• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

130 km/u komt op deze vier trajecten (mogelijk) terug

Auteur: machielvdd, gepost 7 oktober 2024 om 18:56 – 25 Reacties

130 km/u komt op deze vier trajecten (mogelijk) terug

Van de belofte dat we weer terug gaan naar 130 lijkt nog steeds niet veel terecht te komen.

Het is makkelijk om als politicus te roepen dat we weer naar 130 km/u gaan, maar de praktijk blijkt toch wat weerbarstiger. In een interview met Wouter en Meindert temperde minister Madlener onlangs al de verwachtingen. Vandaag krijgen we iets concreter te horen wat we kunnen verwachten.

Het lijkt erop dat 130 km/u voorlopig maar zeer beperkt terug gaat komen, want er zijn nu vier trajecten in beeld die kandidaat zijn. Dit zijn trajecten waar “mogelijk geen extra maatregelen voor stikstof en geluid nodig zijn”. Dit meldt Madlener aan de Tweede Kamer.

Jullie zijn natuurlijk razend benieuwd of er een stuk snelweg op jouw route tussen zit, dus hier de trajecten in kwestie:

  • A6 tussen aansluiting Lelystad Noord en de Ketelbrug
  • A7 Afsluitdijk tussen Stevinsluizen en de Lorentzsluizen
  • A7 tussen aansluiting Zuidbroek en de grens met Duitsland
  • A37 tussen knooppunt Holsloot en aansluiting Zwartemeer

Jammer maar helaas, het zijn vrijwel allemaal trajecten in de periferie van ons land en zeker niet in de Randstad. Dat viel natuurlijk te verwachten. Het gaat ook maar om een heel klein deel van het totale snelwegennetwerk: nog geen 6%. Maar goed, alles is meegenomen.

Let wel: het gaat hier om trajecten die op korte termijn weer naar 130 km/u zouden kunnen. Het is nog steeds de bedoeling dat er op langere termijn meer trajecten zullen volgen. Minister Barry Madlener spreekt van een “gefaseerde aanpak”.

Op dit moment is er nog niks zeker, dit zijn slechts de kansrijke trajecten. De minister hoopt ergens in het eerste kwartaal van 2025 een definitief besluit te kunnen nemen. Eerst moet er nog meer onderzoek gedaan worden. Maar dan weet je bij deze in ieder geval wat de stand van zaken is.

Foto: AMG GT Black Series, gespot door @yoeri_fakkeldij

Ook interessant!

  • Snelheid 130 km/u overdag kan maar op 1 weg
  • Risico dodelijk ongeval neemt 'explosief' toe bij 130 km/u
  • We mogen weer 130 km/u rijden!
  • We mogen GEEN 130 rijden: boeren krijgen voorrang!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Barry-Madlener, maximumsnelheid

Vorig bericht: « Grootste ergernis in het verkeer is niet meer bumperkleven.
Volgend bericht: Deze auto’s brachten dit weekend het meeste op in Knokke »

Lees Interacties

Reacties

  1. sdv zegt

    7 oktober 2024 om 19:26

    Dit schiet niet op!

    Login om te reageren
    • TDI-goeroe zegt

      7 oktober 2024 om 23:31

      LOL, heb je de 4 stukjes snelweg bekeken, waar dit misschien, mogelijk, als het meezit, gaat gebeuren?

      Login om te reageren
  2. Hubert zegt

    7 oktober 2024 om 19:29

    Zo, zijn die schreeuwers ook tevreden.
    Kunnen we nu over naar echt dringende zaken.

    Login om te reageren
  3. dracae zegt

    7 oktober 2024 om 19:34

    Dus ik mag weer 130 naar Duitsland… eerst zien, dan geloven. Wat dan weer het verschil is vanaf Zuidbroek naar Groningen? Tja..

    Het blijft belachelijke symboolpolitiek. Eerst van 120 naar 130.. wat nauwelijks verschil maakte, maar wel enorm veel geld koste, daarna terug naar 100… en nu weer naar 130.
    Het had gewoon 120 moeten blijven en ophouden met al die onzin.. maar ja, dat is nu te laat.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      7 oktober 2024 om 19:49

      130 was niets meer, niets minder dan, haha makkelijk paar zetels erbij voor de vvd toendertijd. 120 was inderdaad niks mis mee in NL.

      Ben gisteren van Neurenberg naar huis gereden. Ja dan wil en kan je lange stukken flink snel rijden. Maar in NL, heeft helemaal geen nut. Te druk, vaak te korte afstanden.

      Login om te reageren
      • TDI-goeroe zegt

        7 oktober 2024 om 23:33

        hoe zit het mit die Grossbaustelle tussen Würzburg en Nürnberg? zijn ze al een beetje opgeschoten?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          8 oktober 2024 om 07:46

          Nee! Dat ziet er uit alsof ze al jaren niks doen, heel vaak van snelheid wisselen. Ik ga gewoon via Bamberg en Schweinfurt.

          Login om te reageren
    • maotje zegt

      8 oktober 2024 om 07:21

      @dracae enorm veel geld koste? Wat koste het dan ongeveer?

      Login om te reageren
  4. awesome zegt

    7 oktober 2024 om 19:50

    De A7 vanaf Zuidbroek rijd bijna iedereen al 130, dus niet heel spannend.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      7 oktober 2024 om 19:59

      Door heel Nederland rijd iedereen 130 mocht de drukte het toelaat. Eergistere van Den Bosch naar Amsterdam op de trajectcontrole na gewoon met het verkeer mee 130kmh gereden. Week terug op de A58 en A16 idem.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        7 oktober 2024 om 22:18

        “Door heel Nederland rijd iedereen 130”

        Ik weet niet in welk parallel universum jij leeft, maar rondom de A12, A15, A18 en A50 maak ik het gros van mijn snelwegkilometers, en ik zie de meerderheid zich gewoon aan de snelheid houden.

        Login om te reageren
        • rwdftw zegt

          7 oktober 2024 om 23:19

          Het meeste is 2 baans en als je goed oplet rijdt vooraan in het rijtje vaak een Toyota.

          Het stuk A12 Arnhem-Den Haag is welgdegelijk een racebaan. Daar ben traag als je 120 blaft over de linkerbaan. Wat uiteraard helpt is het zeer beperkte aantal flitslokaties.

          Login om te reageren
    • dracae zegt

      7 oktober 2024 om 21:53

      Ja.. ik ook.. maar dan kan ik nu nog een beetje harder.. zonder m’n rijbewijs in gevaar te brengen…

      Login om te reageren
    • maotje zegt

      8 oktober 2024 om 07:18

      Alleen met risco op
      Post vanuit leeuwarden.

      Login om te reageren
  5. cloverleaf zegt

    7 oktober 2024 om 20:37

    Ik ben verre van links maar het is toch wel ernstig gesteld met ons land dat je op rechts een Nationaal Socialist (Wilders) hebt en een partij die 1% van de bevolking vertegenwoordigt maar die een super succesvolle agri lobby heeft…

    Maar gelukkig kunnen we op een paar km snelweg weer 130. Dat rijdt ik overdag al waar kan.

    Login om te reageren
  6. mjpamsterdam zegt

    7 oktober 2024 om 20:54

    Lelystad Noord naar de Ketelbrug . Ongeveer 12 km. Dat gaat lekker schelen. Hier is een mooi woord ; symbool-politiek.

    Login om te reageren
    • smokin zegt

      8 oktober 2024 om 09:14

      Als je die route 5x per week moet rijden scheelt het je 14,7 uur per jaar.
      Niet heel veel inderdaad. maar het is een begin.

      Login om te reageren
  7. piebepost zegt

    7 oktober 2024 om 21:06

    Pssst, zeg @machielvdd, wist je dat er ook mensen buiten de Randstad wonen? Ja, echt waar, je zou er eens moeten kijken, grote kans dat je het gaat waarderen.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      7 oktober 2024 om 21:59

      En wat hebben die eraan dan dat deze wegen straks 130 km/u zijn? Om het gevoel te hebben dat er vrijheid is dat we niet beteugeld worden? Zodat we een paar minuten winnen op de reistijd

      Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      9 oktober 2024 om 13:38

      Ik waardeer het al, want ik woon zelf ook buiten de Randstad ;)

      Login om te reageren
  8. seatleon zegt

    7 oktober 2024 om 21:20

    Ik mis niks aan de 100km/h overdag. Ik rijd zonder enige moeite het hele land door met 105km/h op de cruise control. Gemiddeld 5,5 l/100 km. Heerlijk! Kan het ook sneller? Ja zeker, ‘s avonds als het rustig is gaat de cruise rustig op 160km/h en schiet het lekker op. Maar overdag win je er amper wat mee.

    Login om te reageren
  9. audirs3 zegt

    7 oktober 2024 om 23:50

    Waarom niet overal 130 voor EV’s? Die stoten 0,0 stikstof uit. En zal de verkopen misschien ook wat doen toenemen zonder dure subsidies.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 oktober 2024 om 07:52

      Te groot snelheid verschil brengt gevaar zal de officiële reden zijn. De werkelijke reden is dat de regering elektrisch rijden helemaal niet wil stimuleren want hun achterban heeft belangen in fossiele energie.

      Login om te reageren
    • smokin zegt

      8 oktober 2024 om 09:15

      Dan komen ze niet thuis

      Login om te reageren
  10. DAT zegt

    8 oktober 2024 om 10:23

    Hahaha, wat een stelletje leugenaars.
    Ik zou zeggen, het land met dit tuig! Wilders eerst.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North