• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

5 dingen die opvallen aan het design van de Levante

Auteur: RubenPriest, gepost 2 maart 2016 om 11:41 – 32 Reacties

Maserati Levante


Na jaren van speculaties en concepts is de eerste SUV van Maserati een feit. We duiken wat dieper in op het design.

Met de Levante live op je netvlies vallen er een aantal zaken op. De Italianen sloegen destijds met de Quattroporte M156 in 2013 een totaal andere weg in qua design. Het is dan ook bijna vanzelfsprekend dat de Levante vanuit deze gedachte is getekend. We schreven meer dan tien jaar geleden al over een mogelijke SUV voor Maserati. Het is dus niet overdreven om te zeggen dat het even heeft geduurd. Hieronder vijf punten die ons opvielen bij het aanschouwen van de Levante in het vlees.

1. Aziatische styling
Levante
Lijnen van de Mazda CX-5 en achterlichten die ik ook niet echt kan plaatsen. Zou jij immers gokken dat dit een Maserati zou zijn, gebaseerd op bovenstaande afbeelding?

2. Schuine daklijn
Daklijn
Een recept dat we vaker terugzien bij sportievere SUV’s. Lange passagiers die achterin plaatsnemen zullen minder fan zijn van de styling. Je kunt het Maserati echter niet kwalijk nemen. Het geeft de Levante een stoerdere look.

3. Vouwen
Vouw
Een ander aanwezig element is de keuze voor scherpe ‘vouwen’ in het design. Opnieuw een doordachte keuze. De SUV moet natuurlijk wel z’n eigen gezicht krijgen.

4. Verlichting
Levante
De Italianen kozen voor ronde units onder de reguliere koplampen. Het past bij de enorme grill en steekt lekker af. Chapeau.

5. Ruimte!
Kofferbak
Een Maserati met een shitload aan ruimte. Dat is toch wel tamelijk uniek. De Levante biedt 580 liter aan kofferbakruimte. Ideaal voor een premium verhuizing, of vakantie.

Of het erg is dat de Levante een aantal Aziatische ingrediënten bevat laat ik even in het midden. De SUV oogt in mijn ogen fraaier dan de Bentayga. Of de auto ook daadwerkelijk beter rijdt is een tweede. Het Italiaanse uiterlijk helpt in ieder geval goed mee. Laten we hopen voor Maserati dat de Levante de verkooptopper gaat worden waar de spaghettihappers al heel lang op hopen. Live plaatjes van de gehele auto kun je checken in de inmiddels welbekende gallery hieronder.

Ook interessant!

  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Kleurrijke Maserati Levante laat zien hoe het ook kan
  • Allerfoutste Maserati MArktplaats
    Dit is de allerfoutste Maserati van Marktplaats
  • nieuwe Maserati Levante
    Maserati Levante krijgt Alfa Romeo DNA

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2016, levante, lijstjes, Maserati, SUV, top5

Vorig bericht: « Deze lelijke S8 is fokking snel
Volgend bericht: Porsche 911R: irrelevant verzamelaarsobject »

Lees Interacties

Reacties

  1. tenif zegt

    2 maart 2016 om 11:42

    Heeft wel iets weg van een Infiniti

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      2 maart 2016 om 14:00

      @tenif: Zoals ik inderdaad ook al bij het vorige artikel over de Levante zei.
      Heb voor de grap de foto’s van deze aan mijn vrouw laten zien en ze zei: hey, dat is jouw auto. O nee, wacht, is dat een nieuwe versie van jouw auto?

      Maserati klinkt natuurlijk wel leuker als Infiniti; al denk ik dat ik blijer ben als ik wegrijd bij de Nissan dealer na een service dan als ik wegrijd bij de Maserati dealer.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    2 maart 2016 om 11:47

    Het is dus eigenlijk gewoon een dure Qashqai, in ieder geval heeft deze betere (lees leukere) motoren.

    Login om te reageren
  3. balboni zegt

    2 maart 2016 om 11:48

    Word er niet nat van

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 maart 2016 om 11:54

      @balboni: En ik niet hard.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        2 maart 2016 om 12:39

        @berlinetta: en ik niet week…

        Login om te reageren
  4. karaya zegt

    2 maart 2016 om 11:51

    Die bentayga heeft toch de motor voor de vooras naar de beste audi traditie?

    Login om te reageren
  5. Rob zegt

    2 maart 2016 om 11:53

    Die vouw onder de achterlichten, iets vergelijkbaars zien we ook bij de Alfa Giulia ….

    De rest laat ik over aan de speculanten ;-)

    Login om te reageren
  6. reistje zegt

    2 maart 2016 om 11:58

    De lijnen doen mij steeds denken aan de Subaru Impreza Hatchback (Op de voorkant na dan).

    Login om te reageren
  7. caraddicted zegt

    2 maart 2016 om 12:01

    Ben benieuwd naar wat zoiets zal gaan kosten in Nederland, iemand enig idee?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 maart 2016 om 12:07

      @caraddicted: De diesel zal rond de ton zitten. De 350 pk V6 rond de 110k en de 430 pk V6 rond de 135k gok ik.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        3 maart 2016 om 08:36

        @berlinetta: Geen V8!?

        Login om te reageren
    • broerkonijn zegt

      3 maart 2016 om 07:23

      @caraddicted: geld

      Login om te reageren
  8. lamboboyd zegt

    2 maart 2016 om 12:02

    Op de eerste foto lijkt het net een subaru. Of dat ligt aan mij haha

    Login om te reageren
  9. r32turbo zegt

    2 maart 2016 om 12:06

    Plak er een Mazda logo op en ik geloof het

    Login om te reageren
  10. hugoe zegt

    2 maart 2016 om 12:07

    Ik vraag mij af; hoe kan zo’n lomp hok als dit nou uit de fabriek rollen? Waar is dat Italiaanse design gebleven? In mijn ogen maak je simpelweg de naam Maserati kapot. Dit ding gaat er geen X6’en en Cayenne’s uit concurreren, dus je bent alleen nog maar verder van huis …

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      2 maart 2016 om 12:18

      @hugoe: De grootste afzet markt ligt nu eenmaal niet in EU maar in andere landen waar ze dit design waarschijnlijk mooier vinden. Ben ik het met dit soort design taal eens, nee. Maar er zullen toch ook centjes verdient dienen te worden.

      Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    2 maart 2016 om 12:12

    Ik vind het design erg verouderd uit zien. Nu hoef ik geen futuristisch design met LED-verlichting all over the place, maar het is duidelijk te zien dat deze auto al 10 jaar speelt.

    Daarnaast vind ik het geen Italiaans design. Net zoals de Cayenne Hyundai-trekjes heeft, heeft deze Mazda-trekjes. Opzich niet zo gek, want de Ghibli vind ik ook net een Mazda. Complimenten voor Mazda dus, zij bouwen schitterende wagens. Maserati bouwt ook schitterende wagens, alleen zijn ze niet meer herkenbaar Maserati’s.

    Wat mij betreft is er nog altijd maar één koning in de topklasse van de SUV’s en dat is de Range Rover. De Bentayga overklast hem op het gebied van luxe en snelheid, maar niet op het gebied van stijl en klasse. En daarom wint de Bentayga het wat mij betreft ook niet van de XC90, zeker niet wanneer die in Excellence is uitgevoerd. Wat een mooie SUV is dat zeg.

    Login om te reageren
  12. tievdz zegt

    2 maart 2016 om 12:15

    Te klein to be fijn

    Login om te reageren
  13. kilum zegt

    2 maart 2016 om 12:18

    Laten we hopen dat iedereen die nu een Cayenne rijd deze zal gaan inruilen voor de Levante. Zou leuk zijn voor Maserati. Dan hebben ze weer wat geld om een mooie opvolger voor de Gran Tourismo te bouwen.

    Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    2 maart 2016 om 12:19

    Wat een groot logo zo in die gril. Verder inderdaad bijna een Mazda. Maar of dat nu goed of slecht is?

    Login om te reageren
  15. nick007 zegt

    2 maart 2016 om 12:20

    Blijft een SUV natuurlijk en ik val in herhaling van vele autoblog-adepten als ik schrijf dat dit type wagen commercieel is ingegeven (en m.i. zodoende terecht voor een bedrijf dat gezond wil groeien). Het is andere koek dan een meer statige (en mooie) Range, maar in het sportievere segment (…) gaan X zessen en vooral ook andere Cayennes zonder twijfel voor de bijl!

    Login om te reageren
  16. pieterpoes zegt

    2 maart 2016 om 12:39

    Ik vind hem wel vet! Enig sinds opgepompte alfieri.

    Login om te reageren
  17. mckroket zegt

    2 maart 2016 om 12:48

    ik vind hem wel wat hebben, alleen is dat ding niet eigenlijk te klein of te laag voor een suv?
    die vrouw komt gewoon boven het dak uit!

    Login om te reageren
  18. VolvoXCseries zegt

    2 maart 2016 om 12:53

    Renault Koleos na plastische chirurgie

    Login om te reageren
  19. larini zegt

    2 maart 2016 om 13:07

    Valt me op dat Autoblog regelmatig verwijzingen naar Italianen maakt die als racisme opgevat kunnen worden. Zonde en niet nodig lijkt me.

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      2 maart 2016 om 13:13

      @larini: spaghettihappers vind jij aanstootgevend? Komop zeg… Jij slaat ook op tilt als iemand je Kaaskop noemt? Waar gaat het heen met deze wereld…

      Login om te reageren
  20. vroaaar zegt

    2 maart 2016 om 13:11

    Jullie zijn dit snoepje in blauw nog vergeten bij de beursbabes deel 3….of komt er nog een deel 4?

    Login om te reageren
  21. kliko zegt

    2 maart 2016 om 13:11

    Mijn hemel wat een gedrocht. Lelijkste SUV ooit!

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      3 maart 2016 om 17:35

      @kliko: De Lexus RX vind ik erger, maar deze mag er direct op na komen van mij :)

      Login om te reageren
  22. mvdd zegt

    2 maart 2016 om 14:57

    Met die Aziatische styling zijn ze al begonnen bij de nieuwe Quattroporte

    Login om te reageren
  23. sulobb zegt

    3 maart 2016 om 17:42

    Dat Aziatische design mogen ze terugnemen (achterlichten en kale bumper). De facelift gaat ook niet beter dan deze worden vrees ik. Ik ga wachten op de V2 alvorens ik ga oordelen over een Maserati SUV. Overigens hadden ze beter de concurrentie kunnen aangaan met de x5 dan met de x6 (daklijn, achterklep). Ze hebben er een soort van x5,5 concurrent van gemaakt. Wtf is er gaande…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North