• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

603 pk voor elektrische Porsche Macan!

Auteur: Onno, gepost 14 november 2022 om 09:09 – 2 Reacties

Porsche Macan EV

De nieuwe elektrische Porsche Macan op het PPE-platform krijgt maar liefst 603 pk.

De Porsche Macan is razend populair. Daarom komt het merk nu ook met een elektrische variant, logisch. De auto komt op het Premium Platform Electric-platform (PPE) te staan, dat ontwikkeld wordt door Audi en Porsche. De samenwerking was al bekend, nu weten we meer details.

Macan PPE-platform

Porsche Macan EV

De auto mogen we verwachten in 2024. Een jaartje later dan de Duitse autofabrikant in eerste instantie in gedachte had. De elektrische auto krijgt een grote 100 kWh accu. De elektrische Porsche Macan staat dus op het PPE-platform dat als basis dient voor hoger gepositioneerde modellen van de Volkswagen Group. Een elektrisch aangedreven Polo zal je in principe niet zien op dit platform.

De batterij kan snel opladen dankzij het 800 volt systeem. Natuurlijk bekend van de Porsche Taycan en de Audi e-tron GT. Porsche claimt dat als de batterij nog maar vijf procent heeft, dat deze binnen 25 minuten tot tachtig procent opgeladen kan worden.

Om gewicht te besparen verpakt Porsche de ingebouwde AC-oplader, hoogspanningsverwarming en DC/DC-converter samen in wat het de Integrated Power Box noemt.

Macan PPE-platform

De Macan krijgt vierwielaandrijving, maar de elektromotor die de achteras aandrijft is sterker. De Taycan zal een éénversnellingsbak gebruiken in plaats van de tweeversnellingsbak. De gewichtsverdeling (voor en achter) is 48:52 en met een zelfsturende achteras zijn dat ingrediënten voor een lekker sturende SUV.

PPE-platform

Tegen 2030 hoopt Porsche meer dan 80 procent van zijn verkoop uit EV’s te halen. Het PPE-platform zal hier heel belangrijk voor zijn. Het zal de basis vormen voor de elektrische auto’s van Porsche. De modulaire basis is hier ideaal voor. De wielbasis, rijhoogte en spoorbreedte zijn variabel en dus aan te passen voor verschillende modellen van Porsche en Audi.

Het platform kan modellen aan tot 603 pk en 1.000 Nm, met achter- en vierwielaandrijving. Het is niet uit te sluiten dat er in de toekomst nog krachtigere aandrijflijnen met dit platform gecombineerd gaan worden. Porsche zelf zegt daar nu nog niks over.

Ook interessant!

  • Porsche Macan EV jaar uitgesteld
  • Porsche Macan T
    Porsche Macan T is sportieve instapper
  • Porsche Macan huren voor één dag? Dit kost het
    Porsche Macan huren voor één dag? Dit kost het
  • Meer mensen zouden een Porsche Macan in Signal Yellow moeten bestellen
    Meer mensen zouden een Porsche Macan in Signal Yellow moeten bestellen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Elektrisch, macan, Porsche

Vorig bericht: « Zo rijden de kakkers in Het Gooi naar school
Volgend bericht: Video: de pijnlijke boordradio van teamplayer Max in Brazilië »

Lees Interacties

Reacties

  1. louisvdd76 zegt

    14 november 2022 om 12:26

    Staat foutje ivm versnellingsbak. Taycan zal Macan moeten zijn.

    Login om te reageren
  2. nofxke zegt

    14 november 2022 om 12:49

    Eenversnellingsbak zal wel een reductie moeten zijn neem ik aan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North