• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

10 dure hot hatches op Nederlands kenteken

Auteur: RubenPriest, gepost 17 augustus 2018 om 10:57 – 113 Reacties

RS3


Ze zijn aan de prijs tegenwoordig.

In het huidige aanbod van nieuwe hot hatches mag je de portemonnee trekken. Auto’s worden krachtiger, sneller, maar ook duurder. Zeker wanneer de CO2 uitstoot niet mals is ben je als koper de sigaar. Desalniettemin staan er diverse exemplaren op Nederlands kenteken, hoewel het in sommige gevallen een demo betreft. Voor de nieuwprijs van deze auto’s kun je heel veel ander leuk spul kopen. Een aantal voorbeelden check je hieronder! Klik op het plaatje om meer foto’s te bekijken.

Zie ook: 9 peperdure sedans op Nederlands kenteken

Volkswagen Polo R WRC – 40.990 euro
Een bijzondere Polo, maar ook een bijzonder prijskaartje. Bijna een halve euroton voor een Polo is niet mals.
Polo WRC

Toyota Yaris GRMN – 46.420 euro
Gazoooo Racing Masters of Nürburgring! Masterlijk duur ook, zo’n Yaris. Wel een bommetje met hoofdletter B.
Yaris

Hyundai i30N – 47.695 euro
Vandaag is rood.. een bijna 50.000 euro kostende Hyundai.
i30N

Renault Mégane R.S. – 49.899 euro
Heel leuk en heel duur. Even wachten tot koning afschrijving zijn werk heeft gedaan de komende jaren.
Megane RS

Audi S1 – 55.538 euro
De Audi oogt niet bijzonderder dan de Ford Ka die ernaast staat. Toch werd voor deze hatchback meer dan 55.000 euro betaald.
Audi S1

Honda Civic Type R – 56.650 euro
Een bom duiten, wel een apparaat van formaat. Iedereen kan fatsoenlijk instappen en je kunt er nog gruwelijk hard mee over het circuit ook.
Type R

Ford Focus RS – 57.755 euro
Zeker zo in het grijs oogt deze generatie RS een stuk minder extreem in vergelijking met zijn voorganger. De extremiteit is er nog wel qua prijs. Bijna 60 mille.
Focus RS

Volkswagen Golf R – 73.546 euro
De bekende gele Golf R. Volgestampt met opties gaat het Golfje over de 70.000 euro in prijs heen.
Golf R

Mercedes-AMG A45 Yellow Night Edition – 87.856 euro
Je kunt beter zelf wat gele lijntjes trekken over de auto, want zo’n officiële Yellow Night-versie van Mercedes-AMG is niet voordelig te noemen.
A45

Audi RS 3 Sportback – 96.383 euro
De koning van dit lijstje. Bijna 100.000 euro voor een A3, jazeker. Bloedjesnel, maar door een geplaagde vijfcilinder onder de kap ongelofelijk duur in Nederland.
RS3

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, a3, a45, amg, Audi, Audi A1, civic, focus, focus-rs, Ford, geld, golf, golf-r, grmn, Honda, Hyundai, i30, i30n, lijstjes, megane, megane-rs, Mercedes, mercedes-amg, Renault, RS3, s1, top10, Toyota, type-r, Volkswagen, yaris

Vorig bericht: « Eigenaar stemt Lamborghini Urus en Aventador S op elkaar af
Volgend bericht: Elon Musk niet klaar om dubbele bestuursrol op te geven »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    17 augustus 2018 om 10:59

    >Bijna 1 ton voor een A3
    Hoe onfris ben je dan wel niet in je bovenkamer???

    Login om te reageren
    • r525 zegt

      17 augustus 2018 om 11:04

      @toyotafortuner: Ik kan het eerlijk gezegd beter ruimen dan 46 ruggen voor een Yaris…

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        17 augustus 2018 om 11:11

        @r525: ik hou best wel van auto’s maar ik vind beide prijzen redelijk exorbitant. Voor dat geld is veel mooier spul te krijgen.

        Login om te reageren
        • goodolddays zegt

          17 augustus 2018 om 11:39

          @rhellema: moet je is kijken wat voor jonge gtr je kunt kopen voor 95k. Een supercar, nee koop je een hatchback.

          Login om te reageren
          • Joerek zegt

            17 augustus 2018 om 13:19

            @goodolddays: Dat is toch totaal geen vergelijk. Met die GT-R zijn je onderhoudskosten veel extremer. Per maand kost die RS3 minder denk ik.

            Login om te reageren
            • pa045 zegt

              17 augustus 2018 om 13:32

              @Joerek: ik denk dat dit nog best tegen kan vallen. Een Audi RS is niet te verzekeren, niet geheel vrij van reparaties die ook nog eens duur zijn en remmen..

              Login om te reageren
            • mark997gt3 zegt

              17 augustus 2018 om 14:18

              @Joerek: rs3 schrijft gewoon minimaal 1500 euro per maand af. GtR heeft de grootste afschrijving al achter de rug en is wat waarde vaster dan een nieuwe rs3. Denk ik….

              Login om te reageren
              • dijan zegt

                17 augustus 2018 om 15:51

                @mark997gt3: Dus met jouw berekening is een rs3 van 5 jaar te koop voor 5000 euro ? Waar? Ik heb een S3 sedan van nieuwprijs in 2015 66000 euro. Inruilprijs nu ;41000 euro ,dus afschrijving 620 euro p maand.

              • rufctr01 zegt

                17 augustus 2018 om 17:26

                @dijan: je hebt het over een inruilprijs, iets anders dan een verkoopprijs.
                Wat moet je dan weer kopen? Weer een A3tje van 70ruggen? Want als je bij de dealer kom voor een auto van 70k dan krijg je voor elke afgetrapte auto een paar ruggen inruil…

              • dijan zegt

                17 augustus 2018 om 18:03

                @rufctr01: De inruilprijs is ook de verkoopprijs .(kijk eens op Gaspedaal) .Ik ben bij meerdere merken geweest en de prijs is overal bijna gelijk. Wel neerbuigend A3 tje ? Het is geen Renaultje.Maar ,ja je bent nu eenmaal zo.

              • monsieurleloure zegt

                17 augustus 2018 om 19:08

                @dijan: inruilprijs is verkoopprijs, welja joh, een dealer die dat doet moet ik nog tegenkomen.
                Jij denkt dat dat zo is, dat is iets heel anders.

              • karaya zegt

                17 augustus 2018 om 21:00

                @dijan: Het is een Audi natuurlijk.

                Het meest legendarische merk aller tijden.

                (proest)

          • dijan zegt

            17 augustus 2018 om 14:35

            @goodolddays: OT; Het gaat hier over NIEUWE auto s .

            Login om te reageren
      • stuko zegt

        17 augustus 2018 om 11:17

        @r525: haha ik dacht dat 46k voor een Yaris een typo was

        Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        17 augustus 2018 om 11:51

        @r525: of 55k voor een audi a1

        Login om te reageren
      • reactief zegt

        17 augustus 2018 om 12:01

        @r525: Merkimago doet veel goeds blijkbaar.

        Die GRM is wel ff 10k goedkoper dan de S1. De GRM is in beperkte oplage gemaakt en schijnbaar zeer tof om te rijden. De A1 is gewoon snel.
        Ik zou zeggen beide extreem duur, maar eigenlijk bijna alles in dit rijtje…

        Login om te reageren
    • Reimon zegt

      17 augustus 2018 om 12:29

      @toyotafortuner: Dit exemplaar wel met 500+ pk en in bezit van een echte liefhebber! Work hard, play hard!

      Login om te reageren
    • evdw zegt

      17 augustus 2018 om 14:23

      @toyotafortuner: En dan niet eens de limousine nemen!

      Login om te reageren
    • smokeyoilyaudi zegt

      17 augustus 2018 om 17:31

      @toyotafortuner: dan ben je gewoon knettergek! Een olieschuit voor bijna 100k kopen! Koop dan iets knaps en betrouwbaars!

      Login om te reageren
    • hanselegans zegt

      17 augustus 2018 om 20:21

      @toyotafortuner: In België 60k en met wat opties 70k. Verhuizen is de boodschap.

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        17 augustus 2018 om 20:22

        @hanselegans: nee. Want ik heb helemaal niks met de RS3. T is alleen maar leuk voor spotters en t dievengilde.

        Login om te reageren
        • hanselegans zegt

          17 augustus 2018 om 21:25

          @toyotafortuner: alle auto’s zijn goedkoper in België. Dus elke Nederlandse petrolhead zou dat al eens moeten overwogen hebben ? Geef maar toe.

          Login om te reageren
          • fordgek zegt

            17 augustus 2018 om 23:08

            @hanselegans: Nee, want in België mag helemaal niets qua aanpassingen en betaal je maandelijks veel meer voor auto’s met fatsoenlijke motoren.

            Login om te reageren
  2. ikschrijfookoverautos zegt

    17 augustus 2018 om 11:03

    Weet nog goed dat ik als 16-jarige bij een Volkswagen-dealer werkte en een van de verkopers in een Polo WRC reed. Stickerprijs van 42K. Heb mezelf het gebouw uitgelachen. Paar weken later vertrokken. Dat er hot hatches zijn die meer dan het dubbele van dat belachelijke ding kosten, is werkelijk van de gekken. Zou ik er een overwegen als ik het geld had? Absoluut.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      17 augustus 2018 om 11:29

      @ikschrijfookoverautos: welke dealer zat je?! Heb mijne destijds bij Auto Mondt in de Lier gekocht (was ook een demo).

      Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      17 augustus 2018 om 11:43

      @ikschrijfookoverautos: ga d’r maar van uit dat die verkoper ‘m niet privé reed…

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      17 augustus 2018 om 12:17

      @ikschrijfookoverautos: moest even kijken hoe oud je nu bent… 5 jaar geleden dus…

      Login om te reageren
  3. benvan zegt

    17 augustus 2018 om 11:07

    ‘De Audi oogt niet bijzonderder dan de Ford Ka die ernaast staat’
    Oh no he didn’t ?

    Login om te reageren
  4. thomasthomas zegt

    17 augustus 2018 om 11:09

    Toevallig zo’n rode Hyundai zien rijden en gisteren een witre Meganes Rs … ben op beide verliefd. Vooral van de I30 n snap ik het niet maar die auto heeft iets.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 augustus 2018 om 11:42

      @thomasthomas: Tja, het merk is gewoon van ´het sukkeltje van de klas´ naar de ´gave underdog´ gepromoveerd. En dat is gewoon heel goeie markering. Geldt uiteraard alleen voor de N modellen (tot op heden slechts 1) De rest is niet slecht, maar er hangen geen posters in jongens kamers.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        17 augustus 2018 om 11:51

        @dutchdriftking: zag laatst een mannetje van een jaar of acht met zijn papa rondlopen toen hij naar een Octavia wees en riep dat hij die later echt wilde hebben!

        Onderschat de posters op jongetjeskamers niet ?

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          17 augustus 2018 om 12:26

          @gulli: Tja, er is nog wel een verschil tussen een Octavia en een Octavia. Een dikke blauwe RS wil ik ook best hebben als ik later groot ben :P.

          Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        18 augustus 2018 om 17:05

        @dutchdriftking: klopt!

        Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    17 augustus 2018 om 11:09

    Volgens mij is de duurste ook nog de minst leuke om te rijden.

    Login om te reageren
    • romeoalfa zegt

      17 augustus 2018 om 11:22

      @berlinetta: Dan moet je eens luisteren naar zo’n 5cil…

      Login om te reageren
      • troefdoeter zegt

        17 augustus 2018 om 11:41

        @romeoalfa: Als rijplezier exclusief afhankelijk was van motorgeluid dan had je een punt.

        Login om te reageren
        • romeoalfa zegt

          17 augustus 2018 om 12:02

          @troefdoeter: Het is allemaal ook erg persoonlijk. Het idee van zo’n geluid plus de veiligheid van Quattro lijkt me heerlijk.

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        17 augustus 2018 om 11:43

        @romeoalfa: Hij klinkt zeker heerlijk, maar ik heb het over wegligging. Heb nog nooit een rijtest gelezen waaruit volgt dat de Audi de leukste is om te rijden. Dat is in mijn ogen juist waarom je zo’n auto koopt, voor de fun.

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 augustus 2018 om 11:53

        @romeoalfa: geluid is top, maar hij heeft een punt in zekere zin. En geloof mij, heb al meerdere RS3’s gereden, zowel de 8P, 8V en facelift. De RS3 is top in die zin dat het snel is, comfortabel, ruim, heerlijke pruttel van de 5-cilinder! Maar..
        Het is ook allemaal heel erg “onder controle”. Door Quattro heb je altijd grip en goed wegligging, een polo WRC is veeeel venijniger en speelser. Na een weekend lang elk stoplicht launch control gebruiken, ben je het ook beu.
        Ik denk dan ook dat die reactie van hem meer slaat op het feit dat je in the end een hele goede auto hebt, maar de minste speelse en pure van allemaal, puur omdat alles te goed is.

        Login om te reageren
        • chriscross zegt

          17 augustus 2018 om 12:42

          @ghost: rs3 ruim? tov van een Appie winkelwagen misschien wel.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            17 augustus 2018 om 13:26

            @chriscross: tov een driedeurs Yaris wel ja.

            Tov een Toyota Previa niet nee.

            Zo kan ik op alles wel wat zeggen wat nergens op slaat. De essentie van mijn vorige bericht sloeg ook totaal niet op de ruimte van een RS3. Maar goed, dat begreep je natuurlijk helemaal.

            Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          17 augustus 2018 om 17:28

          @ghost: een A3 is echt wel krap en klein in zijn klasse…

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            17 augustus 2018 om 17:48

            @rufctr01: dan koop jij het toch lekker niet, hoezo valt iedereen daar ineens over, dat was heel mijn essentie niet van mijn OP.

            Login om te reageren
        • karaya zegt

          17 augustus 2018 om 21:03

          @ghost: Dat komt echt niet omdat alles te goed is hoor.

          Technisch gezien is het één groot compromis.

          Login om te reageren
      • fordgek zegt

        17 augustus 2018 om 23:10

        @romeoalfa: zéker weten, voor je het weet loopt ie in elkaar, dus optijd doorschuiven die hap.

        Login om te reageren
  6. reactief zegt

    17 augustus 2018 om 11:10

    Wow! Ik schrik toch wel van die schrikbarend hoge prijs van de RS3.

    Paar jaar terug zaten de M3’s, C AMG’s en RS4’s rond die nieuwprijs toch!?

    Ik heb het niet liggen, maar pfff, ik zou het er ook niet voor over hebben!

    Login om te reageren
    • 1audi1 zegt

      17 augustus 2018 om 11:24

      @reactief: De segmenten zijn ook wat opgeschoven. Vroeger was een A3 een stuk kleiner, deze A3 gaat al richting de A4 van twee generaties terug. Daarnaast kun je bij Audi ook wat belachelijk dure opties aanvinken.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        17 augustus 2018 om 11:54

        @1audi1: Ja dat klopt ook wel. Nog ff en er past weer een model onder de A1.

        Maar toch…. Zoveel geld voor een hatch.

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          17 augustus 2018 om 12:24

          @reactief: vergeet ook niet dat de BPM weer wat hoger ligt en deze volgendjaar volgensmij weer een stuk hoger komt.

          Login om te reageren
  7. T5Power zegt

    17 augustus 2018 om 11:27

    De Audi RS3 heeft een geplaagde vijfcilinder, want…?

    Ik heb mijn schoonbroer onlangs geholpen met de invoer van een RS3 8p (de voorganger dus) en die is gechipt tot 420pk en 600nm. Dan praat je echt ergens over hoor, wat een bommetje:-p

    Login om te reageren
    • pier zegt

      17 augustus 2018 om 11:40

      @t5power: belastingtechnisch geplaagd

      Login om te reageren
  8. itsok zegt

    17 augustus 2018 om 11:29

    Waarom zijn die prijzen eigenlijk openbaar?

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      17 augustus 2018 om 17:46

      @itsok: waarom niet? Je kunt van bijna alles opzoeken of opvragen wat de prijs was. Huizen, auto’s, ambtenarensalarissen, bruggen, eieren, renpaarden, etc

      Login om te reageren
  9. alcantara zegt

    17 augustus 2018 om 11:43

    Allemaal dikke afschrijvingskanonnen.

    Login om te reageren
    • tttijn zegt

      17 augustus 2018 om 15:34

      @alcantara: klopt en ik importeer over een paar jaar met een grijns een jong gebruikte

      Login om te reageren
    • tge1 zegt

      18 augustus 2018 om 06:17

      @alcantara: Ideaal voor de “arme sukkelèèrs”. :-)

      Login om te reageren
  10. kimhung zegt

    17 augustus 2018 om 11:47

    Merk Prijs/PK= prijs per PK

    Polo WRC €40.990/220 pk=€204.5
    Toyota €46.420/212 pk=€218.96
    Hyundai €47.695/275=€173.44
    Megan €49.899/279=€178.85
    Audi s1 €55.538/231=€240.42
    Honda €56.650/320=177.03
    Ford €57.755/350=165.01
    Golf €73.546/310=€237.25
    Mercedes €87.856/381=€230.59
    Audi rs3 €96.383/400=€240.96

    KIES MAAR Dames en heren

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      17 augustus 2018 om 12:37

      @kimhung: maak er prijs per pk/kg^2 van. Lichter is echt dubbel zo leuk. Kg = Echte gewogen kilos met chauffeur. Dan wint de GRMN?

      Login om te reageren
      • kimhung zegt

        17 augustus 2018 om 13:08

        @onehp: ik zal kijken wat ik kan doen

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          17 augustus 2018 om 13:10

          @kimhung: ik kan je de kilos geven om een uurtje ofzo

          Login om te reageren
          • kimhung zegt

            17 augustus 2018 om 14:00

            @onehp: kijk er pas vanavond naar aangezien ik nog aan het werk ben :P

            Login om te reageren
            • Onehp zegt

              17 augustus 2018 om 14:37

              @kimhung:
              Realistische gewichten, gemiddelde van opgegeven EU gewicht (met 75kg chauffeur, auto’s rijden vooralsnog niet zonder chauffeur) en zwaarst gewogen EU door magazine (bron: zeperfs.com):
              Polo R WRC: 1324kg
              Yaris GRMN: 1208kg
              I30N: 1544kg
              MRS man: 1507kg
              S1: 1421kg
              CTR: 1480kg
              FRS: 1627kg
              Golf R: 1545kg
              A45: 1674kg (zwaarste immers full option special ed)
              RS3 SB: 1645kg

              Login om te reageren
              • karhengst zegt

                17 augustus 2018 om 15:12

                @Onehp: Allemachtig! 1600 KG voor een A Klasse, wat zo ongeveer de kleinste C-segmenter is.

                @Willeme: Idee voor een artikel, hoeveel gewicht voegen opties aan een auto toe? Schuif- en panodaken zijn bekend, maar hoe zit het met zaken als betere audio, neerklapbare achterbanken en eventueel andere leuke luxe gadgets die ongemerkt het gewicht opdrijven? (Of juist weer niet?)

              • willeme zegt

                17 augustus 2018 om 15:35

                @karhengst: Erg leuk idee. Al een paar keer met @onehop erover wezen sparren. Het is bijzonder lastig omdat allemaal uit te zoeken. Met name de opties, fabrikanten geven daar niets over op. Ook is het ene leeggewicht het andere leeggewicht niet. De opgaven die @onehop net geeft, zit een bestuurder in van 75 kg. Dat is niet een ‘leeg’ gewicht. Persoonlijk zou ik kijken naar alle vloeistoffen die nodig zijn plus 10 liter brandstof. Dan heb je een redelijk realistisch en goede te vergelijken beeld van wat ‘leeg’ is.

                Ook is er geen touw aan vast te knopen, want op die A45 AMG bijvoorbeeld, kunnen nog een hele hoop opties gekozen worden. Maar zeker leuk om even in de gaten te houden!

              • Onehp zegt

                17 augustus 2018 om 17:47

                @willeme: hé Willem, waarom juist ‘leeg’? Het overgrote deel van de cijfers wordt vandaag de dag als EU aangeveven, dus volle (ok 90%) tank en met een schabloon 75kg chauffeur. Wat in de praktijk het gewicht is waarmee je de weg op gaat ‘leeg’ met een kwarts tank, want de meeste mannen hier wegen meer dan 75kg en benzine is niet zó zwaar (~0,7kg/l, verschil tss 90% 50l tank en een kwart is slechts 23kg…. )
                Vol is met bagage en alle plaatsen bezet, op een hot hatch kan dat 400kg extra zijn :)

                Ik zeg DOEN ;)

              • willeme zegt

                17 augustus 2018 om 17:57

                @onehp: De term ‘leeggewicht’ is klaarblijkelijk polyinterpretabel. Dat is in principe geen probleem, maar maakt het interessanter. Niet iedereen weegt evenveel, dus die 75 kg richtlijn lijkt mij niet handig. Je telt je eigen gewicht er maar bij ;-). Die 10 liter benzine is logisch, 90% juist niet. 10 liter is voldoende om de volgende pomp te halen en zorgt ervoor dat in elk geval het expansievat en de leidingen ‘vol’ zitten met benzine.

                Op die manier bekeken heeft zijn alle gewichten ook goed te vergelijken. Sommige SUV’s hebben een tank van 110 liter, de Volvo XC90 T8 slechts 50. Dan is die 90% niet goed te vergelijken. Het is in elk geval interessante materie!

              • Onehp zegt

                17 augustus 2018 om 18:30

                @willeme: ik zie geen reden om een eigen definitie te maken, dan kun je je houden aan de duitse DIN norm van leeggewicht (=engelse kerb weight) met 90% tank, dat is het gewicht van de auto zelf dan, klaar om er een stuk mee te gaan rijden…
                Je kunt nooit 100% vergelijken, sommige autos komen 250km ver met 10l, anderen 40km… Ook niet vergelijkbaar ;)

              • ghost zegt

                17 augustus 2018 om 17:50

                @willeme: dan is een polo WRC 1160 + 75 + 10 is 1245kg. En niet wat hierboven staat.

              • Onehp zegt

                17 augustus 2018 om 18:26

                @ghost: hierboven is eu, dus 90% tank + 75kg.

              • ghost zegt

                17 augustus 2018 om 19:00

                @Onehp: dat is het probleem met de internetgekkies tegenwoordig. Nemen alles over want internet zegt het. Ik heb een WRC gehad. Er gaat maar 35 liter in. Dus 90% is 31,5 liter. Plus minus 30kg +75 + 1160= 1265kg, zit je nog steeds niet goed met je cijfers.

                Op internet staat ook dat de WRC 241 km/u haalt op top. Toch raar, ik heb de 290 aangetikt ermee.

                Ik bedoel maar..

              • Onehp zegt

                17 augustus 2018 om 20:11

                @ghost: Wat is de bron van je gewicht? Ik vind meerdere malen dat VW zelf 1324kg EU gewicht aangeeft. Sportauto heeft een getunede met lichte velgen en uitmaat gewogen tot 1220kg+75kg=1295kg, dus de fabrieksopgave van VW lijkt te kloppen, misschien omdat je geen opties kon aantikken (juist?) die hem nog zwaarder maken…

      • kimhung zegt

        17 augustus 2018 om 16:58

        @onehp:
        Volkswagen WRC € 40.990,00
        220 PK
        € 186,32 Prijs per PK
        1324 Gewicht KG
        0,0198 prijs per PK/KG^2
        0,166 PK/KG
        6,018 KG/PK

        Toyota Yaris grmn € 46.420,00
        212 PK
        € 218,96 Prijs per PK
        1208 Gewicht KG
        0,0329 prijs per PK/KG^2
        0,175 PK/KG
        5,698 KG/PK

        Hyundai I30N € 47.695,00
        275 PK
        € 173,44 Prijs per PK
        1544 Gewicht KG
        0,0126 prijs per PK/KG^2
        0,178 PK/KG
        5,615 KG/PK

        Renault Megane RS € 49.899,00
        279 PK
        € 178,85 Prijs per PK
        1507 Gewicht KG
        0,0141 prijs per PK/KG^2
        0,185 PK/KG
        5,401 KG/PK

        Audi S1 € 55.538,00
        231 PK
        € 240,42 Prijs per PK
        1421 Gewicht KG
        0,0286 prijs per PK/KG^2
        0,163 PK/KG
        6,152 KG/PK

        Honda Civic Type R € 56.650,00
        320 PK
        € 177,03 Prijs per PK
        1480 Gewicht KG
        0,0143 prijs per PK/KG^2
        0,216 PK/KG
        4,625 KG/PK

        Ford focus RS € 57.755,00
        350 PK
        € 165,01 Prijs per PK
        1627 Gewicht KG
        0,0103 prijs per PK/KG^2
        0,215 PK/KG
        4,649 KG/PK

        Volkswagen Golf R € 73.546,00
        310 PK
        € 237,25 Prijs per PK
        1545 Gewicht KG
        0,0236 prijs per PK/KG^2
        0,201 PK/KG
        4,984 KG/PK

        Mercedes A45 AMG € 87.856,00
        381 PK
        € 230,59 Prijs per PK
        1674 Gewicht KG
        0,0190 prijs per PK/KG^2
        0,228 PK/KG
        4,394 KG/PK

        Audi RS3 € 96.383,00
        400 PK
        € 240,96 Prijs per PK
        1645 Gewicht KG
        0,0215 prijs per PK/KG^2
        0,243 PK/KG
        4,113 KG/PK

        Heb wel een EXCEL lijstje, maar kon er geen goede afbeelding van maken en er op zetten

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          17 augustus 2018 om 17:37

          @kimhung:
          Liep wat fout met de € per pk/kg^2, cijfers moeilijk te relateren ook, heb het uitgerekend niet in kg maar per ton (1000kg). Hoe meer pk/ton^2 hoe leuker. En hoe lager de € per pk/ton^2, hoe meer rijplezier voor je geld (ruwweg):

          Polo WRC: 125pk/ton^2, 326€ per pk/ton^2
          Yaris GRMN: 145pk/ton^2, 319€ per pk/ton^2 (absolute winnaar voor je geld)
          i30N: 115pk/ton^2, 413€ per pk/ton^2
          MRS: 122,8pk/ton^2, 406€ per pk/ton^2
          S1: 114pk/ton^2, 485€ per pk/ton^2
          CTR: 146pk/ton^2, 387€ per pk/ton^2 (beste koop als ie ruim moet zijn)
          FRS: 132pk/ton^2, 436€ per pk/ton^2
          Golf R: 129pk/ton^2, 566€ per pk/ton^2
          A45: 135pk/ton^2, 646€ per pk/ton^2
          RS3: 148pk/ton^2, 652€ per pk/ton^2 (meest fun nipt, maar veruit duurst dus geen echte ‘prestatie’)

          Vreemd genoeg komt het resultaat redelijk goed overeen met wat door de journalisten als het meeste fun wordt beschouwd…

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            17 augustus 2018 om 17:38

            @onehp: de i30N misschien de uitzondering, wat weerom bewijst dat pk (en gewicht) niet alles zijn. Een leuke afstelling kan veel doen…

            Login om te reageren
    • ghost zegt

      17 augustus 2018 om 13:28

      @kimhung:

      WRC had ik
      S1 heb ik
      RS3 wil ik

      Login om te reageren
      • tttijn zegt

        17 augustus 2018 om 15:35

        @ghost: limousine?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          17 augustus 2018 om 17:51

          @tttijn: mwah maakt me niet uit. Vind Sportback gaaf en limousine ook. Uiteindelijk is de beste deal tegen die tijd de doorslag.

          Login om te reageren
      • kimhung zegt

        17 augustus 2018 om 17:21

        @ghost: Uit mijn gegevens (die er nu zijn) blijkt dat de Ford RS toch het meest ”bang for your buck” is.
        Voor de belevenis raad ik je toch Autoblog.nl in de gaten te houden :p

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          17 augustus 2018 om 17:56

          @kimhung: dat geloof ik graag maar gezien ik Autoblog meermalig per dag lees, weet ik ook dat de Focus RS problemen heeft met de koppakkingen, die soms al na 10k km klappen. Daarbij vind ik het interieur van die wagens compleet ruk, en ga mij daar vroeg of laat aan storen.

          Overigens ga ik nog het liefste af op eigen gevoel en ervaring, in combinatie met wat ik lees, zowel op Autoblog als op fora en internet en verhalen van andere eigenaren.

          Toch bedankt voor het meedenken.

          Login om te reageren
        • Onehp zegt

          17 augustus 2018 om 20:17

          @kimhung: je krijgt er ook veel kilo’s voor je centen, dat remt de bang af… Meest bang per pk/kg, of meest Go voor je euro, moeten we nog eens uitrekenen ;)

          Login om te reageren
  11. lekkaah zegt

    17 augustus 2018 om 11:58

    De duurste is ook gelijk degene met de grootste “aandachtspuntlijst” volgens mij

    Login om te reageren
  12. menaz zegt

    17 augustus 2018 om 12:06

    Lang leve de BPM. :(

    Login om te reageren
  13. kniesoor zegt

    17 augustus 2018 om 12:12

    Wat mij betreft de Kievietsj. Ondanks z’n wat discutabele uiterlijk.

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    17 augustus 2018 om 12:16

    Ik ben en blijf zielsgelukkig met mijn GC8 Impreza Sti wat was dat ding een koopje!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      17 augustus 2018 om 12:26

      @desjonnies: en waarschijnlijk nog rapper op het rechte stuk en in de bochten ook

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      17 augustus 2018 om 13:04

      @desjonnies: heerlijk ding, en nauwelijks zwaarder dan de lichtste auto in dit rijtje. Zou er enkel geen zwaar ongeluk mee willen meemaken, op 15 jaar is er redelijk veel verbeterd…

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        17 augustus 2018 om 14:13

        @onehp: eigenlijk 25 jaar, zo oud is het ontwerp…

        Login om te reageren
  15. jwcroy82 zegt

    17 augustus 2018 om 12:43

    Het word allemaal duurder en duurder in dit landje en dan niet alleen leuke auto’s maar zo’n beetje alles. Huizen boten jetski’s en motoren betaal je hier ook al meer dan in de buurlanden dus het zijn niet alleen de vierwiellers die geplaagd worden

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      17 augustus 2018 om 15:21

      @jwcroy82: Met name die dure Jetski’s zitten mij dwars! Boos!

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      17 augustus 2018 om 17:52

      @jwcroy82: daar krijg je voor terug: goede wegen (en bruggen), goede gezondheidszorg, goed onderwijs, goede sociale voorzieningen, veiligheid, volle supermarkten, etc. Niks in ’t leven is gratis.

      Login om te reageren
  16. Edge zegt

    17 augustus 2018 om 12:43

    Ach, zo’n A1 kan nog een stukje duurder als het moet. Ik meen mij te herinneren dat de A1 Clubsport Quattro een nieuwprijs van een euro of 65.000 had.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 augustus 2018 om 12:48

      @edge: Maar die is dan ook wel echt gaaf.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 augustus 2018 om 13:30

        @berlinetta: alleen in NL voor een origineel Nederlandse nog altijd veel te duur met circa 60K. Liever een import uit Italië met 20k km erop en voor rond de 40k. Bpm import is nog 2500 euro ofzo want 2013.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          17 augustus 2018 om 14:41

          @ghost: De prijs in NL is zeker hoog. Uiteindelijk rij je voor die 60k nog in een A-segmenter. Maar gaaf vind ik die Quattro zeker. Een van de leukste Audi’s van de afgelopen 10 jaar.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            17 augustus 2018 om 14:45

            @berlinetta: sterker nog, onlangs geweest bij een dealer voor een A1 Quattro, als vervanger voor de S1 die ik nu rij. Maar het verschil en vooral de stijfheid van de dealer (de auto stond er al 3 jaar maar ging geen euro vanaf) werd hem uiteindelijk niet.

            Login om te reageren
  17. ikleesookoverautos zegt

    17 augustus 2018 om 13:38

    Ik wacht wel een paar jaartjes en dan ga ik op zoek naar een leuke Civic.

    Login om te reageren
  18. evdw zegt

    17 augustus 2018 om 14:26

    “De Audi oogt niet bijzonderder dan de Ford Ka die ernaast staat.” ….. Voor mijn slechtziende oma misschien maar een beetje autoliefhebber ziet dat wel lijkt me.

    Login om te reageren
  19. Ram-G-maN zegt

    17 augustus 2018 om 14:31

    Lol wel 2x A3 in dit lijstje maar geen BMW M140i… Tot zo ver de dure hatchbacks op Neerlandsch kenteken.

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      17 augustus 2018 om 14:40

      @automotivedesigner: Waar zie jij 2x A3? En eigenlijk zou de S3 er ook in thuis horen met 310 pk en 58000 euro.

      Login om te reageren
  20. dijan zegt

    17 augustus 2018 om 14:56

    De prijs van een rs3 is;83455 euro . Deze auto met de vernoemde prijs is met vele extra s ,

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      17 augustus 2018 om 15:30

      @dijan: Ja, en wat is precies je punt?

      Login om te reageren
  21. tttijn zegt

    17 augustus 2018 om 15:27

    Goed gek ben als je dat voor een polo of yaris neertelt

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      17 augustus 2018 om 15:36

      @tttijn: jammer dat je je daarop blind staart, het zijn waarschijnlijk de leukste autootjes om mee te sturen in het lijstje. De Polo met een kietelbeurt dan wel. De Yaris kan bovendien potentieel zijn waarde veel beter behouden dan pakweg de RS3 waar je veel meer euries aan zal verliezen…

      Login om te reageren
  22. willeme zegt

    17 augustus 2018 om 15:38

    Civic Type-R voor mij graag. Wel eentje in het zwart, graag.

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      17 augustus 2018 om 23:29

      @willeme: Eens, in het zwart valt hij gelukkig minder op.

      Login om te reageren
  23. sanderz28 zegt

    17 augustus 2018 om 18:39

    Uit dit rijtje zou ik de hyundai kiezen, gewoon omdat het een underdog is en zeker in het rood dan.

    Login om te reageren
  24. TimD zegt

    17 augustus 2018 om 23:10

    Ik rij nu 6 maand in mijn facelift Golf R inclusief Akrapovic.. en ik stap nog elke dag in met een glimlach! Noem een Golf R maar saai, ik ben er gek van!

    Login om te reageren
  25. tge1 zegt

    17 augustus 2018 om 23:27

    Ik heb dit bedrag voor deze Yaris betaald! En werkelijk waar geen seconde spijt en ook geen boterham minder hoeven eten. Ik zou, behalve voor een (helaas niet beschikbare) snelle nieuwe Mazda, geen enkele andere auto weten waarvoor ik dit bedrag zou willen betalen. De Duitsers krijgen het in ieder geval niet van me.

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      17 augustus 2018 om 23:38

      @tge1: Boeh Duitsers, Boeh VAG.

      Overigens valt Porsche ook onder VAG, schijnen een aantal mensen hier te vergeten.

      Verder wel leuk hoor zo’n Toyota.

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        18 augustus 2018 om 06:13

        @michaelb: Ik heb niks tegen VAG of Duitsland (ik ben er zelfs momenteel!), maar de Japanners vind ik gewoon leukere en vernieuwerende auto’s bouwen.

        Login om te reageren
  26. amgsoixanttrois zegt

    18 augustus 2018 om 03:12

    En daarom moet je zulke auto’s niet
    Op Nederlands kenteken zetten.

    Enige reden voor dit soort extreme bedragen voor b- en c-segmenters is de constante drang van onze overheid om iedereen te beroven.

    Gewoon lekker Duits laten zulke auto’s.

    Login om te reageren
  27. basr32 zegt

    19 augustus 2018 om 21:50

    Vrijwel allemaal door onze fijne roverheid en de geweldige uitvinding: BPM.

    Login om te reageren
  28. carspotter058nl zegt

    23 augustus 2018 om 17:53

    Leuk om mijn foto’s van de RS3 terug te zien!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North