5 stellingen die bij de Mazda CX-5 passen

Branded content, 17 Reacties

De CX-5 van Mazda is een welkome afwisseling in het aanbod van leaseauto's.

Mazda CX-5

Hij is modern, goedgebekt en anders in vergelijking met de concurrentie. De Mazda CX-5 weet zich daarom goed te onderscheiden van de rest, al moet je er natuurlijk wel van houden. Daarom vijf stellingen om eens na te denken over deze Japanse SUV als lease-kandidaat.

Stelling: de CX-5 is zoals het hoort
In tegenstelling tot anderen, houden ze bij Mazda vast aan atmosferische motoren. Geen turbolag, maar pittige kracht bovenin de toeren. Welke andere leaseauto heeft een natuurlijk ademende 2-liter viercilinder in combinatie met een handgeschakelde versnellingsbak? Inderdaad.

Stelling: met de CX-5 heb je een andere leaseauto dan je buurman
Dikke kans dat je collega of kennis in een Franse of Duitse leaseauto rijdt. De Mazda is wat dat betreft iets totaal anders. Ze zullen ongetwijfeld overtuigd raken wanneer jij ze een ritje aanbiedt. Kies wel een opvallende kleur, zoals een rode!

Mazda

Stelling: de CX-5 is een complete auto
Zoals je van een Japanner mag verwachten, is de Mazda CX-5 goed aangekleed. De SUV heeft een volwassen interieur met een nette afwerking. Bovendien heeft Mazda momenteel een interessante actie lopen, voor een meerprijs van slechts 1.000 euro krijg je een automaat.

Stelling: de SUV heeft een origineel voorkomen
Geef toe: de CX-5 is aantrekkelijker dan de vele Europese concurrenten. Sowieso is het Japanse merk goed bezig qua design, ook een auto als de Mazda6 ziet er gewoon erg strak uit.

Stelling: de Mazda CX-5 is financieel interessant
Volgens de de ANWB is de CX-5 de meest waardevaste occasion. Dit betekent dat de leasetarieven extra aantrekkelijk kunnen zijn door de hoge restwaarde. En we weten allemaal: een leaseauto moet (financieel) wel leuk blijven.

Check voor meer info over de auto en mogelijkheden op Mazda.nl.




17 reacties

6: De reclame uiting ‘mens en machine in perfecte harmonie’ is zwaar overdreven.
@original_arnoud: a) is weinig mis mee. b) gaat niet over cx5, maar Mazda als totaal? c) gewoon zeuren om het zeuren.
– Hartstikke fijn, zo’n atmosferische motor, maar ook zwaar onderbemeten. Het woordje “krachtig” lijkt bij Mazda alleen voor het design te zijn gereserveerd.
– Kies een opvallende kleur… zolang het maar rood is, want andere opvallende kleuren hebben ze niet.
@jules713: onderbemeten? Een Polo BlueMotion is zelfs niet onderbemeten, tenzij je een een < 8 seconden tijd aan het stoplicht verwacht.
@jules713: Onzin, die motoren zijn krachtig zat, hebben alleen wat meer toeren nodig als je echt hard vooruit wilt. Zoals het hoort dus. Én ze hebben ook een lekker kleurtje blauw beschikbaar. Is toch al 2 kleuren meer dan de Duitse concurrentie…
De 2.0 Skyactive in de CX3 is best vlot, alleen icm het extra gewicht van de CX5 is de pit er wel uit..
@oemplus: in welke situatie kwam je pit te kort? Je moet wel nagaan dat het een atmosferisch blok is hè dus niet het nieuwe rijden toepassen om van je plek te komen.. op kruissnelheid van zeg 130 km/h kan je met gemak nog even inhalen.
@knapzuur: Het nieuwe rijden… Iemand die een beetje verstand heeft van techniek begint hier niet aan, je verkracht je motor. Ik bedoel meer dat de CX5 niet vlot is, je komt prima mee met het verkeer, maar anno 2017 mag je er wat meer van verwachten. De CX3 is wel lekker vlot, dankzij het lagere gewicht. Eigenlijk zou je in de CX5 de 2.5l moeten pakken, maar die is een stuk duurder helaas..
@oemplus: Gewoon genoeg voor de doelgroep. De markt voor een SUV met 3 Liter turbo is gewoon erg klein en shopt eigenlijk per definitie bij de Duitse merken. Ik vind het ook jammer, maar snap de overweging wel.
@oemplus: de 2.0 skyactive in de CX-3 de variant is met 120pk en 210NM bij 1170kg. Het blok in de CX-5 levert 165pk en ook 210NM maar weegt 1365kg. Misschien dat je wat NM tekort komt voor je gevoel? Aan de pk’s zal het niet liggen, zet de bak in sportstand en je gaat vlot weg.
Stelling 2 & 4 zijn in principe hetzelfde..
Stelling 6: er rijden allen gepensioneerde boeren en oude boekhouders in de CX5.
Stelling 7: Levert dat nou nog wat op? Zo’n reclame-topic als dit?
@kees66: dit is een vraag, geen stelling.
@kees66: Tuurlijk. Anders doen ze het niet, toch?
Ik ben best fan van de richting die Mazda ingeslagen is de afgelopen jaren, zowel qua design als de techniek.
Maar dit is toch gewoon een advertorial? Prima hoor, inclusief het gegeven dat jullie, anders dan andere media, de comments open laten. Maar zet er dan ‘advertorial’ bij, òf geeft de tekst gewoon meer body en legitimiteit door daadwerkelijk een verhaal erbij te zetten dat dit jullie mening/idee is over deze auto, gebaseerd op ervaring of markt-inzichten.
@kenju: EDIT: Het staat er ook gewoon bij. Ik mis een verwijder-functie. :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).