Iemand heeft met specs lopen strooien van wat misschien wel de lekkerste BMW-onthulling van dit jaar gaat worden, de F87 M2.
BMW heeft dit jaar aardig wat in petto voor zijn klanten: gisteren werd de 3 Serie vernieuwd, in september krijgen we met de nieuwe 7 Serie een geheel nieuw vlaggenschip te zien, en voor de fans van relatief compact gooien en smijten is de M2 in aantocht. Het tijdstip van othullen is nog onbekend, maar de productie zou in november van start gaan.
Op 2addicts meldt een bron een vermogen van 370 PS en 465 Nm uit een N55-motorblok, dat kortstondig is te overboosten naar 500 Nm om de lage en middelste toerenregionen een extra zetje te geven. Bij de intro komt de M2 (vroem) er in de volgende kleuren: Alpine White ; Black Sapphire metallic ; Long Beach Blue metallic ; Mineral Grey metallic, dat is er 1 meer dan zijn voorganger, de 1M. Het interieur is alleen in het zwart te bestellen, met blauwe stiksels.
De vermogenswaarden zijn vanzelfsprekend lager dan die van grote broer M4 (431 pk, 550 Nm), maar die moet dan ook wat meer gewicht meeslepen. Nu maar hopen dat de M-afdeling de auto puur houdt, en er geen xDrive op monteert.
69 reacties
Same here, de M2 maakt mij wel hebberig.
Zou ik hem ook kunnen bestellen zonder al die volstrekt overbodige electro meuk, dus gewoon met slingertjes om het raam open en dicht te doen?
Ik ben een aanhanger van de less is more filosofie, maar het staat een ieder vrij om een in mijn optiek onnodig zware auto te rijden.
Het punt is dat er voor de aanhangers van mijn filosofie bijna geen keuze meer over blijft.
Ja ok, maar niet heel veel meer hoor. Die M235i zit al bijna op 1500kg. Ik vind het zwaar voor dit formaat auto. M4 weegt niet heel veel meer.
Vind het een mooie auto en met die specs zal het vast gaan als de brandweer. Jammer dat ie dan weer zo zwaar moet zijn.
Er is een reden waarom ze de performance kitjes hebben…
Geweldige cash cow..
Wie wil namelijk geen stuur met ledjes die het schakelmoment aanduiden?
Daar doen we het voor ;-)
denk dat als je alle geluidsdempende matjes, airbags en speakers en ac eruit sloopt ie makkelijk 200-300kg lichter wordt, maar goed, dan verkopen ze er denk ik minder dan 3.
Ik zou niet weten hoe snel ik moest tekenen bij het kruisje als ze echt met een tussen de 1100 en 1200kg M2 zouden komen.
Een sportwagen zou idd meer moeten zijn dan een ge-re-mapte full-ops 235i met LSD, verbrede wielkassen, carbon dak en hoe kan je het vergeten … de 78 //M-logos om je er toch maar aan te herinneren, dat je in de heetste 2-serie zit waar BMW 2 jaar aan gesleuteld heeft, terwijl je je stoel in massagestand zet, de A/C een half graadje minder zet en snel een redbull uit het gekoelde opbergvak haalt met natuurlijk de laatste concert dvd op de achtergrond, waar is m’n tasje alweer….
Als 3-deurs 1 Serie zou ik ‘m ook wel leuk vinden.
Maar er bestaat een gerede kans dat ‘ie leuker is DAN de M4.
Waarom geen 220 of 225 m-performance oid? Echte performance opties, wat lichtgewicht onderdelen en een strakker onderstel en niet super veel vermogen maar genoeg om te spelen?
Toch, het zou wel een idee zijn. Gestripte 228i, blêhr uitlaatje (laten klinken als een Cosworth BDA), relatief dunne bandjes, sper en een chassis waarmee jenkan spelen. Dus eigenlijk de eerste M3 ;-)
Wanneer kan ik hem komen halen…?
Er zijn maar weinig auto’s die hetzelfde plezier geven voor dit geld. Misschien over drie jaar ;-).
Imo heeft BMW dit soort wagens niet meer sinds de E30, wat jammer is want ze hebben meer dan genoeg in huis om die te maken, zelfs betaalbaar.
Op alfabetisch lexografische volgorde: Ariel Atom 300, Bristol Blenheim Speedster, Caterham 7 620R, Donkervoort D8 GTO, Eagle Speedster, Ford GT-X1, Ginetta G20, Honda S2000, Isdera Spyder 036i, Jaguar D-Type, Josse Indigo 3000, KTM X-Bow, Lotus Elise 340R, Mazdaspeed Miata, Mercedes-Benz McLaren SLR Stirling Moss, Morgan Plus 8 Speedster, Noble M10, Opel Speedster Turbo, Porsche Carrera GT, Porsche Boxster Spyder, Porsche 964 Speedster, Renault Sport Spyder, Ruf RK Spyder, Saab 9-3 Viggen Cabriolet, Stola S82S, TVR Griffith 500, TVR Tuscan S Convertible Red Rose, TVR V8S, TVR Tamora Red Rose, TVR Chimeara 4.5, Ultima Spyder, Vauxhall VXR220 en Wiesmann MF3.
Oke, eentje is gelogen ;-)
Ken persoonlijk een kerel die zelfs z’n 4-deurs M3 E90/91 bove