Bizar: One-77 en SA Aperta te koop in Nederland

Auteur: , 58 Reacties

De puissant rijke petrolhead hoeft in elk geval geen Autoblog-Advies meer aan te vragen.

Bizar: One-77 en SA Aperta te koop in Nederland

Aston Martin One-77

Om meerdere redenen een merkwaardige auto, die Aston Martin One-77. Hij is niet lelijk, was wel behoorlijk aan de prijs, maar maakte dat deels weer goed met een extreem potente V12 onder de fraaie kap. Aan de andere kant kun je je afvragen of ‘ie zonder koets niet (nog) veel mooier was en zijn we die soms onwillige transmissie nog steeds niet vergeten. Oh ja. Zo’n simpel stuur in een auto als deze is toch wel een beetje een mispeer.

Lang verhaal kort: 7.3 liter V12, 700+ pk, 0-100 km/u in 3,5 seconden en een topsnelheid van ruim 350 km/u. Hij werd destijds gebouwd in een oplage van 77 stuks en dat heeft uiteraard gevolgen voor de prijs. Het exemplaar dat hier staat afgebeeld heeft een verwaarloosbare kilometerstand en mag van Carlink (waar de Ferrari ook staat) mee voor, laten we zeggen, een getal met zeven cijfers en een twee voorop.

UPDATE: op 3 en 4 september zal er een Aston Martin One 77 meerijden in de licence-to-thrill toertocht. Deze rally start in het zuiden van het land in het mooie Maastricht. Aangezien er geen One 77 in Nederland rijdt en ook maar een beperkt aantal in Europa, is het dus mogelijk voor autoliefhebbers om deze te kunnen bewonderen!

Ferrari 599 GTO SA Aperta

Door naar de dakloze Italiaan. De SA Aperta is gebouwd in een oplage van 80 stuks en is daarmee nét een tikkie minder zeldzaam dan de Brit die hiervoor al aan bod kwam. Deze open versie van de 599 GTO is met z’n 670 pk waarschijnlijk goed in staat om de One-77 bij te houden, maar dat heeft uiteraard gevolgen voor je kapsel.

Het kleurtje moet je liggen, al worden we dan wel weer blij van de zwarte velgen in combinatie met de gele remklauwen. Verder betreft het een US-spec, inclusief oranje reflectoren. De kilometerstand bedraagt nagenoeg nul en hij mag mee voor tussen de één en anderhalf miljoen euro. Welke mag het worden?

Dank aan Tim voor het tippen!



58 reacties

Ik zou voor de aston gaan en er gewoon elke dag lekker mee gaan werken. Moet genieten zijn toch.
@cadrez: als je em koopt, ik heb binnenkort een diploma uitreiking, wil je me daar dan heen rijden in je one-77?
@bjornvdschelde: gefeliciteerd!
@bjornvdschelde: Als ik erna eens met je vriendinnetje (indien meerderjarig) mag gaan rijden hebben we een deal!
@cadrez: tof alsje metselaar bent ofzo
@cadrez: ja precies, gewoon lekker alledaagse dingen ermee gaan doen, lijkt me prachtig. Gewoon eens naar de Aldi enzo hahah
Easy… De Aperta. Ben niet zo van AM al is de one-77 de dikste van het stel.
Het liefst de Ferrari, maar US-spec is toch wel erg lelijk.
@kraakensmaak: ‘Heel erg lelijk’ door ocharme die 4 reflectoren?
@kraakensmaak: Kan nooit lelijker zijn dan wat je nu rijdt.
De One-77 graag!
De aston. Zullen niet veel fan zijn van het uiterlijk maar ik ben het wel!
En dat stuur: een stuur is toch bedoeld om mee te sturen en niet ook een controller voor de Xbox en playstation en whatever je er nog in hebt.
Die aston is mijn tweede favoriete aston qua uiterlijk, nr 1 is toch echt wel de vanquish (volante)
Trekhaak erop en doe mij dan maar de am.
De Aston Martin. Prachtige auto. Kan er niks anders over zeggen.

De Ferrari is ook mooi, maar geeft me een minder speciaal gevoel. Het is gewoon een 599 GTO special edition… En de US-spec helpt ook niet mee.
Het kleurtje moet je liggen? Doodzonde dit!
@clarkson: ik neem aan dat je dan meer bent voor de gele en rode kleuren?
Toch niet voor zwart ofzo he??
@bartjeeh: Wit.
Alleen die kleur van de Ferrari…not my cup of tea. Doe mij die AM maar! Wat een mooi apparaat
In Almere staat toch ook een loods vol met exclusief spul van een verzamelaar die het meer als kunstobject ziet. Staan geloof ik ook niet op kenteken omdat er nooit mee gereden wordt.
Misschien komen ze daar weg.
@redbee5: als ze niet op kenteken staan scheelt dat ook aanzienlijk op de aanschafprijs…
@davelepeef: Sowieso, alhoewel als je een 918, P1 en een LaFerrari hebt zal je voldoende in de slappe was zitten dat dat niet de belangrijkste reden is.
Wat een geld. Dat is toch niet meer goed te praten?
Denk toch de Ferrari. Lijkt mij de betere auto. Dan maar een wrapje eromheen of overspuiten.
@stfu: AM one-77 direct! “pushrod suspension coupled with dynamic stability control” waar kan ik tekenen… dat is wat je wil in een auto. Beter dan deze Ferrari.
@kjeld: koop je toch een KTM X-bow…
@stfu: Zei je nou serieus overspuiten? Nou ja, als je de afschrijving kunt missen, ga je gang.. Maar een auto van dit kaliber moedwillig ontdoen van z’n fabriekskleur.. Ik zou het niet kunnen..
@Jochempie: afschrijving missen als je meer dan een miljoen kan uitgeven. Ik denk dat ik me daar niet zo druk over zou maken dan. En maakt ‘m NOG exclusiever :)
@stfu: Rijk worden doe je niet door uit te geven…
Als ik dan toch het geld heb doe ik ze allebei wel. De aston als doordeweekse daily en de gto voor in het weekend en bij mooi weer.
Ik pas!
In nederland!!!
Beiden auto`s waar je van moet dromen, niet rijden. Ze schijnen nogal tegen te vallen. Vooral de Aston schijnt een draak van een apparaat te zijn.
@dutchdriftking: een 599 GTO met open dak die tegenvalt?????
@davelepeef: Ik heb met geen van beiden ooit gereden, dus er ook absoluut geen verstand van. Maar de tijd gaat snel, en vergeleken bij de huidige generatie super-cars schijnen ze nogal tegen te vallen. Maar ik zou er heel blij mee zijn hoor.
@dutchdriftking: laten we wel wezen; als een auto met zulke pedigree en zo’n motor je ooit kan tegenvallen, dan verdien je het om de rest van je leven in een roestende E-Kadett rond te rijden :)
@davelepeef: zie het als een Countach of een SL65AMG Blackseries. Geniale wagens, maar het rijden schijnt echt drama te zijn. Neemt niet weg dat ik beiden graag zou willen.
Wat een ongelooflijk mooie auto is die One-77!

Bijzonder mooie lijnen, elegant en gespierd tegelijk. Met een schitterend interieur, waar zoals het heurt bij Aston Martin het stuurwiel tot de essentie is teruggebracht: gewoon een rond ding dat gemaakt is om te sturen, niet meer en niet minder. Maar wél afgewerkt met het logo van één van de mooiste automerken ooit.

Ongetwijfeld zijn er sportwagens die beter rijden dan de Aston Martin. Maar de klasse die een Aston Martin uitstraalt is bijna ongeevenaard.
Hadden ze hiervoor een nederlands baasje?
Voor de mensen die de one-77 willen zien en horen, hij doet mee aan de summer rally die eind augustus/ begin september plaatsvind en begint in Maastricht
De One-77 wordt hem zeker niet. Ik ben wel fan van die machtige V12 en de bijzondere inlaat kanalen staan me ook nog wel bij. Maar echt sportief is ie niet en voor een GT te onbetrouwbaar.

De 599 heeft echt een misplaatst samenstelling. Heel kort: zoutloos…
Carlink is van thehomelessguy die samen met Afrojack de Chiron heeft gekocht
@jwvdkraan: afrojack? Ik ga nu even op google zoeken wie dat is.
@jwvdkraan: bedankt, wist niemand denk ik.
Duits-taxi-wit op een Ferrari…
Waarom heb ik deze epische wagons nog nooit zien rijden in NL? Wat een bizar mooie auto’s
@dhrschaaphok: zijn wel echte levende klassiekers
@dhrschaaphok: De Ferrari SA Aperta is geïmporteerd uit de VS. Origineel in Beverly Hills geleverd, en waarschijnlijk recentelijk pas naar Nederland gehaald. Waar de Aston Martin vandaan komt weet ik niet, maar gezien Carlink veel in de import en export doet lijkt het mij aannemelijk dat ook die uit het buitenland komt.
Daarnaast moet je ook niet vergeten dat dit haast geen auto’s meer zijn, maar investeringsobjecten. Genoeg kopers zullen zo’n wagen hebben aangeschaft met het doel hem later met winst te verkopen. Dat soort mensen rijdt ook bijna niet met die auto’s, want hoe lager de kilometerstand, hoe meer je ervoor kunt krijgen. De kans dat je ze in het wild tegenkomt is daardoor heel erg klein.
Ah, dat Avorio (ik heb het niet zelf verzonnen!) staat die Ferrari SA Aperta werkelijk prachtig, zeker in combinatie met dat donkerbruine leer en die zwarte velgen. Wat mij betreft de juiste mix tussen stijlvol en sportief. Het zal de vorige eigenaar een leuk extra centje hebben gekost, want dat was destijds niet een van de 5 standaardkleuren voor de SA Aperta.
Dit exemplaar is oorspronkelijk bij Ferrari Beverly Hills geleverd, en de enige keer dat hij gespot is, stond hij op dealerplaten. Geen wonder dus dat er maar zo weinig kilometers op staan. Maar eh, wat is die kilometerstand nou precies? Voor dat Carlink moet je een account aanmaken en dat gaat alleen als je een bedrijf hebt.
Vind ze niks aan
Ai ai ai. Toch wel 2 bloedmooie wagens zeg!

Maar die SA Aperta, op basis van toch wel een van de mooiste Ferrari’s uit de 00’s, als minder mooie US-spec is wel jammer hoor…

Ik blief ze allebei en dan gewoon iedere dag ‘ruilen’: ene dag de One-77, andere dag de SA.
Ik vind die aston echt gaaf. Ongeveer de enige van alle astons die net iets anders gelijnd is.

Alle andere astons hebben t porsche 911 kwaaltje… ze lijken allemaal op elkaar.

En die ari vind ik ook wel leuk… maar die kleur is t net niet
De One-77.Prachtig merk met bloedmooie auto’s.Ze klinken net als Maserati’s heerlijk.Heb niks met Ferrari’s. Elke miljonair verzameld ze al,toch?
Dat aston interieur doet me denken aan een slechte versie van een McLaren interieur. Vind ik niets. Het uiterlijk vind ik dan wel weer prachtig.

De ‘rari vind ik qua kleur stelling absoluut niet mooi. Zo wel interieur als exterieur.

That being said, mochten de dames en heren van CarLink lil’ ol’ soldya echt graag blij maken, dan mogen ze best één van de twee op de oprit parkeren en de sleutels in de brievenbus doen. Doen we hier dan ook weer niet echt moeilijk over zeg maar
Allebei kopen als je toch het geld hebt. En het interieur van de Ferrari in de Aston steken.
Kun je een US spec niet terugbrengen naar Ferrari en terug laten verbouwen naar Europese spec?
@kilum: Met een monocle in je oog, een mooie snor op je lip, een hoge hoed op je bolle hoofd en een groot genoege zak met $ er op gevuld met munten kun je bij Ferrari alles voor elkaar krijgen. Ja dus, weg met die stomme USDM spec en dan wil ik die 599 wel hebben!
Ik heb geen van beide gereden, dus dan wordt de keuze lastig. AM is wel mooi, maar niet echt onderscheidend van de andere AM. Ferrari overigens ook niet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).