‘370 pk en 465 Nm voor de BMW M2’

Auteur: , 69 Reacties

Iemand heeft met specs lopen strooien van wat misschien wel de lekkerste BMW-onthulling van dit jaar gaat worden, de F87 M2.

BMW M2 from a distance

BMW heeft dit jaar aardig wat in petto voor zijn klanten: gisteren werd de 3 Serie vernieuwd, in september krijgen we met de nieuwe 7 Serie een geheel nieuw vlaggenschip te zien, en voor de fans van relatief compact gooien en smijten is de M2 in aantocht. Het tijdstip van othullen is nog onbekend, maar de productie zou in november van start gaan.

Op 2addicts meldt een bron een vermogen van 370 PS en 465 Nm uit een N55-motorblok, dat kortstondig is te overboosten naar 500 Nm om de lage en middelste toerenregionen een extra zetje te geven. Bij de intro komt de M2 (vroem) er in de volgende kleuren: Alpine White ; Black Sapphire metallic ; Long Beach Blue metallic ; Mineral Grey metallic, dat is er 1 meer dan zijn voorganger, de 1M. Het interieur is alleen in het zwart te bestellen, met blauwe stiksels.

De vermogenswaarden zijn vanzelfsprekend lager dan die van grote broer M4 (431 pk, 550 Nm), maar die moet dan ook wat meer gewicht meeslepen. Nu maar hopen dat de M-afdeling de auto puur houdt, en er geen xDrive op monteert.



69 reacties

het is bekend dat ik geen bmw liefhebber ben maar ik zou de m2 boven een m3/4 kiezen.
@henkhupelschoten:
Same here, de M2 maakt mij wel hebberig.

Zou ik hem ook kunnen bestellen zonder al die volstrekt overbodige electro meuk, dus gewoon met slingertjes om het raam open en dicht te doen?
@jrk68: hopelijk niet, ik hou wel van wat luxe. Meer betalen voor minder vind ik nooit leuk.
@mcshine:
Ik ben een aanhanger van de less is more filosofie, maar het staat een ieder vrij om een in mijn optiek onnodig zware auto te rijden.
Het punt is dat er voor de aanhangers van mijn filosofie bijna geen keuze meer over blijft.
@jrk68: is het waar of niet, maar de mechanische manier schijnt zwaarder te zijn dan de motorische bediening tegenwoordig
@tombe: Mwah, enkel een plastic ruitje – met een schuifluikje erin – voldoet ook voor @jrk68 hoor…
@e1000bmw523i: past em zeker :-) probeer nog altijd die sleutels v z’n Lotus uit z’n broek te slaan :-)
@henkhupelschoten: watttttt. Leg uit.??
@blaze3027: Aangezien je nieuw bent kom je daar snel genoeg achter.
Ik zou bijna mijn E46 M3 erop op inruilen. Bijna!
@aikon1694: oke leuk
@borro4: stoer man zo’n reactie
@borro4: reageer gewoon niet als je niks zinnigs te melden heb. Wordt zo moe van zulke kindjes die stoer doen op internet vanaf hun zolderkamertje
@kenner: hmm ik had juist het idee dat de gene tegen wie hij de opmerking maakt stoer probeert te doen met zijn reactie, kan ook aan mij liggen…
@kenner: nee, dit is zinnig!
@aikon1694: zo’n lekker blok zou die nooit krijgen. Wel de snelheidservaring zeker als je hem ligt kietelt :-)
@3246cm252kw: Auto is helemaal NL orgineel en moet zo blijven. Ennuh die snelheidservaring… Gaat mij nu al af en toe veel te hard..
Ik persoonlijk zou zeker voor de m4 of m6 gaan. Alleen het financiële gedeelte daarvan mis ik.
De vermogenswaarden zijn vanzelfsprekend lager dan die van grote broer M4 (431 pk, 550 Nm), maar die moet dan ook wat meer gewicht meeslepen.

Ja ok, maar niet heel veel meer hoor. Die M235i zit al bijna op 1500kg. Ik vind het zwaar voor dit formaat auto. M4 weegt niet heel veel meer.

Vind het een mooie auto en met die specs zal het vast gaan als de brandweer. Jammer dat ie dan weer zo zwaar moet zijn.
Dat is niets dat een paar dure gewichtsbesparende aan te vinken opties niet kunnen oplossen :)
@sir_smokalot:
Er is een reden waarom ze de performance kitjes hebben…
Geweldige cash cow..
Wie wil namelijk geen stuur met ledjes die het schakelmoment aanduiden?
@Dimglor: die carbon inlegstukjes maken echt wel een verschil!
@tombe: 0,00003 sec winst in de sprint naar 100!
Daar doen we het voor ;-)
@E34M5Touring:
denk dat als je alle geluidsdempende matjes, airbags en speakers en ac eruit sloopt ie makkelijk 200-300kg lichter wordt, maar goed, dan verkopen ze er denk ik minder dan 3.
@super: CSL… 1.500 stuks volgens mij.
@super:
Ik zou niet weten hoe snel ik moest tekenen bij het kruisje als ze echt met een tussen de 1100 en 1200kg M2 zouden komen.
@jrk68: huis te koop!
@super: en achterbank, maar dan moet die rolkooi erin…maar je zal er wel €20.000 lichter van worden
@E34M5Touring:
Een sportwagen zou idd meer moeten zijn dan een ge-re-mapte full-ops 235i met LSD, verbrede wielkassen, carbon dak en hoe kan je het vergeten … de 78 //M-logos om je er toch maar aan te herinneren, dat je in de heetste 2-serie zit waar BMW 2 jaar aan gesleuteld heeft, terwijl je je stoel in massagestand zet, de A/C een half graadje minder zet en snel een redbull uit het gekoelde opbergvak haalt met natuurlijk de laatste concert dvd op de achtergrond, waar is m’n tasje alweer….
@E34M5Touring: helemaal mee eens. Mijn e46 330ci had ook een 3.0 6 in lijn en woog 1420. Een 1M is zwaarder! Hoe kan dat nou. Vind het bezopen
@bmw330ci: 1.420kg? Een M3 E46 weegt 1.570kg en een M3 CSL 1.365kg. Dan is een 330Ci Club Sport met een paar goede Schnitzer accessoires de betere optie, lijkt het wel.
Ik ben benieuwd, ik vond de 1M ook zeker geslaagd!
Dus nu heeft de RS3 meer pk’s dan de A45 AMG, en de M2 krijgt er ook meer. Ik denk dat die vermogensboost voor de A45 zo onderhand wel een zekerheidje wordt.
@Edge: met een eenvoudige chip kun je de a45 al opkrikken naar 402 pk dus ben er maar zeker van
@henkhupelschoten: geldt ook al voor de S3… Benieuwd wat ze uit de RS3 halen. De vorige kon redelijk makkelijk naar 450pk getilt worden.
@gtwillem: evenals de 35i motoren van BMW. Maarja pk’s zeggen inderdaad weinig over de verdere rijeigenschappen…
Als ie weer zo bruut zal zijn als de 1M zal dit wel weer een begerenswaardige wagen worden!
De BMW die ik wil hebben. Lijkt me heerlijk. Hij is wel aan de zware kant, maar zal desondanks een pretje zijn om mee te sturen. In het blauw graag, M-performance velgen erop en een zak geld graag.
Thats nice!
Mooi ding, ben benieuwd of hij ook daadwerkelijk leuker is als de M4.
@dutchdriftking: Als M4 zal ‘ie niet zo leuk zijn denk ik, wordt ‘ie toch weer groter en zwaarder van.
Als 3-deurs 1 Serie zou ik ‘m ook wel leuk vinden.

Maar er bestaat een gerede kans dat ‘ie leuker is DAN de M4.
Chippie er op en je kan de m3/4tjes van deze wereld compleet vernederen volgens mij.
@mrrallycross: behalve als die ook wen chippie hebben
@s62b50: Waarom? Is toch ongeveer hetzelfde blok?
@berlinetta: turbo’s, injectoren, collectoren…ben ook geen expert maar bijna zeker van
Vraag me na het zien van de video van Nino Karotta serieus af of je enigszins normaal kunt stoeien met deze M2. De M4 kan zijn vermogen in feite al niet kwijt en kwispeld meer dan mijn hond als ik thuiskom. Is het wel voorspelbaar en controleerbaar genoeg om een driftje neer te leggen of is het met deze korte wielbasis een geval grip, grip, grip of spin/tankslapper zo gauw je gaat boenen? Daarnaast worden deze spullen redelijk onbetaalbaar terwijl de betaalbare versies niet leuk of sportief genoeg zijn…
Waarom geen 220 of 225 m-performance oid? Echte performance opties, wat lichtgewicht onderdelen en een strakker onderstel en niet super veel vermogen maar genoeg om te spelen?
@w0o0dy: inderdaad. Goed idee. 270pk en 1250kg klinkt voor mij interessanter dan 370pk en 1.500kg. Maar ja, niet voor het kopend publiek.

Toch, het zou wel een idee zijn. Gestripte 228i, blêhr uitlaatje (laten klinken als een Cosworth BDA), relatief dunne bandjes, sper en een chassis waarmee jenkan spelen. Dus eigenlijk de eerste M3 ;-)
@gtwillem: en kost in verhouding geen drol om uit te werken. Daarnaast is er denk ik MEER te verdienen met individualisering van de auto’s met een relatief lage instapprijs en kunnen ze MEER performance opties (andere eind overbrenging?) ontwikkelen die dan over een groter aantal kopers terugverdiend kunnen worden. En als laatste: BMW had altijd leuke homologatie specials voor het toerwagen racen en allerlei “gewone uitvoeringen worden nog steeds veel gebruikt in allerlei amateur raceklassen.. Waarom die markt niet weer wat spul geven dat er perfect voor gemaakt is? Zoals het nu gaat worden BMW’s vooral saaie mueslihokken met 3 cilinder of loeidure en veel te snelle (voor gebruik op de openbare weg) zwaargewichten.
@gtwillem: of een 190/195 pk 3 cilinder 1,5l onder de kap en korte overbrenging voor de bak. Lage topsnelheid maar snel sprinten en toch betaalbaar en lichtgewicht.
@gtwillem:
Wanneer kan ik hem komen halen…?
@jrk68: ja hij wil een 220Si :-)
@gtwillem: of een GT86 :-)
@tombe: Ik heb twee weken geleden een BRZ gereden. Een wereld ging voor mij open. Ja, echt snel is ie niet, maar hij is vlot genoeg om de gemiddelde auto in Nederland voorbij te reden. Maar een kraakheldere besturing. Goede gaspedaalrespons. Fijne balans. Puike zitpositie. Leuk interieur (is echt prima, niet geloven wat mensen die er geen verstand van hebben beweren). Goed uiterlijk. En het feit dat er normale wielen onder zitten zorgt er voor dat je gewoon goede controle hebt over de auto.

Er zijn maar weinig auto’s die hetzelfde plezier geven voor dit geld. Misschien over drie jaar ;-).
@gtwillem: BRZ heeft het recept! Licht, RWD, atmosferisch, net genoeg power zonder het dun uit je broek loopt bij een stuurfoutje, betaalbaar en ziet er nog netjes uit ook. Wat imo dicht komt is een mx5, ik wil ze beide aan de tand voelen.
Imo heeft BMW dit soort wagens niet meer sinds de E30, wat jammer is want ze hebben meer dan genoeg in huis om die te maken, zelfs betaalbaar.
@tombe: al wat nu nog telt zijn de pk’s en de 0-100
@tombe: ik begin meer en meer als James May te klinken klagend tegen Jezza dat niet alles om power draait
@w0o0dy: een bmw 125i of 225i bestaat toch al? Als je daar alle m performance goodies op besteld en langs een tuner gaat, zal die zeker richting of op de 300 pk gaan zitten. Lijkt mij een perfecte ‘budget’ m2, met net wat minder vermogen, zodat het lekker spelen is.
370pk?? Zozo dat ding gaat driften, en ook nog eens de Porsches achterna
* denkt terug aan de e36 318is/ti*
@w0o0dy: ligt sinds deze week m44b19 in mijn e36 touring leuk spul
Ik wil hem hebben!
Hopelijk ook als cabrio.. Mooie opvolger voor mijn Z4, al is de vermogensprong dan te verwaarlozen.
@mcshine: hopelijk niet :-) sorry ik ben purist
@tombe: Échte puristen rijden zonder dak..;)
@mcshine: Ehhhh, nou, niet helemaal waar. De échte rijdersautos zijn over het algemeen wel open ;-).

Op alfabetisch lexografische volgorde: Ariel Atom 300, Bristol Blenheim Speedster, Caterham 7 620R, Donkervoort D8 GTO, Eagle Speedster, Ford GT-X1, Ginetta G20, Honda S2000, Isdera Spyder 036i, Jaguar D-Type, Josse Indigo 3000, KTM X-Bow, Lotus Elise 340R, Mazdaspeed Miata, Mercedes-Benz McLaren SLR Stirling Moss, Morgan Plus 8 Speedster, Noble M10, Opel Speedster Turbo, Porsche Carrera GT, Porsche Boxster Spyder, Porsche 964 Speedster, Renault Sport Spyder, Ruf RK Spyder, Saab 9-3 Viggen Cabriolet, Stola S82S, TVR Griffith 500, TVR Tuscan S Convertible Red Rose, TVR V8S, TVR Tamora Red Rose, TVR Chimeara 4.5, Ultima Spyder, Vauxhall VXR220 en Wiesmann MF3.

Oke, eentje is gelogen ;-)
@mcshine: sorry mcshine, bovenstaande comment was voor @tombe bedoeld ;-)
@gtwillem: okok :-) niks tegen cabrios, ver van zelfs, maar het chassis vd coup zal altijd steviger zijn.
Ken persoonlijk een kerel die zelfs z’n 4-deurs M3 E90/91 bove
@tombe: boven z’n coup verkiest, net door die extra middenstijl
Juist het verkeerde voorbeeld dan, de coupe heeft een lager zwaartepunt en gewicht door het Carbon dak..;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).