• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

420 Volkswagen e-Crafters voor dit bezorgbedrijf

Auteur: RubenPriest, gepost 14 februari 2020 om 21:01 – 23 Reacties

Volkswagen e-Crafter

Een grote order voor de Volkswagen e-Crafter vanuit Frankrijk.

Het Franse Chronopost heeft een flinke order geplaatst bij Volkswagen Bedrijfswagens. Het bezorgbedrijf heeft namelijk een order van 420 e-Crafters doorgegeven. De elektrische bedrijfswagens zullen in stapjes uitgeleverd worden aan Chronopost. Over twee jaar moeten alle 420 e-Crafters in het bezit zijn van het bezorgbedrijf.

Chronopost is onderdeel van La Poste. Het bedrijf wil de vloot flink gaan verduurzamen. Daarvoor hebben ze tests uitgevoerd met meerdere elektrische bedrijfswagens. Kanshebbers waren bijvoorbeeld de Renault Master Z.E. en de Voltia. Die laatste is een verlengde Nissan e-NV200. De keuze voor de Volkswagen is misschien daarom wel des te opmerkelijker. De doorgaans nationalistisch ingestelde Fransen verkiezen meestal een eigen merk boven producten uit andere landen zoals Duitsland.

Voor Volkswagen Bedrijfswagens is het de grootste order voor de e-Crafter tot op heden. De eerste exemplaren worden in juni 2020 geleverd. De Fransen kunnen de elektrische bedrijfswagen in 18 verschillende Franse steden tegenkomen. Heinz-Jürgen Löw, topman bij Volkswagen Bedrijfswagens, overhandigde een symbolische sleutel aan Chronopost-topman Martin Piechowski.

De Volkswagen e-Crafter heeft een accupakket van 35,8 kWh. De actieradius bedraagt 115 kilometer volgens de WLTP testcyclus. Met een snellader bij een 40 kW gelijkstroom-laadstation kan je de e-Crafter tot 80 procent opladen binnen 45 minuten. In vergelijking met de dieselvariant levert de koper niets in aan praktisch gebruiksgemak. Het laadvolume is namelijk gelijk aan die van de variant met verbrandingsmotor.

Ook interessant!

  • Dit was ooit een Volkswagen bedrijfswagen
  • De KNVB is weer te vinden in een Volkswagen
  • Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
    Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, e-crafter, Elektrisch, Volkswagen

Vorig bericht: « Goed nieuws uit Duitsland: geen limiet op de Autobahn
Volgend bericht: Toyota geeft de Supra nog meer pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. rhukker zegt

    14 februari 2020 om 21:22

    Bij de bedrijfswagens is dus nog veel te winnen. Een bak aan ruimte waar accu’s in kunnen maar die niet benutten en een range van 115 km

    Login om te reageren
    • edward330d zegt

      14 februari 2020 om 21:35

      @rhukker: kan in de laadruimte mooi een diesel aggregaat staan voor het laden van de accu’s

      Login om te reageren
    • robert110 zegt

      14 februari 2020 om 21:40

      @rhukker: Bestelbusjes hebben juist relatief weinig ruimte voor accu’s en dergelijke, om de laadruimte zo groot mogelijk te maken is de rest van de auto vrij compact ingedeeld. Daarnaast is gewicht een serieus probleem, wil je de auto lading onder de 3.500lg houden en een fatsoenlijk laadvermogen overhouden dan zijn er weinig kilo’s over voor accu’s. Willen elektrische bestelbusjes succesvol worden dan moeten accu’s een stuk lichter worden, of een totaalgewicht van meer dan 3.500 kg moet de standaard worden (maar dat wordt enorm duur voor bedrijven).

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        14 februari 2020 om 21:52

        @robert110:

        De vraag die gesteld moet worden is of 3.500kg nog wel een reële grens voor B-rijbewijs is. De bussen worden van zichzelf zwaarder, maar ook beter als in wegligging en remkracht. Alleen het laadvermogen is nooit aangepast, sterker nog die verminderd vanwege hoger eigen gewicht.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 februari 2020 om 07:24

      @rhukker: elke kWh meer batterij capaciteit maakt de wagen duurder, zwaarder en minder zuinig. Dus als je een bezorgdienst hebt die elke dag 50km door de stad gaat dan wel je juist een kleine batterij. We zijn gewend te denken in meer is beter maar dat is natuurlijk helemaal niet altijd het geval.

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    14 februari 2020 om 21:24

    Papa ne fume plus de sa pipe ?

    Login om te reageren
  3. pablo1971 zegt

    14 februari 2020 om 21:34

    115 km reikwijdte? Dat is nog in theorie. Blijft dan 85 km van over. Dan heb je er veel van nodig om een 8 urige dienst zinvol te werken.

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      14 februari 2020 om 22:59

      @pablo1971: ja 420 stuks is voldoende toch

      Login om te reageren
    • metalmike zegt

      15 februari 2020 om 09:10

      @pablo1971: Als ik naar de gemiddelde PostNL bus kijk, dan zullen die echt niet boven de 85 km per dag uitkomen.

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        15 februari 2020 om 18:20

        @metalmike: bron van deze gegevens?

        Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    14 februari 2020 om 21:40

    @pablo1971: Voor binnenstedelijk bestelwerk is die ca. 100 km rijbereik misschien wel genoeg.

    Login om te reageren
  5. drsjeroen zegt

    14 februari 2020 om 21:42

    Kan iemand mij uitleggen waar je niet gewoon de hele bodem met accu’s kan vullen en dan 400km kan rijden?

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      14 februari 2020 om 21:45

      @drsjeroen: Kostprijs

      Login om te reageren
      • drsjeroen zegt

        14 februari 2020 om 21:51

        @ty5500: point taken, echter is het niet zo dat na een uur werk de bus 45 minuten stil moet staan?

        Login om te reageren
        • ty5550 zegt

          14 februari 2020 om 21:55

          @drsjeroen: ik vermoed zoals hierboven geopperd dat de bestelwagens stedelijk gebied doen en korte afstanden rijden elke dag. Anders lijkt 115 km mij inderdaad ook behelpen en constant laden

          Login om te reageren
    • ferrarigolf zegt

      14 februari 2020 om 22:42

      @drsjeroen: Het gewicht speelt ook een grote rol. Vanaf 3500 kg heb je een C1 rijbewijs nodig. Het toevoegen van accu’s betekent dus dat het laadvermogen afneemt. En laat het laadvermogen nou net belangrijk zijn bij een bus.

      Login om te reageren
  6. exclusivecarspotter zegt

    14 februari 2020 om 22:37

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    14 februari 2020 om 23:33

    Slimme zet. Bij deze groep win je énorm op locale uitstoot door elektrisch te gaan !

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      14 februari 2020 om 23:53

      @dutchdriftking: Inderdaad. Meestal moeten ze 120 pakketjes in 1 dag bezorgen en leggen ze misschien net 75km af. Dit is perfect voor 80% van de locale bezorgdiensten.

      Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    15 februari 2020 om 00:37

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    15 februari 2020 om 11:03

    Ik snap dat je als Frans bedrijf niet kiest voor Frans en Elektrisch, dat is al jaren geen succes..

    Login om te reageren
  10. wimof zegt

    15 februari 2020 om 12:24

    Nationalistisch is niet het juiste woord voor een fransman, niet luchtig, een fransman is chauvin en chauvinistisch, klinkt op slag een stuk beter.

    Login om te reageren
  11. jometdebanjo zegt

    15 februari 2020 om 15:49

    Chronopost, DPD. Man, die bussen zien er na 4 maanden al niet meer uit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North