5 interne zaken die opvallen in de Renault Talisman Estate

Branded content, 61 Reacties

De nieuwe Renault Talisman Estate ziet er goed uit, zowel van buiten als van binnen.

De Fransoos, die vanaf deze maand bij de Renault dealer in de showroom staat, heeft een aantal opvallende zaken als het op het interieur aankomt. We selecteerden vijf eigenschappen waarop de Renault Talisman Estate uitblinkt.

Bagageruimte van bijna 1.700 liter
De stationwagen heeft een indrukwekkende maximale bagageruimte van bijna 1700 liter. Hiervoor dient wel de achterbankleuning neergeklapt te worden. De totale lengte van de bagageruimte bedraagt 112 cm. Met de achterbank in de normale positie heeft de Estate 572 liter ruimte onder de hoedenplank. Je snapt wel, dit is een goede vriend voor op vakantie.

Talisman achterbak

R-Link 2 met 8,7-inch touchscreen
Navigeren doe je met een tablet die gepositioneerd is in de middenconsole. Met R-link 2 kun je de navigatie, de climate control, het audiosysteem en de aanwezige rijhulpsystemen bedienen.

Interieur

BOSE Surround Sound premium audiosysteem
Draai de volumeknop open en je wordt verrast door hoge kwaliteit audio, mits je de optie Bose Surround Sound premium audiosysteem aanvinkt. Renault heeft in samenwerking met Bose het audiosysteem speciaal voor de Renault Talisman Estate ontwikkeld en afgestemd op de akoestiek van de auto.

Talisman Estate

Head-up display
Het kleuren head-up display voorziet de bestuurder van informatie op het gebied van snelheid, navigatie en de aanwezige rijhulpsystemen. Het ziet er ook nog eens heel vet uit.

Headup-display

Hoofdruimte!
Ook langere mensen kunnen comfortabel plaatsnemen in de Renault Talisman Estate. De station heeft een hoofdruimte van 90 cm voorin en achterin is dit 87 cm.

Interieur

De Renault Talisman Estate is te verkrijgen met de dCi 110, de dCi 130 en de dCi 160 dieselmotoren in handgeschakelde versie of in combinatie met de automatische EDC versnellingsbak en de TCe 150 EDC en TCe 200 EDC benzinemotoren. De Fransoos heeft een vanafprijs van 31.790 euro. Hiervoor krijg je de instapdiesel met 110 pk. De prijzen lopen uiteindelijk op tot 47.990 euro voor de Energy dCi 160 EDC in de luxere Initiale Paris uitvoering. De dCi 110 doet met 98 gram CO2-uitstoot 21 procent in de bijtelling. Meer weten? Check renault.nl!



61 reacties

-edit: yep, daarom is het een advertorial-
@thearchitect: Moest wel heel lang zoeken voor ik het woordje in de onderkop vond. Zodra het artikel open is is dat ook weg en is er alleen nog maar het trefwoord onder het artikel.
Vroegah deden we nog wel eens een kleurtje voor een advertorial.
Eerlijk gezegd vind ik die hele Talisman maar een lelijk ding
@james82: en dat terwijl het verreweg de mooiste in zijn klasse is… Het is droef gesteld met de auto’s van tegenwoordig…
@mashell: nou nou, kweet niet hoor, smaak verschilt misschien per leeftijd, ik vind de auto’s van tegenwoordig zo erg nog niet!
Ik vind de nieuwe Talisman en de nieuwe Megane echt prachtige auto’s, zowel de Talisman sedan en estate en Megane hatchback en estate. Hele mooie lijnen. Vooral het front van beide auto’s vind ik erg fraai. Het interieur vind ik best aardig al ben ik geen fan van het navigatiescherm. Voor de rest erg mooie auto’s. Als je de nieuwe Megane vergelijkt met de vorige is het echt een dikke verbetering, een stuk minder saai en het oogt veel sportiever.
@viezefreddyw: ik heb een zwak voor de Renault Laguna coupe.
Het is een mooie auto. Maar toch wel jammer dat Renault tegenwoordig alleen nog maar kleine blokjes levert. en 250 – 270 PK V6 Benzine zou gewoon wel lekker zijn in zo’n wagen als dit. Nu is 200 PK niet karig. Maar Dit is toch wel een grote wagen. Daar mag best wat vermogen bij.
@kilum: -Edit: Een 250 – 270 PK V6*
@kilum: dat word dan waarschijnlijk een 1.6 of 2.0 turbo met dat vermogen. 6 pitters ga je niet meer zien.
@dutchdriftking: Dat is toch eigenlijk wel jammer. Even afgezien van in Nederland verkopen 6 pitters in veel landen over de grens nog wel.
@kilum:
Dat lijkt wellicht zo, maar de praktijk is anders. Het is niet voor niets dat alle fabrikanten hard aan het down-sizen zijn. Dat doen ze natuurlijk niet enkel voor de Nederlandse markt.
@kilum: en dan ga je hem zelf kopen? (Ps. Ik heb je bericht per ongeluk geliked, was niet de bedoeling want je ziet deze opmerking bij elk nieuw model terugkomen.)
@kilum:
wat wou je dan gaan doen met al die peekaas?
@super: keihard in de file staan! ?
@super: Een wheelie trekken natuurlijk. Dat lijkt me logisch.
Ik vind het juist een goede auto in zijn klasse.

Hij is
Relatief betaalbaar. (+€1200 meerprijs op de sedan)
Biedt veel functionaliteit
Stuurt als een van de betere in zijn klasse door 4wiel sturing.

Daarmee gaat hij aan veel andere sub-premium sedans voorbij in zijn klasse.
Een knappe wagen is het zeker. Al is dat grote touche screen niet echt mijn ding.
Zo’n head up display heb ik nooit begrepen. Als je dat nodig hebt kun je dan wel autorijden.
@thomasthomas: Geloof me, een head-up display is erg prettig. Als je het eenmaal hebt en gewend bent wil je bijna niet anders. Een head-up display weergeeft een hoop informatie. Waaronder je snelheid, de navigatie en multimedia. Hierdoor hou je je ogen veel meer op de weg gericht.

Vergelijk het met de knoppen aan het stuur. Sindsdien hoef je je handen niet meer van het stuur houden. Datzelfde idee heb je ook met een head-up display.
@viezefreddyw: ik heb ook een zooi knoppen op het stuur. Echter werken de knoppen op de middenconsole beter. Zo heb ik nog nooit een draaiknop voor volume op het stuur gezien. Ik gebruik ze dan ook alleen voor datgene wat ik alleen op het stuur kan bedienen, noodgedwongen!
@lekbak: Jaguar heeft heel lang draaiknoppen op het stuur geleverd in de XF.
http://images.hgmsites.net/lrg/2009-jaguar-xf-4-door-sedan-supercharged-steering-wheel_100248540_l.jpg
@E34M5Touring: Audi had het ook in de A6.
@E34M5Touring: en @berlinetta: dat was een beetje voorbarig inderdaad. Ik bedenk me nu net dat de Astra van mijn collega dat ook heeft.
@lekbak: Zelfs een Fiat Panda heeft tegenwoordig een volumeknop op het stuur.
@viezefreddyw: Helemaal mee eens! Maar ik vind die systemen met een los schermpje wel errrrg pauper hoor… Zo nep! Er zit toch al een schermpje (De voorruit)????
@svenska_aeroplan_ab: Nee joh, dat is niet pauper toch? Volgens mij heeft het puur te maken met de kostenpost, een HUD zoals bij BMW kan alleen als je daar een speciale voorruit voor hebt en die zijn aardig prijzig. Maar ik weet niet hoe dat precies in elkaar steekt.

Maar als ik denk aan pauperrrr, denk ik aan BMW 316i’tjes met dikke M-pakketten en uitlaten. Of Golfjes met bromuitlaten en gigantische velgen. Maar zo’n klein HUD-schermpje a la Renault is toch niet pauper?
In t wit als sedan :D:D:D Dikke bak!
“De station heeft een hoofdruimte van 90 cm voorin en achterin is dit 87 cm.”
En hoe moet ik dat interpreteren? Als de afstand tussen de bank en het dak? Zo ja, dan ga ik toch niet achterin passen
@kwatsjkop: je moet ook niet gaan staan op de bank
@kwatsjkop: als je een hoofd groter dan 87cm hebt gaat dat inderdaad niet passen.
Zag gisteren de sedan versie. Mooi ding is het geworden!
Overigens zien de foto’s op de Renault configurator er totaal niet in het voordeel van de auto uit. Halverwege de configuratie haak ik af om de auto er daar niet goed uitziet terwijl ‘ie in het eggie best te vreten is.
Ik vind het interieur ontzettend mooi. Als je het vergelijkt met een Lexus IS vraag je je af wie nou eigenlijk de premiumfabrikant is.
@knipperlichtje: KIA, Premium voor mensen met meer verstand dan geld.
@kilum: qua kwaliteit zeker, 7 jaar garantie is niet niks. Qua interieurs zou ik het nog niet zo boud willen zeggen. Kia is er nog niet achter dat er best een paar sierstrips op het dashboard en de deurpanelen mogen.
@knipperlichtje: Toch zien die interieurs er geheel niet slecht uit. Maar klopt, je kunt mooiere dingen krijgen in het interieur. Ook in de zelfde prijsklasse. Maar zijn het ook betere auto’s?
Blijft mooi om te zien dat die stomme Fransen in 2016 nog steeds geen mooi HUD kunnen maken, zoals BMW al in productie had 10 jaar geleden.
@Jaapie:
BMW lag al jaren mijlen voor op iedereen toch ?

BMW heeft als eerste voorwielaandrijving geïntroduceerd toen de rest nog met starre
achterassen en bladveren reed.
BMW is de vader van de moderne hatchback (vijfdeurs wagen)
BMW had als eerste een gesloten koelsysteem
En BMW had als eerste geen doorsmeerpunten meer.
BMW heeft de allereerste moderne MPV, das Espace gemaakt en kwam kort daarna met das Senic uit.

Ik bedoel maar, dom lullen, ik doe mee !
@desjonnies:

BMW ligt zeker voorop ja.

Renault kan je tegenwoordig met je sleutel parkeren, als je zelf ernaast staat?
-BMW is geen vader van de hatchback maar Vader van de echte rijders auto.
de (M)3 is niet voor niets nog steeds de benchmark.
-BMW was de eerste in de (merk) herkenbare verlichtingen (angel eyes) waarna alle andere merken opeens dat soort verlichting gingen produceren.
– BMW was de eerste met een navigatie naast het klokken spel in een extra “bult”in het dashboard.
-BMW brengt auto’s op de markt met 50-50 balans
-BMW laser koplampen in eerste in productie

….je zei iets over renault?
@Jaapie: Het is allemaal leuk, die punten die je opnoemt, maar eigenlijk sla je de plank een aardig stukje mis. Je benoemt BMW de vader van de echte rijdersauto omdat de M3 volgens jou de benchmark is. Dat is natuurlijk nooit te vergelijken met een merk als Renault die in een totaal andere klasse opereert.

De punten die @desjonnies benoemt zijn allerlei punten die daadwerkelijk wat teweeg hebben gebracht in de autowereld. Voorwielaandrijving bijvoorbeeld, ik bedoel maar! Het door jouw o zo geliefde BMW, bekend van zijn achterwielaandrijving en sportief. En datzelfde BMW is nu bezig om modellen met voorwielaandrijving te introduceren. En Renault heeft dat uitgevonden, hoe tof is dat?!

En wat te denken van het gesloten koelsysteem? Al in 1965!!

En dan de Espace bijvoorbeeld. Gewoon een heel nieuw segment die ook daadwerkelijk nuttig is.

Maar dat valt allemaal in het niets natuurlijk bij de zogenaamde angel-eyes van BMW..
@viezefreddyw:
Beide merken werken in geheel andere vakgeboeden maar dit geldt dan ook argumenten over renault. hatchback en mpv. bmw opereert op andere vlakken, dus geen mpv (praat nu niet over de laatste 2 jaar).
De 3 serie is niet alleen volgens mij een benchmark , weet niet of je de rijtesten volgt??
Bronnen ; zowel NL als buitenlandse websites;

http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/autotest/BMW/3-SERIE/1414
http://www.autoexpress.co.uk/bmw/3-series

Los daarvan hoor ik niks over de technische vlakken waarop bmw voorloopt die ik genoemd heb. Maar dat is allemaal niet waar dan?
@Jaapie: Ik snap allemaal wel wat je bedoelt hoor, daar niet van. Maar nog steeds sla je de plank een beetje mis.

Het klopt inderdaad dat de 3-serie de benchmark is, maar dan wél in ZIJN klasse. Dus niet in de klasse van de Talisman.

En waar het in principe over gaat is dat de punten die desjonnies op heeft genoemd, daadwerkelijk wat hebben betekend in de autoindustrie. Het waren een hoop innovatieve uitvindingen die de autowereld in zijn geheel hebben verbeterd. De moderne hatchback bijvoorbeeld. Een heel nieuw segment toen der tijd en vandaag de dag de meest gekochte carrosserievariant. En zo is het ook met de Espace. Dat ding zette het segment MPV op de markt. Om nog maar te zwijgen over voorwielaandrijving zoals we die vandaag de dag kennen.

Waar het dus in principe om ging wat @desjonnies zei, was dat die Fransen lang niet zo stom zijn zoals jij zei in je eerste comment.
@viezefreddyw: de BMW 3-serie en de Talisman zitten beide in het D segment en dus dezelfde klasse. Dat er een andere doelgroep is? Dat denk ik wel.
@Jaapie:
Lieverd ooit had ik een oude trouwe eerst model M5, een wagen die toen NIEMAND had.
En dat was, wat jij als rijdersauto bestempeld, een rijdersauto.
Alleen was het de geestelijk opvolger van de fameuze jaguar MK II als snelle zaken sedan.

Lancia, Alfa Romeo, Borgward, Riley en MG, ze waren er allemaal eerder met hun state of art sports saloons, sommigen in de vijftiger en anderen in de zestiger jaren.
BMW heeft het gewoonweg het allerbeste gedaan, dat staat buiten kijf, maar bijvoorbeeld een wagen als de alleen in deVS verkrijgbare Datsun 510 was meer dan gewaagd als sports-saloon aan de 02 series van BMW.
Hier een Riley een voor oorlogse Britse sports-saloon :
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/600×315/79/e1/a9/79e1a9bc4c2dc5e851899fab618740ef.jpg
@Jaapie: dat is puur een kostenkwestie. Een HUD zoals die van BMW heeft een speciale voorruit nodig, Renault monteert gewoon een apart glaasje. Daarom kan Renault een HUD en adaptieve cruise control leveren voor 695 euro, terwijl je bij BMW al 1047 euro kwijt bent voor alleen een HUD.
@knipperlichtje: Wat heeft een adaptieve cruise control te maken met de voorruit?

Die voorruit kost misschine een paar tientjes meer. De projector voor de HUD van BMW zal BMW misschien ook ene paar tientjes kosten.
Dus in de kosten zal het m niet zitten, meer in de ontwikkeling. En aangezien het 2016 is, had, naar mijn mening, Renault best die stap kunnen maken.
@gregorius: de adaptieve cruise control is een vaagheidje in de optielijst van Renault, HUD en adaptieve cruise control kunnen niet afzonderlijk besteld worden. De precieze prijs van een ruit weet ik niet, het kan 30 euro zijn, maar ook 300 euro. Ik weet wel dat het prijsargument van Peugeot afkomstig was, volgens mij bij de introductie van de 508.
@knipperlichtje: Ja, als ik Peugeot-marketing was, zou ik het ook zo verkopen ja.

Vraag me af of Renault het ‘Nissan’ systeem heeft overgenomen (is bagger), of dat ze al een moderne hebben. Ik heb het Nissan systeem in mijn Infiniti. 2 druppels water en dat ding ‘zet zich uit’. Of het nou is dat ze hebben gezien dat data achter de laser te slecht is na wat regen, of dat ze erg aan de voorzichtige kant willen zitten; dat weet ik niet. Maar het systeem dat ik in mn Audi uit 2005 had, was een stuk beter.
@knipperlichtje: Dat is misschien qua kosten een stuk voordeliger maar de ervaring is niet hetzelfde!
@Jaapie:
BMW zet anders die aftandse ouwe meuk van 10 jaar geleden nog steeds in hun nieuwe auto’s…
http://static.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery/public/mini-hatchback-2014-head-up-display.jpg?itok=fiA4SJJ-
@Rob: uit welke auto komt deze foto dan (mini?)?
Met achterbank plat 112 cm diep? Volgens mij is mijn classic V40 al dieper.
Mooi. Dank Autoblog. Een advertentie waar ik zowaar wijzer van word. Prima dus.
Nu heb ik gezien dat de Talisman eigenlijk best een mooie auto is. Lijkt me een goede concurrent van de Skoda Superb: grote station, premium opties die we uit de duurdere klasse kennen en dat voor een prima prijs.
Als Renault er ook nog een ge-update versie van de 3.0 turbo + goed 4×4 systeem in mikken; zou je me bijna over kunnen halen.
Vind het een super mooie wagen, maar….

Die LED kermisverlichting aan de voorzijde, kon dat nu echt niet wat subtieler. Hetzelfde geldt voor de GTE producten uit de VAG-stal.

https://www.vkvgroep.nl/content/uploads/2015/07/Renault-Talisman_led-koplampen.jpg
Lelijk zo een HUD met een plastic schermpje. Bmw doet dat veel beter met de projectie in de voorruit.
Ik zeg t maar lekker nog een keer: Vind de Talisman zo veel mooier dan de Laf
@toyotafortuner: dan de Laguna. Al helemaal als estate. Wilde ik dus zeggen. Moet nog wennen aan reaguuren met een full touch keyboard
“Het kleuren head-up display …. Het ziet er ook nog eens heel vet uit.”
Nee, het ziet er *NIET* vet uit, het ziet er uit als zo’n goedkoop plastic voorzetglaasje van Ali Baba (a la Peugeot) en niet als de échte headup displays die in de voorruit projecteren zoals bijv. BMW. Advertorial?
“Renault heeft in samenwerking met Bose het audiosysteem speciaal voor de Renault Talisman Estate ontwikkeld en afgestemd op de akoestiek van de auto.”
Met Rammel Cancellation? ;-)
Deze advertorial wordt u aangeboden door Renault. Pfff.
Prima, de AB kachel moet ook roken.

Talisman mooie auto.
Dat R-Link multimedia systeem annex hier-stel-je-alles-in komt er uit testen niet best vanaf.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).