• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

5 Nederlandse stations waar je van gaat watertanden

Auteur: RubenPriest, gepost 26 december 2019 om 21:57 – 50 Reacties

5 dikke stations die recent Nederlands kenteken zijn gezet


Stations met veel vermogen. Ze worden gelukkig nog steeds gebouwd én er zijn Nederlanders die ze kopen.

Met de nog steeds groeiende vraag naar dikke SUV’s en crossovers als populaire carrosserievorm zou je bijna denken dat de snelle stations geen bestaansrecht meer hebben. Gelukkig is dat niet waar. Nog steeds is er ruim keuze uit een aantal rappe gezinsauto’s. Het zijn voornamelijk de Duitse merken die hier op in springen. Er zijn ook nog steeds Nederlanders die ze kopen. In dit lijstje vijf voorbeelden van snelle stationauto’s die recent op Nederlands kenteken zijn gezet.

XG-305-N – Audi RS 4 Avant (450 pk) – 153.101 euro
De Audi RS 4 is terug naar zijn roots met een geblazen zescilinder onder de kap. Hoe stoer die atmosferische achtpitter ook was: met deze 2.9 V6 turbo is de Audi een stuk effiecienter. Het vermogen is met 450 pk gelijk gebleven. Dit groene exemplaar werd een jaartje geleden op Nederlands kenteken gezet.
5 dikke stations die recent Nederlands kenteken zijn gezet

XR-620-J – Alpina B5 Touring (608 pk) – 181.457 euro
Alpina weet al sinds jaar en dag dikke stations af te leveren en dat doen ze nog steeds. Een mooi voorbeeld is de B5 Touring met maar liefst 608 pk. Wat een feestauto!
5 dikke stations die recent Nederlands kenteken zijn gezet

TS-647-P – Mercedes-AMG E 63 S Estate (612 pk) – 188.950 euro
Mag het een onsje dikker zijn? In het grijs schreeuwt deze auto niet uit wat er onder kap ligt. In dit geval een 4.0 biturbo V8 met 612 trappelende paarden. Met een prijskaartje van bijna 190.000 euro is het wel een hele dure E-klasse. Maar dan heb je ook wat.
5 dikke stations die recent Nederlands kenteken zijn gezet

G-446-DV – Volvo V60 T8 Twin Engine Polestar (405 pk) – 80.594 euro
Veruit de goedkoopste van dit lijstje en ook qua vermogen verbleekt de Volvo met de rest. Toch namen we dit exemplaar mee in dit artikel omdat je ze nog niet zo heel vaak tegenkomt. En met dik 400 pk is het ook prima vooruitkomen natuurlijk.
5 dikke stations die recent Nederlands kenteken zijn gezet

SZ-960-P – Porsche Panamera ST Turbo (549 pk) – 262.730 euro
Een Porsche als gezinsauto. Tegenwoordig heb je keuze uit een Macan, Cayenne, Panamera of Panamera Sport Turismo. Laatstgenoemde is toch wel een enorm lekker snoepje. Vooral dit exemplaar. Een Turbo in het paars. Kosten: ruim 260.00 euro!
5 dikke stations die recent Nederlands kenteken zijn gezet

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, a4, alpina, amg, Audi, avant, b5, BMW, e-klasse, e63, e63s, estate, lijstjes, Mercedes, mercedes-amg, panamera, Polestar, Porsche, RS4, sport-turismo, station, touring, turbo, v60, Volvo

Vorig bericht: « Best gelezen berichten van 2019
Volgend bericht: Dít is de goedkoopste Citroën C6 van heel Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. camber24 zegt

    26 december 2019 om 22:17

    Prijsverschil tussen die Audi en die Alpina is relatief klein (kleiner dan ik verwachtte). Voor mij dan toch altijd die B5.

    Login om te reageren
    • katoenboer zegt

      26 december 2019 om 23:30

      @camber24: maar dan zou ik gelijk doorgaan voor de AMG

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        27 december 2019 om 08:05

        @katoenboer: ik niet, Mercedes en AMG zijn minder mijn smaak.

        Login om te reageren
    • b088y zegt

      27 december 2019 om 08:31

      @camber24: B5 zou ook mijn voorkeur hebben, maar ondanks prijs verschil relatief klein is koop. Je voor dat bedrag een nette Cayman S met niet zoveel km (1e genaratie) :-)

      Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        27 december 2019 om 08:47

        @b088y: Maar dit hele artikel draait om een station. Daar mist de Cayman weer wat plaatwerk voor

        Login om te reageren
        • b088y zegt

          27 december 2019 om 09:47

          @olivier420: snap ik, doelde meer op rs4 + Cayman voor de prijs van de B5

          Login om te reageren
  2. bischero zegt

    26 december 2019 om 22:20

    Voor mijn hands-down de Alpina of de Volvo. Poah, mooie karren ?
    Helemaal niks met MB, dus die laat ik aan een grote schare liefhebbers ?

    Login om te reageren
    • mwti zegt

      26 december 2019 om 22:51

      @bischero: Volvo=4cilinder=ruk

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        27 december 2019 om 07:35

        @mwti: boomer alert!

        Login om te reageren
    • volvo480gtt zegt

      27 december 2019 om 04:27

      @bischero: ik deel jouw mening.

      Login om te reageren
  3. Justawheelchairguy zegt

    26 december 2019 om 22:21

    Die Alpina, wat een bak! En anders de Volvo graag.

    Login om te reageren
  4. flik2punt0 zegt

    26 december 2019 om 22:22

    Mooi om te zien hoe goed Volvo dat doet voor die prijs

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 december 2019 om 08:23

      @flik2punt0: beste prijs prestatie verhouding en beste design, de rest mag in een hoekje gaan staan.

      Login om te reageren
  5. flatsixx zegt

    26 december 2019 om 22:24

    Panamera voor mij

    Login om te reageren
  6. lompey zegt

    26 december 2019 om 22:25

    Geef mij die Taxi maar

    Login om te reageren
  7. rrk147 zegt

    26 december 2019 om 22:38

    De V60 heeft toch 390 pk ongeveer? Naast de 300 pk benzine, ook nog een elektromotor. Ik vind de Volvo toch is ook wel de mooiste, als is de Alpina als geheel ook heel dik, en vind ik de 4 uitlaten ook mooier als dat BMW ze monteert.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      26 december 2019 om 23:02

      @rrk147: Was ook mijn gedachte.

      Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      26 december 2019 om 23:34

      @rrk147: volgems mij zelfs 400 pk, zelfs in niet polestar editie

      Login om te reageren
      • mwti zegt

        26 december 2019 om 23:38

        @sjonniedeluxe: ja maar niet vooruit te branden. Een Duitse auto met 300pk is sneller.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          27 december 2019 om 00:03

          @mwti: Dat is niet mijn ervaring. Die T8’s zijn best wel rap, hoor. Met een XC90 T8 Polestar zitten sporten tegen een X5 40i in Duitsland en tot de 200 was de Volvo aanzienlijk sneller. Boven de 220 kwam de BMW overigens weer aanzetten :-D

          Login om te reageren
          • troljedemoeder zegt

            27 december 2019 om 00:25

            @willeme: En dat met de luchtweerstand en het gewicht van een Leopard.

            De Volvo in dit rijtje is een aanfluiting.

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              27 december 2019 om 00:52

              @troljedemoeder: Nee, joh. Gewoon een dikke stationwagon. Echt niets mis mee, naar mijn mening.

              Zowel de XC90 als de X5 hebben redelijk wat weerstand ;-)

              Login om te reageren
              • troljedemoeder zegt

                27 december 2019 om 07:58

                @willeme: Ai. Het was laat. Ik zat met die V60 in gedachten.

                Nou ja, hij hoort hoe dan ook niet in dit rijtje. :-)

          • kennone zegt

            27 december 2019 om 00:31

            @willeme: nou ik heb een andere ervaring. Na de 150 lijkt het vermogen weg te vallen bij de Volvo en gaat het allemaal niet zo rap als daarvoor. Een oud model X5 3.0D bleef echter op mijn bumper drukken tot 200kmh. Harder ben ik toen ook niet gegaan.

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              27 december 2019 om 00:54

              @kennone: Mijn ervaring (met diverse Volvo’s) is dat ze in een rechte lijn echt behoorlijk vlot zijn. 0-100 is minder (voorwielen missen grip), maar tussen de 80 en 220 zijn het echt vlotte auto’s. Véél sneller dan een oude X5 3.0 diesel ;-)

              Login om te reageren
              • sjonniedeluxe zegt

                27 december 2019 om 11:59

                @willeme: v60 t8 is toch 4wd? Officieel 4.8 naar 100 lijkt me toch wel rap

              • kennone zegt

                28 december 2019 om 10:41

                @willeme: zal die X5 wel een tuning hebben gehad want ik reed hem niet weg. Echter met mijn 850R ging het met de tussensprint tot de 200 ook gelijk op met de XC90 T8 en daarna was ik serieus sneller. Had mijn 850 wel ongeveer 300pk.

          • Benny_Weisz zegt

            27 december 2019 om 09:14

            @willeme:
            Hoe weet je dat die BMW het gaspedaal net zo ver intrapte als jij?
            Sorry, maar ik vind zulke vergelijkingen nergens om gaan….. laatst zat ik in een Skoda Superb taxi en die trok bij een verkeerslicht net zo snel op als de 911 Turbo S die er naast zat?

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              27 december 2019 om 09:23

              @bennyweisz: omdat we samen met die auto op pas waren en honderden kilometers door Duitsland hetzelfde deden. Vandaar. Beide pedalen gingen naar beneden ;)

              Login om te reageren
      • b088y zegt

        27 december 2019 om 08:32

        @sjonniedeluxe: wel 405, ook als je de standaard 390pk neemt en dan performance aanvinkt voor 995,-

        Login om te reageren
  8. fendercd60 zegt

    26 december 2019 om 23:02

    Porsche voor mij please! Helemaal in die uitvoering met alle optie’s erop.

    Login om te reageren
  9. erwin86 zegt

    26 december 2019 om 23:04

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  10. rickthestig zegt

    26 december 2019 om 23:22

    Lastig kiezen. Gelukkig duurt het nog een jaar of 15 om te kiezen, voor ze binnen mijn budget passen.

    Login om te reageren
  11. iphonistvongates zegt

    26 december 2019 om 23:26

    Staat er geen Novitec Ferrari FF V12 (GTC4Lusso) op neerlands kenteken? Ik weet niet of de FF als stationswagon aangemerkt mag worden…..meer shootingbrake.

    Login om te reageren
  12. FieRo zegt

    27 december 2019 om 00:27

    Alle Nederlandse stations hebben meer vermogen op hun bovenleiding.

    Login om te reageren
  13. mustang750supersnake zegt

    27 december 2019 om 00:45

    allemaal niet…….niet mijn rijtje…

    Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      27 december 2019 om 02:10

      @mustang750supersnake: wut

      Login om te reageren
  14. E550 zegt

    27 december 2019 om 01:52

    De kleur op de Porsche is echt heerlijk. Doe mij maar zo’n E63 in die kleur.

    Login om te reageren
  15. bierbuik zegt

    27 december 2019 om 02:03

    Meh, mijn top 5 ziet er grotendeels anders uit, in willekeurige volgende; Nissan Stagea (met RB26 uiteraard), C63 AMG W204 (wat zou het heerlijk zijn geweest als we hier een Black Series konden kopen), Lancer Evo 9 wagon, Volvo V70R, M5 E61

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    27 december 2019 om 09:12

    Aan deze Ikea racers zie je duidelijk hoe zeer het autodesign in recepten vervallen is. Ohh, we moeten de wagen sportief maken. Nou dan doen we grote zwarte wielen, grote lucht inlaten, duidelijke uitlaateindstukken en we verwijderen de chroom versiering en binnenin doen we lekker veel zwart, tot een zwarte dakhemel aan toe. Terwijl dat alles niets met sportiviteit van doen heeft.
    De Alpina springt er hier uit met zijn schroomrandje en klassieke wielen. Maar de kunst bij Alpina is het weglaten, weg met de letters op de frontsplitter, weg met de letters op de achterklep, weg met de striping, weg met de veel te veel spaaks wielen, weg met de overdaad aan uitlaateindstukken. Uiteindelijk houdt je gewoon een individual kleurtje over.

    Login om te reageren
  17. tjorque zegt

    27 december 2019 om 09:14

    Voor 260,00€ neem ik tien panamera’s.
    Nee lever er zelfs maar 50. dan begin ik een handeltje… :)

    Login om te reageren
  18. mp014 zegt

    27 december 2019 om 09:28

    Voor velen zou de keuze de Alpina B3 zijn lees ik, ik heb er 1 te koop! B3 (f31) in het Grau met elfenbeinweiss interieur! Iemand interesse?

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    27 december 2019 om 11:08

    Fijn lijstje weer. Voor mij de Panamera, maar dan met een diesel motor.

    Login om te reageren
  20. niex zegt

    27 december 2019 om 11:09

    Die Volvo is toch wel de mooiste, die Porsche moet ruim 3x zoveel kosten? Je beng eigenlijk niet goed wijs als je zulke bedragen stukslaat op een stationwagen.

    Login om te reageren
  21. sabrerator zegt

    27 december 2019 om 11:31

    Ik ga niet watertanden van een stapel Duitsers en een slecht samengestelde Volvo.

    Als die Volvo nou mi donkerblauw was geweest met veel chroom en lichte bekleding zou het een aardig ding zijn.
    Met het pistool op de borst zou ik die Alpina nog kunnen pruimen mits met licht interieur en zonder uiterlijke kenmerken van Alpina. Die velden vind ik dan weer wel mooi.

    Maar liever zoek ik een XF Sportbrake.
    Of een Lynx Eventer. Niet sportief, wel V12.

    Login om te reageren
  22. basr32 zegt

    27 december 2019 om 18:56

    Wat doet die Volvo met scooterblok in deze rij?

    Login om te reageren
  23. Onehp zegt

    28 december 2019 om 00:11

    Dikke stations, geef mij maar mijn lichte station, met een 1400kg getankt de Alpine-achtige keuze en kost minder dan de optielijst van sommigen hierboven…

    Login om te reageren
  24. wachma zegt

    28 december 2019 om 10:23

    Laat die polestar maar weg…
    Van een 2L word ik niet wild.
    Zet dan gerust de mercedes c63 in de plaats

    Login om te reageren
  25. scrmeagle zegt

    28 december 2019 om 10:26

    De Alpina heb ik al, dan de Porsche er maar bij!!

    Login om te reageren
  26. piebepost zegt

    31 december 2019 om 23:35

    Doe mij dan maar de minst potente. Ik kan moeilijk enthousiast worden van dat emotieloze Duitse spul.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North