• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

7.0 liter V8 voor Cadillac CTS-V

Auteur: Wouter, gepost 19 februari 2006 om 12:54 – 56 Reacties

" align=

Met de huidige Cadillac CTS-V is niets mis, het ding wil best dwars met 400 pk op de achterwielen. De CTS-V was echter bedoeld als tegenhanger van de M5 en laat die nou van 400 pk naar 507 pk te zijn gegaan.

De huidige CTS-V is dus niet snel genoeg meer, iets wat Cadillac graag wilde veranderen. De oplossing is gevonden in de 512 pk sterke 7.0 liter V8 uit de Corvette Z06. Met dat blok en een nieuwe bodykit kan de CTS-V er weer tegenaan!

Ook interessant!

  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Met deze tweedehands powersedan rijd je alle M5's zoek
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, CTS, m5, spyshot

Vorig bericht: « Zelf parkerende BMW op video
Volgend bericht: Citroen C4 Triomphe sedan voor China »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    19 februari 2006 om 13:04

    leuk maar ik denk dat de M5 nog steeds beter is

    Login om te reageren
  2. bart zegt

    19 februari 2006 om 13:09

    denk ik ook maar ze zijn wel goed bezig

    Login om te reageren
  3. tim zegt

    19 februari 2006 om 13:14

    amerikaanse troep, dit haalt het bij lange na niet bij een M5, niet qua prestaties en zeker ook niet qua looks

    Login om te reageren
  4. bmw zegt

    19 februari 2006 om 14:06

    lelijke bak en wrschnlij ook nog sloom

    Login om te reageren
  5. bmw zegt

    19 februari 2006 om 14:07

    ameriekane wege altijd veel en hebbe slegte wegligging bmw niet

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    19 februari 2006 om 14:08

    gelukkig hebben we de input van bmw nog….

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    19 februari 2006 om 14:14

    @bmw
    eigenlijk is dit niet waar
    cadillac heeft hem getest op de nurnburgring(gans verhaal op hun site http://www.cadillac.com:url )
    en wie de topgear test hiervan heeft gezien kan beamen dat hij bochten VREET

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    19 februari 2006 om 14:22

    De CTS-V is een heel stuk lichter dan de M5 en dat zal waarschijnlijk ook met het corvette Z06 blok zo blijven. Het verschil is tot nu toe ongeveer 130 kilo, da’s meer dan 8%. De huidige M5 is in de sprint naar 100 niet sneller dan de oude CTS-V met 400pk dus dat die auto sloom zou zijn is wel een hele domme opmerking. Dat de wegligging niet het niveau van de BMW M5 haalt dat zou misschien wel kunnen, maar dan nog… je moet wel een goede chauffeur zijn om bij dit soort auto’s meer dan 95% van het potentieel te benutten….

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    19 februari 2006 om 14:25

    foutje het gewicht dat ik gebruikte in de vergelijking was omgerekend met 0,45kg per lbs, maar de amerikanen gebruiken natuurlijk 0,5 Neemt niet weg dat de M5 niet sneller naar de 100 is dan de huidige CTS-V

    Login om te reageren
  10. autoliefhebber zegt

    19 februari 2006 om 14:56

    Genoeg vermogen, maar de uitstraling van een Lada Comfortable.

    Login om te reageren
  11. A.r zegt

    19 februari 2006 om 16:10

    Ik kan iedereen vertellen dat ie in het zwart met hallogeen lampen en de LED-achterlichten verschrikkelijk bruut eruit ziet!

    Login om te reageren
  12. autoliefhebber zegt

    19 februari 2006 om 16:31

    Een verschrikkelijk brute vrachtwagen misschien (-:

    Login om te reageren
  13. O.D. zegt

    19 februari 2006 om 18:30

    Ik zelf ben niet zo fan van Amerikaanse auto’s en wel een heel erg groot fan van BMW, maar toch vind ik het wel een goede ontwikkeling. Het is weer eens wat anders en voor de mensen die wel van Amerikanen houden is het gewoon leuk. Als je het niks vind dan koop je hem toch gewoon niet? Net zoals de Chrysler 300C. Ik zou hem zelf niet kopen, maar ik vind het best leuk die te zien rijden…..het is gewoon heel wat anders dan de 5, de A6 en E.

    Login om te reageren
  14. luwek zegt

    19 februari 2006 om 19:05

    O.D. beter kan ik ’t niet zeggen. het is en blijft en kwestie van smaak, en daar valt niet over te twisten

    Login om te reageren
  15. Jeremy zegt

    19 februari 2006 om 20:57

    Blij dat we het allemaal eens zijn.;-)

    Login om te reageren
  16. Alwood zegt

    19 februari 2006 om 21:10

    “hmm ik heb nog 10 euro over, laat ik een rondje geven”

    Login om te reageren
  17. Joost zegt

    19 februari 2006 om 21:37

    Die cts wint het qua bochtenwerk nooit van de M5. Amerikanen kunnen niet sturen. En dan nog iets, ze hebben een moter van 7 liter!! nodig om 512 pk te krijgen. De Duitsers hebben er daarvoor maar 4 tot 5 liter nodig als ze er een bi-turbo opleggen. En zo’n grote moter van 7 liter geeft alleen maar meer gewicht en de CTS-V is al niet licht van zichzelf, dus netals bmw al zei zal hij wel sloom zijn.

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    19 februari 2006 om 21:42

    @Joost
    http://www.autoclips.net/detail.php?parent=79&id=561&id_video=3499

    MENSEN DIT IS GEEN M5 DAT IS EEN SPORTSALOON
    DE CTS-V IS MEER ZOIETS ALS EEN MUSLECAR

    Login om te reageren
  19. Skyline.. zegt

    19 februari 2006 om 23:33

    M5 is en blijft de beste..:) De M5 heeft een prachtige geluid.. En een 7.0! F*cking hell!.. Nogal zwaar vind je niet!? En ik ben t helemaal met Joost eens.. ;)

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    20 februari 2006 om 08:56

    ehm wat denk je dat 2 cilinders meer wegen? Ik vraag me af of het 7 liter blok van GM wel zwaarder is dan de 5 liter v10. Een cilinder is een holle ruimte, als die groter moet zijn heb je daarvoor niet zoveel metaal meer nogid. Het gewicht zit in de krukas, de zuigers, drijfstangen etc… Als iemand cijfers heeft…. ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  21. k.ching zegt

    20 februari 2006 om 11:31

    Joost…denk even na, iedereen kan dr een turbo of kompressor opschroevenen en een zo blok opvoeren.

    Login om te reageren
  22. Ruben zegt

    20 februari 2006 om 11:44

    Leuk, al dat commentaar van mensen die geen idee hebben. Plak ‘M5’ op een zak mest en jullie prijzen het nog de hemel in. Als je het nuchter bekijkt is de CTS gewoon een verschrikkelijk snelle auto met duurzame, beproefde techniek in plaats van zelfdenkende differentielen en intelligente vloermatjes met achtenvijftig instellingen. En ik hoor er niemand over dat hij bijna 40.000 euro goedkoper is dan die Pentium-processor op wielen.

    Login om te reageren
  23. Sacha zegt

    20 februari 2006 om 11:50

    7 liter levert tegen de 700Nm koppel als ze het niet verpesten. Dat t.o. de 520Nm van de M5 maakt wel enig verschil denk ik.

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    20 februari 2006 om 12:03

    LOL@ruben welcome back :-) Voor het geld heb je denk ik idd een dijk van een muscle-sedan. Als je met je Cadillac niet over het circuit gaat boenderen, dan valt er denk ik prima mee te leven dat de M5 daar een paar seconden sneller is…en idd verwacht ik dat hij misschien wel 30.000 euro goedkoper is dan de M5 (oftewel een beetje appels met (stoof)peren met rum vegelijken….)

    Login om te reageren
  25. Ruben zegt

    20 februari 2006 om 12:13

    Als ik de Corvette als richtlijn mag nemen (immers, de huidige CTS-V heeft dezelfde motor als de Corvette, en de nieuwe krijgt de motor van de Z06) zal de nieuwe CTS-V tussen de 110.000 en de 115.000 euro moeten kosten. Nog altijd 20.000+ minder dan de M5, en aangezien de huidige CTS-V hem al aardig bij kan houden, zou het wel eens kunnen dat de beul straks de whizz-kid de baas is.

    Login om te reageren
  26. Joost zegt

    20 februari 2006 om 13:27

    Maar een turbo spaart veel gewicht uit. En als je het zelf beter weet moet je ook zelf ook een heel verhaal typen waarin dat je de CTS geweldig vind. Een Amerikaan kan gewoon alleen maar vooruit rijden. Als die bak een bocht ziet slaat hij al af.

    Login om te reageren
  27. Ruben zegt

    20 februari 2006 om 13:56

    Leg eens uit, die zin over dat verhaal typen. Verder: wake up and smell 2006. Met mensen die hun mening baseren op auto’s van dertig jaar geleden (en nog nooit een CTS-V gezien hebben) is het een beetje nutteloos om een discussie te voeren ben ik bang. Al helemaal als ze het over een ‘moter’ hebben.

    Login om te reageren
  28. Jouke zegt

    20 februari 2006 om 14:07

    wat zijn die amerikanen toch goed in een blok vol gooien met cc’s maar dan weinig paarden eruit persen..

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    20 februari 2006 om 14:17

    “Let there be torque! And there was, and it was good.”

    Login om te reageren
  30. Ruben zegt

    20 februari 2006 om 15:35

    Exactemundo. :-) Daarbij komt dit blok van oorsprong uit 1955, wat betekent dat het inmiddels net zo betrouwbaar is als je eettafel. Vraag maar aan 993-rijders wat decennia van ontwikkeling doet voor de kwaliteit. Iets wat van de M5 niet gezegd kan worden (bij Top Gear is hij tot nu toe in elke test met serieuze panne komen te staan).

    Login om te reageren
  31. dekster zegt

    20 februari 2006 om 16:57

    @Jouke: dat geeft wel minder onderhoud
    maar amerikanen zijn gwn zo als ze auto’s bouwen

    Login om te reageren
  32. @dekster zegt

    20 februari 2006 om 19:55

    Dekster kraam geen onzin uit. jij hebt er geen verstand van, je geeft alleen sites op die niet werken.Kom eens met FEITEN. Weet je wat dat zijn.Dat is net zoals je lelijke miskoop bijvoorbeeld je a8tje.Bmw is en blijft t beste.Niks typt aan het weggedrag ervan.Die auto is gewoon perfect.Perfecte uitstraling, 507 pk onder de kap en een perfecte wegligging.Maarja je kan het denk ik gewoon niet aan dat bmw voor altijd boven audi blijft.Bmw is zo vaak boven audi op het lijstje gekomen.Audi heeft nog nooit motor of the year gehad en bmw? aah vorig jaar mss? ahhahaahahah noob

    Login om te reageren
  33. w0o0dy zegt

    20 februari 2006 om 20:09

    we hebben een LOSER! hahaha triest figuurtje

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    20 februari 2006 om 20:11

    je bent echt zielig ventje (of she male) wat heeft dit hier nu mee te maken?
    en trouwens mijn A8-tje is dus toevallig wel drivers car of the year

    Login om te reageren
  35. SamSam zegt

    20 februari 2006 om 20:23

    Oke jongens NIET JANKEN
    Maar normaal discussieren

    Login om te reageren
  36. O.D. zegt

    20 februari 2006 om 21:18

    Ja heren….houden we het even gezellig. Door sommige mensen zou ik bijna een hekel aan BMW krijgen (en ik ben een groot BMW fan).

    Login om te reageren
  37. mario zegt

    21 februari 2006 om 17:26

    haha hebben ze wel leuk geprobeert :’-D:’-D:’-D
    wie niet waagt, wie niet wint,… maar een m5 over winnen, kan nou een maal niet;-)

    Login om te reageren
  38. Martijn zegt

    21 februari 2006 om 18:41

    Zelfs de ‘oude’ M5 gaat nog winnen van deze auto!!! hahaha!! een amerikaanse auto!! weet je hoe dat rijd!?!?!? BMW Rules!! Mario is right!!! ;-)

    Login om te reageren
  39. Joost zegt

    21 februari 2006 om 19:03

    Dit is niet meer leuk discussieren, maar dit is ruzie uitlokken. En dat nog wel over een forum. Ik ben het helemaal met SamSam eens.

    Login om te reageren
  40. dekster zegt

    21 februari 2006 om 19:07

    ik vind dat de bmw fans echt beginnen te overdrijven
    ik persoonlijk heb niet tegen bmw prachtige wagen maar daarvoor zijn ze het einde van de wereld niet

    Login om te reageren
  41. mario zegt

    25 februari 2006 om 12:31

    Sorry hoor als je dat denkt, maar BMW FANS spreken alleen de KEI HARDE waar heid. jaaah en of je daar nou mee eens bent of niet, dat is jou probleem. ;-)

    Login om te reageren
  42. w0o0dy zegt

    25 februari 2006 om 12:36

    zinloze discussie verder. Sommige mensen zien alleen maar blauw/wit

    Login om te reageren
  43. autoliefhebber zegt

    25 februari 2006 om 13:12

    Ik zie een overeenkomst tussen de Cadillac en de BMW: allebei spuuglelijk want allebei door een Amerikaan ontworpen.

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    25 februari 2006 om 13:15

    beauty is in the eye of the beholder.. scheelt wel dat je de buitenkant niet ziet als je erin zit. Helaas gaat het daar bij amerikanen vaak mis…

    Login om te reageren
  45. dekster zegt

    28 maart 2006 om 15:33

    de cadillac is niet de enigste amerikaan die bochten kan nemen

    de pontiac gto 400pk

    Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    28 maart 2006 om 16:09

    is dat niet stiekem de Holden Monaro die ze bij TopGear zo geweldig vinden?

    Login om te reageren
  47. dekster zegt

    28 maart 2006 om 16:12

    het is 3keer dezelfde wagen maar de pontiac versie vind ik de mooiste

    Login om te reageren
  48. w0o0dy zegt

    22 april 2006 om 19:19

    6.2 liter V8 met supercharger voor de snelste uitvoering van de volgende generatie (2008) CTS. Ten minste dat is wat autowereld op de site heeft staan. De auto zou dan 600pk leveren…..

    Login om te reageren
  49. w0o0dy zegt

    22 april 2006 om 19:26

    de CTS Super V

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    22 april 2006 om 19:28

    en ook een veel groter plaatje van achteren

    Login om te reageren
  51. klaas zegt

    22 april 2006 om 22:25

    nou nou wat een gelul hier over bmw en amerikanen,
    ik heb beide, en het is gewoon een kwestie van ervaring.
    Een ami kun je (als je even oefent) ook stevig mee raggen door bochten alleen moet je weten hoe je gas moet geven.
    En als een m5 te hard door een bocht zoeft dan is het nogal abrubt uitbreken….
    En in amerika hebben ze gewoon niet alles uit het blok geperst wat er in zit wat de duurzaamheit ten goede komt, zet op een 5,7 blok van een antieke corvette maar een blower of turbo dan weet je niet wat je overkomt.
    Kortom ik vind beide te geke wagens met een eigen karakter.

    Login om te reageren
  52. krij zelf al 5 jaar corvette zegt

    28 februari 2007 om 11:46

    wacht maar als straks de blue devil er is..
    hij rijd alle bmw schijt.. dat is nou al zo trouwens met de zo6.
    met zon auto moet je gevoel hebben…
    gevoel van snelheid ,kracht en klasiek

    Login om te reageren
  53. Stefan zegt

    8 maart 2007 om 23:12

    Lees nogal wat verhalen van mensen die erg zwart-wit denken… Beetje objectief kijken is ook niet erg hoor.

    BMW is zo top nou ook weer niet. Het is een prachtige wagen die M5. Mooier als de CTS-V, dat zeker. Iedereen denkt volgens mij dat alle Amerikanen een slechte wegligging hebben. Veeal idd van de oldtimers, die vaak achterwiel aandrijving hebben..

    Login om te reageren
  54. Stefan zegt

    8 maart 2007 om 23:21

    En daar sta je dan met je BMW V10 5.0 tegen bijvoorbeeld een Mitsubishi Lancer Evo 9.. Met een 2.0T motor, met ruim 200 PK’s minder. En ik denk dat ik liever met de Mitsubishi de bochten door jaag..

    Wat is mijn doel van dit verhaaltje? Een Amerikaanse auto afkraken op weinig vermogen t.o.v. cilinderinhoud, weggedrag etc is een beetje onnodig. Zat andere merken die met minder meer presteren ;)

    En de meeste lol heb je in een kleine kale auto (205 GTi, Rallye etc etc.)

    Login om te reageren
  55. igor kowalski zegt

    23 maart 2007 om 18:04

    aan Ruben
    dit blok is ontwikkeld in de jaren 90 en in 97 uit gekomen
    heeft niets te maken met de wel bekende smallblock uit 1955

    Login om te reageren
  56. anoniem zegt

    12 december 2007 om 20:57

    BMW M5 e60: goed
    Cadilac CTS-v:belabberd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North