20% bijtellings-diesel-CLA voor Nederland

Auteur: , 53 Reacties

Leaserijders kunnen hun hart ophalen met dit instappertje.

Mercedes CLA Coupe

De nieuwe CLA vierdeurs Coupé is één van de mooiste compacte auto’s van dit moment. Helemaal leuk wordt het om ‘m met 20% bijtelling te kunnen rijden. Dat kon al met de CLA 180 BlueEFFICIENCY, met binnenkort ook met de nieuwe 180 CDI variant.

Het bijtellingswonder is vanaf nu te bestellen. Wel moet je tot volgend jaar wachten op de levering, want de productie start pas in december. De verkoopprijs start bij 35.995 euro inclusief BTW en BPM.

Lees meer over de CLA 180 CDI Coupé op Groen7.



53 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Ziekelijke vanafprijs voor dit plastikmonster van Frankenstein.

Wat is het vermogen trouwens?


Ondanks met enkele restricties rijd je de a3 sportback diesel 110pk redelijk afgeladen voor 33k met 14%
@prop: Haha een a3 sportsback vergelijken met dit ding… Je zit duidelijk te trollen hier!
@911GT2:

Check,

Jij percipieert de louter duurdere prijspropositie als een auto die daardoor hoger in het segment staat. Het is slechts gebakken lucht. De overhang vóór de vooras en achter de achteras is vergroot van deze onderhuidse A klasse. 90% accepteert dit
@prop: wat is ie mooi hé..

Konden we zoiets maar zeggen van de a3..
@prop: clA wie probeert te verhullen dat het een A-klasse is? Niemand toch? Als je verder nog iets wist van auto design had ik nog met je kunnen discussiëren dat de cla door de evenwichtige overhang voor en achter een wat statische houding heeft.

Maar die overhang is bij de door jouw genoemde sportsback nog veel erger, zeker aan de voorkant! En erger nog hij is uit balans. Om over de positie van de glass house op de a3maar niet te beginnen!
@911GT2: “een wat statische houding” dat zijn mooie woorden om de constructiefout van een te korte wielbasis goed te praten. De CLA is gewoon een enorme overprijsde, bepaald niet mooie A klasse variant. Wie daarmee leven kan, prima. Wie dat inziet, die koopt wat anders. Een A3 sedan maakt in elke test gehakt van de CLA omdat het een veel slimmere auto is. Naar mijn mening is de A3 sedan ondanks de lelijke spatboard randjes nog mooier ook.
@prop:
Als jij woorden als “percipiëren” gaat gebruiken, zit je volgens mij hier niet op de/het juiste blog.
Het rijdt top, hij ziet er prachtig uit en dat in combinatie met de Mercedes kwaliteit.. Neem aan dat ik niet de enige ben die dit vindt en zullen hem vast wel vaak gaan zien op de Nederlandse wegen, ik klaag niet :)
@mclarenmercedes: Ik heb hem in Amsterdam inmiddels toch “al gauw” 2 keer gezien en in het echt vind ik het qua proporties een draak. Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening.
Truth be told, ik weet dat ik ‘m 2 keer gezien heb hier omdat ie wél opviel tussen de rest van het gepeupel. Dat maakt echter niet dat ik het een mooi vehikel vind.
@vondeyck: Ieder zijn eigen mening natuurlijk! Heb je em ook gezien emt AMG-sportpakketje?
@mclarenmercedes: Weet ik niet zeker. Ik dacht ‘m gister te zien maar ben niet overtuigd van dat feit.
Ook al ziet menig mercedes er beter uit met een AMG-pakket verandert dat niks aan mijn mening over de CLA in z’n algemeenheid. Ik blijf het een raar model vinden, het model komt nogal gedrongen over op mij. Maar zoals we beiden al zeiden, het is en blijft een mening.
Volgens mij verkopen ze er voldoende van dus er zal ongetwijfeld vraag naar zijn.
@mclarenmercedes:
Zoals ik vind, dat de Duitsers zo mooi zeggen: “Hier scheiden sich die Geister”. De een vindt hem schitterend, de ander foeilelijk. Kwestie van smaak, waarover zich moeilijk laat twisten. Ik kan hem slechts “apart” vinden, maar zeker niet mooi en de 20%-bijtellingsregeling verandert daar absoluut niets aan.
Het rijdt ook nog als een Deawoo uit de mid-ninetys. Met dito afwerking. De A3 is een verademing dan wat dat betreft
@prop: found the audi fan
@tunefuldjmike: van harte. Niet geheel het geval maar het verschil is voor iedereen waarneembaar vandaar
@prop: als ik eerlijk ben, toevallig dat wij laatst een vrij late A6 van de voorlaatste generatie hadden staan (C6) en kort daarna een E-Klasse van de huidige generatie, pre-facelift. Directe concurenten dus. Ik vond het interieur van de E-Klasse verreweg het mooist, de afwerking is in mijn ogen exact hetzelfde. Maar dat ben ik, ik ben sowieso totaal niet gefocust op de afwerking van het interieur.
@tunefuldjmike: *wacht tot de VAG vs Taxi vs bumperklever comments weer naar voren komen*
@prop: U heeft gereden in de nieuwe CLA ??
@bofkont:

yes, hierboven vermeld ik ook ergens dat ie rijdt als een dwijl. Er zit verder nog een levensgevaarlijke handrem op de en de koppeling voelt als een spons.

Open verder voor de grap is de motorkap. Blind verwacht je dat een gasveer deze verder opent. Helaas liggen je vingers er dan al af. Etc etc

Ik had het mercedes gegund maar ze verknallen het zelf
@prop: Hmm rijden als een dweil lijkt me sterk tegenwoordig met die nieuwe onderstellen.
Vind ik een dik aangeklede CLA overigens wel prachtig, geen enkele kale uitvoering van welk merk dan ook is aantrekkelijk.
@prop: de lult echt keihard.. Hebzelf cla gereden en rijdt veel beter als een saaie doodse a3!
@prop: levensgevaarlijke handrem? Dat zal dan meer aan jou liggen dan aan de plaatsing van de handrem. Haha, als het echt zo gevaarlijk zou zijn zoals jij hier probeert te suggeren dan had Mercedes dat al jaren geleden veranderd.
@Pordon:

Ik geef toe dat ik bevooroordeeld ben maar 2 dingen kloppen niet aan die handrem. De vertraging. Op een heuvel rolt ie rustig nog 20cm naar achter na dat je ‘m hebt ingedrukt. En je kan ‘m bij vrij hoge snelheid nog activeren. Daar waar je bij bijv Audi een waarschuwing krijgt dmv een zeer lichte remingreep en een gong. Toen ik voor het eerst in de CLA reed drukte ik dus op die handremknop met alle gevolgen van dien. Dat doe je maar een keer natuurlijk maar een grapjas als passagier zou t ook kunnen doen
@prop: Toen ik vanuit de nieuwe A3 S line stapte was de oude BMW 3 serie toch echt een verademing. Kan mij niet voorstellen dat de nieuwe CLA minder rijdt dan een Audi A3, echt gewoon totaal niet…
Mooiste?
Kan hem nou niet mooi noemen. Hij is wel apart, maar niet echt in positieve zin. Met name de achterkant…
Yezzz. Over 3 jaar een mooie gebruikte met weinig km zakelijk aanschaffen :)
Mja… Dit is vooral goed nieuws voor leasepikken. Of ikzelf blij word van meer CLA’en door deze 20%’er… Want ik vind hem nou ook niet bepaald mooi. Anders is ie wel en daarvoor mijn complimenten aan MB.
Prachtige kar… wie jat mijn passat van de oprit… Ik geef je 1 dan voorsprong voordat ik aangifte doe…
@911GT2: NSA is watching
Dat is goed nieuws, het wordt nu vast een stuk minder saai op de weg met dit soort schoonheden.
CLA met 136pk en 0 koppel. Verschrikkelijk blok vind ik het. Heb hem in zowel de B als A gereden. Je hebt nooit het idee dat ie ergens koppel levert. Het is linear maar niet krachtig. Vind de CLA sowieso een lelijk ding. Verhoudingen kloppen van geen kant in mijn ogen en zag hem laatst op 16inch drama wielen, dan blijft er helemaal niks van over.
@E34M5Touring: bedoel je dat renaultblok icm de handbak? Idd een enorme fout van Mercedes en een mercedes onwaardig blok! De automaat heeft een eigen blok en rijdt bakken beter!

Ot: leuk voor jullie, want ik vind dit namelijk een enorm knap ding! Hoe meer er rijden hoe liever :-)!
109 pk is gruwelijk on-premium, en er dan nog 35k voor vragen als instapper.
@mazdarx8:
Vroeger stond “premium” voor beter, mooier en sterker. Nu staat het louter nog voor “overpriced”.
@ autoblog
Dit is toch een auto site?
Waarom moet ik naar ”groen7” voor de info?
@mazdarx8: Omdat geld. Niet meer, niet minder.
@vondeyck:
Ik vraag me overigens af of het wel meer oplevert.
Op groen7 staan veel auto gerelateerde artikelen die ik had gelezen als ze op Autoblog.nl stonden.
maar komt nooit op groen7…
@mazdarx8: Me neither. Ik klik persoonlijk ook nooit door naar autojunk of zo, puur omdat ik moe wordt van al dat geklik. Klinkt als getrut maar ik vind het je reinste onzin om op die manier je geld te moeten verdienen.

Levert het meer op? Ja.
Er zijn altijd mensen die toch klikken dus pageviews, dus knaken.
Zo ook met dat overzicht van “wat heb je gemist op onze andere sites”. Ik hou ábsoluut niet van die manier van werken dus klik er niet op maar ik snap wel waarom het gebeurt. Ik juich alle andere vormen van inkomsten toe maar dit gaat ten koste van het gemak van de gebruiker. Laat ik daar nu net tegen zijn.
@vondeyck: Oh sorry, ik schreef “ik wordt” en dat kan natuurlijk niet.
Ding ziet er gewoon super uit, dan ga je toch van je levensdagen niet rijden in een golf of A3 als dit ook mogelijk is!!
@bofkont: Golf? Is toch geen vergelijk? CLA is veel duurder. A3? Bedoel je de sedan??? Appels met peren vergelijken…

Overigens, CLA, leuke wagen voor veelverdienende stellen zonder kids… Koffer is ruk, achter instap ruk…
@freezzr: Welkom in de nichemarkt.
@freezzr: ik was juist nog positief verrast over de kofferbak. Ruim genoeg in ieder geval. Achterin is het inderdaad beperkt. Ik ben gelukkig niet zo groot (1,80m) en kan net aan zitten. Verder heb ik gereden met de 200 benzine en diesel met automaat en die rijden allebei erg goed. De 180 met handbak heb ik in de S-klasse gereden en dat is voor mij Mercedes onwaardig.
@Pordon: je hebt gelijk qua inhoud, iets genuanceerder, die opening van de kofferbak vond ik erg onhandig. CLA viel direct af jammer genoeg, op kofferbak als 1e en als 2e de lange levertijd (destijds, weet niet hoe het nu is)
@Pordon: S-klasse is A-klasse
Ach en dat allemaal voor dezelfde diesel als in de Megane en Kangoo maar dan in een ster i.p.v. een wybertje….
Wanneer je voor een ster betaalt wens je toch geen Renault motor onder de kap terug te vinden? Of spreken we hier niet over de 1.5dCi?
De 220cdi met automaat heeft nu ook al 20%.
Inmiddels toch al een dagelijkse verschijning op de weg en het is echt een plaatje. Altijd genieten als ik er weer eens achter/naast sta in de file.
@maru
Probeer je als “journalist” of “redacteur” eens eigen te maken, dat berichtgeving objectief dient te zijn. Kun je dat niet, schrijf dan “ik vind” i.p.v. “De nieuwe CLA vierdeurs Coupé is één van de mooiste compacte auto’s van dit moment.” Meningen kunnen, zoals je waarschijnlijk in je opleiding hebt geleerd, verschillen. Mensen, die het niet met je eens zijn, kunnen zich daardoor nogal verongelijkt voelen. Als je iets schrijft wat jij vindt, dan hoeft dat nog niet algemeen verplicht te zijn en dat is de reden, waarom ik meen je deze goede raad te moeten geven.
@9000cse: helaas zijn de regels wat betreft objectiviteit op een ‘blog’ wat anders. Juist de eigen mening van de schrijver laten ventileren kan zorgen voor leuke discussies in de reacties. Voel je je verongelijkt, plaats een reactie om uw eigen mening duidelijk te maken.
@9000cse: Precies om die journalistieke reden zeg ik dat het “één van de mooiste” is, en niet “de allermooiste”. Daarnaast ben ik niet de enige die deze mening heeft, want de auto heeft design awards gekregen van auto, motor und sport, autobild, de red dot award… Als jij de CLA foeilelijk vindt, moet je dat gewoon zeggen. :)
@maru: voeg eens een poll toe, of is die er al geweest voor de CLA? Een cijferwaardering voor puur alleen het uiterlijk van 0 tot 5 ofzo…?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).