Kies maar: LaFerrari, McLaren P1 of Porsche 918 Spyder

Auteur: , 116 Reacties

Na de 918 Spyder en de McLaren P1 druppelen nu ook de eerste LaFerrari's bij de dealers binnen. U weet waar ze staan, u weet welke dingen er gezegd worden en u weet nu nog beter waar uw voorkeur naar uitgaat. Daarom: het moment om te kiezen is aangebroken.

LaFerrari, McLaren P1 of Porsche 918 Spyder

We hebben het hier over een nieuwe generatie hypercars die -letterlijk- grensverleggend zijn. In de tijd dat een gemiddelde bestelbus naar de 100 sprint tikken deze Italiaan, Brit en Duitser de 300 km/u aan. En hoe grondig ze aan de buitenkant ook van elkaar mogen verschillen, onderhuids hebben ze gemeen dat er naast een V8 of V12 een dosis elektrokracht wordt gebruikt om dooie momenten op te vangen en keiharde schoppen in ruggen uit te delen. Fenomenale acceleraties die het bloed uit je oogbal trekken. In het geval van de Porsche 918 Spyder wordt er zelfs op twee e-motoren geleund, waarmee ze meteen de voorwielen aandrijven. Bij de LaFerrari en de McLaren zijn het louter de forse achterwielen die de krachten moeten verwerken.

We hebben daarmee drie auto’s met totaal verschillende eigenschappen, die nieuwe standaarden zetten en bovendien al stijf uitverkocht zijn. Maar waar je voorkeur ook naar uitgaat, ze zorgen er met z’n drieën voor dat er zelfs in een CO2-luw mueslitijdperk zoiets moois kan bestaan als een posterwaardige hypercar. Hieronder de specs, daaronder de poll. Kies maar!

Specificaties
LaFerrari
McLaren P1
Porsche 918 Spyder
Motor6,3-liter V123,8-liter twin turbo4,6-liter V8
Elektromotor163 pk179 pk116 en 129 pk
Gecombineerd vermogen963 pk916 pk895 pk
Versnellingsbak7-traps automaat met dubbele koppeling7-traps automaat met dubbele koppeling7-traps automaat met dubbele koppeling
Red line9.250 rpm9.000 rpm 9.150 rpm
Koppel970 Nm900 Nm750 Nm
Topsnelheid>350 km/u350 km/u>340 km/u
0-100 km/u<3s2,8s2,6s
0-300 km/u15,0 s16,5 s23,0 s
Lengte/breedte/hoogte4.702 / 1.992 / 1.116 mm4.588 / 1.946 / 1.188 mm4.643 / 1.940 / 1.167 mm
Gewicht (droog)1.255 kg1.395 kg1.685 kg
Oplage499375918
Prijs€1,3 miljoen€1.111.617€780.450



116 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
P1 zonder twijfel.. Zeker na de geniale aflevering op Top Gear
@Brutus:
TopGear – Een leuk programma, maar ‘consumer advise’ is niet hun sterkste ding…
De laferrari by far Miss de 0-100 tijd legt hij het af maar ik was meteen al om toen ik m zag.
P1, zonder twijfel.
P1!! Overigens leuk dat er nu een poll bijstaat!
P1 op plek 1. De mooiste van de 3

918 op 2. De mooiste hedendaagse, nieuwe Porsche.












Ergens ver onderaan. LaFerrrari. Wat is ie lelijk
918 spider! Maar ben wel verbaasd over de specs van de Ferrari nu ik ze langs die van de P1 zie staan. Ik dacht dat de P1 als winnaar uit dit trio zou komen (op gebied van prestaties), maar die Ferrari is blijkbaar toch wel een beest: meer vermogen, meer koppel, minder gewicht :-o
Voor mij de Ferrari absolute nr 1
Porsche voor mij dan maar. Zonder weissach pakket, puur omdat zo’n dure auto gewoon volgas in de opties moet zitten, en die 50 kilo extra merk je toch niet op straat. Overigens is het in mijn ogen de mooiste van het stel. Op nr 2 de Mclaren, niet omdat ik ‘m mooi vindt, maar puur om de techniek en de totale insteek van het merk. Ik ben niet echt een Ferrari man, dus die komt bij mij op plekje 3. Hoewel ik uiteraard tegen geen van het stel ‘nee’ zal zeggen. Alledrie waarschijnlijk fenomenale auto’s met vooral vooruitstrevende techniek aan boord. Nu maar hopen dat het heel blijft allemaal…
@dragspert: in plaats van je verhaal over te tikken, geef ik jou een dikke Plus Een. Top beschreven!
op papier heeft die 918 wel heel veel nadeel als je zo alles naast elkaar zet. ben benieuwd naar officiële ring-tijden!
LaFerrari , prachtige auto !

Jammer dat de poll t niet doet op de autoblog – app.
Laferrari, waarom?
1: het is de lichtste, met de meeste pk en daardoor de snelste. Het is tenslotte een hypercar, dat is waar het om draait.
2: zie regel 1, want dat is waar het om draait.

Maar even serieus, ik denk dat Ferrari kwa rijgedrag niet onder doet voor de P1, die misschien wel iets meer downforce genereert maar ook 100 kilo zwaarder is.
Ook vind ik het uitrelijk nog zo slecht niet, kijk wat filmpjes waar je de wagen in zijn natuurlijk habitat ziet (monaco), en het is gewoon een beest van een wagen. De 918 is de mooiste van het stel, met de meeste cleane lijnen, Maar simpelweg veel te zwaar. Een prachtige showcase van nieuwe techniek maar, maar op dit moment wint de verbrandingsmotor het nog van de accu.
Ferrari, 2e keus P1!

Is er iets fout gegaan in de spec tabel? Lijkt me wel heel toevallig dat de Ferrari en de Porsche exact dezelfde buitenmaten hebben?
@notsobig: Daar ging inderdaad iets mis. Staat nu weer goed.
918 nummer 1
Ik denk dat de P1 de beste en snelste is, maar dat de Ferrari het leukst rijdt. De Porsche doet mij niet zo veel. Als ik moest kiezen, zou ik de P1 kiezen omdat McLaren naar mijn mening toch een betere ‘pedigree’ heeft als het op snelheid en waardebehoudt aankomt.
@fritsie: Dat doet mij een beetje denken aan de Fifth Gear vergelijking tussen de 458 en de Mp4-12c. ;-) Ik was het er wel mee eens trouwens.
P1 en 918 die ferrari vind ik niet zo geweldig mooi
Ik ga voor de Porsche.
Ik denk namelijk dat de dagelijkse bruikbaarheid daarvan het grootste is. Natuurlijk, deze auto koop je niet voor zijn bruikbaarheid, maar makkelijk kunnen in- en uitstappen is wel een voordeel. Net als een luxueus interieur en de mogelijkheid open te kunnen rijden.
De Porsche is niet de mooiste, maar zijn interieur weer wel.
@Praeses: zo jammer dit…
@jeanlebrun: Verklaar je nader.
waarom kiezen toch zoveel mensen die porsche 918, hij is lelijk, heeft maar een V8, minste pk’s, niet zo’n mooi geluid als de ferrari laferrari, het zwaarste en ook nog het sloomste van 0 tot 300. ik vermoed dat de 0 tot 100 de ferrari ook wel sneller zou zijn.
@henkhupelschoten: mensen kiezen voor de 918 omdat hij ‘maar’ 20 pk minder heeft dan de P1 (die trouwens ook ‘maar’ een V8 heeft). Geluid is subjectief. Het woord sloomste is ook niet volledig correct aangezien hij nog steeds waanzinnig snel is. Hij is gewoon iets minder snel dan de concurrentie. Misschien kiezen mensen voor de 918 omdat hij gewoon de mooiste is van deze drie hypercars.
@@ut0: vind je de 918 serieus mooi? het is gewoon een porsche carrera gt maar dan een beetje opgefrist, aangezien het de vag groep is zitten er onderdelen in van andere merken en de motor zal wel van audi komen, en daar betaal je dan 780.000 flappen voor voor een gerecyclede auto…..
@henkhupelschoten: Jij hebt duidelijk geen enkel verstand van de 918. Ga maar weg.
@bennyblisto: dan kijk maar es op google, zien er gewoon hetzelfde uit. beetje opgefrist maar dat was het dan ook en dan ook nog eens goed mislukt
@henkhupelschoten: een opgefriste CGT nog wel. erg geloofwaardig die verhalen van jou.
@sebasjuhh: heb jij de specs niet gelezen ofzo? T staat er gewoon allemaal.
@henkhupelschoten: De 918 deelt geen enkel onderdeel met de cgt. precies nul. Een kijkje naar de specs doet dat al vermoeden, namelijk een v8 ipv v10. power op vierwielen ipv achterwielen. en hybride vs alleen benzine motor. Ook zijn de buitenmaten anders.
Als je ook maar 1 minuut wat opgezoekt van de 918 dan zie je dat je compleet fout zit. en ga ook maar even naar specsavers, aangezien het enige wat kwa uiterlijk gelijk is aan de cgt de badge is…
Zelden zo’n domme reactie gezien.
@lambo4all: ik zeg ook helemaal niet dat de carrera gt onderdelen deelt met de 918, het is gewoon dat alles in de vag groep zit onderdelen zit die gedeeld zijn met andere merken, vw polo = audi a1, vw golf = audi a3=seat leon, vw passat= audi a4= skoda superb, audi a8= vw phaeton, audi r8=lambo gallardo, binnenkort de bentley suv dat wordt gewoon een audi q7 maar dan wat anders en het volkswagen up verhaal kennen we wel en zo zijn er nog veel meer van zulke verhalen binnen de vw groep, dit is het succes achter de vw groep. het design van de carrera gt is UITERLIJK is gewoon wat opgefrist, en ook niet echt bepaalt geweldig……. misschien zelf tijd om eens naar specsavers of naar die hans anders van jou toe te gaan?……..
Veyron ❤
@blacksquad: het klinkt raar, maar eigenlijk zou ik die ook kiezen. Deze drie nieuwe hypercars hebben gewoon niet de X-factor. De P1 vind ik misschien nog het meest aantrekkelijk, maar die Porsche (te gewoontjes) en Ferrari (yuk) echt niet.
@autoblogger: Komt er geen FXX van de laffe Arie dan?
http://youtu.be/CaC3jJgtDOE als het goed is.dan is dit de rij test van de laferrai
De LaFerarri, omdat een hoogtoerige V12 gruwelijk is! :)
Voor mij de Ferrari. Alledrie de wagens kunnen mij zeer bekoren, maar de Ferrari geeft mij net het speciaalste gevoel. Het is voor mij de echte hypercar. De Porsche heeft veel te lang op zich laten wachten en de P1 vind ik gewoon niet mooi genoeg. Maar mocht iemand zo gul zijn om mij eentje te geven, ik sla ze allemaal niet af.
Overigens als ik het geld had dan was ik voor de ferarri gegaan.zeker na het zien van dit filmpje.
De LaFerrari, al is het alleen maar omdat hij zoveel op de Isdera Commendatore 112i lijkt, oftewel, de mooiste supercar ooit!
ik hoop dat Mercedes AMG en Maserati binnenkort nog met een hypercar komen, dat zou echt geweldig zijn voor allebij de merken, een amg die de 400+ passeert en een maserati die gebasseerd is op de ferrari laferrari
@henkhupelschoten:
Bij Maserati zal dat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. En AMG…?? We hebben het hier over auto’s, niet over opgevoerde taxi’s!
@suzy991: waarom niet? in een pagani zonda en huayra zitten ook amg v12 motoren in en helemaal zelf ontworpen en helemaal niks meer aangedaan door pagani zelf en mercedes heeft vroeger al een wagen gemaakt die de 400 passeerde
@henkhupelschoten: AMG maakt fantastische motoren. Geen twijfel over mogelijk, maar Mercedes een hypercar? nee dankje…
Als AMG het onder eigen vlag doet en er ook echt iets speciaals van maakt, dan mag het voor mij meteen gebeuren, maar niet onder de vlag van Mercedes.
BTW… welke auto heeft mercedes vroeger gemaakt die de 400 passeerde (alsof dat überhaubt belangrijk is, maar dat doet er nu niet toe).
De enige die ik me kan bedenken is de C111 uit eind jaren 70 of zo. Maar die is nooit in productie gegaan.
@suzy991: daar ben ik het met je eens dat het onder vlag van amg moet, maar er moet natuurlijk wel een ster voorop staan! maar als het iets wordt moet het natuurlijk wel echt een speciale wagen worden die de lat veel hoger gaat leggen.
@suzy991: lekker dom en kortzichtig: alles met een mercedes bagde is een taxi. Bedenk ook waarom mercedessen vaak taxi’s zijn, comfortabel, ruim, betrouwbaar. Het is dus eigenlijk een compliment. Mercedes heeft in het verleden meerdere malen bewezen dat ze prima hypercars kunnen maken met de SLR en de clk gtr. Ook leveren ze die heerlijke v12 die in de zonda zat en nu de biturbo in huayra.
@lambo4all: kortzichtig misschien… Maar zoals ik al zei, mercedes zal nooit mijn ding zijn. Kwestie van smaak…

BTW… Die motoren voor Pagani worden gemaakt door AMG. Technisch gezien wel onderdeel van mercedes tegenwoordig, maar in mijn ogen nog altijd een op zichzelf staand bedrijf. Die motoren worden naar Pagani’s specificaties gemaakt en heeft dus niks met Mercedes te doen.
AMG motoren is verder ook helemaal niks mis mee… Ook niet in Mercedessen.
@henkhupelschoten: Geen van auto’s zullen in de buurt komen van Koenigsegg en Bugatti betreft die magische 400 grens.
@agera: toch jammer dat de mercedes c111 en lotec c1000 allang de 400+ hadden gepasseerd terwijl 40 jaar later bugatti pas de 400+ passeerde, en de hennesy venom gt en de ssc aero passeren ook gewoon de 400+ hoor
@henkhupelschoten: dat komt puur en alleen omdat er toen de nadruk op die snelheid werd gelegd. wie koopt er nu überhaupt een auto voor de topsnelheid?
@henkhupelschoten: Had het over de huidige auto’s, respect voor Mercedes maar die gaan geen hypercar bouwen in ieder geval niet op korte tijd.

Tja die Venom en Ssc Aero zijn leuke auto’s voor de VS, maar hebben geen schijn van kans in Europa. Hier stellen ze meer (andere) eisen dan in de States.
@suzy991: Die opmerking over opgevoerde taxi’s.. Zo cliché.

Mercedes en/of AMG gaan echt geen hypercar bouwen dus het staat niet ter discussie. Maar ik denk wel dat ze er de kennis en vaardigheden in huis hebben om het wel te kunnen.
@rikus: Cliché is het zeker, maar het is ook gewoon waar. Mercedes heeft, op de SLS na, de laatste 20 jaar geen fatsoenlijke auto gebouwd in mijn ogen. De nieuwe GT ziet er gelukkig wat hoopvoller uit. Maar goed… Mercedessen zijn nooit mijn ding geweest en zullen het waarschijnlijk ook nooit worden.
Dat ze de vaardigheden (een waarschijnlijk ook de kennis) in huis hebben wil ik zeker niet ontkennen. Maar dat heeft BMW, of Audi of elk ander gerenommeerd merk, ook.

Uiteindelijk blijven namen als Ferrari, Lamborghini of Porsche voor de meeste mensen toch meer tot de verbeelding spreken en die emotie is vaak een bepalende factor bij de aanschaf van dit soort auto’s.
Mega-snel zijn ze alledrie….
@suzy991: slr was wel echt goed hoor, vooral de 722
@rikus: je weet maar nooit, ze willen nog voor 2020 volgensmij 20 nog niet bestaande modellen maken en ze hebbe laatst nog ons paar foto’s laten zien van een mogelijk nieuwe slr
Laffe Arie zonder twijfel. Omdat datgene wat Lambo4all zegt.

Plus ik ben gegrepen door de Italiaanse awesomeness van Ferrari, noem het magie, noem het gevallen voor de marketing PR, maar de auto spreekt me veel meer aan dan de 918 en P1.

Tweede plaats kiezen is moeilijker…de P1 staat als auto wellicht wat dichter bij de LF, maar omdat ik de laatste dus beter vind is dat ook misschien juist een reden om de porker die toch een wat andere inslag heeft die toch ook wel interessant is op 2 te zetten…vind het ook een mooie auto muv de achterlampen (net als bij de CGT).

Maar ja, de Ferrari dus…de andere twee vind ik meer technisch indrukwekkend dan dat ik de emotionele do want factor heb.
1. P1
2. 918
LaFerrari op plaats 1, op de voet gevolgd door de 918.

Ergens heel ver daarachter de P1…. Not my cup of tea.
P1
Correctie, het uiteindelijke officiële 0-300 cijfer voor de 918: 19,9 sec.

Keuze: LaFerrari.
De P1! De Ferrari is gewoon lelijk als je kijkt naar de andere modellen *ughum* california.
De F12 gaat al evensnel naar de 300 als een 918, en die andere zijn exclusiever.wat mij betreft is de 918 niet zo speciaal als die anderen.
Ferrari, sowieso. Veruit de mooiste van de drie, de meeste peekaa, het beste geluid, wat wil je nog meer? Die eventueel snellere ‘Ringtijd van de P1 of 918 doet mij niet zoveel want die haal ik toch nooit met mijn stuurmanskunsten.
Die Porsche is een koolje in vergelijking met die andere twee.
Laferrari!
Laffe Arie voor mij, niet de mooiste maar het blijft een porno bak.
Die Ferrari is echt super of foto, maar hij stond enkele maanden terug bij de Ferrari garage in Gent en in het echt viel hij nogal tegen.. Met de P1 heb ik een constante haat/liefde verhouding. De Porsche heb ik dit jaar van ver gezien op de IAA en die is echt super in het echt, een tijdeloos design. Toch vind ik hem af en toe iets te veel ‘retro-trekjes’ hebben.. Al bij al zou ik toch voor de Porsche gaan!
Word niet warm van de Porsche 918 dus die valt zowieso af.

Blijft over de P1 en de LaFerrari, ik heb geen absolute favoriet tussen deze auto’s. Ik twijfel heel erg de ene keer is het de P1 de andere Laferrari. De achterkant is niet de sterkste kant van beide auto’s. Bij de P1 heb ik soms het gevoel dat de achterkant zelfs niet af is.
Na het zien van de Autocar en EVO reviews van de LaFerrari, zou ik zonder twijfel voot de Ferrari gaan. Wat een geweldenaar van een auto is dat zeg :)
Zijn maar weinig autoblog leden met een hart voor de v12! Ferrari!
918 is gewoon prima, niet te extreem..
Ik zal altijd een Ferrari boven een McLaren of Porsche verkiezen.In welk segment dan ook,en hoe goed deze concurrenten ook mogen zijn.

LaFerrari dus.
Oude specs 918 hij heeft 1275 torque. En hij accelereerd sneller…
@urtarget1992: Klopt idd, de aangepaste 918 met Weissach Package doet 0-300 nu zelfs al in 19.9s.
Doe mij maar gwn de Koenigsegg One:1..
Keuzes, keuzes… Ik ga waarschijnlijk voor de P1. Denk ook wel dat die de snelste is. Maar langs de andere kant is de Ferrari wel het meeste geld waard, en die waarde zal alleen maar stijgen. Veel sneller dan bij de P1 en 918.
De P1 en de 918 mogen dan mooie strakke lijnen hebben, die LaFerrari is zo heerlijk over-de-top agressief! Zeker van vooraf gezien. Sloop die rare spiegeltjes eraf en het is mijn favoriet. De foto’s in het wild doen hem meer eer aan dan de officiële persfoto’s.

Niet alleen daarom trouwens, ik vind de verschillen in gewicht en prestaties erg groot voor 3 concurrenten. Ik geloof nooit dat de P1 en de 918 dit goed gaan maken in betere rijeigenschappen (de LaFerrari heeft bijvoorbeeld ook de nodige actieve aerodynamica). In de basis is gewicht altijd een grote factor als het aankomt op rijeigenschappen en het scheelt gewoon 140 en 430 kg! En dan heb ik het niet eens over het verschil in vermogen en vooral het koppel: 970nm op 1255 kg, wat een bruut…
@bastiaangt: Kleine edit aan mezelf: de nieuwe 918 Weissach heeft wat meer koppel dan hierboven genoemd. Wel apart dat de 0-300 nog steeds ruim langzamer blijft dan de andere 2. Het enorme verschil in gewicht zal wel veel roet in het eten gooien.
@bastiaangt:
Nog los van de ruwe specs moet de P1 als enige ook een regeneratiesysteem via de remmen ontberen, waardoor de accu’s bij het gebruiken van het potentieel dus vlot leeg zullen raken en de auto het “slechts” moet stellen met de ruim 700 brandstof aangedreven pk’s. En dan raken de specs in dit lijstje echt in onbalans.
Moeilijk moeilijk. P1 en 918 zijn om het even. LaFarrari toch een stuk minder. Al zag die er op de top gear foto’s al een stuk beter uit.
Geen van allen.

Ik verwacht namelijk op zijn minst een mooie auto voor die miljoenmiljardziljoen euro die je moet lappen voor zo’n ding.
Wat een misbaksels zijn het, alle drie….
P1 zonder twijfel. Wat prachtige, briljante wagen!
Gezien het open dak, het uiterlijk, de bruikbaarheid en de prestaties die toch al ruim voldoende zijn voor op de openbare weg de 918. Als ik een tracktoy zocht zou het beslist een P1 worden. De Ferrari zou ik laten staan…
@ejs: ik moet overigens eerlijk zeggen dat zo’n hypercar met sws niks lijkt. Een Exige voor het circuit en een SL 500 voor op de openbare weg vind ik veel aantrekkelijker. Hou ik nog wat geld over ook.
Op gevoel en zicht, ga ik voor de McLaren P1 op 1, de Porsche 918 op 2 en toch de Ferrari LaFerrari op 3.
De P1 geeft mij het volledig gevoel van een Hypercar, niet alle cijfers zijn in zijn voordeel, maar het uiterlijk en de indrukwekkende testrit, met Chris Harris, geeft voor mij de doorslag.
De 918 geeft je ook echt het allerdaagse gevoel, alles aan de 918 ademt toekomst, maar op een gewone manier en met bizarre Hypercar-prestaties van de techniek.
De LaFerrari is te buitengewoon, futuristisch, wel een echt Hypercar, maar gewoon niet mijn smaak.
Porsche 918 Spyder Hybrid!!
LaFerrari!!! Ik vind hem prachtig!!! Porsche vind ik absoluut de minst interessante.
P1 graag.
Welke vind ik het mooist:
1. Porsche 918
2. Mclaren P1
3. Ferrari LaFerrari

Welke lijkt me het gemakkelijkst om te rijden:

1. Porsche 918
2. Mclaren P1
3. Ferrari LaFerrari

Welke wil ik het liefst hebben?
1. Ferrari LaFerrari
2. Mclaren P1
3. Porsche 918

Verdere uitleg lijkt me niet nodig…
Van de LaFerrari zijn vandaag trouwens een aantal eerste reviews verschenen:
CAR: http://youtu.be/rBREtJXkADc
EVO: http://youtu.be/9fKepcm5hm4
Autocar: http://youtu.be/CaC3jJgtDOE

Ik moet zeggen dat m’n waardering voor de Ferrari door deze filmpjes wel iets meer is gestegen. Maar toch blijft de P1 mijn favoriet.
De 918 Spyder natuurlijk . hou ik nog geld over voor een klein villa’tje of een 2 ondereenkap met een ruime garage en 2 bulldogs :-p
check ff de uitslag v/d Poll: Lijkt mij duidelijk FERRARI!.

Alleen het verschil in het gewicht al in combinatie met de immens grote V-12 weet ik genoeg.
Maar tja….Money ,money, money

Wat mij een mooi idee lijkt is deze kanonnen in te zetten op de Nurburgring samen met de zgn. kanonnen als de Koningseieren en die Paninnigani’s etc.
Ik denk dat deze 3 gehakt van ze maken?
@Sracerr: Hahah leuk die grap NOT.

Koenigsegg en Pagani zullen waardige tegenstanders zijn op het circuit en het zal dan uitwijzen wie de snelste is. Echter vind ik een Koenigsegg Agera R vele malen meer uitstraling hebben dan de McLaren P1, LaFerrari en de 918 Spyder. De Agera vind ik mooier, extremer en specialer. De P1, Laferrari en de 918 missen iets ik weet ook niet wat.

http://www.flickr.com/photos/58458446@N02/7051070001
@ oh, dan bedoel ik natuurlijk niet 1 rondje maar een stuk of 5/10 achter elkaar.
@ met de brandweer uiteraard paraat
@Sracerr: De brandweer zul je eerder nodig hebben voor die Ferrari vrees ik.
Het zal mij niks verbazen als Koenigsegg de meest betrouwbare hypercar merk wordt, stap voor stap bouwen ze op. Geduld wordt geloond alles wordt door hun eigen ingenieurs ontwikkeld en sterker nog bouwen ze hun eigen motorblok. Kennis en technologie wordt niet ingekocht, dus is het des te mooier wat ze daar in Zweden aan het doen zijn.
@agera: De plaat blijft hangen.
@sydney: Tja als sommigen het niet weten of niet willen weten moet ik het soms herhalen. Elk autoliefhebber zou Koenigsegg een warm hart moeten toedragen. Zij hebben een ontzettende doorbraak gemaakt en hebben zich inmiddels genesteld tussen de gevestigde orde. Ik vind het ontzettend knap wat ze daar aan het doen zijn zonder hulp van buitenaf. Koenigsegg is gewoon 100% puur Koenigsegg. Juist door dat ze een klein en uiterst bedrijf zijn kunnen ze niet elke 5/6 jaar een nieuw model uitbrengen.

Vergeet een ding niet; ja Ferrari is groot, maar de Fiat familie heeft jarenlang geld erin gepompt. Neem nou Lamborghini, als VAG het niet had overgenomen was het over en uit hetzelfde geldt voor Bugatti. McLaren werkt met externe partijen die hun van een motorblok voorzien. Pagani is Pagani geworden en betrouwbaar juist door die AMG-blok wat erin ligt. Ik vind het gewoon mooi dat de heren van Koenigsegg alles zelf willen bouwen!
@agera: Whoehahahahaha
@ agera tja tja grootpraat, we gaan het (hopelijk) snel zien op ab!.
Puur qua design:
De 918 is echt een tijdloze en indrukwekkende beauty in het echt, absoluut een klassieker in spe.
Bij de P1 had je me ook wijs kunnen maken dat het een kitcar uit 2001 was, een F1 onwaardige opvolger in dat opzicht.
Erg benieuwd naar LaFerrari in het echt.
leuke poll maar wat een verdomde slechte tabel want zoals ik het uit de reacties lees kloppen een aantal specs niet.
de LaFerrari absolute op 1. Tweede keus P1 Porsche hoeft niet want vind ik lelijk
Mclaren voor het uiterlijk, ferrari voor de speed, en porsche omdat hij mij doet denken aan de carrera gt!
Nadat ik eerst een paar reviews van de P1 had gezien,
Dacht ik dit moet toch wel de ultieme auto zijn.
Maar toen ik gister de reviews van de LaFerrari keek wist ik het zeker.
De LaFerrari is mijn favoriet.
P1 met twijfel
918 voor dagelijks gebruik, P1 en Ferrari voor ernaast. Moet er natuurlijk wel ruimte zijn in de garage naast de Mc Laren F1 en Ferrari F50.
@wits: Voor dagelijks gebruik zou ik liever een GT-R, 911 of een NSX willen.
Waarom kan ik niet inloggen met mijn account op de AB app?

OT: P1 for me :)
Tja keuzes eh, valt niet mee..

P1 en 918 mag ik beiden zeggen :)
jagmaseratiferrari
1-LaFerrari
2-McLaren P1
wrxkoenigseggtr
Ik kies de LaFerrari.
Absoluut de McLaren P1 of de LaFerrari.
Echt moeilijk tussen deze 3 giganten heb ik niet echt een voorkeur, Zowel de Porsche als de McLaren en Ferrari zijn allen lekker op hun eigen manier.
Gewoon alle drie.
Porsche 918 Spyder als ik moet kiezen.
1-Porsche 918 Spyder of de McLaren P1 (ik kan nu niet kiezen)
2-LaFerrari.
1-Porsche 918 Spyder
2-LaFerrari en McLaren P1

Ik had de Ferrari aanvankelijk op 3 gezet, omdat Ferrari zo kinderachtig deed bij een vergelijking met die andere twee. Maar het mag duidelijk zijn dat de Ferrari gewoon een monster is als ik objectief moet zijn.
De 918 Spyder staat op een en verder is het gewoon erg lastig afhankelijk van de uitvoering verschilt het per keer. De ene keer kies ik voor de LaFerrari de andere keer de P1.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).