• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

375 pk Focus RS Heritage Edition luidt einde van tijdperk in

Auteur: RubenPriest, gepost 14 februari 2018 om 15:09 – 18 Reacties

Ford


We moeten afscheid nemen van de potente hatchback.

Ford werkt aan een opvolger van de huidige Focus, dat is jullie vandaag wel duidelijk geworden. Oude modellen moeten plaatsmaken voor het nieuwe spul en dus komt er ook een einde aan de productie van de felbegeerde Focus RS.

De autobouwer neemt in stijl afscheid van deze generatie Focus RS, want het merk komt met een potente speciale versie. De Focus RS Heritage Edition is een zeer aangeklede variant van de hot hatch en Ford gaat er slechts 50 stuks van maken, exclusief voor de Engelse markt.

De Focus RS Heritage Edition komt met de FPM375-upgrade van Mountune. Hierdoor levert de hatchback 375 pk en 510 Nm koppel. De gelimiteerde versie is tevens uitgerust met een Quaife sperdifferentieel.

De lakkleur Deep Orange is exclusief voor de Focus RS Heritage Edition. De velgen zijn zwart uitgevoerd met daarachter grijze remklauwen. De spiegelkappen en de achterspoiler zijn eveneens zwart. De hatchback komt onder meer met half lederen Recaro stoelen, een verwarmd stuurwiel en parkeersensoren achter.

In het Verenigd Koninkrijk gaat de Focus RS Heritage Edition 39.895 pond kosten. Dat komt omgerekend neer op bijna 45 mille in euro’s. Op 6 april rolt de laatste Focus RS van de band.

Ford

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, focus-rs, Ford, hatchback, oranje

Vorig bericht: « Deze villa in Wassenaar vereist auto’s met smaak
Volgend bericht: Dit is de nieuwe helm van Max Verstappen »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    14 februari 2018 om 15:23

    Nu al afscheid? pff ik word oud.

    Login om te reageren
    • shogun zegt

      14 februari 2018 om 15:44

      @janjansen: Is de vraag of dat aan “ons” leeftijd ligt of aan die van de auto.
      voelt voor mij ook wel erg snel..

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        14 februari 2018 om 16:47

        @shogun: De Focus RS komt altijd pas na de facelift. Eerst ontkent Ford dat er een RS variant van komt. Dan moet je het doen met een op zich prima Focus ST. Dan komt er een facelift, wederom een ST en daarna een RS. Deden ze de vorige keer ook al. Voordat je er een beetje aan gewend bent, is de auto alweer uit productie.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          14 februari 2018 om 17:20

          @willeme: Klopt, dit deden ze vroeger ook met de RS producten van Audi.

          Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    14 februari 2018 om 15:26

    Ik vind het zo wel een lekker ding hoor! Heerlijke hot hatch. Alleen is het ding voor mijn gevoel nog niet zo erg lang op de markt.

    Login om te reageren
  3. porschepdk zegt

    14 februari 2018 om 15:37

    Dat ging snel! Volgende met 400pk dan ?

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    14 februari 2018 om 15:39

    Ik neem aan dat je die upgrade van Mountune en het diff ook zelf kan bestellen. Want dat zijn de enige opties die mij interesseren. Ik hoef geen hothatch die afgeladen is met allerlei luxe opties. De RS is namelijk al zwaar genoeg.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      14 februari 2018 om 16:49

      @berlinetta: zal het doorgeven aan Ford. Kun je hem daarna bestellen. Inruil Gazelle en Batavus is mogelijk.

      Login om te reageren
      • dieselkameel zegt

        14 februari 2018 om 17:42

        @thomasthomas: Je driewieler mag je er ook bij inruilen Thomas

        Login om te reageren
    • jasperh zegt

      14 februari 2018 om 20:51

      @berlinetta: ja die kan je zelf bestellen alleen vervalt in Nederland ten opzichte van bijvoorbeeld Engeland om een of andere vreemde reden je fabrieksgarantie wanneer je kiest voor de Mountune tuning. Genoeg contact over gehad met Ford Nederland. Mogen wij dan nu ook een keer de discriminatie kaart trekken?

      Login om te reageren
  5. ihrte zegt

    14 februari 2018 om 15:50

    Hopen dat de koppakking het bij deze wel langer dan 10.000 km volhoudt!

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      14 februari 2018 om 18:24

      @ihrte: ja want stel dat ze vergeten de nieuwe sterkere koppakking erin te plaatsten.. wat een onnozele reactie.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      14 februari 2018 om 20:05

      @ihrte: Als ‘ie niet voor de Mustang bedoeld is, zal het goed gaan.

      Login om te reageren
  6. thomasthomas zegt

    14 februari 2018 om 16:48

    Leuke kleur voor Nederland. Maar ja wij hebben alleen geld voor een Kia Picanto.

    Login om te reageren
  7. michaelb zegt

    14 februari 2018 om 17:21

    Rijd erg leuk. Jammer dat ze nooit die wielkasten uitgeklopt hebben. Hij lijkt zo smalletjes.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      14 februari 2018 om 18:34

      @michaelb: idd!! Die 2 deuren extra maakt hem echt een stuk langer waardoor hij eigenlijk een domme vorm heeft.

      Login om te reageren
    • MartijnGizmo zegt

      15 februari 2018 om 08:42

      @michaelb: Zoals de heren van Ford ons vertelden tijdens de introductie: het was kiezen tussen een bredere body óf de vierwielaandrijving qua budget. :)

      Login om te reageren
  8. Maarten123 zegt

    15 februari 2018 om 10:35

    Het blijft bijzonder om wederom te spreken van ‘een einde van een tijdperk.’ Bij de vorige Focus was iedereen verdrietig met het verdwijnen van de 5-pitter. Blijkbaar heeft zijn opvolger het prima goedgemaakt. De volgende zal dus ook vast wel bevallen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North