11 occasions die je kan kopen voor 1 miljoen euro

Auteur: , 67 Reacties

Even windowshoppen met een miljoen denkbeeldige eurootjes brandend in de achterzak.

Ferrari 250 GT

Het is een bekende vraag: wat zou je doen met een miljoen? Er zijn net zoveel antwoorden mogelijk als dat er euro’s in een miljoen passen, maar wat kun je nu écht kopen voor 1.000.000 euro? En dan hebben we het niet over leuke huizen met grote garages, maar over auto’s die per stuk grofweg een miljoen kosten. Met een budget van 900.000 tot 1.100.000 euro vond ik deze pareltjes op de internationale markt.

Uiteraard is het slechts een kleine greep uit het grote aanbod, zeker als je op zoek bent naar een Porsche, Mercedes of Ferrari is de keuze in het aantal modellen nog veel groter. Of je nu een 300SL, F40, SA Aperta of Carrera GT zoekt, met een miljoen kom je al een heel eind. Staat jouw favoriet er tussen of heb je andere wensen?

Lamborghini Diablo GT – 2000
965.000 euro, 575 pk, 11.300 km, te koop in Duitsland.

Diablo GT

Toyota 2000GT – 1967
1.000.000 euro, 150 pk, 11.651 km, te koop in Dubai.

Toyota 2000GT

Koenigsegg CCR – 2005
990.000 euro, 810 pk, 5200 km, te koop in Duitsland.

Koenigsegg CCR

Bugatti Veyron – 2008
1.036.000 euro, 1001 pk, 8000 km, te koop in Dubai.

Bugatti Veyron

Ferrari 250 GT Ellena – 1957
1.050.000 euro, 220 pk, 83.000 km, te koop in Duitsland.

Dauer Bugatti EB110 Supersport – 2002
1.074.950 euro, 612 pk, 1700 km, te koop in Groot Brittannië.

Bugatti EB110 Supersport

Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6 – 2016
987.700 euro, 544 pk, 0 km, te koop in Duitsland.

Mercedes 6x6

Ferrari 365 GTB/4 – 1971
949.950 euro, 357 pk, 600 km, te koop in Groot Brittannië.

Ferrari Daytona

Lexus LF-A – 2014
960.000 euro, 560 pk, 10 km, te koop in Duitsland.

Lexus LF-A Miljoen

Porsche 935 K2 Kremer – 1978
Porsche 935 Kremer
999.999 euro, 680 pk, km’s onbekend, te koop in Duitsland

Lamborghini Aventador LP750-4 Superveloce – 2016
999.999 euro, 751 pk, 5900 km, te koop in Nederland!

Lamborghini Miljoen



67 reacties

Die aventador sv is nieuw toch nieteens een miljoen, hz 2dehands wel, dat soort dingen snap ik nooit
@gtrlove: staat niet voor niets al een hele tijd te koop.. onbegrijpelijk die prijs, zeker als je kijkt bij wat voor bedrijf die staat, tussen alle boodschappen autootjes..
@pechweg: wellicht rijdt de eigenaar er wel zelf mee en staat-ie te koop onder het motto ‘het moet omdat-ie in de bedrijfsvoorraad staat maar het liefst raak ik hem niet kwijt’
@pechweg: niet eens een BOVAG-lid! Zou ik toch wel willen bij een occasie van een meloen als blijkt dat de fuseekogels een beetje moe zijn na 4 maanden.
@gtrlove:Dat is het gevolg van vraag en aanbod. Aangezien het hier om een gelimiteerd model gaat, is het aanbod beperkt. Als de vraag dan hoger is dan het aanbod, stijgt de prijs.
@berlinetta: 1 miljoen blijft absurd. Voor de helft koop je een exemplaar met minder kilometers..
@kapitein: Ja ik vind het het geld ook niet waard, maar dat vind ik wel van meerdere dingen ;)
@gtrlove: Iets met vraag en aanbod…
Ik koop ws wel 2 aventadors voor 1 miljoen. Wat een rare prijs.
@ghost: Zoals al werd gezegd, de eigenaar wil ‘m niet verkopen, maar moet ‘m omwille van de boekhouding wel te koop aanbieden.
960.000 voor een standaard LFA? Heb je voor dat geld ook niet een Nürburgring uitvoering?
@pechweg: Klopt helemaal denk dat de prijs zo hoog is vanwege de km stand…
@pechweg: staat een Nurburgring edition te koop voor 6.5 mil als ik me niet vergis..
Die Aventador SV is volgens mij niet te koop. Staat op een aantal autoverkoopsites voor €999.999 omdat je perse een prijs moet invoeren, maar (een tijd geleden in ieder geval) stond er op de site van het bedrijf waar de auto staat dat hij niet te koop is en alleen voor promotiedoeleinden voor het autobedrijf is bedoeld! Wel staan er nog 1 of 2 Huracans en een Bentley te koop dacht ik (en anders zijn die inmiddels al verkocht!)
Sow, 1 miljoen voor Ferrari 365 GTB! Ook die Aventador SV is prijzig zeg. Ik ga denk ik voor de Bugati EB110 SS. Moeilijk.
Als investering is gek genoeg de Toyota degene die het snelst in waarde stijgt.
@janjansen: Tja maar 350 stuks gemaakt en een prachtige auto. Zou de oude Ferrari echter niet harder gaan stijgen?

De Toyota 2000GT is de afgelopen jaren in ieder geval belachelijk gestegen in waarde.
Mag ik ook een andere auto kiezen met een kofferbak vol contanten? Nee? Nou doe dan die Toyota 2000gt maar. Een tijdloze schoonheid vind ik dat.
@lekbak:
is een piepklein karretje in het eggie.
Zo klein dat Sjeems Bond Sean Connery in ‘You only live twice’ niet in de wagen paste, daarom moest er als de sodemieter een roadster van eentje worden gemaakt !
Hier Held Jay Leno bij het exemplaar.

https://i.ytimg.com/vi/N77m1gRC7F4/maxresdefault.jpg
@desjonnies: jep. Ik zal er dan ook vast niet in passen. Maar al die andere auto’s uit dit lijstje vind ik echt geen bal aan en ernaar kijken is ook leuk. En nu heeft de vriendin ook een leuk boodschappenwagentje. Wellicht pas ik er zelfs wel naast!
Ik zou voor een van de twee Ferrari’s gaan met mijn virtuele 1 miljoen euro, al vind ik die Toyota ook wel erg gaaf.
Met dat geld zou ik voor de poster van mijn jongenskamer gaan, de F40
Lfa, geländewagen (waarom is die zo duur???) Of de koenigsegg
Als investeringsobject: een van de Ferrari’s.
Als auto om in te rijden: LFA.
Als pure schoonheid: 2000 GT.
@berlinetta: ik denk dat die 2000GT je trouwens ook niet zal tegenvallen als investeringsobject
@tenaci: Das waar. Maar die zou ik niet meer verkopen als ik hem eenmaal had.
1 miljoen voor die 6×6???!! Ik had hem altijd rond de maximaal 3 ton ingeschat
@banaan7: Volgens mij ligt de nieuwprijs al rond de 5-6 ton.
@berlinetta: dahm dahm, veul te veul.
@berlinetta: en dan het dubbele beuren voor een gebruikte. Die lui zijn gek
De EB110 voor mij graag
Een miljoen voor een Diablo! Ik kan mij nog herinneren dat er een @willeme autoblog advies was voor een investeringsobject voor 150K. Ik zei toen koop een Diablo. Toen kon dat nog. De tering. Ik hoop dat de toenmalige aanvrager naar me geluisterd heeft.
@kilum: Toen was het advies nog geschreven door @mauritsH blijkbaar.

http://www.autoblog.nl/nieuws/autoblog-advies-waarin-te-investeren-met-anderhalve-ton-75203

2015. Niet eens heel lang geleden. Damn die is hard gestegen.
@kilum: het ligt ook wel echt aan de uitvoering hè. De GT was namelijk volgens mij zeer gelimiteerd. Daarnaast werd toen ook al gezegd dat het moeilijk zou zijn een mooi exemplaar voor €150.000 op de kop te tikken.
@teerdz: Je hebt gelijk. Van de GT zijn er (slechts) 80 gemaakt Van de 2884 in totaal. Een normale Diablo is in die tijd met “slechts” 25K gestegen.
@kilum: Opzich is 25k in 1,5 jaar ook niet verkeerd. Lekker geld verdienen terwijl je amper iets hoeft te doen.
@berlinetta: Meer dan je bij de bank krijgt. En je hebt een Diablo in de garage staan voor de zondagen.
Mercedes 6×6 wat een dikke bak is dat. Vind het zijn prijs wel waard
Check die kilometer standen eens !! Die auto’s verdienen mijn inziens simpelweg het nobele label “tweedehands ” niet. Ruiken allemaal nog naar nieuw, bah ! Nee, ik hou mijn 1miljoen €, en trek naar de kerstmarkt van Erwetegem.
Grappig, ik word totaal niet hebberig van deze auto’s. Doe mij maar een 911 2.2 S voor 200k. Of een Maserati Bora of Ghibli.
De 935 K2, graag. Hoeveel meer fuckyou wil je op wielen hebben?
Ik zou dan voor de G63 6×6 en de Aventador SV gaan. Ik heb namelijk niet zoveel plaats in mijn grarage dus dan kan ik mooi die SV onder de G63 parkeren… ;)
Die Toyota heb ik nooit echt gesnapt. Is misschien wel zeldzaam en ook vrij mooi, maar voor 100k zou ik het al meer dan gek genoeg vinden.
Die groene Ferrari is ook niet bepaald een schoonheid (in the eyes of the beholder, ik dus)

De EB110, Koenigsegg of een F40 daarentegen…. Niet dat ik het geld heb, maar die zijn het wel waard.
@cossiekiller: zeer zeldzaam en mooi. Twee ingrediënten voor een belachelijk hoge prijs. Ik snap geen van deze auto’s.
@cossiekiller: ik meen me zelfs te herinneren hier ergens gelezen te hebben dat die GTB algemeen bekend staat als een van de lelijkste Ferraris.
Lexus LFA, 10 kilometer serieus? Hoe gaat die huilende hoogtoerende V10 het nog doen, vraag ik me af.
@dare2think: Voor dat geld mag je toch wel een werkende wagen verwachten denk ik… En anders zal de nieuwe vermogende eigenaar een babbeltje met Lexus/Toyota kunnen maken om hem weer met een gerust hart te starten en te gebruiken waar hij voor is.

Maar ik gok erop dat die 10 km niet veel zullen oplopen
@dare2think: … omdat een motor ook kan draaien zonder dat de auto rijdt … sstttt
250 ellena als niemand die wil! Heb je nog eens wat orgineels!
Doe de Toyo maar! Wat een geweldig ding!
De Ferrari 365 GTB/4 graag, maar de Toyota is ook erg mooi. De rest vind ik het geld niet waard.
LFA graag!
Toch zeker de Toyota. Prachtige wagen is het. Alhoewel ik bij Chasing Classic Cars zag dat zo’n 2000GT minder opbracht dan verwacht. Al weet je het natuurlijk nooit helemaal bij een veiling.
De Daytona graag. Al vind ik de prijs er ver over.
Die lexus LFA blijft een machtige auto met die heerlijke v10 jank
De Koenigseggggggg aub
Hoe ik t zou doen:

Toyota en Lexus in dezelfde garage + een Lexus LX570

• 2000GT voor weekend, meetings, boulevard cruisen
• LFA voor trackdays, boulevard cruisen.
•LX570 +trailer met LFA erop om m van en naar trackdays te brengen. Daarnaast voor gezinsritten ed.
Een Lexus en een Toyota voor een miljoen???
Wat het ik gemist?
Ik zou de LFA kiezen uit dit rijtje..
Welke auto’s zouden nu geschikt zijn als investering? Uitgaande van investering tot 50k. Iemand suggesties?
De Ferrari 250 GT Ellena. Kende Ellena niet, maar blijkt gewoon een Boano te zijn.
Die Lamborghini staat waarschijnlijk officieel ‘te koop’ omdat je ‘em dan niet moet inschrijven en ook de taksen niet moet betalen ; ondertussen kan de eigenaar wel blijven rijden …
Voor mij de Dauer EB110 graag. Zijn er geloof ik maar een stuk of 6 van gebouwd op basis van restanten van Bugatti, maar dan wel met koetswerk in carbon.

Twijfelde even met de Ferrari 250, want dat is ook een snoepje!
Bestel liever een nieuwe 911 turbo full opties en hou de rest in mijn zak. Het maakt me nog veel blijer ook.
Ik ben heel blij met mn Diablo Roadster, of ie nou 10 of 400k waard is. heb het niet per se als belegging want dat vind ik zonde ! Die beleggings’objecten’ staan alleen maar in de garage. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/95/DIABLO_VT_ROADSTER_1999.jpg
Ik zou wat geld in de zak houden en een Eagle Low Drag Coupe kopen. De schitterende replica van de E-Type low drag. Omdat een originele low drag heel ver boven de miljoen komt.
Ik wil de veyron wel!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).