• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

590 pk voor de 911 Turbo S Edo Competition

Auteur: bart_m, gepost 6 mei 2014 om 18:21 – 22 Reacties

Afbeelding 590 pk voor de 911 Turbo S Edo CompetitionAfbeelding 590 pk voor de 911 Turbo S Edo CompetitionAfbeelding 590 pk voor de 911 Turbo S Edo CompetitionAfbeelding 590 pk voor de 911 Turbo S Edo CompetitionAfbeelding 590 pk voor de 911 Turbo S Edo CompetitionAfbeelding 590 pk voor de 911 Turbo S Edo CompetitionAfbeelding 590 pk voor de 911 Turbo S Edo CompetitionAfbeelding 590 pk voor de 911 Turbo S Edo Competition

590 pk voor de 911 Turbo S Edo Competition
Een vermogen van 560 pk en een sprint van 0 naar 100 km/u in 3,1 seconden? Nicht genug volgens de exclusieve tuner.

Met 560 pk is de vierwielaangedreven Porsche 911 Turbo S zo’n beetje het snelste wat je legaal over de weg kunt rijden. Tenminste, als je er ook nog relatief comfortabel en stijlvol bij wil zitten. Er zullen dan ook niet veel Turbo S-rijders zijn die het vermogen te mager vinden.

Edo Competition denkt van wel. Zij leveren nu een upgrade waarmee de 911 Turbo S van 560 naar 590 pk gaat, het koppel stijgt van 700 naar 780 Newtonmeter. Opmerkelijk genoeg zijn deze cijfers vergelijkbaar met de 996 Turbo van Edo Competition.

De vermogensupgrade voor de 991 is goed voor een 0-100 sprint in 2,8 seconden en dat is 0,3 seconde sneller dan de standaard Turbo S. Ook op topsnelheid verplaatst de EDO Turbo S zich sneller dan de standaard variant: van 318 km/u naar 327 km/u. Het geluid dat hierbij vrijkomt wordt versterkt door een EDO-sportuitlaat.

Middels een aangepaste vering ligt de getunede Turbo S (desgewenst) 30mm lager. Edo biedt tot slot gifgroene remklauwen achter 20-inch lichtmetaal om de performance upgrade te benadrukken.

Zonder die rode striping mogen ze de Porsche best op mijn oprit zetten (en met trouwens ook wel).

Ook interessant!

  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, edo-competition, Porsche, tuning, turbo-s

Vorig bericht: « Autoblog video: Brian’s Audio geeft supercars betere sound
Volgend bericht: Maserati Alfieri komt; zowel cabrio als coupe! »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    6 mei 2014 om 18:25

    Lekkere specs. Komt in de buurt van een GT-R.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      6 mei 2014 om 18:28

      @berlinetta:
      Zelfde “Playstation”gehalte..

      Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      6 mei 2014 om 18:56

      @berlinetta: http://m.youtube.com/watch?v=Ox5Fi_lLfpk

      Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        6 mei 2014 om 22:03

        @maxx1: +1 En das de oude ook nog is

        Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 mei 2014 om 09:16

      @berlinetta: jammer dat in de echte wereld de gtr het moet afleggen van de 991 turbo s…

      Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    6 mei 2014 om 18:27

    Geinige striping, beetje druk maar dat kan ik wel handelen, rest mijn vraag of hij daar nog sneller van wordt..

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    6 mei 2014 om 18:40

    En dan komt er zo’n BMW sedan voorbij rijden met een bestuurder die twee vingers in zijn neus heeft.

    Login om te reageren
    • kor1 zegt

      6 mei 2014 om 18:43

      @norge: dacht ’t niet..

      Login om te reageren
    • Arno's zegt

      6 mei 2014 om 19:06

      @norge: Echt niet hoor, met z’n achterwielaandrijving tegenover 4wiel. De eerste de beste bocht dat ie de Porsche bij probeert te houden gaat ie overstuurd

      Login om te reageren
    • Arno's zegt

      6 mei 2014 om 19:07

      @norge: Waar heb ik dat trouwens vandaag eerder gezien…ff denken..

      Login om te reageren
  4. fconderkantlat zegt

    6 mei 2014 om 18:40

    witte achterlichtunits staat de 911 zo lekker

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 mei 2014 om 21:44

      @arashrsf: Lexus style achterlichten staan op geen enkele auto, zelfs niet op Lexussen.

      Login om te reageren
      • schellekens006 zegt

        6 mei 2014 om 22:51

        @mashell: Mee eens… Ik snap nog steed niet dat dat een originele Porsche optie is, afschuwelijk.

        Login om te reageren
  5. paulaner zegt

    6 mei 2014 om 18:55

    Mwa.. word nooit zo warm van een Turbo. Zeker niet als deze ‘getuned’ is. Liever de GT3 (Met brandblusser)

    Login om te reageren
  6. Arno's zegt

    6 mei 2014 om 19:01

    Ik vraag me af of je dat verschil gaat voelen

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      6 mei 2014 om 19:04

      @asmulders: Wel in je portemonnee.

      Login om te reageren
  7. rubend zegt

    6 mei 2014 om 19:05

    “gifgroene remklauwen”

    Aha, het is dus een hybride geworden :)

    Login om te reageren
  8. johnson zegt

    6 mei 2014 om 19:47

    Nice een P EDO voor de 9 en 11

    Login om te reageren
  9. Ram-G-maN zegt

    6 mei 2014 om 19:48

    Iedereen weet dat Porsche altijd te conservatief is met het geven van acceleratietijden.
    Ik denk dan ook dat de winst hierbij stuk geringer is dan dat Edo Competition ons wilt vertellen.
    Ik eis een onafhankelijk onderzoek omtrent de acceleratiecijfers van de (991) Turbo S!

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      6 mei 2014 om 22:05

      @AutomotiveDesigner: ja. 2.8 doet ie zonder tuning ook al. Lol

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 mei 2014 om 09:18

      @AutomotiveDesigner: helemaal mee eens, bij autocar (als ik het goed heb, zo ook evo kunnen zijn) hadden ze een gtr tegenover een 991 turbo S gezet. De gtr werd eraf gereden! En niet met centimeterwerk, gewoon autolengtes.

      Login om te reageren
  10. mashell zegt

    6 mei 2014 om 21:49

    Je gaat je peperdure 911 Turbo S toch niet naar een tuner brengen voor een lullige 30pk meer? Die 5% meer ga je niet eens merken als je al 560 hebt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North