• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

678 pk in de Hennessey Venom 650R

Auteur: chefke, gepost 19 december 2007 om 19:07 – 24 Reacties

Hennessey Venom 650R


Dat er uit de 8.3 liter motor van de standaard Viper nog genoeg te halen is, bewijst Hennessey Performance Engineering met de 2008 versie van de Venom 650R. De normale Viper heeft een niet kinderachtige 600 paardenkrachten, maar Hennessey weet dit met een paar aanpassingen op te boren naar 678.

Omdat de Corvette C6RS al 600pk en de ZR1 zelfs 650 onder de kap heeft, kunnen de tuners van de Viper niet achterblijven. De aanpassingen zijn o.a. nieuwe cilinderkoppen, een nieuwe uitlaat met een diameter van 8 centimeter, verbeterde remmen en een elektronische tuning van de motor. De 0-100 doet de Venom 650R nu in 3.3 seconden en de coupé heeft een topsnelheid van bijna 340 km/u. De tuningskit is leverbaar voor de coupé, de convertible en zelfs de ACR.

Persbericht:

Hennessey adds 78 horsepower to the 2008 Viper SRT10 to Combat Upcoming 2009 Corvette Blue Devil ZR-1

Hennessey Performance Engineering (HPE) today announced that it is introducing the company’s first high-performance upgrade system for the new 2008 Dodge Viper SRT10. Known as the Venom 650R, the engine modifications increase by 78 horsepower giving the Viper the ability to accelerate from 0 to 150 mph 1.5 seconds quicker (15.5 sec. versus 17.0 sec.) than the already factory-fast 2008 Viper that offers a stout 600 horsepower.

The Venom 650R package consists of custom fabricated long tube stainless-steel exhaust headers with 1 7/8-inch primary tubes flowing into 5-to-1 merge collectors. From there, the spent exhaust gases flow through aftermarket catalytic converters before traveling through a full 3-inch stainless-steel exhaust system fit with high-flow stainless-steel mufflers. Other performance upgrades include: K&N high-flow air filter element, 2-piece light-weight cross-drilled brake rotors (saving 8 lbs per corner), professional installation, dyno testing, Hennessey Venom Power floor mats and exclusive Hennessey Venom 650R exterior badges. Each Venom 650R has a serial numbered plaque located in the cockpit and under the hood. Rounding out the package, the Venom 650R will carry a full 3 year / 36,000 mile Hennessey warranty that will cover the modifications performed to the vehicle.

HPE plans to build 200 units for the 2008 model year. Many of these cars will be available through an exclusive Hennessey dealer network comprised of high-performance minded Dodge dealers.

The Hennessey Venom 650R upgrade package gives 2008 Viper owners the option to fend off any Corvette Blue Devil ZR-1s that they might encounter in the coming New Year.

Hennessey Venom 650R
Hennessey Venom 650R badge

Ook interessant!

  • Deze kan van jou zijn
    Koop de groenste Dodge Viper van Marktplaats
  • The Collectables - Dodge Viper SR II
    Dodge Viper SR II
  • Deze Hennessey Venom heeft 'slechts' 775 pk
  • Hennessey Deep Space
    Hennessey Deep Space zeswieler heeft 2.400 pk

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Dodge, Hennessey, tuning, Viper

Vorig bericht: « Toyota ontwerpt een slimme auto voor bejaarden
Volgend bericht: Land Rover wordt groen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bouncing Bullet zegt

    19 december 2007 om 19:10

    en wie houdt dat toch allemaal in dwang, al die peekaatjes???

    Login om te reageren
  2. Davidov zegt

    19 december 2007 om 19:13

    Heerlijk kleurenschema is het toch dat blauw-wit.

    ”The Hennessey Venom 650R upgrade package gives 2008 Viper owners the option to fend off any Corvette Blue Devil ZR-1s that they might encounter in the coming New Year.”

    Lekker verwoord :)

    Login om te reageren
  3. CasperH zegt

    19 december 2007 om 19:15

    Geen idee. Iemand enig idee wie de pk’s in bedwang houdt?

    Wel jammer dat er zo’n goedkoop logootje en verder weinig uiterlijk verandering bij zit. Dat hoort er toch wel een beetje bij vind ik.

    Login om te reageren
  4. RScosworth zegt

    19 december 2007 om 19:30

    Vraag me af wat die 78pk extra moet kosten aangezien er wel het een en ander gedaan wordt. Vraag me ook af wat voor maniakaal geluid er na het plaatsen van een sportieve(re) uitlaat wel niet uit moet komen. Hoe zit het nu eigenlijk met die afzetpraktijken van Hennessey? Dat ze snel zijn geloof ik gerust. ;)

    @ Bouncing Bullet & Casper
    Het breedste rubber dat onder een productie-auto wordt geleverd namelijk 345 breed. Aangezien ik hier geen standaart velgen zie zullen dat er zachtjes aan wel 365 worden.

    Login om te reageren
  5. Mtkizle zegt

    19 december 2007 om 19:33

    Gebruikt de auto wel al zijn pktjes wat je wel kan verwachten van een amerikaanse auto. Ze zijn niet zo effieciënt meestal, ik hoop vanwel deze keer. En ze in bedwang houden lijkt me owk lastig :P.

    Login om te reageren
  6. six trey zegt

    19 december 2007 om 19:41

    moord wagen die viper

    Login om te reageren
  7. Rayner zegt

    19 december 2007 om 19:44

    8.3 Liter en maar 678 pk? beetje weinig voor zown blok vind je niet?

    Login om te reageren
  8. RenJie zegt

    19 december 2007 om 19:47

    link ZR1 http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/20/corvette-zr1-rijdt-eerste-rondjes-op-laguna-seca

    doet het niet: Error 404 – Pagina niet gevonden…

    –Edit: Nu wel weer. Thanks–

    Login om te reageren
  9. RenJie zegt

    19 december 2007 om 19:51

    @Rayner

    altijd beter dan 514 pk .. ik vind die monsterblokken gewoon niks.. Ferrari blokken vind ik altijd nog geweldig, vooral die van de F430, en van de duitsers.

    Login om te reageren
  10. BVO zegt

    19 december 2007 om 20:00

    @ Rayner

    vorige week bij topgear zeiden ze to ook dat als een duitse fabrikant een moter met die inhoud meer pk’s ut weten te halen

    btw blijft een bruut beest

    Login om te reageren
  11. Bruil zegt

    19 december 2007 om 20:04

    best verouderd die auto, maar altijd nog rete lekker!

    Login om te reageren
  12. Thomas. zegt

    19 december 2007 om 20:10

    Heerlijk, 3.3 seconden naar de 100 en dan nog mensen die zich afvragen of je de pk’s wel op de weg krijgt…. snuggere henkies.

    Geweldig bak natuurlijk met het mooiste geluid ooit uit de automobiel industrie.
    Overigens, autoblog. Wanneer nemen jullie de viper (liefst 2008 model) eens mee voor een rit?

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    19 december 2007 om 20:13

    @Thomas: 3,3? toevallig…. ik ben net klaar met een artikeltje…..

    Login om te reageren
  14. Thomas. zegt

    19 december 2007 om 20:19

    En tuurlijk even een filmpje: :D http://youtube.com/watch?v=jQ2P5OjR8gI

    Login om te reageren
  15. bob zegt

    19 december 2007 om 20:21

    Niet mijn auto …..

    Login om te reageren
  16. phantom zegt

    19 december 2007 om 21:04

    Nou als ik mocht kiezen wist ik het wel: de blue devil zr-1 graag!

    Login om te reageren
  17. RND zegt

    19 december 2007 om 21:20

    americanen kunnen al niet sturen en dan nog eens met zoveel pk????
    dat komt nederland nooit binne
    en er kan egt nog wel meer uit dat blok , het is een 8,3 liter.

    geef mij maar duitsers:P

    Login om te reageren
  18. RScosworth zegt

    19 december 2007 om 22:32

    ‘americanen kunnen al niet sturen en dan nog eens met zoveel pk????’

    Goh, helemaal zelf verzonnen? En daarmee bedoel ik niet het woord americanen…

    Login om te reageren
  19. J zegt

    19 december 2007 om 22:55

    Vind dat het nieuwe model viper zijn charme is verloren tegenover de oude Gts (’96) Erg jammer

    Login om te reageren
  20. SjeufM3 zegt

    19 december 2007 om 23:48

    Dat Amerikaanse auto’s geen bocht door kunnen is nu toch echt wel verleden tijd! Ze staan niet voor niets bij de top 10 van de snelste auto’s!!!

    Login om te reageren
  21. JW zegt

    20 december 2007 om 09:11

    De 24 uur (GT1) wordt ook regelmatig door corvette’s gewonnen, en dat is geloof ik ook niet alleen maar rechtdoor rijden :S

    Login om te reageren
  22. rider zegt

    20 december 2007 om 10:06

    old school tuning! dit is handwerk van de bovenste plank om er meer vermogen uit te halen. 78pk is zeker niet mis als extra. maar of hij de corvette ZR-1 voor zal blijven betwijfel ik.

    Login om te reageren
  23. rob gym zegt

    20 december 2007 om 11:56

    laat al die anti amerikanen maar lachen , de duur van z,n blok met veel liters houd het langer uit , let maar op , het is misschien wel achter haalt maar wel solide en zeer betrouwbaar .

    Login om te reageren
  24. Valleyman zegt

    20 december 2007 om 13:08

    678 pk weinig voor een 8,3 liter, akkoord maar :
    1. niet iedereen wilt +120 000 euro uitgeven
    2. niet iedereen wilt genoeg pk’s om op de achterwielen te vertrekken
    3. niet iedereen wilt zen durabiliteit verkorten

    Dit is een beest maar ja, ik mis de charme van de oude Vipers ook.
    Vroeger wou ik 2 wagens : een R/T 10 en een Gts, nu wil ik er meer… :-p

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North