• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1 miljoen kilometer met een Skoda Fabia? Eitje!

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 juli 2013 om 09:52 – 71 Reacties

Afbeelding 1 miljoen kilometer met een Skoda Fabia? Eitje!Afbeelding 1 miljoen kilometer met een Skoda Fabia? Eitje!Afbeelding 1 miljoen kilometer met een Skoda Fabia? Eitje!

NineNineNineNineNineNineNine
Je moet er maar zin in hebben: een volle miljoen kilometers in je Fabia-diesel nagelen. De Duitser Peter Kirchhoff had hier ogenschijnlijk geen moeite mee, want hij zette de zeven cijfers in 13 jaar op de klok. Let ook even op zijn Germaanse precisie.

Je klokje rond rijden, het gebeurt niet vaak, en wanneer de mijlpaal bereikt wordt is het meestal een noeste Mercedes-taxidiesel of iets in die orde. Dat de kleintjes ook hun partijtje mee kunnen blazen bewezen Kirchoff en zijn 100 pk sterke Fabia 1.9 TDI.

Dergelijke mijpalen zijn natuurlijk een dankbaar PR-object, en dus werd niets aan het toeval overgelaten. In Mlade Boleslav werd een feestje georganiseerd, en Kirchoff moest er voor zorgen dat zijn tellertjes netjes op allemaal negens stonden bij aankomst. Dat kan je een Duitser wel toevertrouwen natuurlijk. Overigens kwam hij exact 13 jaar na de aanschaf van zijn Fabia het Tsjechische Skoda-terrein oprollen. Cool planning, bro.

Overigens werd zijn tellerstand 70 jaar geleden al door een landgenoot voorspeld. Echt waar.

De allergrootste (bekende) kilometervreter? Dat is nog steeds Irv Gordons Volvo P1800. Onlangs passeerde hij de 3 miljoen mijl (4,8 miljoen kilometer). Er zijn altijd bazen en bovenbazen.

Ook interessant!

  • Nieuwe Skoda Fabia heeft veel spinazie gegeten
  • Fabia Monte Carlo
    Extra scherpe Fabia Monte Carlo onderweg
  • Skoda Fabia krijgt het interieur van een Octavia
  • Populaire Skoda
    Populaire Skoda wordt gewoon gecanceld!

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, fabia, record, Skoda

Vorig bericht: « Maakt het bonnenquotum een comeback?
Volgend bericht: Verzin een onderschrift [Ferrrrrnando Alonso] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maarten123 zegt

    4 juli 2013 om 09:57

    Nette score, ben benieuwd naar de onderhoudshistorie. Mooie voorspelling!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      4 juli 2013 om 10:05

      “The car is in its original condition. The exhaust, engine, clutch and transmission are parts that were installed by the factory. Thanks to regular maintenance the vehicle has achieved this enormous mileage,”

      -=edit: knip=-

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        4 juli 2013 om 10:11

        @sir_smokalot: uit de tekst die jij hier boven aanhaalt kun je toch afleiden dat er van een motor wissel geen spraken is.

        De oude 1.9 diesel staat volgens mij ook bekend om zijn betrouwbaarheid. Met maar 100pk uit een 1.9 wordt hij ook niet echt zwaar belast natuurlijk.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          4 juli 2013 om 10:23

          @sketcher: Ehm, ja, inderdaad…. Of ze hebben ’t ding steeds naar de fabriek gereden als een van de genoemde onderdelen stuk ging :)

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            4 juli 2013 om 10:49

            @sir_smokalot: als je de foto’s bekijkt heeft de berijder een flinke vriendenkring opgebouwd bij de fabriek, wellicht waren die bezoekjes wel met enige regelmaat ;)

            Login om te reageren
        • Svda zegt

          4 juli 2013 om 13:55

          @sketcher: de 1.9 is zeer betrouwbaar, er word zelfs gezegd meest betrouwbare diesel. Ik heb zelf de 130 pk versie gehad in de Audi met een chip van Jeroen Dik waardoor er 175 pk uitkwam met 400 Nm. Reed er gemiddeld op een volle tank 5.2 op 100 mee. Verder nooit problemen mee gehad op thermosstaat na.

          Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        4 juli 2013 om 11:22

        @sir_smokalot:
        -=edit: knip=-

        Dat is handig, die edit knop, die willen we allemaal wel. Nu slaat mijn reactie natuurlijk nergens meer op.

        Login om te reageren
      • MDA zegt

        4 juli 2013 om 12:34

        @sir_smokalot: Een koppeling die het 1.000.000 km en 13 jaar volhouden lijkt me stug… Het kán natuurlijk wel, maar ik gok dat er zo nu en dan onder het mom van ‘normaal onderhoud’ wel nieuwe platen in zijn gegaan…

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          4 juli 2013 om 12:39

          En welke uitlaat houdt het 1.000.000 km vol? Zal toch ook wel eens een ander dempertje op gegaan zijn?

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            4 juli 2013 om 13:09

            @sir_smokalot: Met zulke km’s p/jaar heb je minimaal slijtage aan je uitlaat lijn.
            De grootste vijand van een uitlaat is condenswater van korte ritjes.

            Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          4 juli 2013 om 13:18

          @MDA: & andere ongelovige Thomassen

          Heb hetzelfde geflikt met een Passat TDI (130 pk) uit 2001 0f 2
          Vier en een halve ton op de teller en de orginele uitlaat en koppeling.
          Alleen de radiator ging een keer lek, twee straten bij de VW dealer vandaan.

          De tips voor eenlang Diesel leven :

          – rustig aan, zeer rustig aan als’ie koud is
          – nooit wegtrekken als een idioot
          – nooit je voet op de koppeling als je rijdt
          – veel lange afstanden en cruise control gebruiken
          – op tijd je beurten en er niet op besparen
          ( ging op het laatst om de twintigduizend olie verversen ipv 30000 kilometer. )

          En normaal rijden.
          Twee keer per jaar inhet voorjaar en najaar naar Piet de autopoetser brengen om hem helemaal schoon te laten maken .

          Oh ja, ik heb hem nog heel goed kunnen verkopen en hij is niet als Taxi in Letland geëindigd, hij is nu van een mijnheer in Utrecht die zegt dat dit de aller beste Passat TDI is in vergelijiking tot de Passat’s waar zijn vrienden mee rijden.

          En hij was nog gechipt ook, voor nog meer powerrr onderin.

          Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      4 juli 2013 om 11:34

      @Maarten123: inderdaad dat lijkt me heel interessant naamgenoot ;-)

      Login om te reageren
  2. munich zegt

    4 juli 2013 om 09:59

    Dat lijkt me een nieuwe Fabia waard. De vraag is alleen of die ook het miljoen vol gaat houden.

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    4 juli 2013 om 10:00

    Bij een maat op de zaak hebben ze een Sprinter lopen met 798.000 dr op (toevallig gister gezien). Op wat koude start problemen na loopt ie nog als een zonnetje.
    Maar met je Fabia zoveel en zo lang rijden…. Respect.

    Login om te reageren
    • timdrogt zegt

      4 juli 2013 om 10:03

      @E34M5Touring: hoe kun je een mercedes met een skoda vergelijken

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 juli 2013 om 10:07

        @timdrogt: Hoezo niet dan?

        Login om te reageren
      • mout zegt

        4 juli 2013 om 11:35

        @timdrogt: De Sprinter is nog technisch gelijk aan de VW Crafter bovendien. Net als de Skoda is het een VAG-ontwerp.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          4 juli 2013 om 12:21

          @mout: Zeker van? VAG-ontwerp met MB-ster of MB-ontwerp met VW-schijf? Ik weet het niet hoor…

          Login om te reageren
          • mout zegt

            4 juli 2013 om 12:48

            @Esprit_de_Flandre: Nou, zeker… Ik heb ‘m niet getekend.
            Maar ‘ze’ zeggen dat Merc tegen de otnwikkelkosten aanhikte, en VW tegen de productiecapaciteit. En dat daarom VW tekende, en Merc bouwde.
            Mocht dat niet kloppen: Van alle Mercs is toch de Sprinter het best te vergelijken met een Skoda. Als in: op het Skoda-platform rijdt een VW (en wel meer dan 1 ook…), op het Sprinter-platform rijdt ook een VW.

            Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          4 juli 2013 om 13:20

          @mout:
          Nee
          Sprinter heeft een MB Diesel met ketting en Crafter een TDi met een nokkenas snaar.

          Login om te reageren
          • Lohran zegt

            4 juli 2013 om 13:57

            @desjonnies: Dat klopt, de motoren zijn wel van de fabrikanten zelf. Sprinter heeft 2.2 liters en een 3.0 V6 (heerlijk) en de Crafter heeft de nieuwe 2.0 TDI’s.

            Login om te reageren
          • mout zegt

            4 juli 2013 om 14:34

            @desjonnies: Klopt, maar ze rollen wel samen uit dezelfde Merc-fabriek.

            Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        4 juli 2013 om 12:22

        @timdrogt: Een hoop staal en plastiek, met vier wielen onder en een motor erin…

        Ja, volgens mij kan je ze zeker vergelijken…

        Login om te reageren
    • Lohran zegt

      4 juli 2013 om 10:13

      @E34M5Touring: Welke motor? Wij hebben er op het werk nog 1. Een BE trailer (altijd dus met oplegger gereden) en die staat op iets van 760.000. Blijft rijden. Al heb ik er wel een paar keer mee stil gestaan, luchtcompressor stuk en lege accu. Dat is de 5 cilinder met 160pk, onverwoestbaar.
      Erg netjes ook van die Fabia. Zo zie je wat goed onderhoud kan doen.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 juli 2013 om 10:23

        @lohran: Dit is een vroege 416CDI glaswagen. Wel met dubbel lucht achter. Wat je zegt, heeft wel is wat maar over het algemeen loopt ie prima.

        Login om te reageren
        • Lohran zegt

          4 juli 2013 om 10:29

          @E34M5Touring: Die van m’n werk is ook een 416CDI inderdaad. Ding wordt echt misbruikt, moet zonder lading altijd al 5200kg vooruit slepen. In de bergen merk je ook wel dat ‘ie wat pk’s is verloren ;)

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            4 juli 2013 om 10:31

            @lohran: Hahaha, dat wil ik wel geloven. Die van m’n maat loopt niet boven de 130km/h en lust best een slokje koelvloeistof. Maar hij pluimt nauwelijks en loopt erg mooi rond. Geen getik of geratel.

            Login om te reageren
            • Lohran zegt

              4 juli 2013 om 10:41

              @E34M5Touring: Ja precies! Ding loopt gewoon netjes, stoot alleen wat roet uit. Starten duurt ook wat langer. Ik heb er weleens in Frankrijk 125 mee gereden, maar niet echt fijn met oplegger ;) Ben wel blij dat ik er niet meer mee rijd, nu lekker een busje zonder tacho, veel relaxter (Sprinter 319CDI).

              Login om te reageren
              • mar10us zegt

                4 juli 2013 om 11:21

                @lohran: zijn jullie niet toevallig collega’s………?

              • Lohran zegt

                4 juli 2013 om 11:31

                @mar10us: Haha nee, sowieso is het een maat van @E34M5Touring en heeft hij het over een glaswagen en ik een BE trailer. Bij die Sprinters zijn hoge kilometerstanden vrij normaal.

    • sajmun zegt

      4 juli 2013 om 12:15

      @E34M5Touring: Bij een vroegere werkgever hadden ze 6 Toyota Hiace busjes in onderhoud, voor vliegveld vervoer. 4 daarvan hadden meer dan miljoen gelopen, allemaal nog met origine motor+bak, oerdegelijk dat spul!

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 juli 2013 om 13:09

        @sajmun: Blijft toch leuk van die extreme km’s

        Login om te reageren
  4. maferick74 zegt

    4 juli 2013 om 10:03

    Maar als het nou niet tegen de wet is om kilometertellers terug te draaien, dan is het vast ook niet tegen de wet om kilometertellers vooruit te draaien. Hmm als ik dan laat zien dat ik ook 1 miljoen kilometers heb gereden, krijg ik dan voor de moeite ook een nieuwe auto? Lijkt me een lucratieve handel.

    Login om te reageren
    • toroloco zegt

      4 juli 2013 om 10:11

      @maferick74: Ik denk ook dat dit een hoax is.

      Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      4 juli 2013 om 11:53

      @maferick74: Als hij nu nog 100m rijdt gaat de teller weer naar 0, dan zou je ‘m ook als nieuw kunnen verkopen ^^

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        4 juli 2013 om 13:56

        @towi1989:

        De km-teller van een Saab 9-5 blijft hangen op 999999:
        http://www.autoweek.nl/klokjerond/281/saab-9-5-23t

        Als ze er zelfs bij Saab geen rekening mee hebben gehouden dat een auto het miljoen kan halen, dan zullen ze het bij Skoda ook wel niet gedaan hebben.

        Login om te reageren
  5. nasty zegt

    4 juli 2013 om 10:03

    Een beetje zoals milion mile joe in zijn honda accord. Die had ietsje meer. 1,6miljoen kilometer. Kreeg n splinternieuwe accord van honda :)

    Login om te reageren
  6. alfista zegt

    4 juli 2013 om 10:05

    hoeveelste motorblok?

    Login om te reageren
  7. ar156sw zegt

    4 juli 2013 om 10:08

    Aan de een kant leuk natuurlijk. Fijn ook om te weten dat sommige dingen gewoon degelijk zijn en lang meegaan.

    Maar, de arme man heeft dus 13 jaar lang gemiddeld bijna 77k kilometer per jaar in een Fabia gezeten… da’s 210 km/dag. Elke dag zeg 2 uur van je leven in een Skoda Fabia…. Diesel….

    Ik vind het zeker een nieuwe auto waard, die prestatie. Maar laat het alstublieft voor de beste man zijn geestelijke gezondheid geen Fabia zijn ;)

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      4 juli 2013 om 10:36

      @ar156sw: Het duurt een paar reacties, maar dan is daar iemand die hetzelfde denkt! Dan zijn een hoop uren die je voor iets meer geld een stuk relaxter had kunnen spenderen!

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      4 juli 2013 om 17:38

      @ar156sw:
      wel eens over nagedacht hoe lang dat lopen is?
      dan ben je zelfs blij met een buskaart.

      Login om te reageren
  8. B100 zegt

    4 juli 2013 om 10:11

    Mooie prestatie. Mijn BMW diesel uit 2006 heeft bij 180K KM al zoveel kuren gehad, dat ik niet denk dat die zoveel kms halen :-(

    Login om te reageren
  9. tweede_woning zegt

    4 juli 2013 om 10:17

    niet zo verbaast allemaal , de koelkast doen we ook pas weg als deze 15 jaar heeft gedraaid.

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      4 juli 2013 om 11:54

      @tweede_woning: En wat nou als die – voordat de 15 jaar bereikt zijn – de geest geeft?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        4 juli 2013 om 12:24

        @towi1989: Dan is het brol…

        Login om te reageren
      • tweede_woning zegt

        4 juli 2013 om 15:13

        @towi1989: kopen we een nieuwe koelkast toch ? Een auto ruilen we na 3 jaar in , en duur dat autorijden …

        Login om te reageren
  10. tweede_woning zegt

    4 juli 2013 om 10:17

    hier nog een 1.6 benzine voorbeeld :

    DS Online
    De teller staat op 1.000.000

    De Fiat Doblo van Ignace Decroos (61) heeft ruim één miljoen kilometer op de teller. ‘De auto bolt nog steeds heel goed.’
    Ignace Decroos uit Boezinge werkt als koerier voor de firma Jetcar. In 2002 kocht hij een Fiat Doblo, een 1.6 benzineversie met 103pk en een lpg-installatie. Acht jaar later en ruim één miljoen kilometer verder doet de wagen het nog steeds uitstekend.

    ‘Jaarlijks rijd ik 120.000 kilometer’, zegt Ignace Decroos. ‘De wagen is soms zwaar geladen en geregeld trek ik ook een aanhangwagen mee. Maar het bakje heeft me nog nooit teleurgesteld.’

    Decroos doorkruiste met zijn auto al een pak landen. ‘Ik toerde onder meer al rond in Noorwegen en Hongarije. Soms is het wel een race tegen de klok. Het aantal boetes voor overdreven snelheid dat ik tot nu kreeg, valt echter best mee. Maar ook urenlang in de file staan was al mijn deel. Ik gebruik de wagen alleen voor het werk. De gezinsuitstappen gebeuren met een andere auto. Ook een Fiat Doblo trouwens.’

    Eén miljoen kilometer is niet niks. Dat is ongeveer 25 keer de omtrek van de aardbol.

    ‘De voorbije jaren moesten er wel al enkele onderdelen worden vervangen.’, zegt Decroos, die er even het piekfijn ingevulde onderhoudsboekje bijhaalt. ‘De koppeling gaf na 500.000 kilometer de geest. De versnellingsbak was na 820.000 kilometer aan vervanging toe. Maar de ophanging is nog steeds origineel. Net als de stoelbekleding.’

    Het onderhoud van de wagen gebeurt bij garage Monteyne in Lo, sinds 1992 een officieel verkooppunt van Fiat. Ludo Monteyne en zoon Jeroen dienen de Doblo van Ignace de beste zorg toe.

    ‘Wagens met 300.000 of 400.000 kilometer op de teller, daar kijkt niemand nog van op. Al gaat het dan voornamelijk wel om dieselwagens’, zegt Jeroen Monteyne. ‘Een auto met een miljoen kilometer daarentegen is wel redelijk uniek. Zo’n pak kilometers haal je niet zomaar. Veel hangt af van de manier waarop je met de wagen rijdt. Respect voor de mechaniek en een nauwgezet onderhoud zijn dan onontbeerlijk.’

    ‘Ik hoop nog een tijdje met de wagen te kunnen rondrijden’, zegt Ignace Decroos. ‘Hij bolt nog steeds heel goed. Mijn volgende auto wordt zeker opnieuw een Fiat Doblo. Daar bestaat geen twijfel over.’ line”]

    Login om te reageren
    • Lohran zegt

      4 juli 2013 om 11:35

      @tweede_woning: Die heeft in Autoweek gestaan geloof ik? Hoop alleen dat ze met Jetcars niet de louche garage in R’dam bedoelen ;)

      Login om te reageren
      • tweede_woning zegt

        4 juli 2013 om 15:12

        @lohran: ja meen ik ook . Jet cars ? Nee toch …

        Login om te reageren
        • Lohran zegt

          4 juli 2013 om 15:15

          @tweede_woning: Nee neem aan dat het wat anders is. Met beetje onderdelen rijden haal je geen 120.000km per jaar.

          Login om te reageren
  11. baap zegt

    4 juli 2013 om 10:29

    VAG dieseltjes zijn gewoon prima.. en uiterst betrouwbaar! Maar goed, 100 pk uit een 1900cc (diesel)blok krijgt natuurlijk ook niet op z’n donder! Die onderdeeltjes hebben een relaxte 1.000.000 km’s gehad.

    Login om te reageren
    • Dickie zegt

      4 juli 2013 om 12:15

      @baap:
      De 1.9 zijn wel goed maar de 2,5 5 cilinder uit mijn T5 is verre van degelijk.
      Voor de rest wel prima, Gelukkig geen automaat zijn ook niet al te best.

      Login om te reageren
  12. bmwuberalles zegt

    4 juli 2013 om 10:32

    in duitsland klokken ze gemakkelijk zo’n kilometers. afstanden zijn groot. als ’t afstand tussen zijn huis en werk 80km is, zit je al gemakkelijk aan 160km per dag

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 juli 2013 om 10:53

      @bmwuberalles: maar in Duitsland is juist niet zo dat mensen ver weg van huis wonen (is bij een auto van de zaak ook erg ongunstig).

      Login om te reageren
      • quincy zegt

        4 juli 2013 om 11:17

        @mashell: In Nederland wonen mensen meestal ook niet ver van hun huis hoor :-P Das niet alleen ongunstig voor de auto van de zaak.

        Login om te reageren
    • yerrie zegt

      4 juli 2013 om 15:10

      @bmwuberalles: Ik reed een tijd lang door heel Nederland voor werk, de ene dag maastricht, dan groningen en dan weer zeeland vanuit Rotterdam, zat rond de 80K per jaar en dan schiet het op

      Login om te reageren
  13. mercedesclk350 zegt

    4 juli 2013 om 11:58

    Bravo! Goede reclame voor Skoda nu.

    Login om te reageren
  14. Tommy2 zegt

    4 juli 2013 om 12:37

    Die 1.9 TDI’s zijn inderdaad niet stuk te krijgen, heb meerdere Passat’s gezien met 5 ton op de teller en nog het orginele blok.

    Login om te reageren
  15. dadutchdude zegt

    4 juli 2013 om 12:57

    Mijn 1.9 TDI hield het voor gezien bij 226.000…

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      4 juli 2013 om 14:49

      @dadutchdude: Wel de juiste olie gebruikt en de EGR-toevoer gedicht? Zoniet, dan zijn ze snel versleten.

      Login om te reageren
      • dadutchdude zegt

        4 juli 2013 om 15:19

        @Tommy2: Altijd de juiste olie er in, 3x per jaar onderhoud bij de dealer, netjes warmrijden en bij langere afstanden en hogere snelheden altijd de turbo laten nadraaien.

        EGR afdichten zou gewoon niet nodig moeten zijn om de levensduur van een blok te verlengen.
        Kutblokken zijn het!

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          4 juli 2013 om 18:36

          @dadutchdude: De turbo moet na 250/300k sowieso vervangen worden, langer gaan die dingen vaak niet mee (de VGT-turbo’s tenminste). En als de EGR dicht zit komt er geen uitlaatgas meer in de inlaat binnen waardoor er minder roetvorming op de kleppen ed. zal zijn. Je kan gewoon een staalplaatje tussen de aansluiting van de buis zetten. Dat dit niet nodig zou zijn lijkt me sterk, wie wil er nou uitlaatgas terug in zijn motor hebben?

          Login om te reageren
          • dadutchdude zegt

            4 juli 2013 om 18:53

            @Tommy2: Ik weet wat een EGR afdichten inhoudt. Ik doel meer op het feit dat dergelijke trucjes niet nodig zouden moeten zijn om betrouwbaarheid te verhogen.

            Overigens, vaak is een EGR afdichten helemaal niet nodig. Als een EGR overbodig zou zijn dan had VAG hopelijk toch wel gekozen om die krengen gewoon niet in te bouwen. Toch?

            Login om te reageren
            • Tommy2 zegt

              4 juli 2013 om 23:24

              @dadutchdude: VAG heeft zich maar te houden aan de Europese richtlijnen. Door al die milieu-eisen zijn ze genoodzaakt een deel van de uitlaatgassen te ‘hergebruiken’, wat natuurlijk ten koste gaan van de levensduur van de motor. Het is beter voor het milieu maar niet het beste voor je motor, en dat laatste is wat telt als eigenaar zijnde toch? :P Trouwens de standaard schrale afstelling van het motormanagement is vaak ook niet ideaal voor de motor.

              Login om te reageren
  16. keesje1987 zegt

    4 juli 2013 om 13:03

    Sorry hoor, maar hij heeft helemaal nog niet de 1miljoen km gehaald…

    Login om te reageren
  17. yerrie zegt

    4 juli 2013 om 15:07

    Mijn maat koopt alleen nog maar Skoda’s voor zijn personeel, prijs kwaliteit is dermate goed dat hij ze zelf koopt en onderhoud.

    Login om te reageren
  18. jeroen92 zegt

    4 juli 2013 om 15:17

    Geef die man een nieuwe Fabia, wat een held!

    Login om te reageren
  19. gast zegt

    4 juli 2013 om 15:31

    geef die man een superb, dat rijdt veel fijner..

    Login om te reageren
  20. solmatje zegt

    4 juli 2013 om 15:33

    Duidelijk een motor die afkomstig is van VAG..

    Login om te reageren
  21. EdwinPeek zegt

    4 juli 2013 om 15:56

    Bots skoda :)

    Login om te reageren
  22. gustav zegt

    4 juli 2013 om 21:25

    Als ik goed geknipt en geplakt heb dan staat hier ‘:n hele verhaal.
    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/104416.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North