbod op marktplaats wordt gedaan?
@snorrewietskie: AB = Alfa-sekte
Nou geweldig. Ik heb er overigens nog geen één op de weg gezien. Ben benieuwd naar de verkoopcijfers.
@baklava: met 39% het sterkst groeiende merk in Europa over de afgelopen 6 maanden. helemaal niet slecht dus , alleen buiten Nederland populairder dan in NL. ook in Amerika verkoopt het merk iedere maand meer. http://www.acea.be/statistics/tag/category/passenger-cars-registrations
@c-greg: Wil niets zeggen. De aantallen zijn toch ruk. En die stijging resulteert, als t nieuwe van de alfas is, in een nog grotere daling.
@c-greg: heb er hier in CH misschien max 10 gezien (waarvan de helft QV’s) en in t Duitse buurland tot nu nog nul/nix. Dus ik vraag me ook af of het nou echt zo lekker loopt met AR en hun afzet.
@c-greg: hangt blijkbaar erg af van het gebied hier in Friesland rijdt de Giulia zeer regelmatig rond, kom soms meerdere per dag tegen, ook de Stelvio begin je hier steeds meer te zien
@baklava: Kom eens naar buiten! ;-)
Ik zie ze ook (helaas) nog niet dagelijks, maar toch zeker wel een aantal per week. Nog steeds te weinig overigens.
Iedereen aan het janken over die velgen. Die kun gewoon vervangen!
Rent weg van deze Italiaanse meuk…
@bsxc2: run Forest run
Ik rij al 22 jaar alfa, maar ik ga de giulia aan me voorbij laten gaan. Wegens gebrek aan een sw. Maar de afschrijving valt me dan weer mee, netjes in lijn met een C klasse. Alleen de kleur en de handbak staat me tegen, alleen mijn laatste auto wordt een zwarte auto. Na 3 rode alfa’s heb ik nu mijn zinnen op blauw gezet.
Verder zou ik liever de sportstoelen van de veloce hebben, want die hebben kantelbare zittingen.

En even langs squadra tuning voor wat extra vermogen.
@eelco74: zijn gewoon te bestellen in het pack sport
@bischero: dat is pas sinds kort dat de sportstoelen uit het veloce pack op alle modellen leverbaar zijn. Op oudere guilias zul je ze niet vinden
@eelco74: Ik ben er toevallig mee bezig om mijn C-klasse te kopen. Nieuwprijs C-klasse 47.000 en verkoop prijs (vergelijkbare auto’s op Autotrader) 35.000. Alleen is mijn C-klasse wel van 7 November 2015 en deze Alfa van 30 Juni 2016. Dus bijna 8 maanden jonger.
@healey: ik heb ook de s205 op het lijstje staan, maar de 200 benzine is lastig te vinden. Kijk dus ook in duitsland
@eelco74:
ja, als er een station was geweest had ik ms ook m’n 3 ervoor ingeruild.
Blijft wat mij betreft BMW 3 wannabe die veel minder een eigen karakter en stijl heeft dan veel van z’n voorgangers. Te mainstream, te weinig echt Alfa. Dit mag de veters van een 156 niet strikken imho…
@tenaci:
bouwt “liefhebbers” fabrikant alfa weer eens een auto die beter stuurt dan de onderstuurde fwd eenheidsworst, is het weer niet goed.
@super: je hebt gelijk ik heb er nooit in gereden. Hij zal met RWD vast beter rijden. Maar het design…. dan heb ik liever de 156, of beter nog de 166 mk1
@tenaci: Aangezien ik ook een Alfa 156 heb gehad kan ik goed de vergelijking maken. Het design van Alfa 156 is fantastisch. Helemaal in 1997! Weet dat de nieuwe Giulia een evolutie is qua design van de 156. De Giulia is in het echt veel mooier dan op foto’s. De ambiance van het interieur (Veloce – tabacco leder) wint het van A4, C, 3 en XE. Je voelt dat je iets speciaals rijdt. Ik vind de prijs ook helemaal niet verkeerd. De Giulia is namelijk voor een veel grotere groep bereikbaar dan de zustermerken Maserati en Ferrari.
PS
Alfa 166 ook gereden en inderdaad ook een plaatje. Als je een mooi exemplaar wilt hebben voor een redelijke prijs moet je snel zijn. De prijzen gaan alleen nog maar omhoog.
@ibssr: ik heb ook een paar jaar een 166 V6 gehad en ik vind het nog ateeds een bloedmooie auto. Nog veel uitgebalanceerder dan de 156.
Qua rijden was het echter niet top en zeker met passagiers te zwaar in de kont.
Maar als ik langs een winkelruit reed was alles weer goed !
@tenaci: In november 1997 mijn eerste nieuwe Alfa Romeo gekocht. In januari 1998 reed ik als één van de eerste een Alfa 156. Ruim twaalf gehad en zeker één van de mooiste en succesvolste Alfa’s ooit. Nu bijna twee decennia later een nieuwe Giulia Veloce gekocht. De Giulia overtreft alles wat ik tot nu toe heb gereden. Rijden in de Giulia geeft een speciaal gevoel. De schakelflippers op het stuur lijken direct afkomstig van de Ferrari 488GTB. Terugschakelen en sturen is een feest. Ik rijd de auto ook zakelijk, werken was zelden zo fijn.
@ibssr: Complimenten !
@ibssr: misschien vind je dit een gekke vraag, maar hoe krijg je het voor elkaar om in 20 jaar tijd maar liefst twaalf verschillende auto’s van één en hetzelfde merk en model te bezitten?
@rrrobert: Helemaal géén gekke vraag. Is een woord weggevallen. Ik heb de Alfa 156 ruim 12 jaar gehad (zonder issues).
@ibssr: duidelijk.

Waar blijft toch dat edit-knopje?
“Nieuw zal de Giulia rond de 45k hebben gekost…”

Even kenteken checken en je kan vermelden dat hij €46.612 nieuw heeft gekost.
Je kan nu wel ongeveer de afschrijving bepalen. En vergelijken met de concurrentie. Mocht dat in dezelfde categorie vallen dan verwacht ik dat het wel goed komt met Alfa. Zo niet houd ik m’n Alfa hart vast
Je kan nu wel ongeveer de afschrijving bepalen. En vergelijken met de concurrentie. Mocht dat in dezelfde categorie vallen dan verwacht ik dat het wel goed komt met Alfa. Zo niet houd ik m’n Alfa hart vastQ
Best wel apart nee? Kolt er een toffe rwd Alfa uit waar iedereen om zit te zaniken, breekt er plots een boekhoudkundige afwaarderings discussie uit op autoblog? Wtf dudes? Kun je het niet betalen waarom dan de comments alsof je het wel kan? Kan je het wel waarom dan een pussy zijn? Zelfs een Giulia in het roze is harder dan een drie.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).